Miten tulkitsette sen, että ystäväsi ei huomio sinua lainkaan somessa?
Ei koskaan tykkää profiilikuvistasi, ei koskaan tykkää päivityksistäsi jne. Tykkää kyllä ahkerasti muiden yhteisten tuttujen kuvista, eli on erittäin aktiivinen somessa. Miten tulkitsette tämän? Jos olette suht läheisiä ystäviä keskenänne. Voiko olla että jättää tahallaan tykkäämättä?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Facebook ei näytä yhden kaverini päivityksiä vaan joudun erikseen menemään hänen sivulleen, jos haluan nähdä ne. En tiedä miksi näin on.
FB-algoritmi on tällä hetkellä ihan perseestä. Pitäisi olla sama kuin Instassa, että näet kaikki uudet päivitykset heti kun ne julkaistaan, eikä vain valikoituja paloja niistä tileistä joita seuraat enitne.
Suht läheinen ystävä? Eli olette tekemisissä muutenkin kun somen kautta? En minäkään huomioi somessa kavereita, joiden kanssa olen ihan naamatusten puheissa ja tekemisissä. Älä ylitulkitse, pidä vaikka sometauko, jos se häiritsee elämääsi noin paljon.
En minä ainakaan tykkää sellaisista jutuista joista en oikeasti tykkää. Eli en automaattisesti rämpytä mitään sydämiä ja peukkuja joka julkaisuun ihan vain siksi että seuraan jotain, en vaikka oltaisiin parhaita kavereita keskenään.
Eli ehkä julkaisusi ovat yksinkertaisesti huonolaatuisia eivätkä kaverin mieleen, vaikka muuten tulettekin juttuun.
Alapeukkuja odotellessa ✌️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän ihmetyttää, että hän ei ole koskaan tykännyt profiilikuvastani. Muut tuttumme vaihtavat melko usein profiilikuvaa, ja hän on aina tykkäämässä niistä. Kyllä se mielestäni kertoo jotain. Ymmärtäisin jos emme olisi missään tekemisissä. Mutta olemme tekemisissä. Ei kaikkien kuvista tarvitsekaan tykätä, tietenkään! Mutta jos ignooraaminen on systemaattista, niin hieman alkaa ihmetyttämään että mistä on kyse?
Miksi ihmeessä laitat jonku nettikäyttäytymisen livekäyttäytymisen edelle, jos kerta olette tekemisissä? Ehkä ne sinun profiilikuvat eivät ole hänen mielestään sinun näköisiä ja olet livenä paljon kauniimpi tai sitten olet muokannut liikaa kuvia. Itse en tykkää liikaa muokatuista profiilikuvista, koska henkilö ei näytä niissä omalta itseltään. En vaan tykkää sellaisista kuvista.
Kyse ei nyt ole siitä, että MIKSI hän ei tykkää juuri minun kuvistani. Vaan siitä, että miksi hän tykkää kaikkien muiden kuvista PAITSI minun. Enkä liioittele nyt yhtään, hän tykkää aina kaikkien uusista profiilikuvista. Siksipä ihmettelenkin että olenko tehnyt jotain, tai inhoaako hän minua. Vaikea tietysti saada selville totuutta, mutta kunhan ihmettelen.
Kuinka usein vaihdat profiilikuvaa? Jos tosi harvoin vaihdat, sitten helposti jää tämä päivitys huomaamattaa. Sen sijaan tyyppien, jotka vaihtavat profiilikuvaansa alvariinsa, tulee ehkä tykättyä enemmän ihan ajattelematta. Käyn harvoin facebookissa enkä selaile koko historiaa edelliseen käyntiin asti. Harvemmin päivittäen viestit jäävät siten huomaamatta väkisinkin.
Ainakin Facebookissa on siitä hankala algoritmi, että se ei aina näytä kaikkien kaverien päivityksiä, vaan niiden joiden jutuista olet tykännyt eniten. Jos ei viitsi käydä joka kaverin sivuilla erikseen katsomassa, missaa valtavasti päivityksiä. Ja sitten ei tykkäile niistä koska ei näe niitä, ja se taas pahentaa asiaa kun et koskaan näe niiä päivityksiä.
Kumpi teistä teki ystäväpyynnön alun perin? Ehkä hän ei oikeasti halua olla läheinen kaverisi, mutta suostui ystäväksi ettei sulle tulisi paha mieli.