Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei perhetyö voi tulla auttamaan öisin, eli valvomaan lapsen kanssa joka yksinkertaisesti nuku?

Vierailija
05.03.2020 |

Tätä asiaa ei sossussa tajuta. En minä päivisin mitään apua tarvitse, mutta olisi kiva saada yöllä nukkua. Enkä minä osaa päivällä nukkua, jos täällä pyörii ventovieras ihminen. En tarvitse apua siivouksessa, pyykkäyksessä, ruuanlaitossa, en missään kotitöissä, osaan hoitaa ne itsekin. Ja sitä paitsi olen palannut työelämään ja lapsi on päiväkodissa, joten perhetyöntekijää ei tarvita, paitsi yöllä olisi kiva, että joku valvoisi lapsen kanssa ja itse saisin vetää unta kaaliin.

On kokeiltu unikoulut ja kaikki, mutta ei lapsi vain nuku. Töissäkin tässä pitäisi käydä, eikä sossut ymmärrä tätäkään asiaa.

Tulisivat tänne valvomaan koko yön lapsen kanssa ja menisivät itse nukkumatta töihin, niin ehkä tajuaisivat minkä takia sitä ihminen voi olla hieman väsynyt ja äreä. Pelkkää liibalaabaa osaavat suoltaa, mutta eivät tajua missä asiassa sitä todellista apua tarvitsisi.
Valvomaan lapsen kanssa, jotta itse jaksaisi päivästä toiseen raahautua töihin maksaakseen laskut ja muun elämisen.
Mutta eivät älyä ei, että töissä käy muutkin kuin he.

Tai sitten pitäisi lopettaa työt ja aloittaa sossupummailu.

Kommentit (269)

Vierailija
121/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivisin töissä. Mitä minä sillä perhetyöntekijällä oikein teen, kun sitä on neuvolassakin ehdotettu yhtenään?

Meillä ei ole päivisin kotona ketään.

Annan avaimen vieraalle ihmiselle, että siinähän sitten pyörii tyhjässä asunnossa, niinkö?

Meidän on ongelma on vain ja ainoastaan se ettei tässä ole nukuttu 2 VUOTEEN, lapsella atooppinen ihottuma ja rasvaa, rasvaa, rasvaa ja lisää rasvaa. Uusi käynti ihokontrolliin on kuukauden päästä.

Ap

Ap, lue mun vastaus numero 83. On paljon asioita joita voit itse tehdä atooppisen lapsen hyväksi. Ja kun menette sinne kontrollikäynnille, sanot siellä suoraan että lapsi ei nuku lainkaan ettekä te vanhemmatkaan kun lasta kutittaa. Siihen on olemassa lääkkeet. Se tarve vaan pitää tuoda selkeästi esille. Kieltäydy poistumasta vastaanotolta ennen kuin saat apua.

Vierailija
122/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää Kämp-hotelliin jos hillot riittää ei tarvitse täällä kysellä. Eikö ole yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ihotautilääkärille. Pian.

Vierailija
124/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivisin töissä. Mitä minä sillä perhetyöntekijällä oikein teen, kun sitä on neuvolassakin ehdotettu yhtenään?

Meillä ei ole päivisin kotona ketään.

Annan avaimen vieraalle ihmiselle, että siinähän sitten pyörii tyhjässä asunnossa, niinkö?

Meidän on ongelma on vain ja ainoastaan se ettei tässä ole nukuttu 2 VUOTEEN, lapsella atooppinen ihottuma ja rasvaa, rasvaa, rasvaa ja lisää rasvaa. Uusi käynti ihokontrolliin on kuukauden päästä.

Ap

Teidän ongelma on vain ja ainoastaan lapsen atooppisen ihottuma, mikä pitää saada kuntoon. Sen jälkeen tulee ne unetkin.

Vierailija
125/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen perhetyöntekijän pitää nyt vahtia, että soitat ajan erityisasiantuntijalle lapsen ihottuman tiimoilta. Olet selvästi niin väsynyt, ettet saa sitä vahtimatta tehtyä. Tsemppiä!

Vierailija
126/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät ajattele ennen jalkojensa levittämistä että ne lapset pitää myös hoitaa ja ovat todella työläitä kaikin puolin. Ei voi olla yllätys kennelekään. Jälkikäteen on myöhäistä ja melko sairasta olettaa että joku muu hoitaa ne.

Hyi hitto miten alentavaa puhetta. Tiedän tuon ihmistyypin, joka puhuu "jalkojen levittämisestä", ovat ällöttäviä ja elävät muiden nöyryyttämisestä. Päässä viiraa ja ongelmia oman seksuaalisuuden kanssa. Itselläsi ei varmasti ole lapsia, tai jos on, niin sääliksi käy. Kylläpä on siinä empaattinen äiti...

Aloittajalle tsemppiä! Älä välitä näistä lässyttäjistä, jotka tulevat avautumaan, kuinka ovat itsekin selvinneet valvomista yms., koska pakko on ollut vain selvitä. Ovat katkeria ja haluavat, että muilla on yhtä p aska elämä kuin itsellään on ollut.

Vierailija
127/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla valvomaan jos palkasta sovitaan!

Terveisin yötyöläinen jolla pitkät vapaat.

Vierailija
128/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukkuu,sitten päivällä,kun ei unta riitä yöhön.

Vierailija
129/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsailkaa vaan. Mua ei naurata yhtään. Miehellä ja minulla on vaativat työt. Minä teen kotisiivouksia, olen auton ratin takana koko päivän, mutta mitäpä siitä, jos nukahtaisin rattiin, mitä siitä, että lapsi jäisi ilman huonoa ja väsynyttä äitiä. Ei se perhetyöntekijä muuta tee kuin istuu jaarittelemassa. Minä en niitä jaarittelijoita kaipaa. Lapsella on atooppinen ihottuma, neuvolan ja lääkärien ratkaisu asiaan on vain ja ainoastaan rasvaaminen, ei auta vaikka upottaisin ipanan rasvasankoon joka aamu/päivä/ilta/yö.

Tuolle trolliprovoilija naureskelijalle tiedoksi, mies on asentaja/hitsaaja ja ei työskentele henkilöautojen parissa, vaan säiliörekkojen.

Viisastelijat voisivat mennä jonnekin muualle naureskelemaan ja trollailemaan. Nyt ei kyllä jaksa naurattaa teidän omasta mielestä muka hauskat jutut.

Ap

Ei saippuoita lapsen pesuun, pois lukien käsienpesu tarpeen mukaan. Shampootakaan kaksi vuotias ei tarvitse. Kylpyyn esim kookosöljyä ei keinotekoisia mineraaliöljyjä sisältäviä kylpyöljyjä. Sama kosteusvoiteissa. Kaikenmaailman aqualan l:t joita tuputetaan voi heittää roskiin. Aloe suihke öljyn alla kosteuttaa ja parantaa imeytymistä.

Ruokavaliosta vähärasvaiset tuotteet korvataan aidoilla täysrasvaisilla. Ruokavalioon rasvaista kalaa ja muutenkin runsaasti hyviä rasvoja, oliivi, kookos, voi esimerkiksi. Margariinit on syytä unohtaa.

Tuossa muutama vinkki joita kannattaa kokeilla ihon kunnon parantamiseksi. En tiedä miten teidän perheessä, mutta monet ihmiset yli pesee itseään ja varsinkin lapsiaan. Noin pienen ei ole esimerkiksi syytä edes peseytyä kokonaan joka päivä.

Nyt on pakko takertua tuohon, että shampoota ei muka kaksivuotias tarvitse. Millä muullakaan olisin oman kaksivuotiaani tukan pessyt ja selvittänyt?

Vierailija
130/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole varaa yksityisiin lääkäreihin. Vai voisiko joku palstalainen alkaa makselee vähävaraisten lääkärikäynnit? Niinpä niin.

Aphan jo sanoi että uusi aika on vasta kkn päästä. Lukutaito on kadonnut palstailijoilta.

Vierailija
131/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se apu on sitä, että se perhetyöntekijä tulee päiväsaikaan vähän hengailemaan ja juttelemaan, kun ne ahdistavimmat hetket ovat yöllä. Tämän vuoksi minä en koskaan pyytänyt apua, vaikka olin sekoamispisteessä valvomisen takia. Enemmän voimavaroja se vain olisi vienyt, kun olisi pitänyt vielä lasten lisäksi huomioida se perhetyöntekijäkin. Yksi kokonaan nukuttu yö pari kertaa kuukauden sisällä olisi ollut kyllä valtava helpotus. Tällaista palvelua on vähän vaikeaa ostaakaan esim MLL:n kautta, kun ovat usein opiskelijoita tai työssäkäyviä hekin. 

Miksi se mies ei voisi valvoa niitä paria yötä kk?

Kyllä hän "valvoikin". Hänen valvomisensa oli sitä, että hän toi lapsen sänkyymme ja istui siinä lapsi sylissään. Sitten hän itse nukahti ja minä sitten valvon, että lapsi ei putoa hänen sylistään tai mies ei kierähdä hänen päälleen. Tai sitten hän oli lapsen kanssa sohvalla ja minä sitten laukkaan makkarista katsomassa, onko vauva turvassa. Miehellä oli siis uniapnea ja hänen nukkumisensa/valvomisensa oli jotain ihan järkyttävää. 

Hävittäjälentäjä, jolla on uniapnea. Mitä vielä? Tässä on jo mainion lyhytelokuvat ainekset kasassa.

Sori, mutta Minulla 2 kk vauva ja olen niin väsynyt, että nauran aivan kaikelle.

Voi luoja auttakoon miten tyhmiä ihmisiä, nämä peukuttajatkin 🤦 ei se nyt ollut aloittajan kirjoittama, vaan jonkun trollin. Vähän medialukutaitoa ihmiset, jos saan pyytää.

Vierailija
132/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole varaa yksityisiin lääkäreihin. Vai voisiko joku palstalainen alkaa makselee vähävaraisten lääkärikäynnit? Niinpä niin.

Aphan jo sanoi että uusi aika on vasta kkn päästä. Lukutaito on kadonnut palstailijoilta.

No ap tekee miehensä kanssa vaativaa työtä omien sanojensa mukaan. Yleensä siitä maksetaan. Sitten etsitään uusi lääkäri, jolle ajan saa aiemmin, kun lapsi kerran kärsii eikä saa nukuttua. Lapsi on sairas ja kärsii kamalasti. Unettomuudestahan se lapsikin kärsii. Sossun asiakkaita ovat jo eli kysyä sossu maksaa näin vakavassa tilanteessa lääkärin, jos ap miehineen ei saa palkkaa siitä vaativasta työstä mitä tekevät.

Vierailija
133/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuin Silppu ilman yhdyssanavirheitä.

Vierailija
134/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Vastaavassa tilanteessa meidän ”atooppiselta” lapselta löytyi laajat ruoka-aineallergiat, joista vain osa näkyi verikokeissa. Eri ruoka-aineita erikseen kokeilemalla löytyi sopiva ruokavalio, ihottuma hävisi ja lapsi alkoi nukkua. Julkiselta ei välttämättä saa apua, hakeudu hyvälle yksityiselle allergialääkärille.

Vierailija
135/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla trolli. Ei oikeasti kukaan äiti anna lapsen huutaa atooppista ihottumaa kahta vuotta ja sitten vielä valittaa omasta unettomuudestaan. Miten lapsen unettomuus ja lapsen kivut?

Tämä ei voi olla totta.

Vierailija
136/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on naurettavaa kommenttia... Voitteko kuvitella tilannetta, jossa mies avautuu väsymyksestään ja saa osakseen toisilta miehiltä pelkkää vittuilua?

"Kuule Pena, kyllä mekin ollaan omat pentumme hoidettu, joten turha valittaa".

"Meidänkin Pirjo-Marjatalla on uniapnea, laktoosi-intoleranssi ja vasen silmä kuulee huonosti ja olen hoitanut lapset yksin sekä valvonut yhteen putkeen 18 vuotta ja hengissä ollaan."

"Vuorotelkaa i diootit!".

"Mitä sä sit luulit?"

"Mitäs menit p anemaan ikinä ketään? Oma vika hei Pena!".

Vierailija
137/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät ajattele ennen jalkojensa levittämistä että ne lapset pitää myös hoitaa ja ovat todella työläitä kaikin puolin. Ei voi olla yllätys kennelekään. Jälkikäteen on myöhäistä ja melko sairasta olettaa että joku muu hoitaa ne.

Kyllä, miehet eivät ajattele sitä, pystyvätkö valvomaan öitä ja heräämään kesken unien ennen jalkojensa levittämistä. Äidithän tekevät oman osansa kyllä.

Vierailija
138/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kymmeniä vuosia sitten lapsia saattoi olla montakin perheessä ja kaikki pärjäsivät. Nykyään ollaan ilman maalaisjärkeä ja kysellään eri some kanavissa arkisia asioita.

Vierailija
139/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on naurettavaa kommenttia... Voitteko kuvitella tilannetta, jossa mies avautuu väsymyksestään ja saa osakseen toisilta miehiltä pelkkää vittuilua?

"Kuule Pena, kyllä mekin ollaan omat pentumme hoidettu, joten turha valittaa".

"Meidänkin Pirjo-Marjatalla on uniapnea, laktoosi-intoleranssi ja vasen silmä kuulee huonosti ja olen hoitanut lapset yksin sekä valvonut yhteen putkeen 18 vuotta ja hengissä ollaan."

"Vuorotelkaa i diootit!".

"Mitä sä sit luulit?"

"Mitäs menit p anemaan ikinä ketään? Oma vika hei Pena!".

Nuo kommentoijat ovat kyllä vähemmistössä. Aika moni yrittänyt neuvoa ihan konkreettisella ohjeilla mihin ottaa yhteyttä. Ongelmaa han tässä on ensisijaisesti lapsen kivulias ihottuma, mistä seuraa ap:n unettomuus. Eli on hoidettava se ihottuma ja unettomuus hoituu itsestään. Se että ap saa nukkua ei vie lapsen ihottumaa pois.

Vierailija
140/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tätä,niinkö ,joku muu on pennustasi vastuussa.Älä nukuta sitä liikaa päivällä,niin nukkuu yöllä,kuten muidenkin penskat.Ota vastuu lapsestasi,älä vaadi sitä muilta.