Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku sanoa, että jos lahjoittaa lapselle kultaa 4999e:lla, miten todistetaan se, että se on lapsen, eikä sen arvonnousua veroteta myöhemmin lahjana?

Vierailija
02.03.2020 |

Tietenkin lahjakirjalla, mutta vaaditaanko muuta? Eli teen lapselle lahjakirjan ja pistän sen pöytälaatikkoon? Jos kullan arvo nousee ja yhtäkkiä vanhemmalla onkin vaikka lapsen tilille laittaa 20 000, niin en halua, että verottaja ottaa lahjaveroa.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Olenko ainoa joka ei edelleenkään ymmärrä onko se AP nyt oikeastaan antamassa kultaa lapselleen vai ei? Jos lahjoittaa alle viidellä tonnilla, niin missä ongelma? Ja jos ei lahjoita niin mitä tässä edes kysytään?

Mietin miten vedän voitot välistä, pässi! Eli lahjoitan lapselle tuon 4999 euroa "kultaharkkona" ja pidän itse ne loput mitä arvonnoususta tulee kun myyn kultaharkon 20 000 eurolla. Olenhan lahjoittanut lapselle vain 4999 euroa joten voitto kuuluu minulle.

Ap

Eli et lahjouta kultaa lapselle.

Vierailija
62/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonko mitä voit ap tehdä kullillasi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu käyttää päivänsä miettien miten ehkä saa perinnön käyttöönsä. Myy asunnon ja ostaa kultaharkkoja.

Lahjoittaa lapselleen.

Mutta HUPS. Jos tulisikin voittoa, ei kai sitä voi lapselle antaa!

Tämä olisi jo kuvitelmana liian iso asia!

Järkyttävää. Kun kyllä se viisi tonnia per lapsi riittää lopuksi iäksi! Ja parasta on antaa se kuvitellusti vasta kymmenien vuosien päästä.

Siihen mennessä saavat pärjätä isän peruspäivärahalla.

Saavathan sitten toimeentulotukea, kyllä sillä pärjäilee kuten muukin rahvas.

Vierailija
64/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota nyt ensin että se ositus on tehty ja asunto myyty ja kulta ostettu.

Sitten kun se on ostettu, annat sen kullan sille lapselle. Hän saa myöhemmin tehdä sille mitä itse haluaa.

Se ei ole antamista, että et anna mitään.

Eli sä et koskaan ajattele asioita etukäteen? Ei ihme, että ootkin niin köyhä.

Ap

Juu en myy kuvitteellisia asuntoja ja osta kuvitteellista kultaa.

Etenkään en kuvittele antavani kuvitteellisia lahjoja, jotka kuitenkin kuvittelen pitäväni itse.

Sinä olet täysin varmasti köyhempi ja kyvyttömämpi huolehtimaan itsestäsi kuin suurin osa täällä.

En minäkään myy kuvitteellisia asuntoja tai osta kuvitteellista kultaa. Vaan ihan oikeita.

Ap

Odota nyt ensin, että ne on sinun.

Siihen voi mennä vuosia.

Ei mene. Oletan, että saan asunnot ja osakesalkun (toisen niistä) tänä keväänä.

Ap

Tuskin saat. Riitelyyn menee vuosia.

Vierailija
65/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä suosituksia tulee ketjun väliin.

Tietääkö narsisti itse olevansa narsisti.

Kyllä palsta tietää!

Vierailija
66/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Olenko ainoa joka ei edelleenkään ymmärrä onko se AP nyt oikeastaan antamassa kultaa lapselleen vai ei? Jos lahjoittaa alle viidellä tonnilla, niin missä ongelma? Ja jos ei lahjoita niin mitä tässä edes kysytään?

Mietin miten vedän voitot välistä, pässi! Eli lahjoitan lapselle tuon 4999 euroa "kultaharkkona" ja pidän itse ne loput mitä arvonnoususta tulee kun myyn kultaharkon 20 000 eurolla. Olenhan lahjoittanut lapselle vain 4999 euroa joten voitto kuuluu minulle.

Ap

Tämä tässä tarinassa on se mikä minua hämää: lahjoitetaan vai ei..

Vierailija
67/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIten vanhemmalla yhtäkkiä tulisi 20 000 ylimääräistä, jos sinä lahoitat lapselle kultaa?

Mitä ihmettä? Olen se vanhempi ja 20 000 on/olisi sen lahjoitetun kullan noussut arvo, toope. Joka vaihdettaisiin valuutaksi.

Ap

Jos sen arvo on lahjoitus päivänä 4000, niin silloin lahjoituksen arvo on se.

Vierailija
68/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Ap

Ei lahjoiteta.

Toisaalta ei ole mitään lahjoitettavaakaan.

Kyse on kuvittelusta.

Vierailija
69/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vetää välistä lapsen omaisuudesta. Se arvonnousu menee lapselle, sen lahjoituksen jälkeen. Ja monen lahjoituksen arvo nousee ajan myötä.

Vierailija
70/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Asia liittyi verotukseen siinä vaiheessa, kun kullan arvo olisi moninkertainen ja se haluttaisiin myydä.

Ap

Sinähän halusit itsellesi sen kuvitteellisen arvon nousun.

Enhän, vaan ettei se mene veroihin. Lue huolellisemmin!

Ap

Et niin sanonut vaan että pidät arvon nousun itselläsi. Annat viisi tonnia.

Tuskinpa tulet koskaan antamaan mitään.

Enhän sanonut, vaan että en halua, että menee turhia veroja! ”... Jos kullan arvo nousee ja yhtäkkiä vanhemmalla onkin vaikka lapsen tilille laittaa 20 000, niin en halua, että verottaja ottaa lahjaveroa.”

Mitä kohtaa tästä et ymmärrä?

Ap

Vierailija
71/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei kysy asiaa vaikka sijoitusneuvojaltaan tai joltain muulta, jolla on ammattitaitoa. Vauva-palsta ei taida olla ihan oikea paikka.

Vierailija
72/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi vetää välistä lapsen omaisuudesta. Se arvonnousu menee lapselle, sen lahjoituksen jälkeen. Ja monen lahjoituksen arvo nousee ajan myötä.

Niin, se ei ollutkaan pointtini, vaan miten arvossaan nousevaa kultaa kannattaa lahjoittaa. Ja vastauskin tuli jo, sitä et taida tosin tajuta.

Ap

Vierailija
73/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Ap

Lahjoitusta pohditaan. Jos se olisi verotuksellisesti järkevää tehdä kun kulta on alhaalla, se pitäisi tehdä nyt. Mutta ei ollutkaan.

Ap

Vierailija
74/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Asia liittyi verotukseen siinä vaiheessa, kun kullan arvo olisi moninkertainen ja se haluttaisiin myydä.

Ap

Ap

Enhän sanonut, vaan että en halua, että menee turhia veroja! ”... Jos kullan arvo nousee ja yhtäkkiä vanhemmalla onkin vaikka lapsen tilille laittaa 20 000, niin en halua, että verottaja ottaa lahjaveroa.”

Ap

No mitä aktuaalista vttua nyt. Ei sillä vanhemmalla ole kullan arvon nousun johdosta laittaa lapsen tilille kahtakytä tonnia siitä kultaharkosta, jos se vanhempi on lahjoittanut sen vtun kultaharkon sille lapselle! Se on sen lapsen se kultaharkko ja ne 20 donaa. Se lapsi voi lahjoittaa niitä rahoja vanhemmalle. Ei vanhempi voi lahjoittaa lapselle jotain mikä jo on sen lapsen. Jumal aut.

Vierailija
75/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AP nyt on se tämän ketjun idiootti, ei vaan riitä älynlahjat hänellä sitä ymmärtämään.

Vierailija
76/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Ap

Lahjoitusta pohditaan. Jos se olisi verotuksellisesti järkevää tehdä kun kulta on alhaalla, se pitäisi tehdä nyt. Mutta ei ollutkaan.

Ap

"Ei  tässä niin sanottu, idiootti, vaan mietin, miten se tehdään fiksusti. Onneksi mun ei sitä 15 000 tonnia siinä tarvitse antaakaan.

Ap"

Vierailija
77/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhäm kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

No mitä aktuaalista vttua nyt. Ei sillä vanhemmalla ole kullan arvon nousun johdosta laittaa lapsen tilille kahtakytä tonnia siitä kultaharkosta, jos se vanhempi on lahjoittanut sen vtun kultaharkon sille lapselle! Se on sen lapsen se kultaharkko ja ne 20 donaa. Se lapsi voi lahjoittaa niitä rahoja vanhemmalle. Ei vanhempi voi lahjoittaa lapselle jotain mikä jo on sen lapsen. Jumal aut.

No en ole lahjoittanut, haloo. Mietin vasta asiaa. Eikö se käy ilmi aloituksesta? Alkaako se sanalla Jos? Kyllä alkaa.

Ap

Vierailija
78/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä sitä arvonnousua lapselle anna, vaan markkinat. Urpot.

Ap

Vierailija
79/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin hassua palata töihin köyhien työkavereiden sekaan, kun on viikon pohtinut, miten sijoittaisi 1,2 miljoonaa. Ja keksinyt, että jos sijoittaa näinä aikoina kultaan, sillä voi tehdä sievoisen tilin lähitulevaisuudessa. Ja näillä ei ole mahista samaan.

Ap

Vierailija
80/87 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä meni kylmät väreet pitkin selkäpiitä, kun havaitsin, että kullansijoitusyhtiön, jonka kautta voisin kultaa hankkia, puhelinnumero oli 6.12.2017. Henkilö, joka siihen päivään suvussamme vahvasti liittyy, on se, jonka rahoja aion sijoittaa.

Ap