Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lepokulutus 1300kcal, mitat 167cm/80kg, peruskulutus vain 1700 päivässä vaikka liikun.

Vierailija
04.03.2020 |

Miten ihmeessä onnistuisin laihtumisessa?! Salille ei ole mahdollista mennä, työt ja kiireet vievät kaikki mehut pois.

Jos syön 1500kcal niin meinaan pyörtyä viikon päästä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntoa voi tehdä myös kotona, jos ei pääse salille. Tarvitset vain käsipainot ja ehkä kuminauhan. Lihaskunnon kasvattaminen on avain lepokulutuksen kasvattamisessa. Ei pidä unohtaa myöskään treenin jälkipolttoa.

Kaloreiden pikkutarkan kyttäämisen sijasta sun kannattaa varmaan kiinnittää enemmän huomiota ravinnon laatuun. Toki on hyvä tiedostaa, paljonko syömäsi ja juomasi jutut vaikuttavat. Juotko ruokajuomana maitoa? Se sisältää yhtä paljon kaloreita kuin cokis ja voi lisätä ateriasta saamaasi kalorimäärää huomattavasti.

Vierailija
2/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selkeästi halua edes laihtua, koska jo aloituksessa kerrot kaikki mahdolliset syyt, mikset voi missään nimessä tehdä mitään laihtumisen eteen. Anna olla, kunnes oma terveys alkaa aidosti kiinnostaa. Sitten löytyy sitä tarmoa alkaa kuntoilla ja syödä terveellisesti. Ja ei, et kuole, pyörry, tukehdu tai pimahda jos syöt parisataa kaloria alle päivän kulutuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se usein on, että kulutus voi olla paljon pienempi kuin esim. taulukot tai aktiivisuusrannekkeet painoiselleen antaa. Istumatyöläinen nainen, jolla merkittävän iso rasva-%, varsinkin voi kuluttaa aika vähän. Stressi, hormonihäiriöt tai luonnolliset hormonaaliset tilat kuten vaihdevuodet, unettomuus jne voivat pahentaa ongelmaa, samoin jojolaihdutushistoria jossa kroppa oppii säästämään energiaa "nälänhädän" eli laihdutuskuurin tullen varsin tehokkaasti.

Itse aloitin laihdutuksen 107 kilosta, ja en laihtunut 1800 kcal:illa ollenkaan, vaikka aktiivisuusranneke väitti minun kuluttavan 2500 kcal / päivä. Eihän siinä muu auttanut kuin vain laskea niitä syötyjä kaloreita. Alkupainoni oli niin iso, etten merkittävästi pystynyt edes liikunnalla kuluttamaan, kun jo lyhyt kävely tuntui rankalta ja tuli kipuja. Laskin ensin 1500 kcal:iin, sitten 1200 kcaliin kun painon lasku pysähtyi 1500 kcal:illa noin 90 painokilossa. Nyt painan 65 kg ja voin syödä 1400 kcal päivässä lihomatta tai laihtumatta, kun käyn kuntosalilla 2 kertaa viikossa ja kävelen vähän useimpina päivinä.

Mutta tuo huono olo miinuskaloreilla... Itselläni se on jossain määrin aina, osa ihmisistä vaan on sellaisia. Se pitää vaan kestää. Mutta ruokavalion laadulla ja ruoka-aikojen rytmityksellä voi vaikuttaa paljon siihen, onko olo sietämättömän huono vai ihan siedettävä "perus laihisolo". Se on tosi yksilöllistä millainen ruokavalio ja rytmi sopii, löytyy kokeilemalla. Toisten pitää syödä usein pitkin päivää, toiset kuten minä hyötyy 16/8 pätkäpaastosta. Toisille sopii vähähiilarinen, minulle se oli taas tie jatkuvaan migreeniin ja heikkoon oloon.

Vierailija
4/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskuntoa voi tehdä myös kotona, jos ei pääse salille. Tarvitset vain käsipainot ja ehkä kuminauhan. Lihaskunnon kasvattaminen on avain lepokulutuksen kasvattamisessa. Ei pidä unohtaa myöskään treenin jälkipolttoa.

Kaloreiden pikkutarkan kyttäämisen sijasta sun kannattaa varmaan kiinnittää enemmän huomiota ravinnon laatuun. Toki on hyvä tiedostaa, paljonko syömäsi ja juomasi jutut vaikuttavat. Juotko ruokajuomana maitoa? Se sisältää yhtä paljon kaloreita kuin cokis ja voi lisätä ateriasta saamaasi kalorimäärää huomattavasti.

ei kotijumpalla tee mitään. Olen ap. Kävin salilla joskus aikaisemmin ja siellä tulee tehty huomattavasti isompia liikkeitä, isoilla painoilla.

