Miksi kampaamossa kestää nykyisin niin tuhottoman kauan?
Olen huomannut muutoksen, erityisesti pk-seudulla, että käynnit jotka ennen oli 1,5-2 tuntia on nykyään järjestäen 2,5-3 tuntia tai enemmän, jos on vaalennuksista kyse. Miten kellään on arjessa käyttää tollasia aikoja hiustensa laittoon, vieläpä jos sitä pitää usein ylläpitää? Ihmettelin viimeksi, kun kampaaja jutteli, että osa wolttaakin tänne, kun joutuvat olemaan niin pitkään. Sitten pahinta on, että maksat vielä ihan peruskäsittelystäkin jo lähemmäs kaksisataa. Puhumattakaan jos on mitään vähänkään erityistä tai pitkät hiukset. Ihan poskettomaksi mennyt.
Kommentit (14)
Varmaan tietämys ja aineet muuttuneet ja nykyään on kevyempiä hapetteita, jotka sitten vaativat pidemmän vaikutusajan. Osa kampaamosta myös testaa vaalennusaineita pienempiin osiin ennen koko pään käsittelyä ja tämän aika pitää laskea mukaan käyntiaikaan. Ainakin siis noiden vaalennusten/värikäs otteluiden kohdalla.
hah. hah. hah.
itse varasin juuri äskettäin hiustenleikkuuseen ajan, aikaa tuli nettivarauksessa 45 min. Mutta todellisuudessa se leikkaus tehtiin 20 minuutissa ja siihen aikaan sisältyi pieni keskustelu toiveista ja hiusten pesu, leikkaus, kuivaus muotoon.
että semmosta. Jälki ei kyllä ollut kummoistakaan. Mutta kampaaja varmaan mieluummin ottaa sen kolmen tunnin projektin kuin tuollaisen 45 min leikkausprojektin.
Kannattaa huomioida että monet kampaajat laskuttavat tehdystä työstä, eivätkä käytetystä ajasta. Eli työn hinta olisi käytännössä asiakkaalle sama vaikka aikaa menisi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
hah. hah. hah.
itse varasin juuri äskettäin hiustenleikkuuseen ajan, aikaa tuli nettivarauksessa 45 min. Mutta todellisuudessa se leikkaus tehtiin 20 minuutissa ja siihen aikaan sisältyi pieni keskustelu toiveista ja hiusten pesu, leikkaus, kuivaus muotoon.
että semmosta. Jälki ei kyllä ollut kummoistakaan. Mutta kampaaja varmaan mieluummin ottaa sen kolmen tunnin projektin kuin tuollaisen 45 min leikkausprojektin.
Minä käyn kampaalla kysymässä paikan päällä milloin ois aikaa leikata. Usein on sanottu, että onko aikaa odottaa 10 minuuttia ja sitten ovat leikanneet 20 minuutissa. Mulla on aina työläppäri mukana, joten olen tehnyt töitä siinä odotellessa ja myös leikkauksen yhteydessä. Menen aina kampaajalle alkuviikosta, jolloin on vähemmän porukkaa. Maanantai on ihan paras päivä. Loppuviikko on aina täyteen buukattu.
Perus värjäys on kyllä pk-seudulla aina mennyt alle kahden tunnin. Toisaalta käyn sopuhintaisemmissa lähiökampaamoissa enkä keskustan trendipaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Perus värjäys on kyllä pk-seudulla aina mennyt alle kahden tunnin. Toisaalta käyn sopuhintaisemmissa lähiökampaamoissa enkä keskustan trendipaikoissa.
Tämä oli hyvä huomio, että jos haluaa viimeisimpien tekniikoiden ja taitojen mukaan, niin joutuu maksamaan. Summat on karanneet käsistä sanoisin.
Siis just mietin samaa! Mulla on laitettu vaaleeta raitaa pitkiin hiuksiin jostain 2000-luvulta lähtien, ja aina ennen kesto on ollut 2-2,5h. No tällä kertaa nettivaraus tarjosi tuohon 3h 15min! Ja kaiken lisäksi siinä oikeasti meni se aika. Ei ollut mikään harjoittelija tai mitään. Vähän ihmettelin tätä kyllä, mutten sitten kampaajalta kuitenkaan kysynyt asiasta :D
Olen huomannut miesten hiustenleikkuussa saman. Aivan kuin parturit luulisivat asiakkaan arvostavan aikaa vievää pientä nysväystä hiusten kanssa.
Kunnon porsastelua, jos pitää tilata ruokaa kampaamoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hah. hah. hah.
Minä käyn kampaalla kysymässä paikan päällä milloin ois aikaa leikata. Usein on sanottu, että onko aikaa odottaa 10 minuuttia ja sitten ovat leikanneet 20 minuutissa. Mulla on aina työläppäri mukana, joten olen tehnyt töitä siinä odotellessa ja myös leikkauksen yhteydessä. Menen aina kampaajalle alkuviikosta, jolloin on vähemmän porukkaa. Maanantai on ihan paras päivä. Loppuviikko on aina täyteen buukattu.
Typerä idiootti. Etkö voi vaan odottaa, vaan pitää tehdä töitä muutama minuutti.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut miesten hiustenleikkuussa saman. Aivan kuin parturit luulisivat asiakkaan arvostavan aikaa vievää pientä nysväystä hiusten kanssa.
Olisko ennemmin niin, että käyttävät tahallaan enemmän aikaa yhteen (ja laskuttavat ajasta tietysti), koska asiakkaita on vähemmän. Ihmisillä ei ole enää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon porsastelua, jos pitää tilata ruokaa kampaamoon.
Mä olen ollut pisimmillään vähän päälle kuusi tuntia kampaamossa käsittelyssä. Kampaaja itse kysyi, haluanko tilata jotain samalla, kun hän tilasi itselleen sapuskaa. Ja kyllä, join silloin tyhjässä kampaamossa kahvit ja söin jonkun salaatin odotellessa, kauheaa toimintaa :)
Voi laskuttaa enemmän ja hienostella. Päähierontaa ym turhaa
Kun ei ole asiakkaita, hoidetaan sitä yhtä asiakasta kauemmin. Jotkut jopa tykkäävät siitä. Itse en.