Kuumeinen olo ilman kuumetta?!?
Jäädyn, vaikka on pipokin päässä, kahden peiton alla, vaatteet, sukat ja kylpytakki.
Mitäs vielä pitäis kokeilla?
Kommentit (23)
Voi olla korona, nyt pitää heti lähteä päivystykseen testeihin, ei ole leikin asia, moni on tuohon jo kuollutkin.
Voi olla masennuksen ensioireita.
Itselläni tuossa tilanteessa auttaa se, että lepään, ja hoidan itseäni ikään kuin olisin kuumeessa. Pieni mielialan notkahdus siitä seuraa, mutta ei mitään pidempiaikkaista masennusta.
Jos taas ohitan sen kuumetuntemuksen, ja elän kuin olisin terve, saatan kärsiä kuukausiakin masennuksesta.
Kärsin siis toistuvasta masennuksesta, ja olen oppinut tunnistamaan ne ensioireet, ja tiedän, kuinka niihin pitää reagoida.
Jotkut flunssat nyt vaan on mullakin tollasia, että on ihan varma kuumeesta, mutta ei sitä sitten olekaan.
Oot nukkunut liian vähän. Tai voi olla jotain muuta vaivaa joka tuntuu kuumeiselta. Hornonit?
Tulehduskin voi aiheuttaa palelua.
Ei minullakaan juuri koskaan nouse kuume, kun olen flunssassa. Olo on silti ihan sama kuin jos olisi kuumetta. Ei ole aikuisena ollut mittarissa näkyvää kuumetta kuin influenssassa ja keuhkokuumeessa.
Minulla oli viime viikon alussa samanlaisia tuntemuksia. Koko ajan kylmä siis. Ajattelin, että johtuu univelasta, jota oli, mutta loppuviikosta alkoikin flunssa. Tiedä sitten, että pääsikö ne flunssaviruksetkin jylläämään vain sen univelan takia vai olisiko paleleminen johtunut tulevasta flunssasta.
Ihan mahdollista olla sairas ilman kuumetta. Olen sairastanut influenssankin ilman kuumetta. Testattiin samalla kun lapseltani. Hänellä oli todella korkea kuume, minä sairastin kuumeettomana, mutta olin niin kipeä etten oikein muuta jaksanut kuin makoilla lapsen vieressä ja katsella elokuvia ( ja niistäkin aina osan nukuin)
Itselläni kuume 39 astetta, nivelkipuja. Yskittää. En ole käynyt ulkomailla. Hirveä olo.
Joku tollanen flunssa on liikkeellä. Olo ihan kuitti ja osalle nousee kuumekkin. Ei juuri muita oireita.
Minulla on ollut jo useamman kerran tänä talvena flunssa tms., missä kuumeinen ja tosi väsynyt olo, mutta mittariin ei kerry kuumelukemia. Olen kovasti itsekin ihmetellyt, mitä se voisi olla: mistä kuumeinen olo silloin johtuu.
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja välillä palelee niin, ettei mikään määrä vaatetta lämmitä.
Mulla on myös vilunväristyksiä ja uupunut olo ollut ehkä 3 päivää. Kuiva yskä on jatkunut jo parin viikon ajan ja lisääntyen koko ajan.
Olisin eilen voinut vannoa, että oli kuumetta, mutta kun mittasin kahdella eri kuumemittarilla ja oli 35,5 kainalosta ja 35,9 suusta mitattuna. En yleensä muutenkaan saa kuumetta helposti.
Mulla on ollut kaksi kertaa aiemmin diagnosoitu kuumeeton kuhkokuume, joka on näkynyt keuhkoröntgenissäkin, ja se on tuntunut täsmälleen samalta kuin tämä tuntuu.
Nyt en vaan kehtaa mennä lääkäriin, kun pitäisivät kuitenkin korona-luulosairaana. Ajattelin siis toistaiseksi katsoa ja seurata. Harmillista, että siinä tartuttaa muitakin.
Voihan tämä myös koronaa tietenkin olla, sillä puolella sen saaneista on vain lieviä oireita tai ei oireita joillain ollenkaan. Mutta sitähän ei testata Suomessa, kun ei testauksen kriteerit täyty. Lähetetään pois naursen lähinnä. Eli liikun tässä päivittäin Helsingissä joukkoliikenteellä ja muilla asioilla ja olen työssä, jossa on valtava määrä ihmiskontakteja. Pelkästään tänään klo 17-18 välillä kättelin 30 eri puolilta Suomea tullutta ihmistä.
Toivottavasti koronatesti tulisi pian kaupallisille markkinoille, niin jokainen voisi testata itse.
Mulla on ollut syksystä asti jo flunssan oireita harva se päivä, aluksi pelkäsin että flunssa on tulossa mutta alkanut pikkuhiljaa tottua tähän tilanteeseen. Räkää kertyy johonkin nenän taakse ja alkaa pistämään yleensä työpäivän aikana, sitten kun lähtee kotiin ja rykäisee oikein kunnolla räät kurkkuun ja yskäisee klimpin ylös ja sylkäisee pois niin kaikki on taas hyvin loppupäivän.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla korona, nyt pitää heti lähteä päivystykseen testeihin, ei ole leikin asia, moni on tuohon jo kuollutkin.
Jos epäilee koronaa, ei nimen omaan pidä rynnätä päivystyksees vaan soittaa terveydenhuollon palvelunumeroon t. vast. ja noudattaa sieltä saatavia ohjeita.
Minulla on usein samaa. Palelee, lihaksia särkee, otsa ja kaula tuntuu kuumalta, veto pois.. Mutta kuumetta ei ole, enkä ole muutenkaan sairas. Ei tosiaan ole kyse mistään flunssasta, ollut viimeiset kolme vuotta suhteellisen säännöllisesti, joskus muutamia kertoja kuukaudesssa, joskus useita kertoja viikossa. Saattaa johtua unenpuutteesta, hormoneista tai olla migreenin auroja. Kuka tietää, en todellakaan ole menossa lääkäriin tämmöisten epäselvien huuhaaoireiden kanssa.
Lämmintä juotavaa