Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lepokulutus 1300kcal, mitat 167cm/80kg, peruskulutus vain 1700 päivässä vaikka liikun.

Vierailija
04.03.2020 |

Miten ihmeessä onnistuisin laihtumisessa?! Salille ei ole mahdollista mennä, työt ja kiireet vievät kaikki mehut pois.

Jos syön 1500kcal niin meinaan pyörtyä viikon päästä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että kotijumppa on hölynpölyä. Siinä lihakset kyllä oppii toistamaan opetellut liikeradat aina vain paremmin, mutta siihen se jääkin koska painoa ei ole enemmän kuin henkilö itse.  Jotta lihas kehittyy sen pitää mennä rikki ja se onnistuu vain nostamalla isoja kuormia.

Niin ei kotijumpalla varmasti miksikään kehonrakentajan näköiseksi tulla, kyllä sitten pitää lähteä salille... Mutta perus tavis joka haluaa lähinnä parantaa ennestään hyvin pientä lihasmassaa kohtuudella tai ylläpitää nykyistä, voi siinä kyllä onnistua. Mieheni on fysioterapeutti ja pt:n koulutuksenkin käynyt ja hän on ainakin sitä mieltä että jos ei ole mitään varsinaisia voimailu- tai isomman kehonmuokkauksen tavoitteita niin kotiin pystyy ihmiselle tekemään varsin hyvän lihaskunto-ohjelman. Muutama apuväline, joita saa halvalla supermarketeistakin voi olla tarpeen tyyliin kahvakuula, käsipainot ja kuminauha.

Vierailija
22/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noilla mitoilla on tuollainen lepokulutus, ei ihmisellä ole minkäänlaista lihasmassaa. Sellanen ihminen voi ihan hyvin kyykätä ja punnertaa himassa kuukausia ennen kuin tulee minkäänlaista tarvetta kuntosalille. Ja jos normaalit punnerrukset, kyykyt sun muut käy liian helpoiksi, voi aina tehdä punnerruksia yhdellä kädellä ja kyykkyjä yhdellä jalalla. Voipi tehdä tiukkaa monelle kuntosalillakin heiluvalle vetää 20 yhden käden punnerrusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla nyt niin korkea tuo paino ole.

Itse en edes yrittäisi laihduttaa vaan keskittyisin vaan liikkumaan ja terveellisiin elintapoihin muutenkin.

Itselläni laihdutus on vaan pahentanut aina paino-ongelmaa ja aina olen lihonnut entistä isommaksi, vaikka joskus olen pysynyt tavoitepainossani jopa useita vuosia. Sitten on vaan tullut joku tilanne elämässä enkä ole jaksanut miettiä painoa ja syömisiä koko ajan. Tunnesyöminen on vaan lisääntynyt.

Ei ole niin korkea paino??? Bmi melkein 29 ja sinä toteat ettei vielä kannata laihduttaa? Milloin sitten olisi hyvä hetki miettiä painoa?

Vierailija
24/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että kotijumppa on hölynpölyä. Siinä lihakset kyllä oppii toistamaan opetellut liikeradat aina vain paremmin, mutta siihen se jääkin koska painoa ei ole enemmän kuin henkilö itse.  Jotta lihas kehittyy sen pitää mennä rikki ja se onnistuu vain nostamalla isoja kuormia.  Kävelyä ja arkiaktiivisuuden nostamista suosittelen, sillä saa nostettua kokonaiskulutusta.

Tuota hölmömpää tekstiä en ole vähään aikaan lukenutkaan. Teepä kokeeksi (tai etsi netistä kun et kuitenkaan viitsi itse tehdä) joku 100 päivän punnerrushaaste tai kyykky- tai lankkuhaaste. Ihmiset ovat saaneet ihan uskomattomia muutoksia ulkonäköönsä pelkällä kehonpainotreenillä. Tai kokeile tehdä edes kuukauden ajan jalkakyykkyjä, askelkyykkyjä, kapeita ja leveitä punnerruksia ja 4-5 eri vatsalihasliikkeen yhdistelmä niin että aloitat vaikka 50 toistolla per liike ja nostat toistomäärää joka päivä kymmenellä. Jos ei mitään ole tapahtunut kuukaudessa, olet fysiologinen ihme!

Vierailija
25/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla bmi 27. Kroppa ihan jumissa. Elimistö ei millään halua luopua läskistä. Aktiivisuusranneke väittää mun kulutuksen olevan 2500kcal. Mutta en usko pätkääkään siihen.

En tiedä pääsenkö ikinä takaisin normaalipainoon. Kun mulla on koko elämän ollu tapana kituuttaa vähällä ruualla. Yrittänyt laihduttaa normaalipainoisenakin vaikka ei olis ollu mitään tarvetta.

Salille minäkään en pääse lähinnä se että ei juuri nyt sovi mun kropalle ku selkä huonossa kunnossa ja selvitykset kesken mikä siinä on vialla.

Vierailija
26/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes yrittäisi laihduttaa vaan keskittyisin vaan liikkumaan ja terveellisiin elintapoihin muutenkin.

Itselläni laihdutus on vaan pahentanut aina paino-ongelmaa ja aina olen lihonnut entistä isommaksi, vaikka joskus olen pysynyt tavoitepainossani jopa useita vuosia. Sitten on vaan tullut joku tilanne elämässä enkä ole jaksanut miettiä painoa ja syömisiä koko ajan. Tunnesyöminen on vaan lisääntynyt.

Ei ole niin korkea paino??? Bmi melkein 29 ja sinä toteat ettei vielä kannata laihduttaa? Milloin sitten olisi hyvä hetki miettiä painoa?

Niin, ehkä kirjoittaja tarkoitti, että keskittymällä elämäntapojen parantamiseen ja mukavaan liikkumiseen se paino lähtisi myös siinä sivussa laskuun.

Vierailija
27/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla bmi 27. Kroppa ihan jumissa. Elimistö ei millään halua luopua läskistä. Aktiivisuusranneke väittää mun kulutuksen olevan 2500kcal. Mutta en usko pätkääkään siihen.

En tiedä pääsenkö ikinä takaisin normaalipainoon. Kun mulla on koko elämän ollu tapana kituuttaa vähällä ruualla. Yrittänyt laihduttaa normaalipainoisenakin vaikka ei olis ollu mitään tarvetta.

Salille minäkään en pääse lähinnä se että ei juuri nyt sovi mun kropalle ku selkä huonossa kunnossa ja selvitykset kesken mikä siinä on vialla.

Kummallista, etteikö lihaskuntoharjoittelu muka sopisi, vaikka se selkä nyt huonossa kunnossa on.

Voi siellä salilla tehdä muutakin, kuin kovaa kyykkyä ja maastavetoa. Vaikka nyt niitä tukilihaksiston ja liikkuvuuden parantamiseen tähtääviä liikkeitä. Joita voi toki tehdä kotonakin.

Vierailija
28/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipuun ensimmäinen parannuskeino on liikunta, ei missään nimessä minkäänlainen passiivisuus.

Vierailija
29/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 120kg, ja lepokulutukseni on 1250kcal. Sanattomaksi vetää. Olen toki lyhyt ja liikun hyvin vähän, mutta kun aina kuulee näitä "läskit varmaan muuta teekään ku syö"-juttuja, niin kuvittelisi että sitten tosiaan saisi syödä, eikä lihoisi! Mutta kun ei, edes tässä painossa en syö juuri enempää kuin keskivertoihminen (reilu 2000kcal päivässä) ja paino on tuota luokkaa. :D 

Jotta laihdun, minun on jatkossa syötävä alle tuhat kcal per päivä. Ja jos laihdun normaalipainoon, ylläpidän sitä painoa noin tonnilla per päivä. 

Vierailija
30/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kalorilla mihinkään nälkään kuole! Täytyy vain osata koostaa ateriat oikein.

Oma peruskulutus himpun alle 1300 ja normaalistikin syön tuon 1500kcal. Enkä todellakaan ole mikään nälkiintynyt vaan muutaman kilon jopa ylipainoinen, tosin lihasmassaa on aika hyvin. Hyötyliikuntaa tulee paljon, tälläkin viikolla jo useita tunteja.

Jos ap vähentää 200 kcal päivässä laihduttaminen on yhtä tyhjän kanssa, tuo kalorimäärä on "yksi suupala" mikä  menee jo kalorienlaskennan virhemarginaalissa. Epäilen kuitenkin että saavuttaakseen 80 kg on täytynyt syödä yli 2000 kcal pitkän aikaa. 

Vierailija
31/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi aikaa. Jos et liiku, voisit hyötyä vhh-ruokavaliosta. Kaikille se ei sovi ja alun vaikeudet pitää vaan kestää, menevät ohi. Jos vhh ei ole sun juttu niin sitten alat syödä viidesti päivässä. Hanki joku nettivalmennus vaikka. Itse harjoittelin syömistä ”21 päivän hyvänolondieetti” nimisellä ruokavaliolla johon kuuluu liikunta kolmasti viikossa. Keholta vei melkein kaksi kuunautta saada aineenvaihdunta kunnolla käyntiin. Aluksi paino nousi ja olo oli tukkoinen, mutta sitten yhtäkkiä aloin hikoilla normaalisti liikunnan aikana ja paino alkoi tippua. Pitkän vhh-elämän jälkeen jaksa treenata kotona/salilla/lenkillä nyt 3kk jälkeen ihan eri tavalla. Kaikille kipuja siellä sun täällä valittaville neuvoisin, että liike on lääke aika moneen vaivaan. Kokeilkaa vaikka lempeää joogaa, yin-joogaa, kuminauhajppaa tai ihan vaan kävelyä aluksi. Pitää uskaltaa aloittaa ihan kevyesti, vaikka liikkuisi vain kolmasti viikossa ja venyttelisi vähän joka päivä. Liian iso liikuntamäärä yhdistettynä vähäkaloriseen ruokavalioon on aika iso stressi kropalle. Loppujen lopuksi se tavinto on kuitenkin kaikist isoimmassa asemassa ja sillä on väliä, syötkö 1600kcal sipsejä vai ravitsevaa ja puhdasta ruokaa.

Tsemppiä ap:lle ja kaikille muille painoasipiden kanssa taisteleville.

P.S. Älkää keksikö tekosyitä miksi ette onnistu. Keksikää keinoja onnistua!

Vierailija
32/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet repinyt tuon kulutuksen???

Itsellä sama pituus ja painoa reilut 10kg vähemmän. 1700 kcal kuluu, jos en tee kirjaimellisesti mitään muuta, kuin makaan sohvalla koko päivän ja täytän astianpesukoneen. Kahteen tonniin pääsee reippaalla tunnin kävelyllä (+300kcal).

Työt ja kiireet ovat vain tekosyy olla tekemättä mitään. Syö vähemmän, mutta laadukkaammin ja/tai liiku enemmän. Ylipaino ja huono kunto väsyttävät. Siihen vielä hiilarimätöt päälle, niin varmistat, ettet ensi viikollakaan jaksa tehdä mitään. Nimimerkillä: kokemusta on.

Vierailija
34/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ottaa päällekkäin kaksi vaativaa työprojektia? Jos et, et voi myöskään hoitaa työprojektia ja laihdutusta samaan aikaan.

Mitä jos ensin keskittyisit siihen, että teet hyviä valintoja niin usein kuin vaan pystyt, painosta viis.

Vierailija
35/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen ylikiloa ei ole niin paljon, että välttämättä kannattaisi ryhtyä ”laihduttamaan”. Laihduttaminen yleensä johtaa vaan jojoiluun ja lopulta paino nousee vielä alkupainoa korkeammalle.

Minä ainakin kadun, että koskaan aloin laihduttamaan tuollaisissa mitoissa, kun olin kuitenkin jo silloin aktiivinen ja söin terveellisesti. Ajauduin lähinnä jonnekin syömishäiriön rajamaille, lihoin ja laihduin vuorotellen ja mietin syömistä ihan liikaa. Niitä ajatuksia ei sitten pystykään napsauttamaan pois päältä ehkä enää koskaan...

Suosittelisin vaan lisäämään liikuntaa ja syömään enemmän kasviksia, rennolla otteella.

Vierailija
36/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaskuntoa voi tehdä myös kotona, jos ei pääse salille. Tarvitset vain käsipainot ja ehkä kuminauhan. Lihaskunnon kasvattaminen on avain lepokulutuksen kasvattamisessa. Ei pidä unohtaa myöskään treenin jälkipolttoa.

Kaloreiden pikkutarkan kyttäämisen sijasta sun kannattaa varmaan kiinnittää enemmän huomiota ravinnon laatuun. Toki on hyvä tiedostaa, paljonko syömäsi ja juomasi jutut vaikuttavat. Juotko ruokajuomana maitoa? Se sisältää yhtä paljon kaloreita kuin cokis ja voi lisätä ateriasta saamaasi kalorimäärää huomattavasti.

ei kotijumpalla tee mitään. Olen ap. Kävin salilla joskus aikaisemmin ja siellä tulee tehty huomattavasti isompia liikkeitä, isoilla painoilla.

Kotijumpalla en ole koskaan saanut mitään aikaiseksi.

Selitykset pois. Kotiin saa kahvakuulaa, pumppisettiä ja voi tehdä pidempää sarjaa, jalkoja vastuskuminauhalla yms. Kyllä varmasti on tehokasta, kun yrittää vähän

Vierailija
37/37 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla ei ole ylipainoa ihan järkyttävää määrää, on laihtuminen vaikeampaa. Itsekin olen samassa tilanteessa ollut, ja hyötyliikunta yms. ovat ihan yhtä tyhjän kanssa laihtumisen suhteen. Sun on pakko laskea kalorit ja kieltämättä kärsiä nälkää, mikään muu ei auta. Varsinkin nyt, kun ei ole suositeltavaa osallistua ryhmäliikuntoihin (joista muutenkin voisi vain aiheutua vielä kovempi nälkä, johon söisit sitten herkkuja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän