Mitä ruokia olette tehneet tällä viikolla?
Kaipailen inspiraatiota!
Meillä on ollut tällä viikolla ainakin linssikeittoa ja ahvenkeitt sekä uunijuureksia/lohkoperunoita paistetun tofun ja/tai leivitettyjen ahventen kanssa. Lisukkeina on ollut porkkanaraastetta ja sellerisalaattia.
Kommentit (32)
Kinkku-juustomunakasta, makkarakeittoa, broilerinfileitä ja riisiä. Ei kovin inspiroivaa, mutta meidän ruokalistan päättää lähikaupan ilta-ale.
Meillä on ollut perunasoselaatikkoa, salaattia paahdettujen kikherneiden kanssa, itsetehtyä pizzaa. Perunasoselaatikkoa tuli iso satsi, sen lisukkeena oli maanantaina paahdettuja punajuuria, eilen kaalihöystöä ja toissa päivänä parsakaaligratiinia.
Bataattikeittoa, nakkiohrattoa ja kaurajauhiskuskusia. Tänään tiedossa spagettia tomaattikastikkeella, huomenna samaa. Lauantaina mykyjä ja sunnuntaina uunikasviksia.
Maanantaina mies oli tehnyt chorizo-herkkusienipizzaa, josta riitti tiistaiksikin.
Tiistaina tein (vege)hernekeittoa ja siita syodaan viela tanaankin (ja riitti aidillekin viemisiksi).
Huomenna espanjalaisia juustoja, viikunahilloa ja homejuusto-ananaspiirakkaa kera punaviinin.
Lauantaina wingseja uunista ja itsetehtyja ranskalaisia air fryerista.
Sunnuntaina ihan perus uunikanaa riisilla ja sekavihanneksilla.
Meillä oli maanantaina siskonmakkarastroganoffia ja muusia sekä höyrytettyä parsakaalia, tiistaina lohikeittoa ja perunarieskoja ja eilen lihapullat pippurikastikkeessa, muusi, keitetyt porkkanat ja ituja. Tänään ajattelin tehdä lohipuikkoja, keitettyjä perunoita ja munakastiketta sekä vihersalaatin. Olen opintovapaalla ja on ihanaa kokkailla rauhassa kunnon kotiruokaa!
Minä tein pinaattilettuja. Sitten sanoin miehelle, että sinun vuorosi. Hän haki kiinalaista, jota syötiin kolme päivää.
Hapankaalikeitto, välimeren lihapullat, savuporokeitto, italialainen papukeitto.
Rakastamme keittoja. Kun tekee neljän hengen satsin kahdelle, jää pakastimeen aina yhden päivän annos.
Vierailija kirjoitti:
Bataattikeittoa, nakkiohrattoa ja kaurajauhiskuskusia. Tänään tiedossa spagettia tomaattikastikkeella, huomenna samaa. Lauantaina mykyjä ja sunnuntaina uunikasviksia.
Aika monta ruokaa, joista en ole edes kuullut. Esim. mitä on "mykyjä"?
Tein särjelle kastikkeen ja keitin spagettia kaveriksi, hyvää tuli. Perunamuusi odottaa tuolla, siitä tulee rieskoja.
Silakkapihvejä ja muusia, uunilohta. Oli kalaa pari kertaa koska nyt halpaa ja saatavilla tuo silakka ylipäätään. Namskis<3 . Muut ruuat ovat tyyliin noutoa tai makrulaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta ruokaa, joista en ole edes kuullut. Esim. mitä on "mykyjä"?
Taitaa monessa reseptissä nykyään mennä jo dumplingsina eli jauhosta, vedestä ja suolasta taikina, mistä tehdään pieniä kiekkoja. Kiekon sisään täytet ja joko keittää tai höyryttää kypsäksi.
Itse tehtyjä pinaattilettuja ja salaattia
Kaalipata pannulla ja puolukkasurvos
Perunamuusi ja jauhelihakastike, salaatti
Ananaskana ja riisi, porkkanaraaste
keitin riisiä jossa hernemaissipaprikaa, tonnikalaa sotkin kypsään riisiin
nakkikeittoa tein eilen, sitä vielä tänään
Vierailija kirjoitti:
Silakkapihvejä ja muusia, uunilohta. Oli kalaa pari kertaa koska nyt halpaa ja saatavilla tuo silakka ylipäätään. Namskis<3 . Muut ruuat ovat tyyliin noutoa tai makrulaatikkoa.
Mitä se haittaa vaikka ois kalaa joka päivä. Minä oon "kalansyöjä", en syö lihaa.. ja kalaruokia on liki päivittäin. Välillä sitten esim hernaria (ilman lihaa), pinaattilättyjä -keittoa, jotain muuta kasvisruokaa, niin ainoostaan sillon ei ole kalaa mukana lautasella.
Perunoita ja nyhtis-kaurakermakastiketta,
Wrappejä
Ruokaisaa salaattia
Tänään on bataattisosekeittoa, mm. inkiväärillä maustettua
Ruokaketjuissa on mielenkiintoista katsoa mitä jotkut alapeukuttavat.
Perunaa ja lohipyörykkäkastiketta, jauhelihakeitto. Perunaa ja makkarakastiketta. Jep, meillä tykätään perunasta. Itse en syö lihaa, kalaa kylläkin, joten erilaisia salaatteja menee paljon.
Sienipihvejä ja lohkoperunoita + parsakaalia
Bulgursalaattia
Munakoiso-linssicurry
Tänään nakkistroganoffia lasten toiveesta
Huomenna joku kasvispasta
Vierailija kirjoitti:
Perunaa ja lohipyörykkäkastiketta, jauhelihakeitto. Perunaa ja makkarakastiketta. Jep, meillä tykätään perunasta. Itse en syö lihaa, kalaa kylläkin, joten erilaisia salaatteja menee paljon.
Peruna on suosikki täälläkin, ja taipuu niin moneen. Ekologistakin verrattuna moneen ulkomailta rahdattuun lisukkeeseen. Onneksi perunan välttelyn trendi alkaa olla pikkuhiljaa jo ohi.
En muista kun tuli taas viinaa otettua alkuviikosta. Eilen käväsin kaupassa pari roiskeläppää hakemassa.