Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiset köyhät, mitä syötte?

Vierailija
02.03.2020 |

Rahat aika vähissä tällä hetkellä. Sääatän ruuasta. Tänään keitän perunoita, seuraksi suolakurkkua, fetaa ja paistettua sipulia. Huomenna teen kookoslinssikeittoa. Loppuviikolla ehkä soijabologneesea. Miten te muut vähävaraiset syötte? Luomumunia ostan lähituottajalta, samoin kaurahiutaleita. Lisäkuitua otan veteen sekoitetusta psylliumkuidusta. Marjoja kerättynä pakastimessa puuron joukkoon.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juureksia käytän paljon on edullisia ja niistä saa vaikka mitä ja lähtee nälkä hernekeiton teen its alusta asti ja hedelmiä ja vihanneksia jotka tarjouksessa ja mitää lihankorvikkeita en käytä koska ne kalliita ja en ymmärrä miksi pitää käyttää lihan korvikkieta jos kerta on kasvissyöjä ja niissä on kauhesti suolaa ja kookos on kovaa rasvaa ei terveelistä.

raejuustoa käytän paljon ja hiljattain ostin täysjyväohraa on edullista koska on riittosaa hyvä lisäke esim tomaattisen mausteisen kanapyörykkä kastikkeen kanssa ja pyörykät tekee itse ni on moneks päiväks. ja ku oppii kunnolla itse maustaa ni tulee maukasta.

Vierailija
2/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan slaavilaista ruokavaliota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juureksia käytän paljon on edullisia ja niistä saa vaikka mitä ja lähtee nälkä hernekeiton teen its alusta asti ja hedelmiä ja vihanneksia jotka tarjouksessa ja mitää lihankorvikkeita en käytä koska ne kalliita ja en ymmärrä miksi pitää käyttää lihan korvikkieta jos kerta on kasvissyöjä ja niissä on kauhesti suolaa ja kookos on kovaa rasvaa ei terveelistä.

raejuustoa käytän paljon ja hiljattain ostin täysjyväohraa on edullista koska on riittosaa hyvä lisäke esim tomaattisen mausteisen kanapyörykkä kastikkeen kanssa ja pyörykät tekee itse ni on moneks päiväks. ja ku oppii kunnolla itse maustaa ni tulee maukasta.

Vierailija
4/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimesta juureskeittoa lounaaksi. Päivälliseksi teen pizzaa.

Vierailija
5/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa ruoka-avustuksia aina kun olet pulassa ruoan kanssa.

Vierailija
6/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudatan slaavilaista ruokavaliota.

Boriksella on paljon muitakin köyhäilyvinkkejä ruokaan ja hän on viihdyttävä persoona. En ole edes alkuperäine postaaja.

Vierailija
7/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi söin makaronilaatikkoa. Minulla on pakastin, joten teen isoja annoksia ruokaa ja sitten pakastan. 

Eilen hain Lidlistä hävikkikasvislaatikon. Sitrushedelmiä, mansikoita, paprikaa. Näistä vitamiinit. 

Vierailija
8/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön mielestäni melko normaalisti, hyödynnän paljon s-marketin ilta-alea ja etenkin leivät ja juustot ostan silloin. Esim. viikonloppuna söin lohi-fetasalaattia, koska löysin savulohta tarjouksesta. Eilen tein porkkanakeittoa jääkaapista löytyneistä kasviksista (porkkanoita, kukkakaalia, pari perunaa yms.). Eilen bongasin - 60% alesta karjalanpaistilihaa joten sen teen tänään. :)

Vierailija
9/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän lähinnä punalaputetuilla valmisruoilla. Säästän niin, etten syö kuin kerran päivässä. Toivoisin että köyhyys (lomautuksen myötä) on tilapäistä, jos jatkuu pidempään niin sitten pakko alkaa opetella kestävämpiä tapoja elää vähällä rahalla - nykyisellä laihdun nopeasti mikä on toistaiseksi toivottava sivuvaikutus.

