Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä oikeasti alkaa hamstraamaan kaupasta

KukaTässäOnHullu
06.03.2020 |

Kun muu maailma sitä tekee ja varsinkin jenkit. Miksei kukaan osaa antaa arviota siitä kuinka pahaksi tämä tilanne menee? En todellakaan haluis olla se tollo joka ei varautunut mitenkään mutta toisaalta tuntuu hölmöltä ostaa hemmetisti vessapaperia ja jotain ananastölkkejä jos mitään kummempaa ei tapahdu.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin ostamassa kaappeihin extra vessapaperia ihan sen takia, että se saattaa loppua kun nämä hamstraajat aloittavat oikein kunnolla hamstrauksen.

Eli hamstrasit.

"En minä vaan ne muut!".

Mun on kohta pakko ostaa vessapaperia koska kaapissa on vain yksi rulla, mutta ensimmäisen kerran hiukan nolottaa, vaikka en minä muuta kuin sellaisen kahdeksanrullaisen (enempää ei mahdu niille varatulla hyllyllä).

Vierailija
22/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin ostamassa kaappeihin extra vessapaperia ihan sen takia, että se saattaa loppua kun nämä hamstraajat aloittavat oikein kunnolla hamstrauksen.

Eli hamstrasit.

Jos ostan 1 vessapaperin sijaan 2 niin kai sitten olen hamstraaja :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa todetaan yli 100 uutta HIV-tartuntaa vuodessa. Paljon enemmän kuin Korona-tartuntoja, vauhkotkaa nyt välillä niistä.

HIV tartunta ei tartu tyyliin että joku yskäisee lähettyvilläsi.

Vierailija
24/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on jo 2viikon aikana tuonut joka kauppareissulla vähän ylimääräistä. Nyt on jo aika hyvä varasto.

Saman tein sika influenssan aikaan. Oltiin 3viikkoa kaupassa käymättä. Vältyttiin siitä pahimmasta aallosta kunnes saatiin rokotteet. Sillon oli toki helpompi kerätä sitä ruokaa ku perhe oli pienempi, 2 aikuista ja vauva. Nyt onkin 2 aikuista ja 3 lasta eli paljon enemmän menee ruokaa.

Oon tosi huolissani monesta läheisestäni. Useampi on raskaana ja moni astmaatikko. Epäilen että itsekin saatan kärsiä astmasta. Sairastin raskauden aikana jonkun virustaudin heinäkuussa joka kesti lähes 7viikkoa. Synnytyksestä on nyt 6kk ja vieläkin välillä tuntuu siltä että keuhkot ei täyty kunnolla ja on sellainen lievä yskä silloin tällöin.

Vierailija
25/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä on ollut monia hyviä mielipiteitä ketjussa. Ei tosiaan tarvi mennä lähikauppaan ja ostaa hyllyjä tyhjäksi kerralla mutta kerää joka ostoskerralla vähän normaalia enemmän tavaraa ja sitä mitä käyttäisi muutenkin.

Itse olen varannut hieman tavallista enemmän varastoon vessapaperin, talouspaperia, nenäliinoja, saippuaa, vitamiineja, lääkkeitä joita käytetään jokatapauksessa, gluteenittomia jauhoja, yleisesti leivonta-aineita, säilykkeitä, mausteita, suolaa, sokeria, perunoita, lihaa ja hieman pakasteitakin. Meillä varautuminen tavallista tärkeämpää koska laajoja allergioita eli ei vain voi syödä mitä vaan kaupasta sattuu löytymään.

Jos mitään erityistä tarvetta ei tule kotivaralle jemmatut tuotteet käytetään normaalikulutuksessa pois ja olen varannut vain sellaisia tuotteita ja sellaisia määriä että ne keretään käyttää.

Vierailija
26/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin täynnä,  normaalit kuivakaapit täynnä ja lisäksi 100 cm leveä kaappi täynnä ylimääräistä. Varastossa muutama ylimääräinen wc-paperipaketti, mutta ilmankin pärjäisi. Kylvömultaa ja siemeniä hankittuna, osin jo itämässä. Juureksia ja hedelmiä niin paljon kuin viileäkaappiin mahtuu. Kellari pitäisi rakentaa. Nämä koottuna maalle, talvilämpimälle mökille. Perhe tarvitsee aika paljon, mutta ei ole mahdotonta varautua.

Varautuminen on vaatinut useita viikkoja. Harmitti nähdä aineiden käyttäjiä ostarilla. Heidän suurin huolenaihe on ihan muu kuin corona ja meno näytti vain kiihtyvän. Eläkeikäiset, jotka raahasivat ostoksiaan säälittivät, tuon kaiken ruuhkan, lian ja pölyn keskellä.

Vierailija
27/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu on varmaan se, joka joutuu tällaisia kyselemään jostain haista-kukkanen-keskustelupalstoilta.

Vierailija
28/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lehtiä on uskominen, niin 72 tunnin kotivara on hyvä olla, jos joutuu olemaan 2 viikkoa karanteenissa.

29/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikon kuivamuonat jemmassa on hyvä olla (eikö tämä ole aika normaalia ylipäänsä) mutta miksi ihmeessä ihmiset hamstraavat vessapaperia?

Kai nyt ihmisillä bideesuihku/suihku on jolla voi tarvittaessa perseen pestä vai mitä varten tuo älytön vessapaperi määrä on? Ihan oikeasti mielenkiinnosta kysyn koska tämä hämmentää.

Vierailija
30/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa todetaan yli 100 uutta HIV-tartuntaa vuodessa. Paljon enemmän kuin Korona-tartuntoja, vauhkotkaa nyt välillä niistä.

Siinä on se pieni ero, että Hiv ei leviä pisaratartuntana eikä pinnoilta. Hiv-potilas ei myöskään tarvitse karanteeniä.

Vierailija
31/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä aio hamstrata mitään. Lähikaupasta voi tilata netin kautta, ja kuljettavat sitten kotiovelle. Toimii loistavasti - tuli testattua kun olin kotona muutaman viikon ison leikkauksen jälkeen enkä päässyt kauppaan. Normaalistikin kotona on aina tonnikalaa, pastaa ja pakkasessakin jotain mistä saa nopeasti syötövää, jos tuntuu ettei kunnon kokkaukseen ole aikaa/inspistä.

Vierailija
32/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

Noin viikon kuivamuonat jemmassa on hyvä olla (eikö tämä ole aika normaalia ylipäänsä) mutta miksi ihmeessä ihmiset hamstraavat vessapaperia?

Kai nyt ihmisillä bideesuihku/suihku on jolla voi tarvittaessa perseen pestä vai mitä varten tuo älytön vessapaperi määrä on? Ihan oikeasti mielenkiinnosta kysyn koska tämä hämmentää.

Jos ei tule vettä, niin suihkut eivät toimi.

Vierailija
33/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä aio hamstrata mitään. Lähikaupasta voi tilata netin kautta, ja kuljettavat sitten kotiovelle. Toimii loistavasti - tuli testattua kun olin kotona muutaman viikon ison leikkauksen jälkeen enkä päässyt kauppaan. Normaalistikin kotona on aina tonnikalaa, pastaa ja pakkasessakin jotain mistä saa nopeasti syötövää, jos tuntuu ettei kunnon kokkaukseen ole aikaa/inspistä.

Entä sitten kun kauppojen kotiinkuljetuspalvelu loppuu kun monet työntekijät ovat sairaana ja kapat keskittyvät vain peruspalveluihin? Tai kaupoissa ei ole tavaroita, joita haluat tilata?

Vierailija
34/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

Minkä ihmeen takia veden tulo katkeaisi?

Vierailija
35/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

Minkä ihmeen takia veden tulo katkeaisi?

Onhan noita vesikatkoksia ollut. En tässä nyt pelkästä korona-ajasta puhu.

Vierailija
36/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

No kaikilla ei ole bideesuihkua ja suurimmassa osassa maita sellaisesta ei ole kuultukaan. Kaikki ei myöskään tykkää pestä arseaan ennen kuin se on pyyhitty.

Jos normaalisti käyttää paperia, miksei haluaisi tehdä niin myös sairaana tai karanteenissa ollessaan?

Vierailija
37/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä siitä uutisesta jossa se akka oli hamstrannut käsidesiä. Ei se kai sitten tajua että tuollainen yhtäkkinen hamstraaminen tarkoittaa ettei normaalikäyttöön desiä riitä kaikille ja sitten tuolla kulkee enemmän pöpöjä kuin normaalisti.

Darwinismi ei enää toimi.

Vierailija
38/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesiä nyt ei tällä hetkellä pysty enää myymälöihin tilaamaan. Se juna meni jo. Itse en aio hamstrata mitään, en edes sitä desiä (jokunen pullo vielä eilen oli jäljellä.)

T.kauppaketjussa töissä

39/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

No kaikilla ei ole bideesuihkua ja suurimmassa osassa maita sellaisesta ei ole kuultukaan. Kaikki ei myöskään tykkää pestä arseaan ennen kuin se on pyyhitty.

Jos normaalisti käyttää paperia, miksei haluaisi tehdä niin myös sairaana tai karanteenissa ollessaan?

Tarkoitin nyt Suomea. Toki jokainen saa ja varmasti haluaa elää kuten normaalisti jos on karanteenissa mutta eikö samalla logiikalla ihmisten pitäisi hamstrata myös esim. topsipuikkoja, vitamiineja, viinaa ja liukuvoidetta? Miksi juuri vessapaperia niin älytön määrä? Tätä en nyt ymmärrä.

Vierailija
40/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se pieni ero, että Hiv ei leviä pisaratartuntana eikä pinnoilta. Hiv-potilas ei myöskään tarvitse karanteeniä.

Eiköhän kommentin idea ollut vain antaa mittakaavaa tälle naurettavalle vauhkoamiselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi