Pitääkö tässä oikeasti alkaa hamstraamaan kaupasta
Kun muu maailma sitä tekee ja varsinkin jenkit. Miksei kukaan osaa antaa arviota siitä kuinka pahaksi tämä tilanne menee? En todellakaan haluis olla se tollo joka ei varautunut mitenkään mutta toisaalta tuntuu hölmöltä ostaa hemmetisti vessapaperia ja jotain ananastölkkejä jos mitään kummempaa ei tapahdu.
Kommentit (66)
Mun oli pakko hamstrata hieman sillä asun yksin... Ihan vain varmuuden vuoksi. Ja tadaa! Nyt olen kolmatta päivää kuumeessa enkä todellakaan edes avaa kämppäni ovea. Maanantaina lekurin kanssa katsotaan mikä on tilanne, en ole tiettävästi altistunut eli varmastikin todennäköisemmin vain normaaliflunssa, mutta en silti rupea poukkoilemaan yhtään missään (asun ulkomailla muutaman diagnoosin kaupungissa).
Vierailija kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Noin viikon kuivamuonat jemmassa on hyvä olla (eikö tämä ole aika normaalia ylipäänsä) mutta miksi ihmeessä ihmiset hamstraavat vessapaperia?
Kai nyt ihmisillä bideesuihku/suihku on jolla voi tarvittaessa perseen pestä vai mitä varten tuo älytön vessapaperi määrä on? Ihan oikeasti mielenkiinnosta kysyn koska tämä hämmentää.
Jos ei tule vettä, niin suihkut eivät toimi.
Missäs sitten tarpeesi ajattelit tehdä, kun pönttökään ei ota vettä?
No ei pidä. Ihan älytöntä meininkiä.
Parin viikon ruokavarasto ei itse asiassa ole mitenkään mahdottoman vaikea hommata ja ylläpitää, jos on valmis tyytymään simppelimpään sapuskaan, perhekoko on pienehkä eikä kukaan ole erityisen isoruokainen. On ihan selvää, että jos perheessä on 8 hekilöä tai vaikka monta rankasti treenaavaa jotka syövät paljon, sitä ruokaakin menee reilusti. Säilytystila on tietysti myös tekijä, soluun ei saa samanlaista kotivaraa kuin vaikka 80 neliön kolmioon saati omakotitaloon. Ruokakin vaikuttaa, esim. 400 g kuivattuja linssejä riittää useampaan annokseen kuin 400 g jauhelihaa ja vie vähemmän tilaa. Eikä kukaan sairastu keripukkiin tai tuhoa terveyttään jos pari viikkoa syö hiukan yksipuolisempaa ruokaa. Ihmiset elävät vuosikausia terveinä ihan hirveillä ruokavalioilla!
Ja ennen kuin aletaan puhumaan sähkön ja veden riittävyydestä, niin kaupungeissa noissa on harvemmin pitkäaikaisia ongelmia (toki joskus), haja-asutusalueella taas on monella esim. takka ja joko oma kaivo tai juomakelpoinen luonnonvesi lähellä. Jos puhutaan varautumisesta tähän tämän hetken akuuteimpaan tilanteeseen, niin tuskin korona kaataa yhteiskunnan sähkönjakelua ja vedensaantia.
Kaikki hengityssuojaimet (lähinnä siis pölysuojat) loppu Bauhauseista.
Minä olen juuri tuollainen. Paljain käsin kauppaan, ostan kaikenlaista, paljain käsin kotiin, en pese käsiä ja voin hyvin vaikka alkaa syödä jotain paljain käsin. Vaikka sipsejä.
Sairastan harvoin mitään.