Rintaimplanttien poiston jälkeen.
Minulla on 8 vuotta ollut rintaimplantit. Olen alkanut harkita implanttien poistoa jossain vaiheessa. Pelottaa kuitenkin jos kadunkin päätöstä. Jotenkin tuntuu, että nämä olisi nyt "tehneet tehtävänsä". Olen tykännyt rinnoistani implanteilla ja pidän itsestäni näin, mutta toisaalta voisin ehkä hyväksyä itseni ilmankin. Osaltaan kuitenkin harkitsen poistoa ympäristön painostuksesta ja mietin, että onko kuitenkaan hyvä vaihtoehto.
Olisi mukava kuulla kokemuksia poistosta, rintojen palautumisesta ja henkisestä puolesta poiston jälkeen.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
5 DL implantit on jäätävän isot!!
Miksi pitää ottaa jotkut Dolly Partonit? En tajua. Ei ihme että haluat eroon, noihan painaa jo niskaa ja selkää ja on aina tiellä.
Minä otin silarit maltilla. Ei kaduta.
Itselläni 4,5dl eikä paina tai aiheuta särkyjä. Ei myöskään ole tiellä. Nämä eivät ole syitä poiston miettimiseen ainakaan minulla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on isoista rinnoista? Tiellä urheillessa, vaikeampi löytää vaatteita.
Ei ainakaan 4,5dl vielä tiellä ole.
Ystäväni sairastui juuri syöpään, vasta 43-vuotiaana. Hänellä on implantit ollut reilu 10 vuotta. Lääkäri oli hänelle sanonut, ettei voi poissulkea implanttien vaikutusta, mutta sairaus on kuitenkin niin monen tekijän summa.
Ystävältäni poistettiin implantit, ja sanoi itse että miksei tehnyt sitä jo vuosia sitten.
Hirvittää ajatus.
Ei auta kuin kertoa varoittava esimerkki, vaikka eihän sitä ainakaan vielä varmaksi tiedetä, onko implanteissa yhteys sairastumisiin, kun syöpääkin tuntuu olevan niin paljon eri ikäisillä.
Eteenpäin päivä kerrallaan ystäväni tukena, vaikka aika rankkaakin on ollut. 🙏🏻
Poistossa mietityttää myös ihmisten reaktiot. Tuleeko jotain kyselyä asiasta tai muuta.
Itsekin pidin implanttirinnoistani; kauniit ja luonnollisen maltilliset.
Tuli iän myötä kuitenkin samanlainen fiilis, että tämä alkaa olla nähty juttu.
Viimesysäyksenä poistolle toimi taipumus epämääräisiin autoimmuunioireisiin, jotka kuulemma aika monella poistattajalla on syynä - varmuutta yhteyteen ei tietenkään voi sanoa.
Paras päätös ikinä!
Pienet rintani palautuivat hyvin ja ovat edelleen sievät. Itse asiassa mielestäni nyt taas sievemmät, nuorekkaammat ja trendikkäämmätkin : ).
Vaihdoin vuosi sitten implantit ja nyt miettiessäni voisin poistaakin, mutta vielä silloin se tuntui miltei maailmanlopulta jos olisi ollut pakko poistaa. Toinen oli kapseloitunut ja siksi leikkautin uudestaan.
Käy vaan tutkimuksissa. Ei kannata poistaa jos kaikki hyvin.
Kannattaa harkita pitkään ja huolella, että ei kaduta.
Kohotus kannattaa ottaa samalla jos ei aiemminkaan ollut tyytyväinen rintojen kiinteyteen.
Järkyttävää miten ihmiset puhuvat kumitissien huoltovälistä! Ei ihminen ole mikään auto jota voisi huoltaa. Kyseessä on kirurginen operaatio, leikkaus!
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on isoista rinnoista? Tiellä urheillessa, vaikeampi löytää vaatteita.
Niistä on aika kivastikin iloa; ne ovat seksikkäät ja eroottiset, vaatteiden kaula-aukot näyttävät upeilta isoilla rinnoilla.
Mikä tuo muutamassa vastauksessa mainittu kohotus on? Jotakin muuta fyllinkiä vai vaan ihon kiristys?
- implantteja harkitseva -
Kuin tyhjentyneet ilmapallot 2 viikkoa vapun jälkeen 😕
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo muutamassa vastauksessa mainittu kohotus on? Jotakin muuta fyllinkiä vai vaan ihon kiristys?
- implantteja harkitseva -
Kiristyksestä kyse. Osa nahasta pois.
Itse otin neljä vuotta sitten silikonit Suomessa. Jokin aika sitten tunsin kyhmyn rinnassa, jota en missään nimessä osannut edes epäillä silikoniksi. Eiköhän se sitten ultrassa juuri sitä ollut. Magneettikuvauksista selvisi, että silikonia on levinnyt ainakin rikkoutuneen implantin puoleiseen käteen ja ties minne muualle. Otin nämä imetysten jälkeen ja harkitsin asiaa pitkään. Rikkoutumisen ja varsinkin näin lyhyen ajan sisällä piti olla hyvin harvinaista ja näin se vain silti tapahtui. Klinikalla jossa nämä laitettiin, ei tietenkään oteta asiassa mitään vastuuta vaikka olen hyvin varma rikkoutumisen tapahtuneen jo leikkauksen yhteydessä. Olin niin rakastunut uuteen kroppaani, etten missään nimessä olisi voinut syyttää implanttejani mistään terveysongelmistani. Nyt kun mietin kaikki oireeni ovat alkaneet puolisen vuoden sisällä leikkauksesta. Julkisella puolella tekevät implanttien poiston, mutta vuotanut silikoni jää kroppaan eikä sille tehdä mitään kun ”ei ole vaarallista nykytiedon mukaan”. Kyllä mua jännittää miltä uudet vanhat rintani näyttävät, mutta siitä huolimatta olen iloinen päästessäni näistä eroon. Näin se vaan mieli muuttuu kuukaudessa. Olen nyt perehtynyt silikoneihin hyvin paljon lyhyen ajan sisällä ja toivon, että kaikki niitä harkitsevat todella tekisivät samoin. Tieto lisää tuskaa. Facebookissa löytyy kansainvälisiä ryhmiä, joissa keskustellaan hyvin avoimesti silikonien poistamisesta ja niiden aiheuttamista ongelmista. Olen saanut näistä hyvin paljon vertaistukea ja suosittelen lämpimästi liittymään.
Kenelläkään ei ole oikeutta moralisoida/tuomita yksilön tekemiä päätöksiä omasta vartalostaan. Jos olet kokenut jonkin asian oikeaksi ja hyväksi sinulle itsellesi, niin se on sun juttu ja ei kuulu muille.
Mullakin on kavereita, joilla silikonit, mutta se on heidän oma asiansa. Itsekin synnytyksen jälkeen tunsin itseni huonoksi, mutta päätin olla ottamatta ja syitä en kerro. Olen leikkauttanut itseäni muulla tavoin. Minulla on useira tuttavia, jotka ovat käyneet esteettisessä kirurgiassa ja se on ollut heidän päätöksensä itsensä hyvinvoinnin vuoksi.
Älkää ihmiset tuomitko toisia ihmisiä, emme itsekään ole täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Poistossa mietityttää myös ihmisten reaktiot. Tuleeko jotain kyselyä asiasta tai muuta.
Voihan olla, että tulee, mutta todennäköisemmin ei. Rinnat on kuitenkin niin intiimi asia, että harva niitä viitsii kauheasti kommentoida. Ja kyäväthän ihmiset myös rintojen pienennysleikkauksissakin.
Tuleehan niistä sellaiset lättyset mutta ehkä palautuvat hieman.
Hei, ikävä kuulla tälläisestä. Jospa se oli kuitenkin oikea päätös poistaa implantit. Onko olo ollut millainen poiston jälkeen? Oletko osannut kaivata implantteja enää?
Hienoa. En löytänyt suoraa tietoa, mutta kyselen muutamasta paikasta.