Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uiminen viimeinkin pois opetussuunnitelmadta

Vierailija
06.03.2020 |

Monella on lapsuudesta traumat siitä kun pakotetaan uimahalliin. Hyvä että lasten traumatisointi viimeinkin lopetetaan.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton poistolla ei ole mitään tekemisiä kantasuomalaisten kanssa vaan maahan tulleitten uusien kulttuurien.

Vierailija
82/84 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille, joka toi esiin koululiikunnan ja nuorten terveydentilan.

Pakko on toki toimivaksi havaittu opetustapa, hyvinhän tuo toinen kotimainenkin suomalaisilta sujuu...

Kyllä se liikunta tarvisi toisen lähestymistavan kuin pakottaminen ja nöyryyttäminen koulussa.

Niin... koko oppivelvollisuudesta voisi luopua, se kun on pakko. Eihän lapsia saa pakottaa, kyllä ne tietää paremmin mikä kannattaa tulevaisuuden kannalta.

Tätäkö tarkoitat?

Tarkoitus oli hieman haastaa ajattelemaan.

Miksi suomessa joka ainoassa keskustelussa mennään sille linjalle, että koulussa pitäisi opettaa sitä ja tätä - mistä sitten milloinkin on kyse. Itse en kuitenkaan kannata tehottomia keinoja. Toki uimataito on tärkeä, mutta harvassa ovat ne, jotka siellä koulussa uimaan oppivat. Ja vielä harvemmassa ne, jotka liikunnasta koululiikunnan johdosta innostuvat. Nykyinen liikunnanopetus kun lähinnä opettaa lapset inhoamaan urheilua (vaikka tavoite on päinvastainen, sillä tarkoitus on saada nuoret nimenomaan liikkumaan ihan vain terveyssyistäkin).

Koko liikuntakasvatuksen voisi ihan yhtä hyvin suunnitella kokonaan uusiksi.

Olen niiin samaa mieltä!

Itse olin koulussa hyvä liikunnassa, mutta kärsin todella, kun opettajat kiusasivat niitä ei niin liikunnallisia lapsia.

Sain kammon kaikkea ryhmäliikuntaa kohtaan, kun joku tärpästikkeli ope paukutti tamburiinia ja kaikkien piti hyppiä ja loikkia.

Olis ollut vaikka tanssia tms. mokoman hyppimisen sijaan.

Silloin oli paljon köyhiä lapsia koulussa, ja urheiluvälineet eivät olleet itsestään selviä hankintoja.

Kirppiksiä ei ollut lainkaan.

T.mummeli

30-luvulla oli muutenkin asiat hieman toisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on sairasta ja väärin että teini-ikäisiä, jotka voivat olla hyvinkin epävarmoja kehostaan ja kaikista murrosiän aiheuttamista muutoksista kuten karvojen kasvusta, pakotetaan olemaan alasti muiden edessä. Kotonakin kun olin saunassa yhdessä vanhempien kanssa, käytin pyyhettä heti kun rinnat alkoivat kehittyä. Jos uimahalleissa olisi olut kaikille omat puku-ja suihkukopit, olisi uimahalliin meno varmasti ollut paljon vähemmän ahdistusta aiheuttavaa. Ja miksi ihmeessä laitettiin tytöt ja pojat uimaan samaan aikaan.

Itse monesti lintsasin ylä-asteella ja lukiossa uimatunnit ja menin sitten omalla ajalla kun uimahallissa oli vähemmän ihmisiä eikä tarvinnut nakuilla luokkalaisten edessä.

Ja jos koulut pakottavat murrosikäiset uimahalleihin pitäisi tytöille jakaa ilmaiseksi hyviä karvanpoistohöyliä kun kerran niitä kondomeja ja siteitäkin jaellaan.

Miksi ne karvat pitää poistaa ja varsinkin lapsilta?

koska tuon kommentin kirjoittanut tykkää seksualisoida pieniä lapsia

Vierailija
84/84 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinänsä vanhempien vastuulla mielestäni huolehtia siitä, että lapsi oppii perustaidot (uiminen, pyöräily, hiihto, luistelu ym). Että voidaan puolestani poistaa vaikka koko liikunta oppiaineiden joukosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi