Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomo tuli kyselemään kuinka voin, pitäskö huolestua?

Vierailija
06.03.2020 |

Eli olin tänään syömässä ja omissa ajatuksissa kun pomo sitten tuli sanomaan että tulisinko käymään hänen huoneessa syötyäni. En sitten siinä sen kummempia ihmetelly, usein aikasemminki näin käyny työasioiden vuoksi.

Mutta pomo alkoikin sitten kyselemään, kuinka palaudun ja jotenkin hienovaraisesti uteli, pyöriikö työasiat vapaa-ajalla mielessä ja että onko mulla joku, jonka kanssa voin asioista puhua. Tuli täysin yllätyksenä mulle tämmöinen enkä oikein tienny mitä sanoa. Mulla ei ole yhtään sairauspoissaoloakaan ollut, kerran oon lähtenyt 2 tuntia aikaisemmin neurologille kun en muullekaan päivälle kyseistä lääkäriä saanut.

Mikä tässä voi olla taustalla, onko joku teiltä tämmöstä tullu kyselemään tai oletteko joskus itse kysellyt muilta vastaavaa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käyny jonkun koulutuksen ja yrittää nyt kömpelösti soveltaa oppimaansa käytäntöön.

Vierailija
2/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomien määrä ei kerro mitään siitä miten selviydyt päivittäisestä työstäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen mielestä en selviydy töistä niin eiköhän se pitäisi sanoa suoraan. En itse ainakaan ole huomannut mitään muutosta työn jäljessäni.

Vierailija
4/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehosi on heikentynyt, teet alkeellisia virheitä, joku huolissaan, stressisi näkyy, jne

Vierailija
5/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen mielestä en selviydy töistä niin eiköhän se pitäisi sanoa suoraan. En itse ainakaan ole huomannut mitään muutosta työn jäljessäni.

Muiden virheet muistetaan ja omat unohdetaan iloisesti.

Suoraan puhuminen ei oikein taida olla sallittua, kun puhutaan työterveydestä vaan pitää olla hienotunteinen.

Vierailija
6/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on käyny jonkun koulutuksen ja yrittää nyt kömpelösti soveltaa oppimaansa käytäntöön.

No ap, onko ollut?

Vierailija
7/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kireä kilahtelija? Jaksamisen äärirajoilla? Vetäydyt muiden seurasta.

Vierailija
8/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku työkavereistasi valittanut pomolle?

Vierailija
9/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jakanut nuutuneita somekuvia?

Vierailija
10/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ite joskus ollut huolissaan jostakusta ja menny tuommosta kyselee?

En kyllä tiedä ollenkaan, onko jossain koulutuksessa käynyt. En ihmettelis vaikka olis

Vierailija
11/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noinhan ne irtisanomiset lähtee alkuun, että ollaan huolissaan toisen voinnista, kun sen työuupuneen voi potkia pois.

Vierailija
12/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä ollenkaan, onko jossain koulutuksessa käynyt. En ihmettelis vaikka olis

Olen tällä hetkellä huolissani useastakin työkaverista ja pahimmasta ollaan puhuttu pomollekin, kun pilaa kaikkien työpäivän.

Vierailija
13/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa joten nuutuneita kuvia en ole jakanut.

Jos vertaa mun työnjälkee muihin sen perusteella kuinka paljon on tullut firman ulkopuolelta virallisia valituksia (tulevat kirjallisina) niin mä en ole saanut yhtään, osa muista työntekijöistä niitä saavat muutaman kerran vuoteen. Omasta mielestä en saa kyseisiä valituksia, koska teen työni huolellisesti.

Mietin vaan että voiko tuo sitten olla semmonen pomon kyselyhomma, jonka se tekee kaikille. Haluaa osoittaa olevansa jotenkin työntekijöistä välittävä..? En vaan ole kiinnittänyt huomiota että olisi muille samaa tehnyt kuin mulle. Tai sit mä vaan satuin olee eka uhri

Vierailija
14/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen ollut ja olen kysynytkin mikä nyt oikein on. Ja multakin on kyselty. En ollut huomannut omaa äreyttäni. :D

Vierailija
15/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa mun työnjälkee muihin sen perusteella kuinka paljon on tullut firman ulkopuolelta virallisia valituksia (tulevat kirjallisina) niin mä en ole saanut yhtään, osa muista työntekijöistä niitä saavat muutaman kerran vuoteen. Omasta mielestä en saa kyseisiä valituksia, koska teen työni huolellisesti.

Mietin vaan että voiko tuo sitten olla semmonen pomon kyselyhomma, jonka se tekee kaikille. Haluaa osoittaa olevansa jotenkin työntekijöistä välittävä..? En vaan ole kiinnittänyt huomiota että olisi muille samaa tehnyt kuin mulle. Tai sit mä vaan satuin olee eka uhri

Ylitunnollisena suorittajana et huomaa omaa uupumustasi?

Vierailija
16/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän sinussa voi mitää vikaa olla, eihän?

Vierailija
17/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota kannata jäädä miettimään. Sinulla on välittävä pomo. Ehkä olet ollut väsyneemmän oloinen tai muuttunut jotenkin. En ymmärrä, miksi jotkut loukkaantuvat, jos kysytään voinnista. Suuttumisesta / kovasta vakuuttelusta ja kiistämisestä tulee mieleen, että ehkä huolestumisessa on sittenkin jotain perää, joka halutaan kieltää itseltään.

On minultakin kysytty töissä, onko kaikki hyvin. Avauduin sitten tilanteestani, eikä siitä seurannut mitään pahaa. Helpotti vain omaa oloani ja sain pomolta kannustamista ja tukea jatkossa. Se saattoi estää jopa burn outiin ajautumisen.

En ymmärrä tätä suomalaisten asennetta, että kaikesta pitää selviytyä yksin, avun vastaanottaminen on häpeällistä ja kuulumisten kyseleminen on kuin rikos ja pahin mahdollinen loukkaus.

Vierailija
18/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet uupuneen ja väsyneen näköinen? 

Käytätkö viinaksia työviikkojen aikana niin, että vielä seuraavana päivänä haiskahtaa hengityksessä?

Vierailija
19/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt:t tulossa.

Vierailija
20/43 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän sinussa voi mitää vikaa olla, eihän?

En ole väittänyt että mussa ei ole vikaa. Kyllä kuka tahansa tekee virheitä, mutta luulisi että virheitä pitäs tehdä paljon että huolestutaan voinnista. Totesinpa vaan että itse en ainakaan kuulu niihin jotka töppäilee selkeästi ja usein.