Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei perhetyö voi tulla auttamaan öisin, eli valvomaan lapsen kanssa joka yksinkertaisesti nuku?

Vierailija
05.03.2020 |

Tätä asiaa ei sossussa tajuta. En minä päivisin mitään apua tarvitse, mutta olisi kiva saada yöllä nukkua. Enkä minä osaa päivällä nukkua, jos täällä pyörii ventovieras ihminen. En tarvitse apua siivouksessa, pyykkäyksessä, ruuanlaitossa, en missään kotitöissä, osaan hoitaa ne itsekin. Ja sitä paitsi olen palannut työelämään ja lapsi on päiväkodissa, joten perhetyöntekijää ei tarvita, paitsi yöllä olisi kiva, että joku valvoisi lapsen kanssa ja itse saisin vetää unta kaaliin.

On kokeiltu unikoulut ja kaikki, mutta ei lapsi vain nuku. Töissäkin tässä pitäisi käydä, eikä sossut ymmärrä tätäkään asiaa.

Tulisivat tänne valvomaan koko yön lapsen kanssa ja menisivät itse nukkumatta töihin, niin ehkä tajuaisivat minkä takia sitä ihminen voi olla hieman väsynyt ja äreä. Pelkkää liibalaabaa osaavat suoltaa, mutta eivät tajua missä asiassa sitä todellista apua tarvitsisi.
Valvomaan lapsen kanssa, jotta itse jaksaisi päivästä toiseen raahautua töihin maksaakseen laskut ja muun elämisen.
Mutta eivät älyä ei, että töissä käy muutkin kuin he.

Tai sitten pitäisi lopettaa työt ja aloittaa sossupummailu.

Kommentit (269)

Vierailija
1/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on isä?

Vierailija
2/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mieskin on todella väsynyt ja tekee raskasta työtä. Olisi kiva, että kumpikin saisimme nukkua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
4/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein perhetyötä tehdessäni unikoulua perheiden kodeissa. Se oli varsin palkitsevaa. Itse toteutin ensimmäisen yön ja perhe jatkoi siitä. Vanhemmat lähtivät yöksi joko kokonaan pois tai nukkuivat korvatulppien kanssa. Joskus perhe kokeilu unikoulua jo ennen sopimaani yötä sovittujen toimintatapojen mukaan ja minua ei enää edes tarvittu.

Ennen unikoulua lapsi oli käynyt lääkärissä eli oli pois suljettu korvatulehdukset tms.

Vierailija
5/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mieskin on todella väsynyt ja tekee raskasta työtä. Olisi kiva, että kumpikin saisimme nukkua.

Ap

Voi jeesus. Nukutte vuorotellen. 

Vierailija
6/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se apu on sitä, että se perhetyöntekijä tulee päiväsaikaan vähän hengailemaan ja juttelemaan, kun ne ahdistavimmat hetket ovat yöllä. Tämän vuoksi minä en koskaan pyytänyt apua, vaikka olin sekoamispisteessä valvomisen takia. Enemmän voimavaroja se vain olisi vienyt, kun olisi pitänyt vielä lasten lisäksi huomioida se perhetyöntekijäkin. Yksi kokonaan nukuttu yö pari kertaa kuukauden sisällä olisi ollut kyllä valtava helpotus. Tällaista palvelua on vähän vaikeaa ostaakaan esim MLL:n kautta, kun ovat usein opiskelijoita tai työssäkäyviä hekin. 

Vierailija
7/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis ei jeesus.. nukutte vuoroöin. Ei heru sympatiaa.

Vierailija
8/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä! Näin muutkin toimivat.

Vierailija
9/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se apu on sitä, että se perhetyöntekijä tulee päiväsaikaan vähän hengailemaan ja juttelemaan, kun ne ahdistavimmat hetket ovat yöllä. Tämän vuoksi minä en koskaan pyytänyt apua, vaikka olin sekoamispisteessä valvomisen takia. Enemmän voimavaroja se vain olisi vienyt, kun olisi pitänyt vielä lasten lisäksi huomioida se perhetyöntekijäkin. Yksi kokonaan nukuttu yö pari kertaa kuukauden sisällä olisi ollut kyllä valtava helpotus. Tällaista palvelua on vähän vaikeaa ostaakaan esim MLL:n kautta, kun ovat usein opiskelijoita tai työssäkäyviä hekin. 

Miksi se mies ei voisi valvoa niitä paria yötä kk?

Vierailija
10/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

;utku vaikea anoppi syylistää ja mies on hävittäjälentäjä, joka ei saa olla väsynyt.

Ap

Vierailija
11/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän "valvoikin". Hänen valvomisensa oli sitä, että hän toi lapsen sänkyymme ja istui siinä lapsi sylissään. Sitten hän itse nukahti ja minä sitten valvon, että lapsi ei putoa hänen sylistään tai mies ei kierähdä hänen päälleen. Tai sitten hän oli lapsen kanssa sohvalla ja minä sitten laukkaan makkarista katsomassa, onko vauva turvassa. Miehellä oli siis uniapnea ja hänen nukkumisensa/valvomisensa oli jotain ihan järkyttävää. 

Vierailija
12/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät ajattele ennen jalkojensa levittämistä että ne lapset pitää myös hoitaa ja ovat todella työläitä kaikin puolin. Ei voi olla yllätys kennelekään. Jälkikäteen on myöhäistä ja melko sairasta olettaa että joku muu hoitaa ne.

Vierailija
13/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kumpikin vanhempi on yliväsyneitä, ei se vuorottelu toimi ollenkaan. Ei siinä jeesuskaan eikä jeesustelu auta.

Mutta kivahan se on väsyneitä vanhempia aina syyllistää aivan kaikesta.

Vierailija
14/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kumpikin vanhempi on yliväsyneitä, ei se vuorottelu toimi ollenkaan. Ei siinä jeesuskaan eikä jeesustelu auta.

Miten luulet muiden vanhempien lapsensa hoitavan? 

Vierailija
15/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän "valvoikin". Hänen valvomisensa oli sitä, että hän toi lapsen sänkyymme ja istui siinä lapsi sylissään. Sitten hän itse nukahti ja minä sitten valvon, että lapsi ei putoa hänen sylistään tai mies ei kierähdä hänen päälleen. Tai sitten hän oli lapsen kanssa sohvalla ja minä sitten laukkaan makkarista katsomassa, onko vauva turvassa. Miehellä oli siis uniapnea ja hänen nukkumisensa/valvomisensa oli jotain ihan järkyttävää. 

Ja tähän vielä lisään, että mies ei todellakaan herännyt vauvan itkuun. Jos oli hänen vuoronsa valvoa, minun piti ensin herätellä miestä 5 minuuttia ennen kuin pääsin itse "nukkumaan". Pääsin helpommalla, kun hoidin lapsen itse. 

Vierailija
16/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävittäjälentäjä, jolla on uniapnea. Mitä vielä? Tässä on jo mainion lyhytelokuvat ainekset kasassa.

Sori, mutta Minulla 2 kk vauva ja olen niin väsynyt, että nauran aivan kaikelle.

Vierailija
17/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luulet muiden vanhempien lapsensa hoitavan? 

Sinä et siis ole vielä tähän päivään mennessä kuullut, että vauvoissa ja aikuisten unentarpeissa on isojakin eroja? 

Vierailija
18/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät ajattele ennen jalkojensa levittämistä että ne lapset pitää myös hoitaa ja ovat todella työläitä kaikin puolin. Ei voi olla yllätys kennelekään. Jälkikäteen on myöhäistä ja melko sairasta olettaa että joku muu hoitaa ne.

Ai että apua ei saisi pyytää koskaan missään tilanteessa?

Ap älä välitä tästä ilkeästä trollista.

Yritä vielä saada apua juuri öihin.

Vierailija
19/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa ymmärtää näitä kitisijöitä!

Maalaisjärki, hoi!

Vierailija
20/269 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa sijoitukseen 18 ikävuoteen asti, älkääkä hankkiko enää uutta.