Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä oikeasti alkaa hamstraamaan kaupasta

KukaTässäOnHullu
06.03.2020 |

Kun muu maailma sitä tekee ja varsinkin jenkit. Miksei kukaan osaa antaa arviota siitä kuinka pahaksi tämä tilanne menee? En todellakaan haluis olla se tollo joka ei varautunut mitenkään mutta toisaalta tuntuu hölmöltä ostaa hemmetisti vessapaperia ja jotain ananastölkkejä jos mitään kummempaa ei tapahdu.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hamstraaminen on kyllä turhaakin turhempaa. olen ollut koreassa lomalla perheen kanssa. keneläkään ei ole mitään oireita, joten maanantainen lapset menevät normaalisti kouluun ja itse menen jo huomenna kaupan kassalle palvelemaan asiakkaita.

Vierailija
42/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hamstraa tavaraa vaikkapa kahdeksi viikoksi, niin paljonkos se sitten auttaa, kun kahden viikon päästä on kaapit tyhjät ja pitää lähteä kauppaan?

Sitä varastoa täydennetään niin kauan kunnes saa kaupassa käydä. Eihän se ole tarkoitus ettei kaupassa käydä kahteen viikkoon käyttäen kotivaran kokonaan jos ei ole karanteenissa. 

Ajattelin kuivakaappin ja pakastimeen hamstrata pitkään säilyviä tuotteita. Viikon kotivara haetaan aina tavallisestikkin kerran viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin miten paljon ihmiset syövät, mutta kotivarankin voi saada riittämään pitemmälle JOS tarve niin vaatii.

Esimerkkinä vaikka se, että jos nyt kotoa ei ulos pääsisi/kukaan ei ruokaa pääsisi tuomaan, niin hätätilanteessa sitä elää aika pitkälle sillä että edes jotain ruokaa saa.

Ravintoarvot eivät ehkä ole parhaat mahdolliset, mutta ei kukaan suomalainen (monilla ylipainoakin!) siihen kuole että elää esim. viikon huonolla ruualla.

Meillä on n. viikoksi (vähintään) ihan normaalia hyvää ruokaa (tölkkihernekeittoa, sun muita aineksia mistä voisi tehdä vaikka lasagnen jne.) mutta paljon pidempään pärjäisimme pakon edessä. Esim. pussinuudeleita olisi, hätätilanteessa voisin keitellä vaikka mehusta ja perunajauhauhoista kiisselin jne. jolla ei normaalioloissa ns. eläisi, mutta hätätilanteessa nälkä pysysi kyllä noilla loitolla.

Oikein ääritapauksissa hengissä pysyisi pitkän jo sillä että juo lämmintä teetä johon laittaa reilusti sokeria, olo ei ehkä olisi paras mahdolinen, mutta erilaisissa tilanteissa sitä on ihmisetkin ennen selvinneet järkyttävissä oloissa hengissä (esim. vanki- tai keskitysleirit ym.)

Vierailija
44/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä aio hamstrata mitään. Lähikaupasta voi tilata netin kautta, ja kuljettavat sitten kotiovelle. Toimii loistavasti - tuli testattua kun olin kotona muutaman viikon ison leikkauksen jälkeen enkä päässyt kauppaan. Normaalistikin kotona on aina tonnikalaa, pastaa ja pakkasessakin jotain mistä saa nopeasti syötövää, jos tuntuu ettei kunnon kokkaukseen ole aikaa/inspistä.

Entä sitten kun kauppojen kotiinkuljetuspalvelu loppuu kun monet työntekijät ovat sairaana ja kapat keskittyvät vain peruspalveluihin? Tai kaupoissa ei ole tavaroita, joita haluat tilata?

On hyvä muistaa, että kotiinkuljetuspalvelu kuljettaa myös niitä pöpöjä kotiin. Joku muikkeli oli ollut kotonaan kuukauden ja saanut sitten tartunnan ruokapalvelun mukana.

Vierailija
45/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein ääritapauksissa hengissä pysyisi pitkän jo sillä että juo lämmintä teetä johon laittaa reilusti sokeria, olo ei ehkä olisi paras mahdolinen, mutta erilaisissa tilanteissa sitä on ihmisetkin ennen selvinneet järkyttävissä oloissa hengissä (esim. vanki- tai keskitysleirit ym.)

Kuolisin sokeriin, mutta muutoin totta. Mikäli ostaa 2 kiloa kaurapuuroa jemmaan ja syö sitä vain pari lusikallista kerrallaan niin kyllähän sitä pärjää. Saa toki jemmata sitä kaviaariakin ja mättää mahansa täyteen, mutta vähemmälläkin selviää.

Vierailija
46/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpää se on hamstrata nyt kuin silloin kun kaikki ovat yhtä aikaa hamstraamassa. Täyteen pakatussa supermarketissa 30-metrisine kassajoinoineen jos missä on tartuntariski korkea.

Vierailija
47/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa todetaan yli 100 uutta HIV-tartuntaa vuodessa. Paljon enemmän kuin Korona-tartuntoja, vauhkotkaa nyt välillä niistä.

Se ei leviää aivastamalla. Onko nyt jäänyt ihan pikku perustiedot HI viruksesta oppimatta?

Vierailija
48/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman epäilen monen "kahden viikon" varastoja. Siinä ajassa menee jo melkoinen määrä ruokaa, eikä joku hernari tai tonnikalapurkki riitä edes päiväksi, hyvä että yhdeksi laihaksi ateriaksi.

No jotkut meistä eivät ole eläneet yltäkylläisyydessä mässäillen muulloinkaan. Syön harvoin valmisruokia, mutta viime vuonna söin pari valmiskeittoa. Mitä lie kantarellikeittoa ja lohikeittoa ollut. Söin niistä 2 kertaa.

Vierailija
49/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

Noin viikon kuivamuonat jemmassa on hyvä olla (eikö tämä ole aika normaalia ylipäänsä) mutta miksi ihmeessä ihmiset hamstraavat vessapaperia?

Kai nyt ihmisillä bideesuihku/suihku on jolla voi tarvittaessa perseen pestä vai mitä varten tuo älytön vessapaperi määrä on? Ihan oikeasti mielenkiinnosta kysyn koska tämä hämmentää.

Jos ei tule vettä, niin suihkut eivät toimi.

Minkä ihmeen takia veden tulo katkeaisi?

Onhan noita vesikatkoksia ollut. En tässä nyt pelkästä korona-ajasta puhu.

Riippuu missä asuu. Viiemisen 20 v aikana, asuessani kahdessa kaupungissa on minua kohdannut vesikatkos 3 kertaa. Kaikki johtuivat ennalta ilmotetuista huoltotöistä, kestivät pari tuntia. Yhden kerran parissa kaupunginosassa piti keittää vesi, se kesti 2 päivää.

Vierailija
50/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hamstraa tavaraa vaikkapa kahdeksi viikoksi, niin paljonkos se sitten auttaa, kun kahden viikon päästä on kaapit tyhjät ja pitää lähteä kauppaan?

Riippuu aiotko suojella itseäsi virukselta 24/7, jos, niin osta ruokaa 2 vuodeksi. Mikäli haluat kotivaran niin käyt edelleen normaalisti kaupassa kunnes tulet kipeäksi. Sitten käytät sen kotivaran.

Vierailija
51/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin uusavutonta sakkia ettei osaa edes helppoa hernekeittoa tehdä isoa kattilallista ja pakastaa sitä. En ole ikinä syönyt tölkki hernekeittoa. 

Vierailija
52/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin ostamassa kaappeihin extra vessapaperia ihan sen takia, että se saattaa loppua kun nämä hamstraajat aloittavat oikein kunnolla hamstrauksen.

Ei nämä hamstraajat, vaan TE hamstraajat. Aloitit itse hamstrauksen älypää. Tuon takia kamat kaupasta loppuu.

Vierailija
53/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstrasin  ja nyt menee kepoisesti kuukausi ilman kauppaa. Pakastimessa on puolikas hirvi ja säilykkeitä ja riisiä ja pastaa löytyy jauhoineen ja öljyineen. Vettä taas saa kaivosta ja paskakaivo vetää,

Vierailija
54/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin ristiriitaista infoa. Suhtaudutaan kuin kaikki kohta muuttuis zombeiksi tai sitten niin että ei hätää, peskää käsiä se on vaan semmonen niinkuin influenssa. Mä olen aina pessyt käsiä useamman kerran päivässä.. en ylipäätään ymmärrä miksi AIKUISILLE pitää käsienpesusta hokea?? Kuka muka tulee mm. kauppareissulta kotiin ja EI pese käsiä heti. En edes tiennyt että semmosia ihmisiä on. Ap

No esim. minä. Miksi pitäisi pestä kädet kun tulee kaupasta?? En tiennyt, että joku oikeasti tekee noin. Ennen tätä palstaa en ollut ikinä kuullutkaan.

Pesen kädet kun vaikka ryhdyn tekemään ruokaa. En joka kerta kun tulen kotiin.

Oletpas yksinkertainen ihminen

Vierailija
55/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

Noin viikon kuivamuonat jemmassa on hyvä olla (eikö tämä ole aika normaalia ylipäänsä) mutta miksi ihmeessä ihmiset hamstraavat vessapaperia?

Kai nyt ihmisillä bideesuihku/suihku on jolla voi tarvittaessa perseen pestä vai mitä varten tuo älytön vessapaperi määrä on? Ihan oikeasti mielenkiinnosta kysyn koska tämä hämmentää.

Jos ei tule vettä, niin suihkut eivät toimi.

Minkä ihmeen takia veden tulo katkeaisi?

Vaikkapa  siksi, ettei ole sähköä.

Vierailija
56/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti leviävä epidemia laantuu parissa kuukaudessa itsestään. 

Vierailija
57/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin ristiriitaista infoa. Suhtaudutaan kuin kaikki kohta muuttuis zombeiksi tai sitten niin että ei hätää, peskää käsiä se on vaan semmonen niinkuin influenssa. Mä olen aina pessyt käsiä useamman kerran päivässä.. en ylipäätään ymmärrä miksi AIKUISILLE pitää käsienpesusta hokea?? Kuka muka tulee mm. kauppareissulta kotiin ja EI pese käsiä heti. En edes tiennyt että semmosia ihmisiä on. Ap

No esim. minä. Miksi pitäisi pestä kädet kun tulee kaupasta?? En tiennyt, että joku oikeasti tekee noin. Ennen tätä palstaa en ollut ikinä kuullutkaan.

Pesen kädet kun vaikka ryhdyn tekemään ruokaa. En joka kerta kun tulen kotiin.

Hyi saakeli. Itse pesen kädet vessassa käynnin jälkeen, ennen ulos menemistä, sisälle tulon jälkeen, julkisen liikenteen jälkeen, ennen ruoanlaittoa ja syömistä, syömisen jälkeen, töissä kun otan kahvia tai vettä, ja muuten vaan. Lisäksi avaan yhteisten vessojen kahvat paperilla koska muut ihmiset EIVÄT PESE KÄSIÄÄN enkä halua heidän ulostettaan omiin käsiini. Kiitos.

Vierailija
58/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin ostamassa kaappeihin extra vessapaperia ihan sen takia, että se saattaa loppua kun nämä hamstraajat aloittavat oikein kunnolla hamstrauksen.

Eli olet itse osa ongelmaa. Jos kaikki ryhtyisivät ostamaan kaappeihin "extra vessapaperia" siksi, että se saattaa loppua, se vessapaperi loppuu vaan entistä nopeammin.

Vierailija
59/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiv ei tapa ja lääkityksessä oleva ihminen ei tartuta.

Vierailija
60/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme