Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat/ Koronavirus

Vierailija
05.03.2020 |

Moikka, oletteko muut siivoojat/laitoshuoltajat ottaneet esimiehen kanssa puheeksi koronaviruksen? Mieten vaan, että voisin pyytää käsidesiä ja kertakäyttöhanskoja siivoukseen. Siivoan toimistoja, keskityn nyt itse ainakin enemmän kosketuspintoihin, mites te muut? Ps. Mulla ei ole laitoshuoltajan tutkintoa, joten jos saan vaikka vinkkejä kosketuspintojen pyyhkimiseen tms. Näytöt jäänyt roikkumaan mutta teoriat on käyty

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D oi luoja... Käsidesilläkö meinasit pinnat pyyhkiä?

Vierailija
2/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en vaan tarkoitin itelleni siivousvaunuun.. voi Tarvittaessa käsidesillä pestä kädet....

Vierailija
4/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laikkari, sairaala. Olen. Varmistin sen, ettei tässä sairaalassa hoideta koronapotilaita (ilmaeristys ei mahdollinen). Jos tilanne muuttuu, enkä voi välttyä koronaosastoilta, otan loparit, töitä riittää muuallakin. Sekä itse että puoliso ollaan riskiryhmää.

Vierailija
5/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei varmaan tarkoittanut tuota aloittaja.

Mä heitin tuon linkin, oli hyvä mielestäni.

En ole ammattilainen.

Vierailija
6/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin keskityt kosketuspintoihin? Kai teillä on sovittu mitä siivoat? Samat pinnat ne siivotaan nyt kun aiemminkin. Eikö sulla sitten normaalisti ole kertakäyttöhanskoja? Tätä mä ihmettelen monissa siivoojissa, toimistoja ja vessoja vaan paljain käsin.... Mä käytän Aina kertakäyttöhanskoja, koronaa liikkeellä tai ei. Ja vaihdan ne vähintään kerran työpäivässä. Ja pesen kädet erittäin huolellisesti pari kertaa päivän päätteeksi + pyyhin kosteuspyyhkeellä puhelimen, jos olen koskenut siihen töissä.

Vierailija
7/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä tullut selkeät ohjeet. Omista käsien pesusta alkaen.

Vierailija
8/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, turhaa hysteriaa, jolla pelotellaan ihmiset suurin piirtein kuoliaiksi. Kloritilla siivoan vessat, siinä mun toimenpide, oppilaat pesevät muutenkin käsiä yms

Vierailija
9/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei pitäisi olla kertakäyttöhanskoja vaan kestohanskat, tulee kuulemma mukaan kalliiksi

Vierailija
10/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ttl.fi/ohjeistus-siivoukseen-covid-19/

Kiitos linkistä! :)

Vierailija
11/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän wc siivouksessa kumihanskoja, mutta paljain käsin toimistot yms.. auttaako normi työhanskat noihin pöpöihin vai pääseekö ne läpi? Vois pestä ne 90 päivän jälkeen

Vierailija
12/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin keskityt kosketuspintoihin? Kai teillä on sovittu mitä siivoat? Samat pinnat ne siivotaan nyt kun aiemminkin. Eikö sulla sitten normaalisti ole kertakäyttöhanskoja? Tätä mä ihmettelen monissa siivoojissa, toimistoja ja vessoja vaan paljain käsin.... Mä käytän Aina kertakäyttöhanskoja, koronaa liikkeellä tai ei. Ja vaihdan ne vähintään kerran työpäivässä. Ja pesen kädet erittäin huolellisesti pari kertaa päivän päätteeksi + pyyhin kosteuspyyhkeellä puhelimen, jos olen koskenut siihen töissä.

Tätä ihmettelin myös. Eikö siivousvaunussa ole kertsihanskoja ja käsidesiä normaalistikin? Kyllä pitäisi olla! Mulla koulusiivouksessa aina kertsihanskat ja ne vaihdetaan joka vessan välillä. Käsidesistä ei ole annettu mitään erillistä säännöstöä koska sitä käytetään, mutta kärryssä on ja oman harkinnan mukaan käytän. En missään tapauksessa tee ilman hanskoja mitään muuta kuin imurointia, en viitsi miettiä sitä kuinka pitkäaikainen kontakti mihinkin pesuaineeseen on turvallista. Ja jos jotain epidemioita tulee niin saadaan siitä tieto ja toimitaan ohjeiden mukaisesti.

Vierailija
13/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisille siivous jotain random puuhastelua vai ettekö tajua että me laitoshuoltajat ollaan ihan oikeasti tämän hygienia-alan ammattilaisia? Ei se aseptinen työjärjestys ja eristysohjeistus muutu mitenkään oli sitten minkä tahansa mediasta hysteeristen pölhöjen kriisi menossa. Sairaaloissa on joka ikinen päivä hoidettavana paljon vaarallisempia tauteja ja sairauksia kuin korona. Ei tämä ole mikään erityispoikkeus mihinkään.

Vierailija
14/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole kertis hanskoja normaalisti käytössä siksi kysyinkin ja en ole _ammattilainen_ joten siksi myös kyselen, myös työajat kiristetty toimistoissa äärimmilleen joten ei todellakaan sairaalatason siivouksesta ole kyse!

Vierailija
15/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi työnantajaltasi suojakäsineitä. Outoa jos niitä ei ole ilman muuta käytössä. Samoin vaadit käsidesiä. ellet saa, olisiko liikaa vaadittu, että hankit käsidesin itse tai huolehdit perusteellisesti käsihygieniasta. Sinulla on täysin vastuuton työantaja, jos antaa vain pari luutturättiä eikä muuta. Vaihda vastuullisempaan siivousfirmaan.

Vierailija
16/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisille siivous jotain random puuhastelua vai ettekö tajua että me laitoshuoltajat ollaan ihan oikeasti tämän hygienia-alan ammattilaisia? Ei se aseptinen työjärjestys ja eristysohjeistus muutu mitenkään oli sitten minkä tahansa mediasta hysteeristen pölhöjen kriisi menossa. Sairaaloissa on joka ikinen päivä hoidettavana paljon vaarallisempia tauteja ja sairauksia kuin korona. Ei tämä ole mikään erityispoikkeus mihinkään.

Veikkaanpa, että moni privaatissa esim toimistoja/junia/hotelleja siivoava ei ole alan ammattilainen, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, monesti myös perehdytys ja välineistö ovat puutteellista. Koska niin moni on joskus siivonnut kesätyökseen/opintojen ohessa/younameit, ei tuosta randompuuhastelumielikuvasta päästä varmaan ikinä. - 4

Vierailija
17/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän siivota vastuullisesti ja osaan kyllä hygieenista siivousta, en "puuhastele". Käytättekö muut kertis hanskoja toimistojen siivouksessa? Mulla paljaat kädet. Vessat siivoan kumihanskat kädessä. Käsidesistä ja hanskoista kysyin. Mites sitten siivousvälineet, riittääkö pyyhintä yleispesuaineella vai tarviiko tykimpää tavaraa jos siis koronasta puhutaan? Pyykit joo 90asteeseen

Vierailija
18/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että moni privaatissa esim toimistoja/junia/hotelleja siivoava ei ole alan ammattilainen, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, monesti myös perehdytys ja välineistö ovat puutteellista. Koska niin moni on joskus siivonnut kesätyökseen/opintojen ohessa/younameit, ei tuosta randompuuhastelumielikuvasta päästä varmaan ikinä. - 4

Joo, kyllä moneen paikkaan siivoojaksi pääsee ilman koulutusta. Monissa paikoissa ei tarvikaan siivota yhtä tarkasti kuin sairaalassa.

Vierailija
19/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä moneen paikkaan siivoojaksi pääsee ilman koulutusta. Monissa paikoissa ei tarvikaan siivota yhtä tarkasti kuin sairaalassa.

Ei tarvitsekaan. >Silti, kunnollinen perehdytys pitäisi niissäkin olla (aseptinen työjärjestys, näinä tautisina aikoina), välineet ja suojaimet kunnossa sekä riittävästi aikaa työn tekemiseen. Taidan haaveilla vain?

Vierailija
20/25 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän siivota vastuullisesti ja osaan kyllä hygieenista siivousta, en "puuhastele". Käytättekö muut kertis hanskoja toimistojen siivouksessa? Mulla paljaat kädet. Vessat siivoan kumihanskat kädessä. Käsidesistä ja hanskoista kysyin. Mites sitten siivousvälineet, riittääkö pyyhintä yleispesuaineella vai tarviiko tykimpää tavaraa jos siis koronasta puhutaan? Pyykit joo 90asteeseen

Mä käytän kertishanskoja läpi työpäivän. Vaihtelen niitä pitkin päivää. Ymmärrän hyvin ettei sulla ole niitä, sillä mun esimies siivoaa myös ilman hanskoja ja hänen ohjeistus oli "en oo koskaan käyttänyt". Siis oikeesti näin sanoi ja perehdyttäessä näin myös toimi. Mutta tarjolla niitä on onneksi ja minä kyllä käytän. Tottakai pitää kädet pestä päivän päätteeksi huolellisesti silti, itse ainakin pesen aina ihan käsivarsia myöten.

Siivoan toimistoja ja yleisiä tiloja kuten esim. vessoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi