Älä tee tilausta Hobbyhallista!
Tässä varoituksena kaikille, jotka harkitsevat tilaavansa jotain Hobbyhallista:
Tilasimme Hobbyhallin verkkosivujen kautta uuden sängyn, patjat sänkyyn, petivaatteita yhteensä yli 900 eurolla. Saimme arvioidun toimitusajan kahden kuukauden päähän tilauksesta. Noin 1,5 viikkoa ennen arvioitua toimitusaikaa lähetimme sähköpostia Hobbyhallin asiakaspalveluun selvittääksemme tarkempaa toimituspäivää, jotta osaisimme olla kotona toimituksen saapuessa. Tähän viestiin emme koskaan saaneet vastausta.
Noin viikkoa ennen arvioitua toimituspäivää soitimme Hobbyhallin asiakaspalveluun, jossa huonosti suomea puhuva naishenkilö vastasi puhelimeen kertoen vain nimensä (ei esitellyt itseään Hobbyhallin työntekijänä tms.) ja hän vakuutti puhelimessa hyvin töykeään sävyyn, että sänky saapuu arvioituna toimituspäivänä. Tässä vaiheessa laitoimme oman vanhan sänkymme myyntiin ja se menikin hyvin nopeasti kaupaksi. Myimme vanhan sänkymme ja otimme väliaikaisesti käyttöön ilmapatjan. Tätä ei olisi missään nimessä pitänyt tehdä!
Kaksi päivää ennen arvioitua toimituspäivää Hobbyhallista tuli meille sähköpostia, että tilaamamme sänky on loppuunmyyty ja muut tuotteet tulisivat meille arviolta kuukauden päästä eli toimitusaika pitenisi ja tilaamaamme sänkyä emme tulisi saamaan. Olimme täysin tyrmistyneitä tästä. Miten sänky voi olla loppuunmyyty, kun maksoimme sängyn jo kaksi kuukautta sitten ja tämän lisäksi huomasimme noin viikkoa ennen Hobbyhallin sähköpostin vastaanottamista, että tilaamamme sänky löytyi tarjoushinnalla yhä Hobbyhallin verkkosivuilta! Tässä vaiheessa vastasimme sähköpostiin, että haluamme perua koko tilauksemme ja haluamme rahamme takaisin. Sähköpostiimme vastattiin muutaman päivän viiveellä ja vastaus oli suuntaan katsotaan mitä voimme tehdä.
Onneksi tajusimme tässä vaiheessa ottaa yhteyttä Avardaan, jonka kautta ilmeisesti kaikki rahaliikenne Hobbyhallin ja asiakkaan välillä tapahtuu. He ilmoittivat ottavansa yhteyttä Hobbyhalliin. Noin viikko tästä eteenpäin Avardalta ilmoitettiin, että asia on kunnossa ja saimme rahamme takaisin.
Täten neuvon kaikkia välttämään tilaamista Hobbyhallista! Hobbyhall ei ole enää suomalainen firma. Hobbyhall meni konkurssiin aika päiviä sitten ja verkkokauppa myytiin Viroon. Tätä nykyä Hobbyhall ei ole millään tavalla luotettava tai asianmukainen kauppa. Kiitos!
Kommentit (56)
Itse tilasin viime viikolla Vallilaa ja mattoa ja kaikki tulivat viikon sisällä. Ei mitään moittimista. Ymmärsin paketeista, että osa tavarasta tuli suoraan "valmistajalta" ja osa jostain Hobbarin varastolta. Eli eivät näköjaan itse pidä tavaroita varastossa, vaan tilaavat myytyään toimittajalta, siinä varmaan syy teidän episodiin.
Ostin tammikuussa ihan onnistuneesti Hobbyhallista, tilauksen arvioitu saapumisaika oli noin 2 viikkoa. Tilaukset saapuivat viikossa.
Tässä ilmeisesti sama käytäntö kuin Maskussa. Pöydän tilasin ja ei tullut koskaan, jatkuvasti tuli viestiä, että toimitus viivästyy. Lopulta halusin perua kaupat ja rahojen palautus vei KUUKAUDEN vaikka soitin asiakaspalveluun joka viikko ja lupasivat joka kerta, että seuraavana päivänä kyllä tulee?!?
Olen tilannut hajuvesiä useamman kerran tässä vuoden sisällä. Niiden kanssa ei ollut mitään häikkää mutta sen verran Hobbylla on ollut ongelmia, etten varmuuden vuoksi maksa mitään tilaushetkellä.
Tilasimme Hobby Hallilta vaatekaapin, jonka toimitus pitikin tulla vasta parin kk:n kuluttua tilauksesta, mutta venähti vielä siitä kuukauden verran.
Antoivat sitten siitä tilauksen myöhästymisestä hyvitykseksi vielä 20 euron koodin, joka ei toiminut, kun sitten soitin ja kysyin, miksei koodi toimi, virolainen henkilö lupasi ottaa asiasta selvää ja soittaa sitten. Soittoa ei koskaan tullut.
Juuri saimme kaapin koottua, mutta laatu on täyttä sutta ja sekundaa - kaapinlevyjen kiinnikeraudat tulivat läpi kaapista sivuista ja tekivät isoja reikiä tai ainakin kohoumia kaappiin sisä- ja ulkopuolelle. Harmittaahan tuo, mutta ei kai sille voi mitään.
Nyt riitti totisesti Hobby Hall ostot - joskus ennen vanhaan Hobby Hallista sai tosi hyviä ja laadukkaita tuotteita, muttei näköjään enää.
Joo se huonosti suomea puhuva asiakaspalvelijanainen on kyllä töykeä.
Huomasin saman kun tilasin erään tuotteen kotiini vuoden vaihteessa. Jo omat sivut joista näkee mitä olet tilannut, ja milloin, ovat jotenkin epämääräiset. Harmi, että Hobbarikin meni tuollaiseksi. Sieltä on tullut 90-luvulta saakka tilattua tosi hyviä tuotteita, vaan ei enää
:(
Kuka tilaa niinkin tärkeän asian, kuin sängyn patjoineen, jostain hobbyhallista?! Ette taida arvostaa selkäänne ollenkaan.
Juuri näin se on!
En uskalla tilata mitään sieltä, kalliskin on.
Olin asiakas heille varmaan 20vuotta. Lopetin kun omistajuus vaihtui koska silloin alkoi ongelmat.
Ostan aina Klarnalla, Collector.
En osta jos tuote pitää tilata toimittajalta koska juuri silloin homma ei toimi.
Verkkokauppa. com ainut johon maksanut jopa 1500 ostoksen etukäteen koska on niin luotettava firma.
Hobbari tekee myös sitä että tekee lähetyskoodin mutta Posti kertoo että tuotetta ei ole tuotu vielä Postiin.
Näin saavat Avardan laskuttamaan asiakasta.
Eräpäivänä maksoin laskun ja vieläkään tuote ei ollut Postissa.
Uhkailulla asia järjestyi.
En koskaa osta toiste jos olen joutunut uhkaamaan rikosilmoituksella. Ei firmatkaan anna mitään ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilasin viime viikolla Vallilaa ja mattoa ja kaikki tulivat viikon sisällä. Ei mitään moittimista. Ymmärsin paketeista, että osa tavarasta tuli suoraan "valmistajalta" ja osa jostain Hobbarin varastolta. Eli eivät näköjaan itse pidä tavaroita varastossa, vaan tilaavat myytyään toimittajalta, siinä varmaan syy teidän episodiin.
Jos Vallilalla ei olisi ollut tuotetta niin että olisi saaneet sitä.
Itse tilaan Vallilalta suoraan tai Kärkkäiseltä varastossa olevan tuotteen.
Asiakaspalvelu on törkeää hobbyhallissa nykyään, aspa suorastaan v i t t u i l i kun kyselin tilaukseni perään. Ja tuotteita saat odotella viikko- tai jopa kuukausitolkulla.
Hirveä lafka. Tilasin pari toppaparkaa, laitoin palautukseen kun eivät olleet hyviä. No olen tänään yrittänyt palauttaa helposti koodilla 2 eri kertaa mutta sepä tarjoaa vaan s- kokoista palautusluukkua vaikka valitsin L-kokoisen sillä paketti on iso. Rekisteröin siis palautuksen postille netissä ja siitäkin näkee että L-koon olen tilannut, mutta hobbarin sopimuksen mukaan tarjoaa vain S-luukkua.
No eipä siinä, mä tulin just kotiin ja survoin takit pariin muovikassiin ja siihen laitoin vedenpitävällä tussilla helposti koodin yms tiedot. Menköön sitten s-koon paketissa😁
Stockmann samanlainen. En tilaa enää mitään. Asiakkaan oikeusturva täysin mitätön.
Tilasin Finlaysonilta suoraan kesällö pussilakanoita ja kaikki sujui hyvin. Laatu hyvä ja toimitus kotiin 3-4pv. Nyt syksyllä Kärkkäiseltä 2x muuta eril tavaraa, nopea toimitus kaikki ok. Vaatetta Kotim yritys ja Kotimaista vaatetta sekin hienosti ok.
Tilkan netistä vain sitä mitä ei saa omalla paikkakunnalla. Ei tarvitse velaksi ostaa.
Eräs iso yritys ei myy verkkopankkini maksulla tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä lafka. Tilasin pari toppaparkaa, laitoin palautukseen kun eivät olleet hyviä. No olen tänään yrittänyt palauttaa helposti koodilla 2 eri kertaa mutta sepä tarjoaa vaan s- kokoista palautusluukkua vaikka valitsin L-kokoisen sillä paketti on iso. Rekisteröin siis palautuksen postille netissä ja siitäkin näkee että L-koon olen tilannut, mutta hobbarin sopimuksen mukaan tarjoaa vain S-luukkua.
No eipä siinä, mä tulin just kotiin ja survoin takit pariin muovikassiin ja siihen laitoin vedenpitävällä tussilla helposti koodin yms tiedot. Menköön sitten s-koon paketissa😁
Ei juma*auta, kävin nyt viemässä että mahtuisi siihen S-luukkuun mitä on koko päivän sönkännyt niin nyt luki vaan, että virheellinen koodi. Tarkistin sähköpostista ja kuvakaappauksesta ja koodihan on täysin sama mitä aiemminkin. Jep joo, täällä yritetään selvästi joulurahaa tehdä kun yritetään pakottaa pitämään tuote. No se täytyy yrittää ottaa yhteys puhelimitse ja jos ei onnistu niin kuluttajaviranomaiseen yhteys. Uskomatonta touhua
Tilasin -40% alennuksesta runkopatjan Hobbysta ja se tuli viime viikolla. Pari viikkoa myöhässä mutta muuten ei valittamista itse tuotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma*auta, kävin nyt viemässä että mahtuisi siihen S-luukkuun mitä on koko päivän sönkännyt niin nyt luki vaan, että virheellinen koodi. Tarkistin sähköpostista ja kuvakaappauksesta ja koodihan on täysin sama mitä aiemminkin. Jep joo, täällä yritetään selvästi joulurahaa tehdä kun yritetään pakottaa pitämään tuote. No se täytyy yrittää ottaa yhteys puhelimitse ja jos ei onnistu niin kuluttajaviranomaiseen yhteys. Uskomatonta touhua
Vie Postin toimipisteeseen. Ketuttaahan se jos se on jossain kauempana mutta saat ainakin palautettua.
Mä tilaan paljon edullista kosmetiikkaa Hobbarista ja välillä ne tulee viikossa, välillä kestää kuukauden. Muuta valittamista mulla ei ole, kuin se, että toimitusajat on aina ihan mitä sattuu, vaikka netissä lukee 3-5 pvää.
Hyvä tietää.
🇺🇦🇮🇱