Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperhekuumeilijat, viikko 26

26.06.2006 |

Huomasin, ettei kukaan vielä ollut avannut meidän pinoa.

Tervetuloa kaikki suurperheen jo omaavat tai siitä vasta haaveilevat keskustelemaan.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin noita parin pv viesteja kun en kans ole ' ehtiny' tannepain!

Meilla ei onneks ole korvatulehduksia yhdellakaan muksuista, mita nyt sellaisia yks silloin talloin.. Kakkonen karsi angiinasta pienempana, ei tarvinnu kuin jonkun aivastaa pain ja pam: silla oli angiina. Kolmosella on vatsaflunssa kun sairastaa, ei siis oksennustauti vaan sairastaa flunssaa vatsallaan; nuharaka menee mahaan jota sitte sarkee hurjasti! Ykkonen oli pienena aina keuhkoputkentulehduksessa; siita sitten huomattiin isot risat joita ei kuitenkaan poistettu kun todettin refluxi, joka nyt onneks on jo parantunu.. Ja kun tulevat maarattyyn ikaan eivat enaa sairastelekaan oikeestaan ollenkaan, mita nyt sen ' kerran vuodessa' - flunssan. Nelonen sairastuu kun isommat sisaret ' tuovat' bakteerin, eli perassa menee! Nytkin on antibiooteilla keuhkoputkentulehduksesta. Kolmonen sairastui ensin, muttei tarvinnut kuin yskanlaaketta jne mutta tuo sama popo sitten sairasti nuorimmaisen kunnolla!

Meidan kolmonen on tadillaan yokylassa, tosin tanaan sen saa hakea kotiinpain. Ens viikolla sitten kakkonen tod.nak. menee vaihdoksi.

Eipa tanne muuta, kovin nyt haluisin olla Suomessa alennumyynneissa, meilla ne alkavat vasta elokuussa!

Eipa nyt muuta; kenkakauppoihin pitais naa pennut vieda, tuo ' kitina' ei mulla oo mitaan laittaa jalkaan alkaa arsyttaa... Esikko kun ei suostu sandaaleihin talla hetkella ja taalla helteessa ei paljon muuta viittis jalkoihin ankea! Mutta Heips taas!

Vierailija
42/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi suoritettu ja nyt nälkä kurnii niin vahvasti etten ennen ruokaa tee mitään.

Meillä on korvatulehduksista ja muistakin taudeista selvitty vähällä. Vanhimmalla oli 5-v ensimmäinen ja ainoa korvatulehduksensa, pojilla oli 1-2v satunnaisesti muutama ja kuopus ei ole vielä sairastanut mitään lääkekuuria vaativaa. Tavallisia räkätauteja ja mahatauteja muutama vuodessa mut se kuuluu kuvioon. Nyt vanhempana pari nuhaa vuodessa ja yleensä siinä se. Kuopuksen vakuutuskin on tähän asti siis ollut tyhjän panttina, muillahan sitä ei edes ole.

Tosiaan mukava kuulla, että kuramyyrän perheessä tauti hellittää. Ei ole mahatautia viheliäisempää, se on moneen kertaan todettu.

Juttelin naapurin äidin kanssa eilen, heillähän on vajaa kolmikuinen poika, ja lapsiparka on nähtävästi pahasti allerginen. Kortisonit ja perusvoiteet käytössä monta kertaa päivässä ja äiti täysin maidottomalla dieetillä. Kovasti pelkäävät nyt sellaista maitoallergiaa, että joutuu imetyksen lopettamaan ja siirtymään apteekkivalmisteisiin. Taas kerran ajattelin, että helpollapa on päästy itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oltiin kuopuksen kaa hammaslääkärissä. Poitsulla on hammaskiveä, jota syksyllä ruvetaan poistelemaan. Saa nähdä mitä siitä tulee, herra kun ei tykänny edes tämän päiväisestä tarkastuksesta, vaikka juuri mitään ei tehty. Nyt on sitten lounas syöty ja poitsu päiväunilla. Kohta pitäis tosiaan alkaa pakkailemaan kun aamulla lähdetään ajelemaan mökille. Onnex nyt ei tarvi pakata mukaan niin paljon vaatteita, kun mun vanhemmat on hommanneet sinne pyykinpesukoneen. Sit imuroidakin pitäis vielä ja pyykkiä pestä joten hommaa riittää.

Oli se kyllä tosi suloinen se tyttövauva, mitä käytiin eilen katsomassa. Ei meinannu millään malttaa lähteä kotiin kun vauvan sain syliin. Taas nousi vauvakuume ihan pilviin. Sais jo tosiaan olla meidän vuoro saada se plussa raskaustestiin, kun ollaan jo kohta vuosi sitä vauvaa aktiivisesti yritetty ja toivottu. Nyt on kp 19/24-29 eikä vielä mitään oireita. Yleensä tähän mennessä on jo joku oire ilmaantunut.

No mut nyt moikat täältä vähäksi aikaa. En varmaan kauheesti mökillä ollessa kerkee koneelle.

Shannon

Vierailija
44/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestaan on aika ihana huomata, että taas on perjantai =) ja niin kyllä käy joka viikko =D toisin kuin yhdellä tutullani joka aina hokee: plääh, taas on maanantai.

Kävi meillä huono tuuri. Lasten piti mennä mummille pariksi yöksi ja mulla olla pitkästä aikaa ihan vapaa viikonloppu. Eilenpä mummi sitten soitti olevansa oksennustaudissa.... Ens viikolla sitten isommat tulevat kotiin reissusta ja neljän muksun " sijoittaminen" hoitoon on paljon työläämpää kuin kahden.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Marlett

Vierailija
45/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs esikoisella vasta 9kk eka tulehdus, risat kun poistettiin kierre loppui. Kakkosella ensimmäinen 2kk iässä ja sitten niitä riittikin. Lisäksi astma ja uniapnea aivan hirvittävän isojen nielurisojen takia. Kurkussa oli todella pieni aukko ja tulehduksia siis myös nielussa. Piti vain odotella tytön kasvua ja vähän vaille 4v iässä nielurisat sitten leikattiin. Nyt on vuosi mennyt ilman astmalääkettä (tyttö täyttää 8v). Kolmosella alkoi hieman yli 5viikkoisena ja kierre oli kerrassaan hirveä, allergiat vielä päälle. Kuopus oli sitten päivälleen 5viikkoa kun ensim. korvatulehdus. Tuubit laitettiin 8kk ja sen jälkeen ollut vain neljä tulehdusta. Kolmosella tuubit ei auttanut vaan ikä on tehnyt tehtävänsä.

Sitten tähän raskautumiseen; meillä ei toivoa tässä kuussa, koska olen kärsinyt koko ovista edeltävän pari päivää ja tämän ovulaatio hetken järkyttävistä alavatsakivuista =0(. Olenkin miettinyt onko endo päässyt pahenemaan... Mutta todella paljon tärppionnea Kuuramyyrälle ja Leannalle !!!!

Aurinkoista helleviikonloppua !!

Mami ja tytöt

Vierailija
46/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden yrityksen jälkeen kuulostaisi jo kohtuulliselta saada se ihana plussauutinen, joten peukut pystyyn (0= !!

Mami

Vierailija
47/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki kutsuu ja maanantaina palailen tänne " kaupunkiin " taas kun tulen hakemaan esikoisen kaveriltaan ja kastelemaan kukkia jne..

Rentoutukaa ja nauttikaa helteestä, kohta ne on taas ohi ja pitkä syksy edessä !!

T. Isotikru+ lauma

Vierailija
48/59 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettipimentoon - ihan omista syista!!

Pienta sanaharkkaa ja sellaista ymparistossa, joten laitan punaisen varattu-nappulan alas ja olen avaamatta sivuja, helpointa kai niin!!

Kivaa viikonloppua kaikille ja palataan taas joskus asiaan!!

-levinia lomailee...-

Vierailija
49/59 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis hellepäivä, lapset aloittaa taatusti hetken päästä uimarannalle kärttämisen. Lauantai on meillä aina tosi huono päivä mihinkään perheen jutuille, mies kun on aina töissä. Tällä hetkellä nimittäin taas kaikki lauantait, enää ei edes se joka kolmas ole vapaa. Onneksi kesäloman alkuun ei enää ole kuin viikko, toivottavasti.

Taitaa olla hiljainen viikonloppu , moni muistaakseni lähti viettämään mökkielämää. Meillä ei sellaista ole, ei silti että kaivattaiskaan. Ei olla mökki-ihmisiä kun tuntuu, et jää omat kotinurkatkin rempalleen, niin miten sitä ehtis kahta huushollia hoitaa...Jos meillä olis extrarahaa, asuntoauto olis meidän juttu. Olis mukava kierrellä tätä kotomaata kun ei olis majoittumisongelmia.

Teinpä päivän hyvän työn ja kävin leikkaamasa miehen isoäidin nurmikot melkein kokonaan. Hiukan loppui aika kesken kun piti tulla katraalle laittamaan ruoka, mutta ei jäänyt enää kun vartin homma. Tuli samalla päivän liikunta-annos, painelin puolijuoksua kun kelloa vastaan taistelin.

Vierailija
50/59 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuväki kuntoutui niin hyvin, että pääsimme nyt tälle lasten odottamalle reissulle. Kivaa oli, vaikka välillä tuon lauman paimentaminen kävi kyllä työstä. Tuntui todella omituiselta olla lasten kanssa tuollaisessa paikassa. Muistelin reissuja vuosien, vuosien takaa; kun ensimmäiset olivat pieniä. Ensi syksynä tulee täyteen 20 vuotta ensimmäisen raskauden alkamisesta. Ja minä työnsin rattaissa pientä ihmistä, vahdin viisivuotiasta. Katselin pyöreävatsaisia äitejä ja mietin, että olenko vielä kerran heidän joukossaan. Kukapa olisi uskonut, että näin tässä käy.

T: onnesta mykkyrällään oleva myyrärouva

Vierailija
51/59 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä meinannut päästä aamulla sängystä ylös, hartiat jumissa ja päässä jomottaa. On se vaan tuo fyysisen työn teko vaarallista ;o) Eilen tosiaan meni koko päivä tuon suihkun lattian kanssa tuohutessa, mutta nyt on vanhat saumat poissa ja uudet tilalla. Kunhan vielä saadaan laatat putsattua ja laitettua kulmiin silikonisaumat ja hyvällä tuurilla jo illalla uskaltaa käydä suihkussa tai viimeistään huomenna.

Meilläkään ei muuten ole omaa kesämökkiä. Eikä taideta muutamaan vuoteen kaivatakkaan kun tämä " maalla" asuminen tuntuu entisistä kaupunkilaisista jatkuvalta mökkeilyltä ;o) Niin valtavasti tässä tönössä ja pihassa on tekemistä ettei mihinkään mökille edes ehtisi. Olen kyllä ihan pienestä asti ollut kaikki kesät mökillä, isovanhemmillani on mökki Sammatissa, ja samalla tontilla myös vanhempieni pikkumökki ja halutessamme voimme sinne nytkin mennä vaan kun aika ei oikeasti riitä.

Uimaan ollaan tänään menossa, hauskaa uintipäivää muillekin

Marlett

Vierailija
52/59 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikainen viesti taas täältäpäin, näin kesäpäivisin ei koneelle just malta, mutta välillä kuitenkin..

Eli siis ihana hellepäivä alkanut ja minulla tiedossa illalla mukava naistenmeno eli menen äitini ja veljenvaimon kanssa kesäteatteriin!:0)

Ja huomenna lähisuvun kanssa rantasaunapäivä ohjelmassa.

Oma olo on järkyttävän huonovointinen eikä väsy ja helle oloa paranna, mutta hyvän asian eteenhän tässä kärsitään.. ;0)

Vaan nyt ruuanlaittoon, uusia perunoita ja kasslerpihvejä,

Mittumaari

Vierailija
53/59 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taas viikonloppu hurahti. Meillä alkoi koko perheen kesäloma ja huomenna suuntaammekin ruotsinlaivalla kohti Tukholmaa! Jippii!! Eipä ole tullut käytyä oikein missään pitkään aikaan eli odotamme reissua tosi kovasti. Pikkuisen huolestuttaa tuo meidän pikkuisen reissu; viime kerralla risteillessä oli vielä niin pieni, että kulki kantorepussa tyytyväisenä, mutta nyt on niiiin " minä itse" . Eli se liikkuminen laivalla ja syömiset ravintolassa??!Toivottavasti ei tarvitse pikkuista kytkeä rattaisiin kiinni koko ajaksi, pelkään vaan, että juoksee sinne tänne eikä varmaankaan tahdo pitää edes kädestä kiinni. No, eiköhän tuosta selvitä! Meillä on vielä epäselvää sekin, mitä sitten Tukholmassa tehdään päivän aikana. Vanha kaupunki ja shoppailu ei ehkä kiinnosta, jotain uutta pitäisi keksiä. Viime hetken vinkkejä?

Äh, mutta tulipas taas omaa napaa. Kukas meillä olikaan piinailuvuorossa seuraavaksi? Tärppionnea vaan kaikille ja mukavaa heinäkuista viikonalkua! Poistun lomailemaan pariksi päiväksi, palailen reissun jälkeen.

Suviruusu

Vierailija
54/59 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni joskus kevät-talvella tänne kirjoittelin,kun kuumeiltiin viidettä lastamme. 8kk yritys palkittiin plussalla huhtikuun alussa ja kesäkuussa vauvamme todettiin kuolleeksi rv 9+6 ultrassa.Olin koko raskauden varma,et joku on vinossa, joten en yllättynyt ultra-uutisesta.

Raskausoireita ei ollut oikeastaan missään vaiheessa ja rv 7 lakkasi ne vähätkin.Vauva oli kuollut arviolta rv 8+6,eli viikkoa ennen ultrausta.

Nyt takana lääkkellinen keskeytys ja jälkitarkastuksessa sanottiin,et uusi yritys voi alkaa kun on tullut yhdet kuukautiset,nyt niitä odotellessa pomppaan kuumeilupinoon.

Lapsille km oli kova pala itkeskeli kovasti,kun pikkuinen ei jaksanutkaan kasvaa.Itse selvinnyt oikeastaan tosi hyvin(ystävät ja sukulaiset on ollut loistavina tukijoina ja kuuntelijoina),vaik ensin km jälkeen tuntui sille,et uutta vauvaa ruvetaan yrittämään vasta talvella,niin nyt tuntuu sille et aiemmin voidaan jo aloittaa yritys.

8v poju sanoi tänään nähneensä viime yönä unta,et meille syntyi vauva,kunpa se ois enneuni ja saatais vielä yksi pikkuinen joukkoomme!

Kovasti tärppionnea jokaiselle kuumeiljalle!

Me päätettiin,et edes lapset ei tuu tietämään uudesta vauvasta ennenkuin ultrien jälkeen,ei kyl kerrottu edellisestäkään vauvan odotuksesta itse heille,vaan asia mummolta lipsahti...

Lumina

Vierailija
55/59 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime joulukuussa, ultrassa todettiin kuolleeksi rv 13+6, ei ehditty kaavintaan saakka, kun rv 14+0 alkoi raju keskenmeno. Vauva oli kuollut vatsaan rv 9+0. Itselleni keskenmeno oli hirvittävä kokemus, vaikka koko raskauden ajan olin pelännyt, että jotain oli pielessä ja siksi sen ajan sinne ultraankin vaadin.. Nyt on menossa rv 9+3 ja olo aina vaan sangen epävarma... Huonoa oloa on kyllä vaikka muille jakaa (etenkin iltaisin ja parhaillaankin..), mutta niin oli keskenmenneessä raskaudessakin, joten se ei juuri lohduta.. Mutta päivä kerrallaan..

Mittumaari, kesäteatterista kotiutuneena

Vierailija
56/59 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tapahtuneesta! Km oli minulle aikoinaan tosi rankka paikka (rv13++) vaikka meillä jo oli 3 lasta, enkä voinut yli puoleen vuoteen kuvitellakaan uutta yritystä. vuosi enkelivauvan la:sta kuopuksemme syntyi ja vasta sen jälkeen on ollut helpompi muistaa asiaa. Olen samaa mieltä ettei mahdollisesta uudesta raskaudesta (mikäli sen pystyy salaamaan) kannata kenellekään kertoa ennen ultraa.

Ihanaa että olet kuitenkin jo positiivisemmalla mielellä näin pian. Paljon onnea uudelle yritykselle!

Ja Levinia, huomasitkos, täällä annetaan jatkolupa heti =)

Tosi hiljainen viikonloppu (siis täällä netissä) meillä kyllä ei ;O)

Saatiin kuin saatiinkin pesuhuone valmiiksi ja käytiin illalla saunassa. Ukko ja ipanat on koisinut jo monta tuntia, ite juoksin tuolla pihalla kastelemassa kukkia ja just sain vikat pyykit kuivumaan....

Marlett

Vierailija
57/59 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös uuteen yritykseen!

Levinialle terveiset nettipimentoon!Takaisin tuut kun siltä tuntuu!!!

Uitu ja ulkoiltu.Paljon en ole nokkaani sisälle tunkenut.

Joka ilta on venynyt lapsillakin vähintää yhteentoista.

Alkaa väsymys jo hiukan tuntua.Tänään emme mene minnekkään vaan oleilemme kotona kaikessa rauhassa ja yritän hoitaa kasautuneita kotihommia.Ensin nyt aamulla meillä on se rokotus.Havrix-rokote otetaan seuraavaa matkaamme varten.

Vaikeaa olla ajattelematta päivittäin josko nyt olisin raskautunut.Alati ajatuksissa.Pientä huonoa oloa juuri nyt pukkaa mutta taitaa kuitenkin olla väsymyksen syytä.Liian aikaista yhtäkään oiretta bongata.

Kamalan tuskaisaa aikaa nämä 2 viikkoa mahdolliseen testausajankohtaan.

Lapsille en ikinä uskaltaisi kertoa ennen rv 12 ultraa.meillä muksut hyvin tunteellisia ja siitä tulisi ihan kamala tilanne.Pelkästään jo eilen yksi lapsistamme itkeä tuhersi ettei halua että isä kuolee.Oli ihan hysteerinen.Ja syy oli kun isä kiipesi uimalan hyppyriin 10m ja hyppäsi.

Pienin tekee jotain pahaa keittiössä,pakko mennä!

L+5

Vierailija
58/59 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on moro,ihan aikuisten oikeesti!

L

Vierailija
59/59 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästäkin selvitään,mulla on takana vuosia sitten tosin 2 aiempaa km(rv 5 ja rv 12+)ollaan selvitty aiemminkin,samanlailla selvitään nytkin.Ois ollut taatusti kovempi pala,jos ois ehtinyt miettiä asiaa enemmän,mut tuo 11kk ikäinen taaperotyttö pitää kyl arjen sisarustensa kans(12v,8v ja 5v)sellaises vauhdissa,et ei jouda suremaan.

Haleja Minttumaaritille(menikö nimimerk. edes oikein?)Toivottavassti kaikki menee hyvin nyt loppuun asti.

Mulla on sillain levollinen olo jatkossa,et ensi raskaudessa mulle luvattiin alkuraskauden-ultrakin ilmaisix,kun kävi näin.Eli ei tarvi jännittää kuin rv 7 asti onko kohdissa kaikki hyvin, jatkossa saan sit np-ultran ja rakenneultrankin.Rakenneultran saan six,kun oon koko tulevan raskaudenkin erityisseurannasta,kuten viime raskaudenkin.

Lumina