Saako äitiyslomalla työskennellä toiselle työnantajalle?
Minulla on äitiyslomaa ensi kuun puoliväliin asti. Sain kuitenkin uuden työn jonka joutuisin alottamaan jo tämän kuun lopussa. Pitääkö irtisanomisaika 14 päivää. Pitääkö minun irtisanoutua kaksi viikkoa ennen uuden työn alkamista vai 2 viikkoa ennen äitiysloman loppua? Kyseessä majoitus ravitsemusala.
Kommentit (6)
Saat vaikka ilmoittaa hoitovapaasta ja työskennellä muualla
Vierailija kirjoitti:
Saat vaikka ilmoittaa hoitovapaasta ja työskennellä muualla
No mutta entä jos vanhempainvapaa on vielä virallisesti kesken? Se loppuu siis vasta ensi kuu puolivälissä mutta työ pitäisi aloittaa jo tässä kuussa.
Ap
Muina päivinä kuin sunnuntaisin ja arkipyhinä työskentely vaikuttaa vanhempainrahaan, eli arkipäivisin (ma-la) työskentelystä sinun pitää ilmoittaa Kelaan ja päivärahasi pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Muina päivinä kuin sunnuntaisin ja arkipyhinä työskentely vaikuttaa vanhempainrahaan, eli arkipäivisin (ma-la) työskentelystä sinun pitää ilmoittaa Kelaan ja päivärahasi pienenee.
No tämä on tiedossa kyllä. Mutta siis saako äitiysloman aikana työskennellä toisella työnantajalla?
Ap
Lapsi on vain hetken pieni, joten suosittelen sinua nauttimaan äitiydestä. Töitä ehdit tehtä kyllä myöhemminkin.
Minulla on kuukauden irtisanomisaika. Uusi työ alkaa 1.4.2020. Irtisanouduin 15.2.2020 ja ilmoitin työantajalleni irtisanoutuessani, että työsuhteeni loppuu 31.3.2020.