Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hakiessasi lapsiasi päiväkodista kävelet ylimielisesti opettajien ohi?

Vierailija
03.03.2020 |

Etkä tervehdi, saati katso silmiin?
Haluaisin aidosti kuulla mikä tällaisen käytöksen takana on, en nimittäin yhtään käsitä miksi koulutettu ihminen käyttäytyy törpösti.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Ketjusta on poistettu ne kommentit, joissa todettiin, että päiväkodin tädit eivät ole opettajia.

Vierailija
22/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää tervehdi muiden ryhmien aikuisia, paria lukuunottamatta. Ennen tervehdin, mutta osa heistä vain katsoi eikä vastannut tai ei edes katsonut. Ihmettelin aluksi ja pitkään tervehdin, vaikkei vastausta tullut. Tervehdin siis nykyään vain lasten omien ryhmien aikuisia ja niitä, joiden tiedän vastaavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää tervehdi muiden ryhmien aikuisia, paria lukuunottamatta. Ennen tervehdin, mutta osa heistä vain katsoi eikä vastannut tai ei edes katsonut. Ihmettelin aluksi ja pitkään tervehdin, vaikkei vastausta tullut. Tervehdin siis nykyään vain lasten omien ryhmien aikuisia ja niitä, joiden tiedän vastaavan.

No eipä tässä ollutkaan kyse niistä jotka tervehtivät vaan niistä jotka eivät tervehdi.

Vierailija
24/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosopagnosia. Luulisi että hoitoalan ihmiset ymmärtäisivät ihmisten erilaisuutta ilman, että tarvitsee haukkua törpöksi.

Vierailija
25/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina tiedä, kuka on vanhempi ja kuka hoitaja. 

Vierailija
26/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi, koska ihmiset ovat pelottavia ja sosiaaliset tilanteet ahdistaa. 

Vierailija
27/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa ei ole opettajia, vaan päiväkotitätejä. Joillakin päiväkotitädeillä voi olla lastentarhanopettajan tai varhaiskasvatuksen opettajan koulutus, mutta heitä ei pidä sekoittaa koulumaailmassa toimiviin opettajiin (luokanopettajat, aineenopettajat), joilla on maisteritasoinen yliopistotutkinto.

Vierailija
28/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa ei ole opettajia, vaan päiväkotitätejä. Joillakin päiväkotitädeillä voi olla lastentarhanopettajan tai varhaiskasvatuksen opettajan koulutus, mutta heitä ei pidä sekoittaa koulumaailmassa toimiviin opettajiin (luokanopettajat, aineenopettajat), joilla on maisteritasoinen yliopistotutkinto.

Jos ja kun olet opettaja, olen todella pahoillani oppilaidesi puolesta. Noin ylimielinen ja alentava asenne ei voi olla välittymättä heillekin.

Vierailija
29/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näitä audi isiä on nyt liikkeellä. Tullaan ja leimataan lapsi ulos, ei kysytä päivästä mitään ja sanotaan lapselle että tule mennään. Lapsi juoksee audiin ja kaasutetaan pois. Moukkamaista! Pitäisi opettaa lapsi sanomaan kavereilleen heippa ja olisi muille vanhemmille mukava jos he tervehtisivät ja muutama sana hoitajan kanssa päivästä olisi ystävällistä sekä osoittaisi kiinnostusta omaa lastaan kohtaan. Tuossa opetetaan juuri se että oma piiri pyörii muilla ei ole väliä. Sitten liikenteessä ohitellaan ja kaasutellaan koska ollaan turvassa siellä omassa pikku audissa!

Vierailija
30/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maisteritutkinto ja olen vo

Vierailija
31/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole töissä yhtään opettajaa. Lastenkasvatusta ei kirjoista opita muutenkaan.

Tervehdin aina mutta älä viitsi puhua kandeista opettajina.

Vierailija
32/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin 15 vuotta päiväkodissa, enkä kyllä kokenut tuollaista. Päinvastoin, vanhemmat tahtoivat yleensä todella mielellään kuulla lapsen päivästä. Toki vuosien aikana on asiakaskuntaan mahtunut ihmisiä, joiden on ollut vaikea kohdata opea, mutta heillä on siihen ollut ihan hyvät syynsä.

Vierailija
33/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tervehtisin tuntematonta lastenhoitajaa joka ei edes hoida lastani?

Vierailija
34/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis tervehdit vain maistereita tai siitä pidemmälle kouluttautuneita?

Jepjep

Vierailija
35/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt joskus. Kaarretaan lesona audilla ylinopeutta pihaan eikä puhuta kenellekään. Ihan kun oltaisiin niin paljon kaikkien yläpuolella.

Rahalla ei valitettavasti saa käytöstapoja.

Oi, molempien lasteni perheissä on Audit, ovat kyllä kohteliaita ja ystävällisiä. Heitä on jopa minulle kiitelty kauniista käytöksestä, vaikka ovat jo 40 ja 38 v.

Minulla ei ole autoa lainkaan, mutta kohtelias olen kuitenkin.

Vierailija
36/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ole töissä yhtään opettajaa. Lastenkasvatusta ei kirjoista opita muutenkaan.

Tervehdin aina mutta älä viitsi puhua kandeista opettajina.

Minä taas nimenomaan arvostan opettajankoulutuslaitokselta valmistuneita lastentarhanopettajia. Oma lapsi on ollut niin sosionomivetoisessa ryhmässä kuin opettajavetoisessakin ryhmässä, eskarissa. Täytyy sanoa että eroa oli kuin yöllä ja päivällä, siinä kuinka ryhmä toimi, millaisia tavoitteita ryhmällä oli ja miten ne näkyivät ulospäin. Esimerkiksi ns erityislapset olivat aivan lapsipuolen asemassa sosionomiryhmässä, kun sitten eskari alkoi, samat lapset saivat aivan uudenlaista tukea, osaamista ja ymmärrystä osakseen. Kiusaamiseen puututtiin välittömästi ja oli nepsyosaamista ja ratkaisukeskeinen ilmapiiri.

Vastaava kokemus on ollut kaikilla lapsillani. Eskarissa vasta on alkanut näkymään henkilökunnan osaaminen ja pedagogiikka.

Vierailija
37/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun olet opettaja, olen todella pahoillani oppilaidesi puolesta. Noin ylimielinen ja alentava asenne ei voi olla välittymättä heillekin.

Faktojen kertominen ei ole ylimielisyyttä, vaan huolenpitoa heistä, joiden tiedot ja ymmärrys ovat vajavaiset.

Vierailija
38/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ne lähiöt mistä olen tullut niin ei sielä opetettu tervehtimään naapureita.

Tuntemattomille ei saanut puhua. Muuttoliikenekin oli sellaista että kuukauden sisään muuttui asukkaat.

Että tosiaan olen tyttöystävän myötä vasta tajunnut että ihmisiä pitää tervehtiä ja muut koodistot.

Aika moni tulee niin karuista ympäristöistä että joku tervehdys saatetaan kokea vittuiluna tai hienosteluna.

Tulee sellainen olo että mitä toi oikein tarkoitti ja miksi se ei vaan voi pitää läpeään kiinni.

Että miks se tervehtii vaikka tuskin tiedän sen nimeä.

Nykyään tiedän että on näitä hienoston tapoja ja osaan teeskennellä aika hyvin sellaista normaalia "ei lähiö kaveria".

Poika vaan tuntuu jotenkin olevan niin juurekas että ei sekään tervehdi ja pitää ylpeästi suunsa kiinni.

Enkä mä pakota sitä siihen mitenkään. Se on sellainen oman tyylinen taiteilijasielu. Varmasti tekee hienoja maalauksia vielä julkisille paikoille ilman lupaa.

Koulussa aina kuulee että on sisäänpäin kääntynyt ja ei puhu muille, eikä noteeraa opettajien huomenia.

Ehkä se tietää mistä se on kotoisin ja en teeskentele.

Ollaan kyllä sanottu että tervehtiä voi ja ruokapöydän perusasiat on tiedossa, mut ei ole pakko. Voi syödä käsin ja noudattaa isän tapoja.

Olen ylpeä lahtelaisuudestani. Eikä mulle tulla vittuilemaan. Mulla on ranteet täynnä tatuointeja.

Äitinsä saa opettaa niitä hänen hienoston tapoja. Mä opetan sitä mitä osaan. Tappelua ja maalausta.

T: lahti 33

Vierailija
39/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ne lähiöt mistä olen tullut niin ei sielä opetettu tervehtimään naapureita.

Tuntemattomille ei saanut puhua. Muuttoliikenekin oli sellaista että kuukauden sisään muuttui asukkaat.

Että tosiaan olen tyttöystävän myötä vasta tajunnut että ihmisiä pitää tervehtiä ja muut koodistot.

Aika moni tulee niin karuista ympäristöistä että joku tervehdys saatetaan kokea vittuiluna tai hienosteluna.

Tulee sellainen olo että mitä toi oikein tarkoitti ja miksi se ei vaan voi pitää läpeään kiinni.

Että miks se tervehtii vaikka tuskin tiedän sen nimeä.

Nykyään tiedän että on näitä hienoston tapoja ja osaan teeskennellä aika hyvin sellaista normaalia "ei lähiö kaveria".

Poika vaan tuntuu jotenkin olevan niin juurekas että ei sekään tervehdi ja pitää ylpeästi suunsa kiinni.

Enkä mä pakota sitä siihen mitenkään. Se on sellainen oman tyylinen taiteilijasielu. Varmasti tekee hienoja maalauksia vielä julkisille paikoille ilman lupaa.

Koulussa aina kuulee että on sisäänpäin kääntynyt ja ei puhu muille, eikä noteeraa opettajien huomenia.

Ehkä se tietää mistä se on kotoisin ja en teeskentele.

Ollaan kyllä sanottu että tervehtiä voi ja ruokapöydän perusasiat on tiedossa, mut ei ole pakko. Voi syödä käsin ja noudattaa isän tapoja.

Olen ylpeä lahtelaisuudestani. Eikä mulle tulla vittuilemaan. Mulla on ranteet täynnä tatuointeja.

Äitinsä saa opettaa niitä hänen hienoston tapoja. Mä opetan sitä mitä osaan. Tappelua ja maalausta.

T: lahti 33

Tulipa surullinen olo. Niin se vähäosaisuus periytyy.

Vierailija
40/83 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä menee joskus vartti, kun joutuu etsimään päiväkodista edes yhtä aikuista. Lapset on keskenään pihassa ja joku kuikuilee ikkunasta. Helpompaa napata oma lapsi mukaan kuin kulkea koko päiväkodin halki etsimässä sitä pakoilevaa aikuista. Selitys on aina sama: joku lapsi piti käyttää vessassa. Ihan vaan hetkeksi jäi lapset keskenään pihaan, toinen aikuinen oli samaan aikaan paperitöissä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme