Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulkitsette sen, että ystäväsi ei huomio sinua lainkaan somessa?

Vierailija
02.03.2020 |

Ei koskaan tykkää profiilikuvistasi, ei koskaan tykkää päivityksistäsi jne. Tykkää kyllä ahkerasti muiden yhteisten tuttujen kuvista, eli on erittäin aktiivinen somessa. Miten tulkitsette tämän? Jos olette suht läheisiä ystäviä keskenänne. Voiko olla että jättää tahallaan tykkäämättä?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juttusi somessa ovat kiusallisia ja avoimia kaikille, jolloin jos hän tykkäisi niistä, niin esim työkaverit näkisi että hän on tykännyt jostain aika oudoista jutuista? Minulla on tämä ongelma muutaman ystävän kanssa, heillä on profiili avoinna kaikkea "ehkä otin ehkä en" "radalle hei tytsit" tai aivan liian rajatonta avautumista omasta elämästään jne.

Millonhan uskallat olla oma itsesi ja löydät vapauden. Tsemppiä❤️

Vierailija
22/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen some-virta ei nosta niitä sinun juttujasi siihen etusivulle tyrkylle syystä tai toisesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä peukuttamatta jättäminen voisi tarkoittaa?

Miksi sen tarvitsisi tarkoittaa mitään?

Vierailija
24/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun sun päivityksissä ollaan naama hikisenä jossain liikkumassa, kehuskellaan lapsen saavutuksilla tai niissä on joku typerä hashtag. Nelikymppinen ei ole enää mikään #finnishgirl

Vierailija
25/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ei seuraa mua, ei kiinnosta mun päivitykset.

Jos hän kuulee juttusi sinulta suoraan, niin miksi hänen pitäisi vielä erikseen seurata sinua somessa silmä kovana ja olla tykkäilemässä kaikkea?

Vastasin ap:n kysymykseen. Todellisuudessa en tuollaista odotakaan. Nyt tätä ketjua lukiessa vasta hoksasin, että sisarukset tosi harvoin tykkäilee mun päivityksistä, ja ollaan tosi läheisiä 😃

Vierailija
26/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystävä lopetti yhtäkkiä kommentoimasta ja seuraamasta somessa. Kaikkien muiden jutuista tykkäsi. Loukkaannuin kyllä tästä, ja tulkitsin että on joko loukkaantunut tai päättänyt jättää ystävyyden tauolle. Lopetin myös hänen seuraamisensa.

Vierailija
27/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä juttusi ovat vaan yksinkertaisesti sellaisia jotka eivät tätä kaveria kiinnosta. Itse tykkään ainoastaan vain itseäni kiinnostavista asioista tai esim. sellaisista mistä saa hymyn huulille. En todellakaan ala tykkäilemään jonkun kaverini jutuista ihan vaan sen takia, ettei tuolle kaverille tulisi paha mieli. Miten voi jonkun elämä olla oikeasti kiinni tykkäyksistä. 

Tykkäätkö sinä ihmisten profiilikuvista? Jos joku tykkää yhteisen kaveripiirin kaikista muista profiilikuvista, mutta ei koskaan sinun kuvistasi niin etkö ihmettelisi yhtään? Ei tietenkään kenenkään elämä ole kiinni tykkäyksistä. Mutta syrjiminen on toinen asia, joka tulee mieleen. Ja haluaisin selvyyden tästä, että syrjiikö hän tosiaan tarkoituksella minua? Siinä tapauksessa en halua enää olla yhteydessä häneen. 

Siis kenellä on oikeasti aikaa kytätä, kuka on tykännyt kenenkin kuvista? En ainakaan itse seuraa, mistä muut tykkää tai on tykkäämättä. Kerrankin eräs meni naimisiin, onnittelin livessä ja annoin lahjan, mutta somesta en etsinyt, onko laittanut kuvia tms.

Vierailija
28/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä juttusi ovat vaan yksinkertaisesti sellaisia jotka eivät tätä kaveria kiinnosta. Itse tykkään ainoastaan vain itseäni kiinnostavista asioista tai esim. sellaisista mistä saa hymyn huulille. En todellakaan ala tykkäilemään jonkun kaverini jutuista ihan vaan sen takia, ettei tuolle kaverille tulisi paha mieli. Miten voi jonkun elämä olla oikeasti kiinni tykkäyksistä. 

Tykkäätkö sinä ihmisten profiilikuvista? Jos joku tykkää yhteisen kaveripiirin kaikista muista profiilikuvista, mutta ei koskaan sinun kuvistasi niin etkö ihmettelisi yhtään? Ei tietenkään kenenkään elämä ole kiinni tykkäyksistä. Mutta syrjiminen on toinen asia, joka tulee mieleen. Ja haluaisin selvyyden tästä, että syrjiikö hän tosiaan tarkoituksella minua? Siinä tapauksessa en halua enää olla yhteydessä häneen. 

Silloin tällön saatan tykätä jonkun profiilikuvasta, mutta en kyllä oikeastaan edes ajattele, että jättäisin tykkäämättä jonkun kuvasta, koska haluaisin syrjiä jotain. Lisäksi olen niin monessa ryhmässä, joten vaikka istun liiankin paljon somessa (useamman tunnin päivässä) olen huomannut, että silti joidenkin kavereitten päivytykset jäävät näkemättä. Saatan huomata profiilikuvan vaihtuneen vasta jos keskustelen kaverin kanssa yv:llä. Onko tyyppi muuten sinua kohtaan minkälainen? Jos syrjimistä tapahtuu somen ulkopuolella olisin huolissaan, mutta omalla kohdallani en näkisi ongelmaa vaikka joku ei profiilikuvistani tykkäilisikään.

Vierailija
29/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen some-virta ei nosta niitä sinun juttujasi siihen etusivulle tyrkylle syystä tai toisesta!

Tätä mietin myös. Käyn yleensä nopeasti somessa ja tykkään niistä jutuista, jotka nyt ovat siinä etusivulla. En jaksa alkaa hirveästi selailemaan taaksepäin. Ja varsinkin jos on muutenkin tekemisissä, niin mitä väliä niille vanhemmille päivityksille, jos jutut kuulee livenä. 

Vierailija
30/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä. Mä en ole edes koskaan miettinyt tykkäyksien määrää. Sen olen kyllä huomannut, et mitä älykkäämpi niin sen vähemmän julkaisee omia asioitaan ja kuviaan.

Vierailija
31/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitäisi ystävänä. Siis jos muuten on aktiivinen somessa ja muiden jutut häntä kiinnostaa.

Haha! :D jos sä et tykkää musta niin sit mäkään en tykkää susta! :D

Nyt tulee tarhatäti ja sanoo että kaikki on kaikkien kavereita. Riita poikki ja voita väliin.

Vierailija
32/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystävä lopetti yhtäkkiä kommentoimasta ja seuraamasta somessa. Kaikkien muiden jutuista tykkäsi. Loukkaannuin kyllä tästä, ja tulkitsin että on joko loukkaantunut tai päättänyt jättää ystävyyden tauolle. Lopetin myös hänen seuraamisensa.

Hahaha! :DDDD miksi ihmeessä?

Vierailija
33/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa on se, että mitä vähemmän tykkäyksiä sitä todennäköisemmin henkilöä kadehditaan.

T. Psykologian opiskelija

Vierailija
34/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän ihmetyttää, että hän ei ole koskaan tykännyt profiilikuvastani. Muut tuttumme vaihtavat melko usein profiilikuvaa, ja hän on aina tykkäämässä niistä. Kyllä se mielestäni kertoo jotain. Ymmärtäisin jos emme olisi missään tekemisissä. Mutta olemme tekemisissä. Ei kaikkien kuvista tarvitsekaan tykätä, tietenkään! Mutta jos ignooraaminen on systemaattista, niin hieman alkaa ihmetyttämään että mistä on kyse?

Vierailija
35/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktaa on se, että mitä vähemmän tykkäyksiä sitä todennäköisemmin henkilöä kadehditaan.

T. Psykologian opiskelija

Kerro lisää.

Vierailija
36/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka jakaa ihmiset jyrkästi somessa, vaikka irlissä tullaankin toimeen. Näin kävi heti muutama vuosi sitten. En minäkään tykkää heistä.

Vierailija
37/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän ihmetyttää, että hän ei ole koskaan tykännyt profiilikuvastani. Muut tuttumme vaihtavat melko usein profiilikuvaa, ja hän on aina tykkäämässä niistä. Kyllä se mielestäni kertoo jotain. Ymmärtäisin jos emme olisi missään tekemisissä. Mutta olemme tekemisissä. Ei kaikkien kuvista tarvitsekaan tykätä, tietenkään! Mutta jos ignooraaminen on systemaattista, niin hieman alkaa ihmetyttämään että mistä on kyse?

Miksi ihmeessä laitat jonku nettikäyttäytymisen livekäyttäytymisen edelle, jos kerta olette tekemisissä? Ehkä ne sinun profiilikuvat eivät ole hänen mielestään sinun näköisiä ja olet livenä paljon kauniimpi tai sitten olet muokannut liikaa kuvia. Itse en tykkää liikaa muokatuista profiilikuvista, koska henkilö ei näytä niissä omalta itseltään. En vaan tykkää sellaisista kuvista. 

Vierailija
38/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä laitat jonku nettikäyttäytymisen livekäyttäytymisen edelle, jos kerta olette tekemisissä? Ehkä ne sinun profiilikuvat eivät ole hänen mielestään sinun näköisiä ja olet livenä paljon kauniimpi tai sitten olet muokannut liikaa kuvia. Itse en tykkää liikaa muokatuista profiilikuvista, koska henkilö ei näytä niissä omalta itseltään. En vaan tykkää sellaisista kuvista. 

Kyse ei nyt ole siitä, että MIKSI hän ei tykkää juuri minun kuvistani. Vaan siitä, että miksi hän tykkää kaikkien muiden kuvista PAITSI minun. Enkä liioittele nyt yhtään, hän tykkää aina kaikkien uusista profiilikuvista. Siksipä ihmettelenkin että olenko tehnyt jotain, tai inhoaako hän minua. Vaikea tietysti saada selville totuutta, mutta kunhan ihmettelen.

Vierailija
39/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kaksi tuollaista ystävää ollut. Kyse ei selvästi ollut siitä etteivät viettäisi aikaa somessa vaan selkeästi ihan tarkoituksella eivät huomioineet.Tosin kummassakin tapauksessa eivät olleet erityisen kivoja kavereita, pitivät mykkäkoulua, kommentoivat kroppaani ilkeään sävyyn mutta kuitenkin toivat ilmi olevansa kateellisia minulle. Kumpikaan ei onneksi enää kaveri. Eli uskoisin että jonkinlainen kateus mahdollisesti taustalla.

Vierailija
40/86 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei nyt ole siitä, että MIKSI hän ei tykkää juuri minun kuvistani. Vaan siitä, että miksi hän tykkää kaikkien muiden kuvista PAITSI minun. Enkä liioittele nyt yhtään, hän tykkää aina kaikkien uusista profiilikuvista. Siksipä ihmettelenkin että olenko tehnyt jotain, tai inhoaako hän minua. Vaikea tietysti saada selville totuutta, mutta kunhan ihmettelen.

Sinun jutut eivät näy hänen etusivullaan jostain syystä. Välillä tuntuu, että omalla etusivulla näkyy vain tiettyjen kavereiden jutut jatkuvasti ja joskus olen käynyt katsomassa jonku tietyn kaverin profiilia ja hänellä on ollut päivityksiä, mutta en vain jostain syystä ole nähnyt niitä etusivullani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan