Tulen ahdistuneeksi kun näen itseäni kauniimman ihmisen
Niitähän on siis aika paljon. Kotoa lähtiessä tunnen oloni ihan hyväksi. Sitten kun näen kauniin naisen niin tuntuu että haluan vaan valua maanrakoon.
Mistä tällainen kertoo? Olen ymmärtänyt, että ihan kaikilla toisilla ei ole jatkuvaa vertailua ja tunnereaktiota itseään kauniimpiin ihmisiin. Olen siis nainen itsekin, jos se ei jo käynyt selväksi.
Kommentit (59)
😂 No eikä ole tehneet. Tämä on ihan vain sinun oma puolustusmekanismi. Ymmärrä se.
-No on ??? :D Siis tosi moni. Etenki jostain instasta näitä löytyy, ja nykypäivänä ihan kadultakin. Siis ei kaikki, mutta tosi monet. Myös sellaset jotka näyttää luonnonkauniilta. :D
Kateus on sairaus. Yhtä naurettavaa kuin aggressiivinen mies.
Vierailija kirjoitti:
😂 No eikä ole tehneet. Tämä on ihan vain sinun oma puolustusmekanismi. Ymmärrä se.
-No on ??? :D Siis tosi moni. Etenki jostain instasta näitä löytyy, ja nykypäivänä ihan kadultakin. Siis ei kaikki, mutta tosi monet. Myös sellaset jotka näyttää luonnonkauniilta. :D
Mielikuvituksen tuotetta. Et voi mitenkään tietää näitä asioita tuntemattomista ihmisistä.
Aivan samoin kuin joku ei voi tietää tuntemattoman ihmisen olevan ylpeä tms. negatiivista.
Puolustusmekanismi jonka tauatalla on kateus, tai oma huono itsetunto.
Opettele käsittelemään oman tunteesi itsenäisestä, ei muiden kautta, valheellisesti pika-apua hakien.
Hei ap! Olitpa minkänäköinen tahansa, voit lohduttautua sillä, ettet ole samanlainen lahopää kuin tuo hymiöitä joka paikkaan tunkeva ää.liö.
Mielikuvituksen tuotetta. Et voi mitenkään tietää näitä asioita tuntemattomista ihmisistä.
Aivan samoin kuin joku ei voi tietää tuntemattoman ihmisen olevan ylpeä tms. negatiivista.
Puolustusmekanismi jonka tauatalla on kateus, tai oma huono itsetunto.
Opettele käsittelemään oman tunteesi itsenäisestä, ei muiden kautta, valheellisesti pika-apua hakien.
-äläpä projisoi siellä. :D
Siis toki mä tiedän, esim. instassa moni kertoo avoimesti näistä, lisäks oon erittäni estetiikantajunen ja huomaan sellasiiki asioita mitä muut ei aina huomaa. :) En toki kaikkea huomaa, mutta huomaan enemmän ku moni muu. :D
Entä kun tulee sinua älykkäämpi/ ystävällisempi/ pidetympi/ rikkaampi/ tyylikkäämpi jne jne? Miksi vain kauneus aiheuttaa reaktion?
Vierailija kirjoitti:
Puolustusmekanismi jonka tauatalla on kateus, tai oma huono itsetunto.Opettele käsittelemään oman tunteesi itsenäisestä, ei muiden kautta, valheellisesti pika-apua hakien.
-äläpä projisoi siellä. :D
Siis toki mä tiedän, esim. instassa moni kertoo avoimesti näistä, lisäks oon erittäni estetiikantajunen ja huomaan sellasiiki asioita mitä muut ei aina huomaa. :) En toki kaikkea huomaa, mutta huomaan enemmän ku moni muu. :D
Tässäkin pyrit korostamaan omaa paremmuuttasi.
Usein näin käyttäytyvät ihmiset tekevät sitä myös pyrkimällä vähättelemään muita. Todennäköisesti keksityt, ei faktaan perustuvat tarinat muiden kuvitelluista kauneusleikkauksista ovat juuri tätä.
Ni varmaan kaikille tulee tilanteita, jos vaikka menee uutena ihmisenä paikakan, että vaikka jotkut tuntee paremmin toisensa, kai joku voi siinä määritellä itsensä heti ei-kivaks ihmiseks, jos niin haluaa . :D
Se, että mua kiinnostaa estetiikka vaikka en nyt haluakkaan vaihtaa rooleja muiden kauniiden kanssa - niin se tekee mut paremmaks ku muut, tai sellaseks että näen itteni parempana jos mä tunnsitan että joku on käyny kasvojen kohotuksesssa??? voi jeesus. :DD jos se on sun mielestä paremmuutta nii sit on. taidat itse miettiä koko ajan sitä että ei kai vaan kukaan ole missään parempi kun puhut noista koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että mua kiinnostaa estetiikka vaikka en nyt haluakkaan vaihtaa rooleja muiden kauniiden kanssa - niin se tekee mut paremmaks ku muut, tai sellaseks että näen itteni parempana jos mä tunnsitan että joku on käyny kasvojen kohotuksesssa??? voi jeesus. :DD jos se on sun mielestä paremmuutta nii sit on. taidat itse miettiä koko ajan sitä että ei kai vaan kukaan ole missään parempi kun puhut noista koko ajan.
Satun kylläkin olemaan ihminen jonka mielestä jatkuva vertailu on typerää. En ole kenellekään kateellinen.
Valitsit ihan itse aiheesi.
Joku jasmin-jennica on tilannut netistä jotain höpöpillereitä. Missä vanhemmat?
Ei se ole kuule helppoa kauniillakaan. Koko ajan joku tuijottaa!
Nuorena sellainen voi ahdistaa. Mutta myöhemmin tajuaa että: 1. Kaikki ei ole toisissa sitä, miltä näyttää pinnalta. 2. Löydät itsestäsi hyviä puolia. 3. Muiden suhdepelit eivät enää vaikuta kauheasti, keskityt fiksuihin ihmisiin. 4. Jos käyt läpi mitä muiden elämä oikeasti on (vaikka koko elämän ajalta), ei ole usein kadehtimista. Toki on normaalia että on ihanteita ja joku ihailtava jossakin. 5. On kiitollinen siitä mitä itsellä on. Vaikka pienet suuret hyvät asiat. 6. Muiden kumppaneissa tai suhteissa on huonoja puolia. Ei kannata kadehtia moniakaan parisuhteita. 7. Jotkut ovat sinkkuna onnellisempia.
Niin minuakin, onneksi en kohtaa sellaisia kovin usein. Yritän tyytyä vain ihailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun tulee sinua älykkäämpi/ ystävällisempi/ pidetympi/ rikkaampi/ tyylikkäämpi jne jne? Miksi vain kauneus aiheuttaa reaktion?
Koska AP arvostaa vain ulkonäköä. Ei sitä mitä osaa tai on saanut aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis saa stalkkereita ei kannata kadehtia ainakaan, ja iso osa kauniista ei ollenkaan mieti koko juttua, todellakaan, itsehän sitä ei edes näe.
Tarkoittaako se etten olekaan kaunis kun minulla ei ole ikinä ollut minkäänlaista stalkkeria?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan koe mistään noista asioista epävarmuutta joten en koe edes tarvetta vertailla tai ajatella niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tarkemmin ajatellen mulla on vielä ylipääsemistä suhteesta, jonka uskon loppuneen siihen, että ulkonäköni ei riittänyt toiselle. Ajattelen, että jos olisin tuon näköinen, niin se juoksisi perässäni vieläkin. Muutenkin parhaat ajat elämässäni on olleet niitä, kun ulkonäköni on ollut todella hyvällä tolalla. En tiedä onko se sattumaa, vai vaikuttiko oma kauneus todella niin voimakkaasti itseluottamukseen. Ap
Eräs eksäni haukkui minua ja ulkonäköäni joka käänteessä. Hän teki niin, koska tiesi sen satuttavan minua. Kuulemma myös mallitasoiset naiset kokevat vastaavaa parisuhteissaan, ja heitä myös petetään. Moisella käytöksellä on loppujen lopuksi hyvin vähän tekemistä naisen ulkonäön kanssa - kyse on lähinnä haukkujan omasta häiriintyneisyydestä. Eksäni olisi käyttäytynyt samalla tavalla kenen tahansa kanssa, jopa jonkun missin.
Tuli vain mieleen.
- 6
Kyllä mallejakin petetään. He vain painivat eri sarjassa. Mallia pettävä mies pettää, kun löytää itselleen paremman näköisen mallin tai viehättävämmän, seksikkäämmän tms. Tavismies taas ei koskaan pettäisi huippumallitasoista naista, koska olisi niin epätodennäköistä, että koskaan tulisi tilaisuutta päivittää häntä parempaan.