Älä tee tilausta Hobbyhallista!
Tässä varoituksena kaikille, jotka harkitsevat tilaavansa jotain Hobbyhallista:
Tilasimme Hobbyhallin verkkosivujen kautta uuden sängyn, patjat sänkyyn, petivaatteita yhteensä yli 900 eurolla. Saimme arvioidun toimitusajan kahden kuukauden päähän tilauksesta. Noin 1,5 viikkoa ennen arvioitua toimitusaikaa lähetimme sähköpostia Hobbyhallin asiakaspalveluun selvittääksemme tarkempaa toimituspäivää, jotta osaisimme olla kotona toimituksen saapuessa. Tähän viestiin emme koskaan saaneet vastausta.
Noin viikkoa ennen arvioitua toimituspäivää soitimme Hobbyhallin asiakaspalveluun, jossa huonosti suomea puhuva naishenkilö vastasi puhelimeen kertoen vain nimensä (ei esitellyt itseään Hobbyhallin työntekijänä tms.) ja hän vakuutti puhelimessa hyvin töykeään sävyyn, että sänky saapuu arvioituna toimituspäivänä. Tässä vaiheessa laitoimme oman vanhan sänkymme myyntiin ja se menikin hyvin nopeasti kaupaksi. Myimme vanhan sänkymme ja otimme väliaikaisesti käyttöön ilmapatjan. Tätä ei olisi missään nimessä pitänyt tehdä!
Kaksi päivää ennen arvioitua toimituspäivää Hobbyhallista tuli meille sähköpostia, että tilaamamme sänky on loppuunmyyty ja muut tuotteet tulisivat meille arviolta kuukauden päästä eli toimitusaika pitenisi ja tilaamaamme sänkyä emme tulisi saamaan. Olimme täysin tyrmistyneitä tästä. Miten sänky voi olla loppuunmyyty, kun maksoimme sängyn jo kaksi kuukautta sitten ja tämän lisäksi huomasimme noin viikkoa ennen Hobbyhallin sähköpostin vastaanottamista, että tilaamamme sänky löytyi tarjoushinnalla yhä Hobbyhallin verkkosivuilta! Tässä vaiheessa vastasimme sähköpostiin, että haluamme perua koko tilauksemme ja haluamme rahamme takaisin. Sähköpostiimme vastattiin muutaman päivän viiveellä ja vastaus oli suuntaan katsotaan mitä voimme tehdä.
Onneksi tajusimme tässä vaiheessa ottaa yhteyttä Avardaan, jonka kautta ilmeisesti kaikki rahaliikenne Hobbyhallin ja asiakkaan välillä tapahtuu. He ilmoittivat ottavansa yhteyttä Hobbyhalliin. Noin viikko tästä eteenpäin Avardalta ilmoitettiin, että asia on kunnossa ja saimme rahamme takaisin.
Täten neuvon kaikkia välttämään tilaamista Hobbyhallista! Hobbyhall ei ole enää suomalainen firma. Hobbyhall meni konkurssiin aika päiviä sitten ja verkkokauppa myytiin Viroon. Tätä nykyä Hobbyhall ei ole millään tavalla luotettava tai asianmukainen kauppa. Kiitos!
Kommentit (56)
Ap on rasittava ja jokaisen asiakaspalvelijan ja kaupan kauhu. Jos tilataan jotain niin kyllä se ilmoitus tulee sitten milloin olisi tarkka toimitus ja yleensä ehdotetaan vielä jopa eri toimituskellonaikoja mistä asiakas saa valita! Ei sinne tarvitse soitella ja lähetellä sähköpostia paria viikkoa aikaisemmin!
Hyvin on tulleet niin lumilingot kuin pitkät tikkaatkin ja moottorisahat ym. Sivustossa olisi kyllä kehittämistä että näkisi kaiken tarvittavan infon tilauksen etenemisestä mutta ei ole toimitusten suhteen ollut valittamista.
Tilasin tuhkaimurin josta sain sähköiskuja ja robotti-imurin joka ei toiminut huollon jälkeenkään. Kiitos Hobby Hall. En ole enää asiakkaananne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä lafka. Tilasin pari toppaparkaa, laitoin palautukseen kun eivät olleet hyviä. No olen tänään yrittänyt palauttaa helposti koodilla 2 eri kertaa mutta sepä tarjoaa vaan s- kokoista palautusluukkua vaikka valitsin L-kokoisen sillä paketti on iso. Rekisteröin siis palautuksen postille netissä ja siitäkin näkee että L-koon olen tilannut, mutta hobbarin sopimuksen mukaan tarjoaa vain S-luukkua.
No eipä siinä, mä tulin just kotiin ja survoin takit pariin muovikassiin ja siihen laitoin vedenpitävällä tussilla helposti koodin yms tiedot. Menköön sitten s-koon paketissa😁
Ei juma*auta, kävin nyt viemässä että mahtuisi siihen S-luukkuun mitä on koko päivän sönkännyt niin nyt luki vaan, että virheellinen koodi. Tarkistin sähköpostista ja kuvakaappauksesta ja koodihan on täysin sama mitä aiemminkin. Jep joo, täällä yritetään selvästi joulurahaa tehdä kun yritetään pakottaa pitämään tuote. No se täytyy yrittää ottaa yhteys puhelimitse ja jos ei onnistu niin kuluttajaviranomaiseen yhteys. Uskomatonta touhua
Vie Postin toimipisteeseen. Ketuttaahan se jos se on jossain kauempana mutta saat ainakin palautettua.
Hobby hallin ohjeissa lukee että jos on tilannut noutopisteeseen voi palauttaa toimipisteeseen ja jos on tilannut pakettiautomaattiin pitää laittaa pakettiautomaatilla takaisin. Mutta tässä mun tapauksessa, kun kerran pakettiautomaatti jatkuvasti ilmoittaa että se on virheellinen se helposti koodi niin eihän se ärrän myyjäkään mitään sille voisi tehdä jos siinä kerran lukee että virheellinen koodi.
Nyt sain varattua lokeron toisesta kaupasta, eli sain koodin millä avata se luukku ja jättää tää paketti. Mutta kyllähän se epäilyttää jättää kun juottolaan ei saa ja jos se sitten postin työntekijälle näyttää samaa kuin mulle että virheellinen helposti koodi. Miten voi olla näin vammasta tää meininki nykyään, kaikki robotisoidaan ja sitten kun homma ei toimi niin asiakkaalla ei ole ketään kenen puoleen kääntyä, sillä posti ei voi mitään sille että koodi on virheellinen, eikä se olis auki muutenkaan ja tässä tapauksessa hobby hallilla ei edes ole puhelinnumeroa mihin soittaa vaan tässä nyt odotellaan heidän yhteyden ottoa oman yhteydenottopyynnön jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä lafka. Tilasin pari toppaparkaa, laitoin palautukseen kun eivät olleet hyviä. No olen tänään yrittänyt palauttaa helposti koodilla 2 eri kertaa mutta sepä tarjoaa vaan s- kokoista palautusluukkua vaikka valitsin L-kokoisen sillä paketti on iso. Rekisteröin siis palautuksen postille netissä ja siitäkin näkee että L-koon olen tilannut, mutta hobbarin sopimuksen mukaan tarjoaa vain S-luukkua.
No eipä siinä, mä tulin just kotiin ja survoin takit pariin muovikassiin ja siihen laitoin vedenpitävällä tussilla helposti koodin yms tiedot. Menköön sitten s-koon paketissa😁
Ei juma*auta, kävin nyt viemässä että mahtuisi siihen S-luukkuun mitä on koko päivän sönkännyt niin nyt luki vaan, että virheellinen koodi. Tarkistin sähköpostista ja kuvakaappauksesta ja koodihan on täysin sama mitä aiemminkin. Jep joo, täällä yritetään selvästi joulurahaa tehdä kun yritetään pakottaa pitämään tuote. No se täytyy yrittää ottaa yhteys puhelimitse ja jos ei onnistu niin kuluttajaviranomaiseen yhteys. Uskomatonta touhua
Vie Postin toimipisteeseen. Ketuttaahan se jos se on jossain kauempana mutta saat ainakin palautettua.
Hobby hallin ohjeissa lukee että jos on tilannut noutopisteeseen voi palauttaa toimipisteeseen ja jos on tilannut pakettiautomaattiin pitää laittaa pakettiautomaatilla takaisin. Mutta tässä mun tapauksessa, kun kerran pakettiautomaatti jatkuvasti ilmoittaa että se on virheellinen se helposti koodi niin eihän se ärrän myyjäkään mitään sille voisi tehdä jos siinä kerran lukee että virheellinen koodi.
Nyt sain varattua lokeron toisesta kaupasta, eli sain koodin millä avata se luukku ja jättää tää paketti. Mutta kyllähän se epäilyttää jättää kun juottolaan ei saa ja jos se sitten postin työntekijälle näyttää samaa kuin mulle että virheellinen helposti koodi. Miten voi olla näin vammasta tää meininki nykyään, kaikki robotisoidaan ja sitten kun homma ei toimi niin asiakkaalla ei ole ketään kenen puoleen kääntyä, sillä posti ei voi mitään sille että koodi on virheellinen, eikä se olis auki muutenkaan ja tässä tapauksessa hobby hallilla ei edes ole puhelinnumeroa mihin soittaa vaan tässä nyt odotellaan heidän yhteyden ottoa oman yhteydenottopyynnön jälkeen
Siis KUITTIAKAAN eikä juottolaan😄
Hobbyhall myös pakottaa tilaamaan tuotteet kotiin näin ollen joudut maksamaa itse palautuksen vaikka vaihtoehdoissa ei ollut edes postia. Jopa lamput joutuu tilaamaan kotiin ja mahdollinen palautus maksaa monta kymppiä omaan piikkiin.
Gigantissa samantapaista hommaa. Tilattu kone ei tullutkaan sovittuna päivänä. Olivat unohtaneet ilmoittaa, että toimitus viivästyy! Olisi mulla ollut muutakin tekemistä kuin vahtia kotona sapumatonta tuotetta. Sain rahat takaisin saman tien käteisenä, koska painelin liikkeeseen.
Älkää tilatko Hobby Hallista! Itseltä meni joulu pilalle. Tilasin marraskuun puolivälissä joulupöytäliinan ja viltin. Nyt on jouluaatto eikä mitään ole tullut, päätin jo että joulupöytäliina menee palautukseen kunhan tulee kun ei jouluksi ehtinyt. Tänään sain oikean joululahjan Hobby Hallista: laittoivat viestin että pöytäliina ja viltti ovat loppuneet, sori, palautamme rahat. Ai että suututtaa! Oli viiminen kerta kun tilaan sieltä mitään. Kannattaa kiertää kaukaa
Erehdyin tilaamaan Hobby Hallilta kuvassa ihan kohtalaiselta näyttävän kuntopyörän (Spokey Onego).
Se ensinnäkin saapui n.7 viikon kuluttua tilauksesta, ja oli täysi fiasko. Suomenkieliset kasausohjeet puuttuivat, ja koko pyörä oli niin hutera rimpula kun olla voi, suorastaan vaarallinen. Halpa 90 euron hinta ei enää tuntunut yhtään halvalta.
Palautin pyörän oltuani ensin yhteydessä Hobby Hallin asiakaspalveluun. Pyörä oli otettu Avarda-rahoituksen kautta.
No, Avardalta tuli kuitenkin lasku muutama viikko tuon palautuksen jälkeen. Otin yhteyttä Avardaan että Hobby Halliin. Hobby Hallilta hoonolla soomella kovasti vakuuteltiin asia kyllä hoidettavan.
Nyt tuosta kaikesta on jo muutama viikko, ko."kuntopyörän" koko summa näkyy edelleen avoimena laskuna Avardalla . Sieltä luvattiin siirtää eräpäivää eteenpäin että Hobby Hall "ehtii järjestää asian" (?!)
Olen joskus ennen HH;n omistuspohjan muutosta tilannut jonkin verran tavaraa Hobby Hallilta. Kaikki pelasi aiemmin ihan mallikkaasti mutta tämän kokemuksen perusteella ei voi valitettavasti enää todeta samaa.
Varokaa. Juuri mikään ei pidä paikkaansa mitä lupailevat. Omasta kokemuksesta voin tämän sanoa.
Ensinnäkin toimituspäivä on kaukana todellisuudesta. Sitten kun joutuu palauttamaan, niin rahojen saaminen kestää.
On ikävä sitä entistä, loistavasti toiminutta Hobby Hallia. Tämä ei ole enää sama firmakaan.
Mieheni tilasi minulle joululahjan marraskuun ekoina päivinä. Se tuli nyt tänään.
On pakko sanoa, että varokaa. Itse juuri tällä hetkellä taistelen, että saisin rahani takaisin.
On varmaan pakko ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen tai pitäisikö tehdä rikosilmoitus. Omalta osaltani olen toiminut oikein palauttaessani tuotteen ja kuitit on tallella.
Alkaisikohan olla aika jonkun viranomaisen puuttua tuohon toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
On pakko sanoa, että varokaa. Itse juuri tällä hetkellä taistelen, että saisin rahani takaisin.
On varmaan pakko ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen tai pitäisikö tehdä rikosilmoitus. Omalta osaltani olen toiminut oikein palauttaessani tuotteen ja kuitit on tallella.Alkaisikohan olla aika jonkun viranomaisen puuttua tuohon toimintaan.
Mulla on juurikin käsittelyssä kuluttajariitalautakunnassa juttu Hobbyhallin kanssa. Jos tuosta ei ole apua niin teen rikosilmoituksen. Kyselin jo poliisin neuvonnasta, että onko tällainen asia rikosilmoituksen paikka, niin sanoivat että ehdottomasti. Kunhan se on ensin ollut tuolla riitalautakunnassa ensin käsiteltävän.
Miksi ne pakkaa lähetykset moneen eri pakettiin viimeisin tuli viidessä eri paketissa. Tilauksessa oli monta tuotetta. Voisivat pakata samaan pakettiin.
Jatkossa täytyy valita kotiinkuljetus.
Sänky kannattaa ostaa luotettavasta huonekaluliikkeestä. Huonekaluliikkeissä sentään selkeästi näkevät saatavuudet ja tietävät miten nopeasti tuote on toimitettavissa.
Joo ei todellakaan kannata tilata mitään Lego pakettia isompaa(jos sitäkään).
Itse tilasin parsängyn petarin, jossa toimitus 2 viikkoa. 2 viikon jälkeen ei kuulunut mitään ja soitin asiakaspalveluun. Tosi tympeä, huonosti suomea puhuva "asiakaspalvelija" ei osannut sanoa mitään muuta kuin että kyllä sen pitäisi tulla. Kun kysyin, että milloin kun toimitusaika on jo mennyt niin ei osannutkaan sanoa. Lupasi palata asiaan mutta eipä mitään kuulunut.
Pari kertaa vielä soittelin perään ja vihdoin viimein tuli yli kuukausi siitä kuin olisi alkuperäisesti pitänyt tulla. Just toi asiakaspalvelu on jotain niin uskomatonta ettei uskoisi. Joo, ihmettelen, että miten voi olla vieläkin toiminnassa.
Tilasin juoksumaton hyvin edulliseen hintaan. Tilaushetkellä sanottiin toimitusajaksi 2-5 päivää, mutta se oli todellisuudessa yli kuukausi. Kaupan sivuilla oli koko ajan sama laite toimitusajalla 2-5 päivää korkeammalla hinnalla. Ilmeisesti toimittajalla oli oikeasti toimitusvaikeuksia koska kyseinen juoksumatto oli muuallakin loppuunmyyty.
Mitä siis opimme tästä. Edullisia tarjouksia ja tuotteet kyllä tulevat aikanaan, mutta toimitusaikalupaukset eivät pidä. Ikävää maksaa etukäteen ja sitten jännittää että tuleeko ikinä.