Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä oikeasti alkaa hamstraamaan kaupasta

KukaTässäOnHullu
06.03.2020 |

Kun muu maailma sitä tekee ja varsinkin jenkit. Miksei kukaan osaa antaa arviota siitä kuinka pahaksi tämä tilanne menee? En todellakaan haluis olla se tollo joka ei varautunut mitenkään mutta toisaalta tuntuu hölmöltä ostaa hemmetisti vessapaperia ja jotain ananastölkkejä jos mitään kummempaa ei tapahdu.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen kolmen- neljän päivän kotivara olisi hyvä nyt joka tapauksessa olla ilman mitään viruksiakaan! Eli joo hieman kannattaa hamstrata. Mutta ei tarvi tyhjentää lähikauppaa vessapaperista, käsidesistä tai säilykehernarista.

Vierailija
2/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt enää tätä samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kummempaa ei tapahdu joten älä vaivaudu.

Vierailija
4/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ostamassa kaappeihin extra vessapaperia ihan sen takia, että se saattaa loppua kun nämä hamstraajat aloittavat oikein kunnolla hamstrauksen.

Vierailija
5/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin ristiriitaista infoa. Suhtaudutaan kuin kaikki kohta muuttuis zombeiksi tai sitten niin että ei hätää, peskää käsiä se on vaan semmonen niinkuin influenssa. Mä olen aina pessyt käsiä useamman kerran päivässä.. en ylipäätään ymmärrä miksi AIKUISILLE pitää käsienpesusta hokea?? Kuka muka tulee mm. kauppareissulta kotiin ja EI pese käsiä heti. En edes tiennyt että semmosia ihmisiä on. Ap

Vierailija
6/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin ristiriitaista infoa. Suhtaudutaan kuin kaikki kohta muuttuis zombeiksi tai sitten niin että ei hätää, peskää käsiä se on vaan semmonen niinkuin influenssa. Mä olen aina pessyt käsiä useamman kerran päivässä.. en ylipäätään ymmärrä miksi AIKUISILLE pitää käsienpesusta hokea?? Kuka muka tulee mm. kauppareissulta kotiin ja EI pese käsiä heti. En edes tiennyt että semmosia ihmisiä on. Ap

No esim. minä. Miksi pitäisi pestä kädet kun tulee kaupasta?? En tiennyt, että joku oikeasti tekee noin. Ennen tätä palstaa en ollut ikinä kuullutkaan.

Pesen kädet kun vaikka ryhdyn tekemään ruokaa. En joka kerta kun tulen kotiin.

Vierailija
7/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin ostamassa kaappeihin extra vessapaperia ihan sen takia, että se saattaa loppua kun nämä hamstraajat aloittavat oikein kunnolla hamstrauksen.

Eli hamstrasit.

Vierailija
8/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hamstrasit.

"En minä vaan ne muut!".

Vierailija
9/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautuminen on fiksua, hullu hamstraaminen ei. Osta vähän enemmän kuin mitä akuutisti tarvitset, niin saat varastoa kasvatettua ilman että ruokit paniikkiostamista. Esim jos käytät tonnikalaa ja normaalisti ostaisit yhden purkin, nyt kolme, et kolmeakymmentä. Jos ostaisit uuden paketin jauhoja ensi viikolla, ostatkin sen nyt muttet osta 5 pakettia jne.

Nykyisin monet kaupat pitävät minimivarastoa joka mitoitettu perusmenekin mukaan, ja jota täydennetään päivittäin/lähes päivittäin, eli ei tarvita montaakaan superhamsteria niin alkaa syntyä aukkoja hyllyihin -> muut alkavat panikoida että jäävät ilman ja myös alkavat ostaa muita juttuja yli tarpeen -> taas tulee lisää aukkoja hyllyihin ja taas paniikki kasvaa.

Vierailija
10/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poltat tupakkaa, niin lopeta se mielummin kuin aloitat käsidesin hamstraamisen.

Vierailija
11/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varautuminen on fiksua, hullu hamstraaminen ei. Osta vähän enemmän kuin mitä akuutisti tarvitset, niin saat varastoa kasvatettua ilman että ruokit paniikkiostamista. Esim jos käytät tonnikalaa ja normaalisti ostaisit yhden purkin, nyt kolme, et kolmeakymmentä. Jos ostaisit uuden paketin jauhoja ensi viikolla, ostatkin sen nyt muttet osta 5 pakettia jne.

Nykyisin monet kaupat pitävät minimivarastoa joka mitoitettu perusmenekin mukaan, ja jota täydennetään päivittäin/lähes päivittäin, eli ei tarvita montaakaan superhamsteria niin alkaa syntyä aukkoja hyllyihin -> muut alkavat panikoida että jäävät ilman ja myös alkavat ostaa muita juttuja yli tarpeen -> taas tulee lisää aukkoja hyllyihin ja taas paniikki kasvaa.

Me on tehty näin. Kotona oli jo se muutaman päivän kotivara, mutta ei tarvinnut montaa kauppareissua niin saatiin kasvatettua se pariin viikkoon (ihan siltä varalta että sairastutaan eikä päästä kauppaan). Autottomana olisi muutenkin vaikeaa kantaa kerralla parin viikon ostoksia, pakko hoitaa erissä. Yleensä on tehty viikonloppuisin isompi ostosreissu, nyt vaan tehtiin viikollakin sellaisia.

Vierailija
12/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hommannut vitamiinivalmisteita ja käsidesiä. Muuten meillä onkin aina ihan hyvät kotivarat. Lihoja voisi tosin ostaa pakkaseen lisää.

Vierailija
13/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman epäilen monen "kahden viikon" varastoja. Siinä ajassa menee jo melkoinen määrä ruokaa, eikä joku hernari tai tonnikalapurkki riitä edes päiväksi, hyvä että yhdeksi laihaksi ateriaksi.

Vierailija
14/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa, jos kohta ei enää tarvitse rampata kaupoissa hakemassa tartuntaa, kun kotivara on koottuna.

Vierailija
15/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat niin olet osa ongelmaa.

Vierailija
16/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. minä. Miksi pitäisi pestä kädet kun tulee kaupasta?? En tiennyt, että joku oikeasti tekee noin. Ennen tätä palstaa en ollut ikinä kuullutkaan.

Pesen kädet kun vaikka ryhdyn tekemään ruokaa. En joka kerta kun tulen kotiin.

Levität niitä kaupasta käsiin klähmittyjä pöpöjä ympäri kotiasi, ja hajamielisesti nenää rapsuttaessa/hammasväliä putsatessa/ripsiä oikoessa itseesi. Kyllä tämä on ollut ihan perusasioita vuosikymmeniä, kädet pestään aina ulkoa tullessa. Opetetaan jo lapsille.

Vierailija
17/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman epäilen monen "kahden viikon" varastoja. Siinä ajassa menee jo melkoinen määrä ruokaa, eikä joku hernari tai tonnikalapurkki riitä edes päiväksi, hyvä että yhdeksi laihaksi ateriaksi.

Yhdelle ihmiselle, varsinkin pienikokoiselle, kahden viikon ruokavarat ovat yllättävän pienet, ainakin jos on valmis syömään melko yksipuolisesti.

Vierailija
18/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hamstraa tavaraa vaikkapa kahdeksi viikoksi, niin paljonkos se sitten auttaa, kun kahden viikon päästä on kaapit tyhjät ja pitää lähteä kauppaan?

Vierailija
19/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa todetaan yli 100 uutta HIV-tartuntaa vuodessa. Paljon enemmän kuin Korona-tartuntoja, vauhkotkaa nyt välillä niistä.

Vierailija
20/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tiedän paljonko ruokaa meillä menee viikossa, jolloin kotona syödään arkisin aamiainen + iltaruoka + välipaloja ja viikonloppuisin kaikki ateriat. Nyt on noin nelinkertaisesti se määrä. Pieni perhe eikä kukaan syö valtavia annoksia joten hyvin mahtuu komeroon, pakastimeen ja jääkaappiin. Toki ei ole esim maitoa noin pitkäksi ajaksi ja ruoka olisi tylsää kun tuoretavara loppuisi, mutta siitähän ei nyt ollut kyse vaan siitä että on ylipäänsä jotain syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän