Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käsitellä eroa kun toinen ei suostu puhumaan?

Vierailija
05.03.2020 |

Olen ollut mieheni kans avoliitossa lähes 5 vuotta. Kaikenlaisia ongelmia on ollut vuosien varrella, kuitenkin yhdessä aina jatkettu. Kuukausi takaperin mies sai sanottua ettei tiedä mitä haluaa elämältä ja lähti viikoksi isänsä luo asumaan ja miettimään. Viikon jälkeen hän palasi kotiin mutta ei tiennyt vieläkään, mitä haluaa.On nukkunut lähes koko ajan kotona olleessaan kun ei kuulema jaksa muuta. Maanantai-iltana sanoi viimeksi että ei tiedä yhtään mitä haluaa. Tiistaina päivällä yhtäkkiä totesi et rupeaa laittamaan asuntomme myyntikuntoon! En saa häneltä mitään vastausta mihinkään kysymyksiin. Miten tälläisestä tilanteesta pääsee yli, kun toinen heittäytyy jääkylmäksi eikä anna mitään selityksiä. Oma pää kovilla jos joudun asumaan monta kuukautta tälläisessä tilanteessa hänen kanssaan. Yhteisiä lapsia ei ole, minulla on yksi lapsi ed. Suhteesta. Ehdotin parisuhdeterapiaa, ei kiinnosta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies alkaa laittaa asuntoa myyntikuntoon, hän on ymmärtääkseni päätöksensä tehnyt. Näin, vaikka sinä et vielä henkisesti olisikaan valmis tosiasioita tunnustamaan.

Vierailija
2/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit itsekin, sitä ei kiinnosta. Tylsä tilanne mutta eihän tossa muu auta kuin erota. 

Sinun ja lapsesi kannalta pikainen ero on paras ratkaisu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mietit? Jos se haluaisi olla sun kanssa, se ei tekisi noin. 

Vierailija
4/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen. Pääset eroon tuollaisesta kultakimpaleesta.

Vierailija
5/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei varmaan tekisi noin, jos haluaisi olla kanssani..mutta onko oikeasti liikaa 5 vuoden suhteen jälkeen kertoa asiasta ja sanoa: haluan erota, koska... olen kysellyt et onko tavannut jonkun toisen, ei myönnä. Myönsi että on jonkun naispuolisen "ystävän" kanssa keskustellut asioistamme. Tietääkseni hänellä ei ole ollut noin läheistä ystävää, mutta ilmeisesti sekin on pimitetty minulta. Mies ei ole ollenkaan kylmä luonteeltaan, siksi hänen yhtäkkinen jäinen käytös tuntuu todella hämmentävältä. AP

Vierailija
6/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota sen enempää ihmettelemään? Haet oman asunnon ja alat pakata tavarasi valmiiksi. Voit tehdä päätöksen omasta puolestasi.

Vierailija
7/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kylmää kommentointia. Aivanko oikeasti te kaikki muut tälläisessä tilanteessa vain kohauttaisitte olkianne ja jatkaisitte elämäänne vailla huolen häivää? Kukaan ei myöskään ole antanut ensimmäistäkään neuvoa siihen, mitä otsikoissa kysyin. Tajuan kyllä itsekin että asunnon myynnin jälkeen on muutto edessä, olen aikuinen ihminen.

Vierailija
8/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kylmää kommentointia. Aivanko oikeasti te kaikki muut tälläisessä tilanteessa vain kohauttaisitte olkianne ja jatkaisitte elämäänne vailla huolen häivää? Kukaan ei myöskään ole antanut ensimmäistäkään neuvoa siihen, mitä otsikoissa kysyin. Tajuan kyllä itsekin että asunnon myynnin jälkeen on muutto edessä, olen aikuinen ihminen.

Ensimmäiseksi pitäisi tietää, onko asunto teidän yhteinen vai vain hänen nimissään. Yhteistä asuntoa hän ei pysty myymään ilman sinun suostumustasi ja siihen tarvitaan keskustelua.

Vierailija
9/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on yhteinen, omistamme sen puoliksi. Ap

Vierailija
10/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on yhteinen, omistamme sen puoliksi. Ap

Silloin hän ei voi noin vain alkaa valmistella sitä myyntiin. Mutta toisen ihmisen pakottaminen puhumaan on edelleen niin vaikeaa, ettei siihen taida kenelläkään olla vinkkejä. Tiedät varmaan, että voit hakeutua pariterapeutille myös yksin? Se voisi selkeyttää omia ajatuksiasi. Seurakuntien pariterapia on ilmaista mutta Helsingissä siihen on erittäin vaikea päästä tai ainakin joutuu jonottamaan kuukausia. Valkonauhaliittoon voi päästä nopeammin. Pienemmillä paikkakunnilla pääsee helpommin seurakunnan tarjoamaan. Ja rahalla tietysti pääsee nopeasti yksityiselle.

Vierailija
11/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut mies olla viikkoa isällään, vaan sillä ns. ystävällä. Mies on ihastunut, mutta ei saa sitä suoraan sulle sanottua.

Vierailija
12/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista, että mies masentunut?

Kysy suoraan häneltä sitä vaihtoehtoa.

Vierailija
13/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just siltä että se ystävä on enemmän kuin ystävä mutta mies on epävarma koska ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, tuleeko sen uuden naisenkin kanssa arki vastaan, kestääkö, muuttuuko tunteet ja mihin suuntaan. Sinä toisaalta olisit tuttu ja "turvallinen". Arvelen että miehesi ei juuri siksi pysty puhumaan mitään kun pelkää että tämä naisasia selviää jos alkaa puhumaan.

Vierailija
14/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani ap. 

Outoa miten kaikki tuntuvat missaavan tämän lauseen:

"On nukkunut lähes koko ajan kotona olleessaan kun ei kuulema jaksa muuta."

Mieshän on masentunut!

Vierailija
15/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että valehteli isällään olosta koska laittoi valokuvan sen viikon aikana isänsä luota ja kertoi muitakin asioita mitkä tukivat tätä. Puhuin myös äitinsä kanssa tuona aikana.ap

Vierailija
16/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattas sitä omaa asuntoa alkaa kattelemaan.

Vierailija
17/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on usein kylmää. En itse usko mihinkään erojen 'käsittelyyn' - jos ei halua olla jonkun kanssa, se on sillä sipuli. Ihan sama minulle miksi ei halua, minä olen joka tapauksessa tehnyt parhaani, ja jos se ei hänelle riittänyt, minkä sille sitten mahtaa. Minusta siinä vain kaivellaan ihan turhaan tuskaa ja pyöritään siinä surussa, jos pitää oikein jonnekin terapeutille lähteä yhdessä vatvomaan mikset enää rakasta minua. Ihmiset muuttuu, tunteet muuttuu. Get over it.

Vierailija
18/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisi?

Vierailija
19/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti jotain masennustakin, äitinsä on myös vakavasti sairas ja se on ottanut koville.Sekin on ihmetyttänyt että ei ole halunnut koskea minuun ollenkaan sen jälkeen kun palasi kotiin, ei edes halausta tms. Sanoi että ei halua edes koskettaa kun pitää miettiä.

Vierailija
20/49 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pahoillani ap. 

Outoa miten kaikki tuntuvat missaavan tämän lauseen:

"On nukkunut lähes koko ajan kotona olleessaan kun ei kuulema jaksa muuta."

Mieshän on masentunut!

Sama mulle pisti silmään.