Miten 2vk karanteeni vaikuttaisi elämääsi.
Pystyn tekemään kyllä töitä etänä, mutta jos keva lapseni olisi kotona myös, ei töihin keskittymisestä tulisi mitään. Harrastukset jäisi väliin, ruuat saisi kotiinkuljetuksena.
Äitiäni en pääsisi katsomaan ja auttamaan.
Kommentit (93)
Jos ei sairastuisi, niin olisi ihan hemmetin hauskaa. Asumme syrjässä ja saisin rauhassa oleilla pihallamme. Kävisin kalassa omasta rannasta ja laittaisin ruokaa, jota on kotivarana kolme täyttä pakastinta.
Viettäisin pienen loman Kelan piikkiin. Naureskelisin muille, jotka joutuisivat töihin tai olemaan karanteenissa jossain kerrostalo- tai rivarihelvetissä neljän seinän seinän sisällä.
Kaikkihan eivät voi tehdä etätöitä. Paljon palveluita ja liikkeitä jouduttaisiin sulkemaan. Kuka sen ruuan teille kotiin kuljettaa, jos kaupan työntekijät ovat karanteenissa?
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että kuka sitä karanteenia oikein valvoo? Siis ettei ihniset lähde oikeasti kodeistaan. Itse joutuisin ainakin rappukäytävässä pakostikin kulkemaan, avaamaan rapun ovea, joka lukossa. Samoin pyykkitupa on viereisessä rapussa. Ja mitenkäs lasten viennit eskariin yms. Onko koko perhe aina karanteenissa? Paljon kysymyksiä herännyt ainakin mulla, mitä tuo karanteeni käytännösdä toteutuisi vai onko vain sanahelinää?
No kyllä sinäkin olet tonttu. Sinä _et_kulkisi porraskäytävässä tai pyykkituvassa tai veisi mukulaa eskariin. Olisit kotonasi, etkä poistuisi mihinkään. Joku toisi ruokaa ovesi taakse ja nappaisit sen mihinkään asuntosi ulkopuoliseen koskematta tai pärskimättä.
Mun mielenterveyden kannalta olis tosi positiivinen kokemus. Tekisin työt etänä ja lopun aikaa viettäisin rakkaiden harrastuksieni parissa, eli rakennellen palapelejä ja lukien kirjoja. Olen jo varautunut karanteeniin (ja zombiapokalypsiin, ihan vain varmuuden vuoksi), joten ruokaa on kaapeissa ja pakkasessa, ostin pari kirjaakin ihan varmuuden vuoksi, jos en nyt ehdi lukemaan niin kesällä sitten. Tosin tuskimpa ikinä karanteeniin edes joudun, kun asun pienellä paikkakunnalla ja muutenkin vietän aikaa pääasiassa yksin kotona, olen sen verran introvertti. Lisäksi työtkin saa hyvin kotiin, viime viikolla kävin fyysisesti työpaikalla kaksi päivää ja loput tein kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että kuka sitä karanteenia oikein valvoo? Siis ettei ihniset lähde oikeasti kodeistaan. Itse joutuisin ainakin rappukäytävässä pakostikin kulkemaan, avaamaan rapun ovea, joka lukossa. Samoin pyykkitupa on viereisessä rapussa. Ja mitenkäs lasten viennit eskariin yms. Onko koko perhe aina karanteenissa? Paljon kysymyksiä herännyt ainakin mulla, mitä tuo karanteeni käytännösdä toteutuisi vai onko vain sanahelinää?
Eipä sitä kukaan pysty valvomaan, ellei karanteenissa olevat pidetä jossain laitoksessa suljettujen ovien takana. Ja kun nykyään kaikki terveystiedot on niin salaista niin ei varmaan voi edes naapureille ym. kertoa jos joku on olevinaan karanteenissa ja mitään laillista toimenpidettä tuskin on estää poistumista asunnosta. Liekö edes työnantajalle menee tietoa siitä.
Potkut tulisi töistä ja muutenkin olisi aivan helvetin ankeaa istua yksin kotona sisätiloissa. Pää siinä hajoaisi.
En suostuisi karanteeni. Tämä on vapaa maa ja minulla on oikeus liikkua missä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Potkut tulisi töistä ja muutenkin olisi aivan helvetin ankeaa istua yksin kotona sisätiloissa. Pää siinä hajoaisi.
No sitten voisit haastaa työnantajasi oikeuteen ja saada mehevät korvaukset. Yritä vähän kehittää sisäistä elämää, huolestuttavaa jos ei kahdeksi viikoksi keksi itselleen tekemistä ja ajattelemista.
Oikeastaan voisi olla positiivinen asia. Todennäköisesti saisin karanteenimääräyksen työni takia ja hyvin todennäköisesti silloin puolisolleni kävisi samoin. Parisen viikkoa yhteistä aikaa tekisi ihan hyvää kun kummankin talviloma pidetty jo kauan sitten. Ruokaa sekä juomia on aina kaapeissa ja pakastimessa ja tilaamalla saisi lisää ainakin herkkuosastolle täydennystä sekä muutakin. Ulkoilu parvekkeella riittäisi ja pup siis lepäilyn parissa menisi paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hMietin, että kuka sitä karanteenia oikein valvoo? Siis ettei ihniset lähde oikeasti kodeistaan. Itse joutuisin ainakin rappukäytävässä pakostikin kulkemaan, avaamaan rapun ovea, joka lukossa. Samoin pyykkitupa on viereisessä rapussa. Ja mitenkäs lasten viennit eskariin yms. Onko koko perhe aina karanteenissa? Paljon kysymyksiä herännyt ainakin mulla, mitä tuo karanteeni käytännösdä toteutuisi vai onko vain sanahelinää?
No kyllä sinäkin olet tonttu. Sinä _et_kulkisi porraskäytävässä tai pyykkituvassa tai veisi mukulaa eskariin. Olisit kotonasi, etkä poistuisi mihinkään. Joku toisi ruokaa ovesi taakse ja nappaisit sen mihinkään asuntosi ulkopuoliseen koskematta tai pärskimättä.
Juu, mutta kuka sitä valvoo?
Meidän rappuun ei pääse kukaan tuomaan yhtään mitään ilman että asukad käy rapun oven avaamassa. Ja entäs jos jollain ei ole ketään, joka edes toisi sitä ruokaa?
Vai onko jotkut vartijat kotiovella vahtimassa?
Ei tuottaisi mitään ongelmia, päinvastoin. Kerrankin ehtisi palautua kunnolla töistä ja olla vapaalla ilman että olisi sairaana. Tietty jos itselle ei sitä koronaa tulis. Tosin ei varmaan eroa siinä, ettäkö töistä ei tarttuisi jokin.
Kuten aiempikin päiväkodin täti kommentoi, pääsisi hetkeksi eroon täipäistä, kihomatolapsista ja vatsatautipöpöistä, angiinaa ja flunssaa levittävistä lapsista kun tuodaan sairaana hoitoon. Otetaan ruoka samasta linjastosta, lapset pärskii ruokaan, nuolee käsiä, kaivaa nenää ja tarttuu kauhoihin, ovenkahvoihin jne. Mielelläänhän sitä pitäisi sylissä ja hellittelisi vaan kun pitäisi olla työkuntoinenkin välillä... joten kiitos kyllä, karanteeni sopisi mainiosti.
Jos nyt tulisi niin varmaan nähtäisiin nälkää ja kunnolla. Tännekään ei varmaan ruokaa kuljetettaisi mutta luulen että karanteenin aikana ruokakuljetuksia laajennettaisiin.
4 lasta. Pleikkaa varmaan pelaisivat nuo isot eli ei ongelmaa heillä. 2-vuotias varmaan hyppisi seinille loppuajasta. Levon kannalta otettaisiin. Olisi aika ihanaakin varmaan jos ruokapuoli olisi kunnossa. Olen kotiäiti eli töitä ei tarvitsisi stressata. Mies opettaja ammattikoulussa eli tuskin hänkään sen kummemmin stressaisi kun ei oppilaitakaan koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielenterveyden kannalta olis tosi positiivinen kokemus. Tekisin työt etänä ja lopun aikaa viettäisin rakkaiden harrastuksieni parissa, eli rakennellen palapelejä ja lukien kirjoja. Olen jo varautunut karanteeniin (ja zombiapokalypsiin, ihan vain varmuuden vuoksi), joten ruokaa on kaapeissa ja pakkasessa, ostin pari kirjaakin ihan varmuuden vuoksi, jos en nyt ehdi lukemaan niin kesällä sitten. Tosin tuskimpa ikinä karanteeniin edes joudun, kun asun pienellä paikkakunnalla ja muutenkin vietän aikaa pääasiassa yksin kotona, olen sen verran introvertti. Lisäksi työtkin saa hyvin kotiin, viime viikolla kävin fyysisesti työpaikalla kaksi päivää ja loput tein kotona.
Ah, mikä työ on tuollainen että etäpäivät onnistuu? Haluun kans.
Olen opiskelija, joten pystyisin kotona olemaan "normaalisti". Ruokavaraa olisi ainakin viikoksi, sitten pitäisi uskaltautua tuonne lähikauppaan, sillä täällä ei ole kotiinkuljetusta. Koiraa pitäisi myös käyttää ulkona.
Ei se paljoakaan vaikuttaisi. Toki töihin en pääsisi, enkä voisi niitä etänäkään tehdä. Työni ei kuitenkaan ole millään tavalla elintärkeää eikä mitenkään aikatauluihin tms. sidottua, joten ei sekään aiheuttaisi mitään stressiä tai muuta päänvaivaa. Ruokaa on kaapeissa riittämiin, puuhaa ja kotona hoituvia harrastuksia riittää ja ollaan muutenkin miehen kanssa sellaisia kotihiiriä, että ei mua parin viikon kotonaolo ainakaan harmittaisi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hMietin, että kuka sitä karanteenia oikein valvoo? Siis ettei ihniset lähde oikeasti kodeistaan. Itse joutuisin ainakin rappukäytävässä pakostikin kulkemaan, avaamaan rapun ovea, joka lukossa. Samoin pyykkitupa on viereisessä rapussa. Ja mitenkäs lasten viennit eskariin yms. Onko koko perhe aina karanteenissa? Paljon kysymyksiä herännyt ainakin mulla, mitä tuo karanteeni käytännösdä toteutuisi vai onko vain sanahelinää?
Juu, mutta kuka sitä valvoo?
Meidän rappuun ei pääse kukaan tuomaan yhtään mitään ilman että asukad käy rapun oven avaamassa. Ja entäs jos jollain ei ole ketään, joka edes toisi sitä ruokaa?
Vai onko jotkut vartijat kotiovella vahtimassa?
On olemassa sellainen kuin aikuisen vastuu. Ja rehellisyys.
Ethän sinä varmaan kaupastakaan mitään varasta, vaikka kukaan ei olisikaan näkemässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karanteenitilanteessa kaikkein oleellisinta olisi, ettei tuon kirjoittajan lapsi missaa eskaria. 😂