Vierailija
10/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön mielestäni melko normaalisti, hyödynnän paljon s-marketin ilta-alea ja etenkin leivät ja juustot ostan silloin. Esim. viikonloppuna söin lohi-fetasalaattia, koska löysin savulohta tarjouksesta. Eilen tein porkkanakeittoa jääkaapista löytyneistä kasviksista (porkkanoita, kukkakaalia, pari perunaa yms.). Eilen bongasin - 60% alesta karjalanpaistilihaa joten sen teen tänään. :)

Itseäni ärsyttää suunnattomasti että en ole ikinä kauppareissulla kun nuo alet on. Pitää varmaankin muuttaa omaa aikataulutusta.

Vierailija
11/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ruokaa syön kun töissä ollessa vaikken "rikas" ollut silloinkaan. Kasviksia, lihaa/kanaa/kalaa. Ostan aika paljon punalaputettuja tuotteita. Olen työtön tällä hetkellä.

Vierailija
12/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika terveellisesti pystyy syömään köyhänäkin. Ei tee mieli.lihaa nykyään, luomukananmunia kyllä syön. Ap

Vierailija
13/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikanautaa ja spagettia. Tomaattiketsuppia.

Vierailija
14/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä milloinkin. Kananmunia, tonnikalaa, sardiineja, katarapuja ja kasviksia pääasiassa. Joskus kanaa tai jauhelihaa tms. Paastoan myös paljon, silloin rahaa säästyy helpolla.

Vierailija
15/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä pitsaa ja sämpylöitä, keittoruokia, puuroa, marjoja, sieniä, katiskalla pyydettyä kalaa, juureksia, kaalia, maitoa, teetä, kahvia ja suklaata nyt ainakin. Itse tekeminen on avainsana. Olen hurahtanut pitsoihin, kun niitä saa tehtyä varsin edullisesti ja maistuvat. laihtumienn on minulle ongelma. Ainiin, kasvatan myös ituja, versoja, salaattia tähän aikaan vuodesta  syötäväksi itse ja kesällä sitten on enemmänkin kasvatettavaa.

Vierailija
16/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on köyhien ongelmat

Vierailija
17/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa. Kaapissa on yleensä riisiä, pastaa, makaronia, perunaa, porkkanaa, parsakaalia, punajuuria, sipulia. Pakastimessa kasviksia. Tykkään salaateista, juustoista, tuoreista sämpylöistä (leivon itse).

Yllättävän vähän menee ruokakauppaan rahaa. Syön vain silloin kun on tosi nälkä, en napostele huvikseni.

Vierailija
18/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaduunipäivinä aamulla puuroa, iltapäivästä ruisleipää. Lounas catering-kahvilassa. Iltapalan jätän usein väliin. Viikonloppuisin syön vähän muutakin välillä sitten, mutta yleensä kanaa koska halvempaa. Kauppojen 30-% merkinnät sitten saattaa vähän muuttaa sitä mitä sinä päivänä syön.

Vierailija
19/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mielestäni monipuolisesti, lihaa, kalaa ja kanaa sekä paljon kasviksia. Vähintään kerran viikossa teen jonkun keiton josta riittää moneksi päiväksi, yleensä lemppariani kaalikeittoa tai sitten kasvissosekeittoa. Hyödynnän meidän kylän S-marketin iltatarjoukset josta löytää mm. hyviä maukkaita juustoja tosi edullisesti. Toki pyrin ostamaan myös leivät, lihat yms. tuon alennustunnin aikana. Lisäksi minulla on vaatehuoneessa kasvatusteltta, ei kannabista varten vaan kasvatan siellä mm. kurkkua, tomaattia, ruusukaalia ja yrttejä. On sieltä joskus muutama perunakin tullut. :D

Terv. työtön työnhakija

Vierailija
20/36 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin köyhiä ritareita mansikkahillolla ja kermavaahdolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi