Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uiminen viimeinkin pois opetussuunnitelmadta

Vierailija
06.03.2020 |

Monella on lapsuudesta traumat siitä kun pakotetaan uimahalliin. Hyvä että lasten traumatisointi viimeinkin lopetetaan.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä olisi nyt se tietolähde, ap?

Vierailija
42/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin epämiehekästä kuin aikuinen mies joka ei osaa uida

jep koiratkin osaa muttei mies  BUAHHhhaaa.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osasin uida ennen koulua, ja olin esim. Välimeressä polskinut iloisena, mutta koulussa uinti"opetuksessa" järkytyin pahasti ja hätäännyin, kun yhtäkkiä kimppuuni hyökättiin sillä rinkula-keppi -yhdistelmällä. Ei ollut kivaa ei.

Vierailija
44/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin uinnista kouluaikoina, mutta en ymmärrä miksi meidät laitettiin uimaan yhtä aikaa poikien kanssa. Heidän lempipuuhaansa oli arvostella tyttöjen rintoja ja pyllyä.

Melkoiset fantasiat teillä. Kun olimme koulussa uimatunneilla (ala-aste), ketään ei kiinnostanut tyttöjen "rinnat" tai pylly.

Vierailija
45/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti uimataidottomat lapset kuolevat vanhempiensa silmien edessä, mielellään mahdollisimman nuorena jotta tuhlataan vain vähän verovaroja heidän koulutukseensa.

Vierailija
46/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ne traumat kuitenkin juontua jo kotoota. Terve lapsi ei häpeä vartaloaan ja pelkää sen vuoksi uimahallissa käyntiä.

Kotoa?! En minä kotona hävennyt vartaloani, eikä vanhemmat sellaista opettaneet. Koulukiusaaminen aiheutti häpeää. Mutta miten tämä liittyy asiaan? Meillä opettaja yritti pakottaa uimaan, se oli traumaattista.

Mitä alastomuuteen tulee, niin omat pukukopit kaikille ja suihkukopit pitäs olla selviö.

Vierailija
47/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti uimataidottomat lapset kuolevat vanhempiensa silmien edessä, mielellään mahdollisimman nuorena jotta tuhlataan vain vähän verovaroja heidän koulutukseensa.

Sairas kommentti. No, minä olen opiskellut maisteriksi mutten osaa uida.

Vierailija
48/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen on ihan perustaito ja saattaa pelastaa hengenkin, joten ihan suotavaa olisi osata. On niitä uimakouluja aikuisillekin joten kyllä kerkeää opetella.

Vierailija
49/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas kommentti. No, minä olen opiskellut maisteriksi mutten osaa uida.

Säälittävä reppana ja selvästi verovarojen hukkaa. Annas kun arvaan... sukupuolentutkimus eikä päivääkään töitä?

Vierailija
50/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uiminen on ihan perustaito ja saattaa pelastaa hengenkin, joten ihan suotavaa olisi osata. On niitä uimakouluja aikuisillekin joten kyllä kerkeää opetella.

Aikuisten uimakoulussa on yleensä lähtökohta ettei pelkää vettä ja pysyy pinnalla. 

Ja luuletko että sinne tulee nuo joilla on "traumoja" jostain peruskoulun uimatunneista? 

Vierailija
51/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin uinnista kouluaikoina, mutta en ymmärrä miksi meidät laitettiin uimaan yhtä aikaa poikien kanssa. Heidän lempipuuhaansa oli arvostella tyttöjen rintoja ja pyllyä.

Kaikilla (omansa) rinnat, mutta vain yksi (yhteinen) pylly? Asiasta samaa mieltä, mutta mikseivät ne tytöt sitten yhtälailla arvostelleet poikia prinssinakkeineen?

Vierailija
52/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei uimahalleja eikä pukukoppeja, armeijastakin pitää päästä pois ku siellä ei saa pitää korvakoruja eikä pipoa päässä ruokaillessa. On se niin väärin.

Vierailija
53/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun teini ei ui koulussa ja on entinen kilpauimari. Ei vaan suostu ja syy ettei ui oma luokkalaisten kanssa.

Niin että kyllä tuo uida osaa ja vielä erittäin hyvin.

Fiksu tyyppi. En minäkään suostuisi kenenkään tutun, ystävän tai sukulaisen edessä uimaan.

Hakeudu hoitoon.

Vierailija
54/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnassa ei koulussa tarvita kuin pesäpallo, suunnistus ja ammunta, kaikki muu on sosialistista hapatusta.

Vierailija
55/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten uimakoulussa on yleensä lähtökohta ettei pelkää vettä ja pysyy pinnalla. 

Ja luuletko että sinne tulee nuo joilla on "traumoja" jostain peruskoulun uimatunneista? 

No ei sitten varmaankaa tule mutta kyllä aikuisen pitäs edes osata käsitellä niitä traumoja. Aikuisten uimakoulussa meno kuitenkin aika erilaista kun peruskoulun tunneilla. Ketään ei tietenkään voi pakottaa uimaan, mutta täysin uimataidoton aikuinen ottaa kyllä pienen riskin tässä.

Vierailija
56/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 hukkunuta lisää joka vuosi ;-(

Vierailija
57/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se uinti edelleen on uudessa opetussuunnitelmassa eikä ole mitään suunnitelmia missään siitä luopumisesta. Uimataito voi pelastaa hengen. Se on kansalaistaito, jota tuskin koskaan tullaan opsista poistamaan. Joten ihan turhaa länkytystä koko ketju.

Vierailija
58/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka toi esiin koululiikunnan ja nuorten terveydentilan.

Pakko on toki toimivaksi havaittu opetustapa, hyvinhän tuo toinen kotimainenkin suomalaisilta sujuu...

Kyllä se liikunta tarvisi toisen lähestymistavan kuin pakottaminen ja nöyryyttäminen koulussa.

Vierailija
59/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tälläinen muutetaan. Nykyään kaikilla on kamerat ja ihan missä vaan voi kuvata, eikä kuvatuilla ole minkäänlaisia oikeuksia jos ovat "julkisella paikalla".

Vierailija
60/84 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ne traumat kuitenkin juontua jo kotoota. Terve lapsi ei häpeä vartaloaan ja pelkää sen vuoksi uimahallissa käyntiä.

Kyllä ne traumat ihan koulusta ovat tulleet, ainakin minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä