Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomo tuli kyselemään kuinka voin, pitäskö huolestua?

Vierailija
06.03.2020 |

Eli olin tänään syömässä ja omissa ajatuksissa kun pomo sitten tuli sanomaan että tulisinko käymään hänen huoneessa syötyäni. En sitten siinä sen kummempia ihmetelly, usein aikasemminki näin käyny työasioiden vuoksi.

Mutta pomo alkoikin sitten kyselemään, kuinka palaudun ja jotenkin hienovaraisesti uteli, pyöriikö työasiat vapaa-ajalla mielessä ja että onko mulla joku, jonka kanssa voin asioista puhua. Tuli täysin yllätyksenä mulle tämmöinen enkä oikein tienny mitä sanoa. Mulla ei ole yhtään sairauspoissaoloakaan ollut, kerran oon lähtenyt 2 tuntia aikaisemmin neurologille kun en muullekaan päivälle kyseistä lääkäriä saanut.

Mikä tässä voi olla taustalla, onko joku teiltä tämmöstä tullu kyselemään tai oletteko joskus itse kysellyt muilta vastaavaa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sano että ryyppään, niin ei nyt siitä ole kyse, viimeks join kesällä kaverin häissä.

Ap

Vierailija
22/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot niin hyvä työntekijä, että pomo on huolissaan jaksamisestasi, ettet vaan joutuis sairaslomalle.

Ja miten ne kotiasiat on, onko sulla lapsia / perhettä? Onko nuo asiat kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole somessa joten nuutuneita kuvia en ole jakanut.

Jos vertaa mun työnjälkee muihin sen perusteella kuinka paljon on tullut firman ulkopuolelta virallisia valituksia (tulevat kirjallisina) niin mä en ole saanut yhtään, osa muista työntekijöistä niitä saavat muutaman kerran vuoteen. Omasta mielestä en saa kyseisiä valituksia, koska teen työni huolellisesti.

Mietin vaan että voiko tuo sitten olla semmonen pomon kyselyhomma, jonka se tekee kaikille. Haluaa osoittaa olevansa jotenkin työntekijöistä välittävä..? En vaan ole kiinnittänyt huomiota että olisi muille samaa tehnyt kuin mulle. Tai sit mä vaan satuin olee eka uhri

Ylitunnollisena suorittajana et huomaa omaa uupumustasi?

Niinpä...nytkin on panikkinappula pohjassa. Miksi pitäisi huolestua? Pelkäät, että olet tehnyt jonkun virheen?

Vierailija
24/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan pomon uteluihin vastais, vaikka kuinka menis huonosti niin se ei kuulu pomolle ellei pomo sattuis olee hyvä tuttu henkiläkohtaisesta elämästä.

Ei välttämättä ole kyse siitä että loukkaannutaan voinnin utelusta, vaan loukkaannus johtuu siitä kuka asiaa utelee.

Vierailija
25/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot niin hyvä työntekijä, että pomo on huolissaan jaksamisestasi, ettet vaan joutuis sairaslomalle.

Ja miten ne kotiasiat on, onko sulla lapsia / perhettä? Onko nuo asiat kunnossa?

Aika omahyväisesti taidan tosissaan puolustautua, en varmaan tosissaan niin hyvä ole että pitäisi liian tunnollisena.

Ei ole perhettä, olen sinkku.

Vierailija
26/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, sinnekö mun entinen esimieheni on mennyt!

Hän kun kuvitteli osoittavansa välittämisen ja huolehtimisen sillä, että kyseli liian intiimejä yksityisasioitani. Kuten nukkumisestani. Asiahan ei hänelle kuulu millään tavalla.

Vierailija
27/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä varmaan vaan kysyisin, että sori mutta jäi häiritsemään se kysely palautumisesta yms. että mikä siinä oli taustalla, olenko saanut jotain palautetta vai..

Vierailija
28/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisessa yksikössä esimies yritti tällä tavoin puuttua erään ilkeän, pahantuulisen kilahtelijan käytökseen. Valitettavasti ei uskaltanut sanoa suoraan mikä juttuhetken takana oli, eikä kyseinen työntekijä muuttanut tapojaan yhtään.

Vierailija
29/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kun kuvitteli osoittavansa välittämisen ja huolehtimisen sillä, että kyseli liian intiimejä yksityisasioitani. Kuten nukkumisestani. Asiahan ei hänelle kuulu millään tavalla.

Haha, hyvä että muilla samoja kokemuksia :D

Ja muuten, en saa töissä raivokohtauksia, enemmänkin ihmiset pitää mua varmaan jonain seinätapettina

Vierailija
30/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle jää vähän sellaisen kuva, että yrität tuolla vakuuttelulla kieltää jotain tuntemuksia itseltäsi, pomoltasi ja nyt myös meiltä vauvapalstalaisilta. Jos kaikki olisi oikeasti hyvin, et olisi noin pois tolaltasi yhden kysymyksen takia. Mitä oikein pelkäät? Onko sinulla menneisyydessäsi jotain historiaa mt-ongelmien tai jaksamisen kanssa?

Vierailija
31/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestua mistä?

Vierailija
32/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa ap esille tuomissa kysymyksissä ollut mitään intiimiä :D Kuten ei ole siinäkään, jos kysytään nukkuuko toinen riittävästi.

Vierailija
33/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä sitä nyt huolehditaan, jos pomo haluaa jutella.

Ensijaisesti tulee huolestunut olo siitä, vähennetäänkö porukkaa ja kuulunko siihen joukkoon joka saa potkut,

Vierailija
34/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti kysynyt mihin pomon huoli liittyy?

Vierailija
35/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on välillä tuntemattomat kysyneet! Ilmeisesti aina pitäisi olla jotenkin superiloinen! En ymmärrä..

Vierailija
36/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit tuossa yhdessä kommentissa että sua varmaan pidetään seinätapettina. Jos olet hiljainen ja omissa oloissasi viihtyvä, niin ehkä pomo halusi sen vuoksi varmistaa että onhan kaikki hyvin ja jos tietää ettei sinulla ole perhettä, sen vuoksi varmistellut että on joku kenen kanssa puhua.

Vierailija
37/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestua mistä?

Niimpä, kun en ole tottunut että tuommosia kysellään työpaikalla. Ymmärrän jos kaveri kyselis tai jos koulussa kysytään pelästyneeltä lapselta onko kaikki ok kotona. Niin siks mietin että pitääkö huolestua kun pomo kysyy. Että olenko nyt syynin alla vai mitä.

Ei kyllä ole mitään mielenterveydellisiä ongelmia ollu. Vaikea asia se ei ole sillä kaksi kaveria on tehnyt itsemurhan ja niistä olen avoimesti kavereiden kanssa puhunut, työpaikalla en koska asia ei kolleegoille kuulu.

Vierailija
38/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et yksinkertaisesti pyydä uutta tapaamista pomon kanssa ja sano että mitään jaksamisongelmia tai stressiä ei ollut aikaisemmin, mutta nyt on tullut stressiä tästä äskeisestä tapaamisesta. Että voisiko pomo avata vähän syytä miksi kyseli moisia, ettei tarvitse sen takia yöuniaan menettää. Itse olisin kysynyt heti ekassa tapaamisessa että mistä syystä  esimies utelee yhtäkkiä tuollaista.

Valitettavasti ihan puskista tulleet jaksamiskyselyt ei tunnu työntekijästä yhtään mukavalta, vaan lähinnä pelottavalta. Paitsi tietysti jos työntekijällä on ollut joku isompi draama, kuten läheisen kuolema, vakava sairaus, leikkaus tms. josta pomo on jo tietoinen. Tai jos on itse informoinut esimiestä että töitä on liikaa ja uupumusta pukkaa. Silloin on ihan korrektia kysyä työn tekijän vointia.

Vierailija
39/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, kyllähän se pistää mietityttämään, suunnitellaanko siellä potkujen antamista, mutta en ymmärrä miksi tuommosia asioita kysellään jos meinataan potkut antaa.

Jos mut halutaan irtisanoa, haluan että pomo tuo esille tekemäni virheet eikä tuommosia kyselyjä jotka yllätti täysin.

Tai sitten niin kuin joku sanoi, pitäisikö koko ajan ollu iloisena että ei kysellä palautumisesta? Oon aika usein varmaan täysin ilmeetön :D

Vierailija
40/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti aika nuori tai vasta tullut työelämään? Tuollaiset kyselyt ovat ihan normaalia toimintaa työpaikalla. Ei siitä ole syytä loukkaantua. Olisit iloinen, että työpaikallasi pomo pitää teitä ihmisinä eikä robotteina. Ihmisen elämässä on ihan normaalia olla välillä väsynyt. Yhtä normaalia on, että toinen ihminen huolestuu siitä ja välittää. Tilanteesta päästään eteenpäin ja elämä jatkuu.