Osaako joku sanoa, että jos lahjoittaa lapselle kultaa 4999e:lla, miten todistetaan se, että se on lapsen, eikä sen arvonnousua veroteta myöhemmin lahjana?
Tietenkin lahjakirjalla, mutta vaaditaanko muuta? Eli teen lapselle lahjakirjan ja pistän sen pöytälaatikkoon? Jos kullan arvo nousee ja yhtäkkiä vanhemmalla onkin vaikka lapsen tilille laittaa 20 000, niin en halua, että verottaja ottaa lahjaveroa.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIten vanhemmalla yhtäkkiä tulisi 20 000 ylimääräistä, jos sinä lahoitat lapselle kultaa?
Mitä ihmettä? Olen se vanhempi ja 20 000 on/olisi sen lahjoitetun kullan noussut arvo, toope. Joka vaihdettaisiin valuutaksi.
ApNarsistille ominaiseen tapaan ajattelet, että jos lahjoitat lapsellesi kultaharkon, se kulta on edelleen sinun omaisuuttasi.
Missä lukee, että se olisi minun omaisuuttani? Ja jos mä annan, mä myös otan, jos haluan.
Ap
Todistit narsismioletuksen. Podetko myös maniavaiheen jumalakompleksia?
Riippuu ihan kullan olomuodosta Miten asiassa kannattaa toimia. Jos kysymys on fyysisestä esineestä niin se kannattaa luonnollisesti vain antaa saajalle tekemättä siitä mitään papereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIten vanhemmalla yhtäkkiä tulisi 20 000 ylimääräistä, jos sinä lahoitat lapselle kultaa?
Mitä ihmettä? Olen se vanhempi ja 20 000 on/olisi sen lahjoitetun kullan noussut arvo, toope. Joka vaihdettaisiin valuutaksi.
ApNarsistille ominaiseen tapaan ajattelet, että jos lahjoitat lapsellesi kultaharkon, se kulta on edelleen sinun omaisuuttasi.
Missä lukee, että se olisi minun omaisuuttani? Ja jos mä annan, mä myös otan, jos haluan.
ApTodistit narsismioletuksen. Podetko myös maniavaiheen jumalakompleksia?
En, vaan kyse on siitä, että teen siirrot parhan tietoni mukaan. Jos olen aikaisemmassa vaiheessa tehnyt virhearvion, tietenkin puran sellaisen typeryyden ja lahjoitan asian fiksummin. Katsos kullan lahjoituksia ei rekisteröidä minnekään. Ellei lahjoittaja rekisteröi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan kullan olomuodosta Miten asiassa kannattaa toimia. Jos kysymys on fyysisestä esineestä niin se kannattaa luonnollisesti vain antaa saajalle tekemättä siitä mitään papereita.
Ei välttämättä. Muuten verottaja kysyy myöhemmin, mistä sen tuomat rahat on saatu, mikäli ne sijoittaa. Tietenkin jos syö niillä pullaa, ei kukaan kysy mtn.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Muuten verottaja kysyy myöhemmin, mistä sen tuomat rahat on saatu, mikäli ne sijoittaa. Tietenkin jos syö niillä pullaa, ei kukaan kysy mtn.
Ap
No voihan asian tehdä niin että elää sijoituksen rahoilla ja sitten palkasta sijoittaa rahat jotka muuten menisivät elämiseen. Ei se verottaja nyt niin tarkkaan tutki ihmisen rahankäyttöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo voihan asian tehdä niin että elää sijoituksen rahoilla ja sitten palkasta sijoittaa rahat jotka muuten menisivät elämiseen. Ei se verottaja nyt niin tarkkaan tutki ihmisen rahankäyttöä
Niin mutta jos kysymyksessä on alaikäinen lapsi, niin ei oikein toimi. Meinaan kullan realisointi riippuu suhdanteista.
Ap
2017 😂 Siis 1917!
Ap