Päiväkodissa ja eskarissa hirveän aggressiivisia lapsia :(
Oma lapseni on joutunut pitkin vuotta eri tyyppien pahoinpitelemäksi, milloin on hakattu risulla naamaan, potkaistu rintaan, tönäisty päin pylvästä jne. Tänäänkin oli tämmöinen välikohtaus että ohi menevä tönäisi matkallaan ihan tarkoituksella, joten lapseni löi päänsä ja nyt odotellaan tuleeko aivotärähdyksen oireita. :(
Onko kaikkialla nykyään tämmöistä? En muista omasta lapsuudestani vastaavaa meininkiä.
Kommentit (55)
Terveessä maailmassa häirikköä saisi vetää vapaasti pataan. Meidän maailmassa häirikön häirintää pitää sietää, koska muuten kaikki muut ovat huonoja ihmisiä. Päiväkodista vanhainkotiin.
Ajatelkaa ihmiset.
Tunkekaa se tunteiden sanoittaminen jo prseeseenne!
Huh. Onneksi omat lapset on olleet kunnollisia ja helppoja kasvatettavia.
Pelkäsin aina että ovat kuin mummonsa tai kuten minä.
Ovat ilmeisesti perineet äitinsä temperamentin.
Meikäläisiä ei millään kasvatuksella saada ruotuun, vain ikääntyminen tuo käytöksen kuntoon.
Paitsi, oma äitini 77v on kyllä täysi poikkeus.
Käyttäytyy vieläkin ihan holtittomasti ja elämänhallinta on täysin hukassa.
Jotenkin se näkyy ettei henkinen perintö enää siirry seuraavalle sukupolvelle. Eletään kuin pellossa eikä vaivauduta opettamaan oikeaa ja väärää lapsille. Ollaan maailman napoja.
Lapset hyppii sitten silmille joka paikassa, jo päiväkodista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin se näkyy ettei henkinen perintö enää siirry seuraavalle sukupolvelle. Eletään kuin pellossa eikä vaivauduta opettamaan oikeaa ja väärää lapsille. Ollaan maailman napoja.
Lapset hyppii sitten silmille joka paikassa, jo päiväkodista lähtien.
Ei siirry? Siirtyyhän se, jos siirretään. Mutta jos oma pää on sen lapsen takapuolessa alttiina palvelijana, totta kai tämä seuraus on itsestään selvä.
Muutos on mahdollista. kirjoitti:
Tulevia ganstereita. Asiaan pitäisi puuttua jo varhain.
Näitähän oli jo 90-luvulla ja lama vain lisäsi löylyä.
Itse olin samalainen. Minun taltuttamiseen tarvittiin neljä hoitajaa että saivat rauhalliseksi. Lastensuojelu tai muu ei auttanut. Mummo kuunteli heviä ja poltteli pilveä parvekkeella. Tuli sitten nauramaan sosiaaliviranomaisille ja haistatteli avoimesti näille. Muistan hyvin kun olin jo kolmannella silloin.
Äiti ja isä oli lähtenyt baariin.
Muutenkin äiti tai isä aina haki humalassa minut päivähoidosta.
Mummo piti minusta aina huolen. Hän oli aina kotona läsnä.
Myöhemmin tuli kuudennella mopovarkaudet ja nuorten sekä heidän vanhempien kiristäminen.
Kävimme myös jengin kanssa rikkaiden alueilla perimässä veroa muiden lasten iseiltä.
Isit osteli laittomuuksia meiltä ja päätettiin että ei se siihen yhteen maksuun jää. Otettiin vähän veroa aina ja kun joku iseistä alkoi räyhää niin pistettiin maahan rauhoittumaan.
Siinä aika monella miehellä loppui keinot lyhyeen. Isot miehet lankesivat polvilleen autotallin edessä itkuun.
Myöhemmin jätin alamaailman ollessani 13 vanha ja riparilla tulin uskoon.
Nykyään jatkan Jeesuksen työtä. Se mitä tiedän vanhasta porukasta, niin ei ole yhtäkään elossa. Vain minä olen ja Jeesuksen armosta.
Todennäköisesti meno on nykyään paljon hurjempaa ja vanhemmat on täysin kädettömmiä näiden suhteen. Kukapa edes fyysisesti kykenee pistämään hanttiin 50kg jannuille? Kun ei hoitajat saa edes 20kg lasta kiinni raivokohtauksen tullessa.
Tätä se on kun Jeesus on unohdettu. Eletään kylmien arvojen aikakautta.
Mielenkiintoista nähdä, miten turvattoman lapsuuden kokenut tulee uskoon nuorena/aikuisena ihan niinkuin sinä. Löysit Jeesuksesta sen turvallisen vanhemman korvikkeen, koska omat vanhempasi eivät sitä olleet. Etsit selvästi itseäsi ja kaipaat selityksiä, mutta totuuden sijaan löysit vastaukset uskosta. Ei siinä mitään pahaa ole, hyvä että olet löytänyt syyn elää.
Vierailija kirjoitti:
Muutos on mahdollista. kirjoitti:
Tulevia ganstereita. Asiaan pitäisi puuttua jo varhain.
Näitähän oli jo 90-luvulla ja lama vain lisäsi löylyä.
Itse olin samalainen. Minun taltuttamiseen tarvittiin neljä hoitajaa että saivat rauhalliseksi. Lastensuojelu tai muu ei auttanut. Mummo kuunteli heviä ja poltteli pilveä parvekkeella. Tuli sitten nauramaan sosiaaliviranomaisille ja haistatteli avoimesti näille. Muistan hyvin kun olin jo kolmannella silloin.
Äiti ja isä oli lähtenyt baariin.
Muutenkin äiti tai isä aina haki humalassa minut päivähoidosta.
Mummo piti minusta aina huolen. Hän oli aina kotona läsnä.
Myöhemmin tuli kuudennella mopovarkaudet ja nuorten sekä heidän vanhempien kiristäminen.
Kävimme myös jengin kanssa rikkaiden alueilla perimässä veroa muiden lasten iseiltä.
Isit osteli laittomuuksia meiltä ja päätettiin että ei se siihen yhteen maksuun jää. Otettiin vähän veroa aina ja kun joku iseistä alkoi räyhää niin pistettiin maahan rauhoittumaan.
Siinä aika monella miehellä loppui keinot lyhyeen. Isot miehet lankesivat polvilleen autotallin edessä itkuun.
Myöhemmin jätin alamaailman ollessani 13 vanha ja riparilla tulin uskoon.
Nykyään jatkan Jeesuksen työtä. Se mitä tiedän vanhasta porukasta, niin ei ole yhtäkään elossa. Vain minä olen ja Jeesuksen armosta.
Todennäköisesti meno on nykyään paljon hurjempaa ja vanhemmat on täysin kädettömmiä näiden suhteen. Kukapa edes fyysisesti kykenee pistämään hanttiin 50kg jannuille? Kun ei hoitajat saa edes 20kg lasta kiinni raivokohtauksen tullessa.
Tätä se on kun Jeesus on unohdettu. Eletään kylmien arvojen aikakautta.
Mielenkiintoista nähdä, miten turvattoman lapsuuden kokenut tulee uskoon nuorena/aikuisena ihan niinkuin sinä. Löysit Jeesuksesta sen turvallisen vanhemman korvikkeen, koska omat vanhempasi eivät sitä olleet. Etsit selvästi itseäsi ja kaipaat selityksiä, mutta totuuden sijaan löysit vastaukset uskosta. Ei siinä mitään pahaa ole, hyvä että olet löytänyt syyn elää.
Sehän se monella on kun lopulta pohtii verissä päin elämän tarkoitusta.
Sitten tokaisee kyynisesti että ei ole mitään merkitystä millään tai tarkoitusta.
Sitten syttyy lamppu päässä ja tajuaa että jos järjestystä ja merkitystä ei ole, niin silloin sen voi jokainen itselleen tehdä tässä turvattomassa kaaoksessa.
Kun millään ei ole mitään väliä, niin juuri sillä on.
Ollaan hyviä toisillemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tytön pk-ryhmässä on yksi poika, joka on oikeasti vaaraksi muille lapsille. Käy arvaamatta kimppuun, uhri voi olla kuka tahansa samanikäisistä vauvoihin. Yhdessä vaiheessa tyttöni oli tämän idiootin kohteena paljonkin, ja menin keskustelemaan pojan käytöksestä päiväkotiin. Pk-aikuinen totesi että "tällä pojalla on OIKEUS olla ryhmässä ilman että häntä leimataan". No sepä kiva juu, minunkin lapsellani on oikeus olla päiväkodissa ilman alituista väkivallan uhkaa!
Tällä pojalla on kohta oikeus käydä koulua, vieläpä yleisopetuksessa.
Muilla lapsilla on oikeus olla hakattavana. Ei se väkivalta sinne päiväkotiin jää.
Häiriköt pitäisi laittaa tarkkailuluokalle ja vaikeimmat kasvatuslaitokseen. Aggressiiviset lapset voisi rauhoittaa vähän laimennetulla pippurisumutteella.
Miksi tällaista siedetään vaarantaen muiden lapsuus?
En ihme, nykyään jo 4v lapset saavat pelata pleikkarilla gta peliä joka on syystä k18!!! Vähemmästäkin lapsi saa pelkoja, psyyke häiriintyy, lapsi kopioi käytösmalleja...
Vierailija kirjoitti:
Meidän tytön pk-ryhmässä on yksi poika, joka on oikeasti vaaraksi muille lapsille. Käy arvaamatta kimppuun, uhri voi olla kuka tahansa samanikäisistä vauvoihin. Yhdessä vaiheessa tyttöni oli tämän idiootin kohteena paljonkin, ja menin keskustelemaan pojan käytöksestä päiväkotiin. Pk-aikuinen totesi että "tällä pojalla on OIKEUS olla ryhmässä ilman että häntä leimataan". No sepä kiva juu, minunkin lapsellani on oikeus olla päiväkodissa ilman alituista väkivallan uhkaa!
Useampi vanhempi mukaan vaatimaan päiväkodin johtajalta lapselle siirtoa pien ryhmään, ensisijaisesti oikeus on hyvään hoitoon ei kiusatuksi tulemiseen.
Nykyään noilla päiväkotiihmisilläkään ei aina ole otetta millä lapset pidetään kurissa.
Onnea teille vapaan kasvatuksen ja yksinhuoltajuuden ihmiselle. Huonosti käy. Olihan tämä tiedossa
mies52v
Mulla on kyllä varsin toisenlainen kokemus, yleensä ne kirkkoralleista valittamaan ryhtyvät on viitseliäitä ja vaativia myös kasvattajina.