Kotijumpalla en ole koskaan saanut mitään aikaiseksi.

Vierailija
5/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selkeästi halua edes laihtua, koska jo aloituksessa kerrot kaikki mahdolliset syyt, mikset voi missään nimessä tehdä mitään laihtumisen eteen. Anna olla, kunnes oma terveys alkaa aidosti kiinnostaa. Sitten löytyy sitä tarmoa alkaa kuntoilla ja syödä terveellisesti. Ja ei, et kuole, pyörry, tukehdu tai pimahda jos syöt parisataa kaloria alle päivän kulutuksesi.

Terkuin Doctor Now

Vierailija
6/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se usein on, että kulutus voi olla paljon pienempi kuin esim. taulukot tai aktiivisuusrannekkeet painoiselleen antaa. Istumatyöläinen nainen, jolla merkittävän iso rasva-%, varsinkin voi kuluttaa aika vähän. Stressi, hormonihäiriöt tai luonnolliset hormonaaliset tilat kuten vaihdevuodet, unettomuus jne voivat pahentaa ongelmaa, samoin jojolaihdutushistoria jossa kroppa oppii säästämään energiaa "nälänhädän" eli laihdutuskuurin tullen varsin tehokkaasti.

Itse aloitin laihdutuksen 107 kilosta, ja en laihtunut 1800 kcal:illa ollenkaan, vaikka aktiivisuusranneke väitti minun kuluttavan 2500 kcal / päivä. Eihän siinä muu auttanut kuin vain laskea niitä syötyjä kaloreita. Alkupainoni oli niin iso, etten merkittävästi pystynyt edes liikunnalla kuluttamaan, kun jo lyhyt kävely tuntui rankalta ja tuli kipuja. Laskin ensin 1500 kcal:iin, sitten 1200 kcaliin kun painon lasku pysähtyi 1500 kcal:illa noin 90 painokilossa. Nyt painan 65 kg ja voin syödä 1400 kcal päivässä lihomatta tai laihtumatta, kun käyn kuntosalilla 2 kertaa viikossa ja kävelen vähän useimpina päivinä.

Mutta tuo huono olo miinuskaloreilla... Itselläni se on jossain määrin aina, osa ihmisistä vaan on sellaisia. Se pitää vaan kestää. Mutta ruokavalion laadulla ja ruoka-aikojen rytmityksellä voi vaikuttaa paljon siihen, onko olo sietämättömän huono vai ihan siedettävä "perus laihisolo". Se on tosi yksilöllistä millainen ruokavalio ja rytmi sopii, löytyy kokeilemalla. Toisten pitää syödä usein pitkin päivää, toiset kuten minä hyötyy 16/8 pätkäpaastosta. Toisille sopii vähähiilarinen, minulle se oli taas tie jatkuvaan migreeniin ja heikkoon oloon.

En käsitä! Jos sinulla oli 100 kiloa painoa, niin eikö pelkästään jo se ylipaino tarvitsee lisää kaloreita? Esim.120kg ihminen pysyy samana 3000kcal päivässä, ja on opetettu että jos lasket 2500 kaloriin niin laihdut.

Minäkin olin järkyttynyt kun 80 kilosena en kuluta sen enempää kuin 45 kiloinen.

Vierailija
7/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit muka tietää paljonko kulutuksesi on? Et mitenkään.

Vierailija
8/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kotijumpalla tee mitään. Olen ap. Kävin salilla joskus aikaisemmin ja siellä tulee tehty huomattavasti isompia liikkeitä, isoilla painoilla.

Mun sisko voisi osallistua bikini-fitness-kisoihin halutessaan ja hän treenaa lihaskuntoa ainoastaan kotona.

Eri asia on tietysti, jos ei sulla ole motivaatiota tehdä kunnolla. Silloin ei voi odottaa tuloksiakaan.

Miksi sä mietit noita laihdutusjuttuja, jos ei sua kiinnosta oikeasti tehdä asialle mitään?

Vierailija
9/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isompia liikkeitä? Kyykky on kyykky, teki sitä salilla tai kotona. Hommaa kotiin pari raskaampaa kahvakuulaa, niin alkaa vastustakin löytyä.

Vierailija
10/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko voisi osallistua bikini-fitness-kisoihin halutessaan ja hän treenaa lihaskuntoa ainoastaan kotona.

Eri asia on tietysti, jos ei sulla ole motivaatiota tehdä kunnolla. Silloin ei voi odottaa tuloksiakaan.

Miksi sä mietit noita laihdutusjuttuja, jos ei sua kiinnosta oikeasti tehdä asialle mitään?

Kuka vaan voi osallistua bikinifitness kisoihin, ei siihen itse osallistumiseen mitään ulkonäkökriteeriä ole:D mutta samaa mieltä olen, ei kotijumppa ole millään tavoin turhaa tai tehotonta. Riippuu täysin mitä tekee.

Vierailija
11/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sun luvut ei täsmää.

Lepokulutuksesi on todella pieni, eli sinulla on paljon läskiä ja vähän lihasta.

Sanot että kulutat liikunnan kanssa 1700 eli jos siitä ottaa pois lepokulutuksen 1300 niin väliin jää 400. Tuon kuluttaa helposti ilman liikuntaa kävelemällä kotona vessan ja keittiön väliä. Eli oikeastaan liikunnalla et tällä hetkellä ja näillä luvuilla kuluta yhtään mitään.

Olen sentin sinua lyhyempi, 27 kiloa kevyempi ja lepokulutukseni on 1250. Minulla on aika reippaasti lihasta ja urheilen paljon. Voin syödä 2000-2200 kaloria päivässä lihomatta. Eli suosittelisin sinua hankkimaan lihasta niin kehosi polttaisi niitä kaloreita paljon enemmän, mutta annoit jo aika hyvän listan miksi et pysty sitä tekemään.

Vierailija
12/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumpalla voi tehdä paljonkin, mutta se vaatii aika paljon. Kehonpainotreeni on tosi rankkaa. Jotkin lihasryhmät on myös vaikea treenata kotona. Esim selkä on haastava, koska leuanveto voi monelle naiselle alkuun olla haastava. Joutuu olemaan todella luova, että keksii menoja, miten treenata kehonpainoilla. Tai sitten joutuu ostamaan aikamoisen painokasan, että saa treenattua halutut lihasryhmät. Lisäksi jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi se, että yksi sarja per lihasryhmä ei riitä, vaan jalkojakin on tehtävä jotain muuta kuin vain kyykkyä. (Kenellä ylipäätään on 30kg ylöspäin kahvakuula kotona?)

Vierailija
13/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä! Jos sinulla oli 100 kiloa painoa, niin eikö pelkästään jo se ylipaino tarvitsee lisää kaloreita? Esim.120kg ihminen pysyy samana 3000kcal päivässä, ja on opetettu että jos lasket 2500 kaloriin niin laihdut.

Minäkin olin järkyttynyt kun 80 kilosena en kuluta sen enempää kuin 45 kiloinen.

Kyllähän se lisää kaloreita tarvii - yli 100-kiloisena tarvitsin entisessä painossa pysyäkseni 1800 kcal, nyt vain 1400... Mutta tosiaan nuo "opetetut" luvut kulutuksesta ei kaikkiin oikein päde, samankokoisten ihmiten energiankulutuksessa samalla liikunnalla on havaittu jopa 800 kcal eroja. Itselläni oli vielä mahdollisimman huono historia eli useita kymmenien kilojen laihtumisia ja nopeita takaisin lihomisia, jolloin lihaskudosta korvautui aina rasvalla - kun kävin kehonkoostumusmittaukesssa, mittaaja sanoi ettei ole kellään nähnyt yhtä korkeaa rasvaprosenttia kuin minulla, vaikka hän on paljon painavampiakin testannut... Lisäksi olin nelikymppinen, hormonitoiminta jo menemässä kohti vaihdevuosia, krooninen työstressi ja unettomuus...

Mutta ilouutinen on, että silti olen laihtunut 40 kg :) Eli ei ole mahdotonta, kun lopettaa tekosyyruikuttamisen ja pienistä huonoista oloista periksi antamisen. Ei siihen kuole, jos välillä vähän päätä särkee tai on nälkä tai tekisi mieli jotain muttei saa. Tavoite vain kirkkaana mielessä, että muistaa miksi "uhraa". Itselleni oli oivallus se, että enhän minä töissäkään, vaikka laitettaisiin eteen vaikea ja epämiellyttävä tehtävä, ala uikuttaa että en minä pysty, ahdistaa, vaan teen vaikka läpi harmaan kiven. Kitinät pyllyyn ja selvittämään. Ymmärsin, että voin soveltaa samaa asennetta myös laihduttamiseen, kun siihen asti olin ollut siinä ylimukavuudenhaluinen periksiantaja: "yhyy, mulla on heikko olo, mun on pakko syödä, enkä muutenkaan jaksa tätä ainaista kituuttamista".

Vierailija
14/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten haluat saada aikaiseksi? Jos haluat näkyvästi kasvattaa lihaksia, niin ehkä todennäköisesti ainakin tarvit ammattlaisen tekemän ohjelman tueksi. Personal trainer kyllä esimerkiksi osaisi sinulle sellaisen laatia. Mutta, vähemmän tehokaskin aina kuluttaa kaloreita, mikä on erittäin tärkeää jos kerran painoa haluaa pois.

Muutenkin kuulostaa juuri siltä samalta perus luuserismilta jota itse harrastin lihavana, että kun en kerran voi tehdä täydellistä, lyön sitten läskiksi kokonaan enkä tee mitään ja ruikutan siitä, miten julma maailma ja elämäntilanne estää mahdollisuudet laihtua. Jos sillä kotijumpalla voi kuluttaa 200 kcal:iakin, niin siitä on hyötyä, varsinkin siinä tilanteessa jos tuntuu ettei voi enää syömistä vähentää kun tulee heikko olo. Silloin 200 kcal voi olla se ratkaiseva avain, jolla paino lähtee hitaasti laskemaan.

Vierailija
15/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaikka liikun"

Et sinä kyllä noiden numeroiden valossa pahemmin liiku. Aloita nyt vaikka ihan ensimmäiseksi siitä, että nostat perseesi sieltä sohvan pohjalta. Enkä yhtään ihmettele jos ole jatkuvasti väsynyt. Niin siinä käy jos päästää itsensä rapakuntoon. Lisää sporttia elämään! Siinä on minun reseptini ongelmiisi.

Vierailija
16/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotijumpalla voi tehdä paljonkin, mutta se vaatii aika paljon. Kehonpainotreeni on tosi rankkaa. Jotkin lihasryhmät on myös vaikea treenata kotona. Esim selkä on haastava, koska leuanveto voi monelle naiselle alkuun olla haastava. Joutuu olemaan todella luova, että keksii menoja, miten treenata kehonpainoilla. Tai sitten joutuu ostamaan aikamoisen painokasan, että saa treenattua halutut lihasryhmät. Lisäksi jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi se, että yksi sarja per lihasryhmä ei riitä, vaan jalkojakin on tehtävä jotain muuta kuin vain kyykkyä. (Kenellä ylipäätään on 30kg ylöspäin kahvakuula kotona?)

Aloittajan kaltainen ihminen saisi riittävästi aikaan käsipainojen ja vastuskuminauhan avulla ihan kotosalla, jos oikeasti haluaisi. Kyykkyjä, erilaisia askelkyykkyjä, valakyykkyä jne. voi tehdä kotona niin paljon ja välillä painoja ja välillä vastuskuminauhaa apuna käyttäen, että takuulla saa isot lihakset kuntoon. Bulgarialainen maastaveto ja pystysoutu käsipainojen kanssa onnistuvat helposti. Hauikset, olkapäät ja rinta samoin. Vatsa on muutenkin fiksuinta treenata ilman laitteita. Leuanvetotangolla voi treenata pitkin päivää ja alussa käyttää sitä kuminauhaa apuna jos ei saa yhtään leukaa.

Netti on täynnä ohjeita ja videoita, eli edes mielikuvitusta ei tarvita. Muutaman kympin sijoitus ja sen jälkeen silkkaa sinnikkyyttä ja motivaatiota.

Vierailija
17/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kahden jalan kyykky on liian kevyt, löytyy useita yhden jalan variaatioita haasteeksi. Sarjojen määrää voi lisätä.

Eikä kaikkien tavoitteena välttämättä tarvitse olla jatkuva kehitys.

Vierailija
18/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap. Mul on polvivammat molemmissa polvissa, ovat tullut nimenomaan jalkatreeneistä, voin tehdä ainoastaan pilates tyyppistä jalkatreeniä. Etureidet kroonisesti kireitä ja vetävät polvet täysin jumiin. Kyykky vihloo niin etten saa ollenkaan tehdä sitä.

Vierailija
19/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla nyt niin korkea tuo paino ole.

Itse en edes yrittäisi laihduttaa vaan keskittyisin vaan liikkumaan ja terveellisiin elintapoihin muutenkin.

Itselläni laihdutus on vaan pahentanut aina paino-ongelmaa ja aina olen lihonnut entistä isommaksi, vaikka joskus olen pysynyt tavoitepainossani jopa useita vuosia. Sitten on vaan tullut joku tilanne elämässä enkä ole jaksanut miettiä painoa ja syömisiä koko ajan. Tunnesyöminen on vaan lisääntynyt.

Vierailija
20/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että kotijumppa on hölynpölyä. Siinä lihakset kyllä oppii toistamaan opetellut liikeradat aina vain paremmin, mutta siihen se jääkin koska painoa ei ole enemmän kuin henkilö itse.  Jotta lihas kehittyy sen pitää mennä rikki ja se onnistuu vain nostamalla isoja kuormia.  Kävelyä ja arkiaktiivisuuden nostamista suosittelen, sillä saa nostettua kokonaiskulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi