Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käsitellä eroa kun toinen ei suostu puhumaan?

Vierailija
05.03.2020 |

Olen ollut mieheni kans avoliitossa lähes 5 vuotta. Kaikenlaisia ongelmia on ollut vuosien varrella, kuitenkin yhdessä aina jatkettu. Kuukausi takaperin mies sai sanottua ettei tiedä mitä haluaa elämältä ja lähti viikoksi isänsä luo asumaan ja miettimään. Viikon jälkeen hän palasi kotiin mutta ei tiennyt vieläkään, mitä haluaa.On nukkunut lähes koko ajan kotona olleessaan kun ei kuulema jaksa muuta. Maanantai-iltana sanoi viimeksi että ei tiedä yhtään mitä haluaa. Tiistaina päivällä yhtäkkiä totesi et rupeaa laittamaan asuntomme myyntikuntoon! En saa häneltä mitään vastausta mihinkään kysymyksiin. Miten tälläisestä tilanteesta pääsee yli, kun toinen heittäytyy jääkylmäksi eikä anna mitään selityksiä. Oma pää kovilla jos joudun asumaan monta kuukautta tälläisessä tilanteessa hänen kanssaan. Yhteisiä lapsia ei ole, minulla on yksi lapsi ed. Suhteesta. Ehdotin parisuhdeterapiaa, ei kiinnosta.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita itsellesi välittömästi asuntohakemus vuokra-asuntoon sillä suhteenne on tullut tiensä päähän. 

Ap omistaa puolet, ja koska mies on se joka haluaa eroata, niin hänen lienee syytä laittaa hakemus?

Vierailija
42/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä välttämättä ole mitään yksittäistä syytä, miksi haluaa erota. Eli kun hän on sanonut sulle, että ei tiedä mitä haluaa,  se voi hyvinkin pitää paikkansa. Sen sijaan hän tietää ainakin yhden asian, mitä hän EI halua: jatkaa suhdetta sun kanssasi. On mullakin usein tilanne, että en oikein tiedä, mitä haluaisin, mutta tiedän hyvin varmasti, mitä en ainakaan halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut saman kaltaisessa tilanteessa, jossa puhuminen oli mahdotonta. Kaivamalla kaivoin jotain vastauksia, mutta niistä tuli vain pahempi mieli ja kelpaamaton olo.

Minulla:

-mies ei enää rakastanut

-oli menettänyt kunnioituksen

-oli menettänyt kiinnostuksen

-oli ihastunut naispuoliseen ystävään jonka kanssa ruoti myös suhdettamme ja kuinka onneton on kanssani. Listasi myös tuon naisen paremmat ominaisuudet verraten siihen kuinka surkea minä olin hänen silmissään.

Vierailija
44/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni ap, miehesi sanoo, ettei tiedä mitä haluaa elämältä, mutta näyttää tietävän, mitä ei halua ja se olet valitettavasti sinä.

On toki mahdollista, että mies on masentunut ja tarvitsee hoitoa, mutta tämä hänen pitäisi itse ymmärtää, eikä esim. lähteä laittamaan yhteistä asuntoa myyntikuntoon, vaikka oma pää on lähes syyntakeettomassa/oikeustoimikelvottomassa tilassa.

Vierailija
45/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo puhumalla parane, kai se sentään joutuu käytännön asiat puhumaan, yhteistä kotia ei voi yksin myydä.

Vierailija
46/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin pariterapiassa, muistaakseni kaksi kertaa paikan päällä. Se mitä siellä yritin, ei kyllä auttanut mitään. Kerroin että harmittaa, ettei mies halua kanssani lähteä kaksin mihinkään, ja terapeutti kysyi miksi - mies vastasi ettei vaan halua. 

Jälkikäteen olen miettinyt että miksi helvetissä käytin vielä pari vuotta elämästäni tuon vastauksen jälkeen hänen kanssaan. Jos toinen ei halua mun kanssa tehdä yhteisiä kivoja juttuja, niin parisuhde on silloin kuollut ja järkevää olisi lähteä eri suuntiin. Huono parisuhde estää sen, että näitä asioita voisi tehdä muidenkaan kanssa. 

Pariterapiasta meni siis pari vuotta eroon, ja ne oli kyllä todella pitkät kaksi vuotta. 

Vierailija
47/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä edes kysellyt syitä, kun ex kertoi haluavansa erota. Kun asian järkeilee itselleen niin, että kun toinen ei kanssani enää halua olla, niin en minäkään halua siihen enää väkisin jäädä. Ansaitsen parempaa. Jos toista pitäisi suostutella jatkamaan kanssani, niin silloinhan hän ei siinä ole vapaaehtoisesti.

Rakkautta ei voi pakottaa. 

Jos olisin sinä, laittaisin fokuksen siihen että löydän uuden asunnon. Järjestäisin sitä uutta elämää itselleni aktiivisesti, ja lainaisin kirjastosta eroa käsitteleviä kirjoja. Enemmän kuin että miksi ex ei halua kanssasi enää olla, kannattaa pohtia niitä asioita mitkä olivat ne syyt jotka veivät yhteen? Mikä toimi hyvin, mikä toimi huonosti? Miettiä voi myös omaa toimintaa onko siinä jotain mikä asiaan on vaikuttanut. Voi olla että miehellä on uusi, voi olla että sillä on vain ikäkriisi. Onko sillä oikeastaan merkitystä, jos hän ei halua yhteistä elämäänne jatkaa?

Ei syyn tiedusteleminen nyt sentään ole mikään synonyymi pakottamiselle ja suostuttelemiselle.

Vierailija
48/49 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain miehen keskustelemaan jonkin verran, tosin viestien välityksellä. Sanoi vaan että haluaa asumaan omilleen, ei jaksa keskittyä suhteeseen äitinsä tilanteen takia tai jotain. Valitteli että ahdistaa ja on aivan loppu. Miksiköhän häntä sitten suhteen lopetus niin kovasti ahdistaa, jos tuntee että se on oikea ratkaisu? En myöskään usko että olen kuullut kaikkia päätökseen vaikuttaneita asioita, mutta näillä mennään. Kai tästä jotenkin selviää.AP

Vierailija
49/49 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain miehen keskustelemaan jonkin verran, tosin viestien välityksellä. Sanoi vaan että haluaa asumaan omilleen, ei jaksa keskittyä suhteeseen äitinsä tilanteen takia tai jotain. Valitteli että ahdistaa ja on aivan loppu. Miksiköhän häntä sitten suhteen lopetus niin kovasti ahdistaa, jos tuntee että se on oikea ratkaisu? En myöskään usko että olen kuullut kaikkia päätökseen vaikuttaneita asioita, mutta näillä mennään. Kai tästä jotenkin selviää.AP

Toi on jo hyvä alku. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. Tsemppiä.