Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 2vk karanteeni vaikuttaisi elämääsi.

Vierailija
01.03.2020 |

Pystyn tekemään kyllä töitä etänä, mutta jos keva lapseni olisi kotona myös, ei töihin keskittymisestä tulisi mitään. Harrastukset jäisi väliin, ruuat saisi kotiinkuljetuksena.
Äitiäni en pääsisi katsomaan ja auttamaan.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten , jos ei ole ystäviä kuka tuo ruokaa?

Vierailija
42/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielenterveyden kannalta olis tosi positiivinen kokemus. Tekisin työt etänä ja lopun aikaa viettäisin rakkaiden harrastuksieni parissa, eli rakennellen palapelejä ja lukien kirjoja. Olen jo varautunut karanteeniin (ja zombiapokalypsiin, ihan vain varmuuden vuoksi), joten ruokaa on kaapeissa ja pakkasessa, ostin pari kirjaakin ihan varmuuden vuoksi, jos en nyt ehdi lukemaan niin kesällä sitten. Tosin tuskimpa ikinä karanteeniin edes joudun, kun asun pienellä paikkakunnalla ja muutenkin vietän aikaa pääasiassa yksin kotona, olen sen verran introvertti. Lisäksi työtkin saa hyvin kotiin, viime viikolla kävin fyysisesti työpaikalla kaksi päivää ja loput tein kotona. 

Mitä työtä teet? Kuulostaa unelmaduunilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten , jos ei ole ystäviä kuka tuo ruokaa?

Ollaan sitä nyt avuttomia, kunta järjestää. 

Vierailija
44/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pää

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hMietin, että kuka sitä karanteenia oikein valvoo? Siis ettei ihniset lähde oikeasti kodeistaan. Itse joutuisin ainakin rappukäytävässä pakostikin kulkemaan, avaamaan rapun ovea, joka lukossa. Samoin pyykkitupa on viereisessä rapussa. Ja mitenkäs lasten viennit eskariin yms. Onko koko perhe aina karanteenissa? Paljon kysymyksiä herännyt ainakin mulla, mitä tuo karanteeni käytännösdä toteutuisi vai onko vain sanahelinää?

No kyllä sinäkin olet tonttu. Sinä _et_kulkisi porraskäytävässä tai pyykkituvassa tai veisi mukulaa eskariin. Olisit kotonasi, etkä poistuisi mihinkään. Joku toisi ruokaa ovesi taakse ja nappaisit sen mihinkään asuntosi ulkopuoliseen koskematta tai pärskimättä.

Juu, mutta kuka sitä valvoo?

Meidän rappuun ei pääse kukaan tuomaan yhtään mitään ilman että asukad käy rapun oven avaamassa. Ja entäs jos jollain ei ole ketään, joka edes toisi sitä ruokaa?

Vai onko jotkut vartijat kotiovella vahtimassa?

On olemassa sellainen kuin aikuisen vastuu. Ja rehellisyys.

Ethän sinä varmaan kaupastakaan mitään varasta, vaikka kukaan ei olisikaan näkemässä?

Eli käytännössä karanteenia ei ole, kuin juuri sen verran mitä kukakin itse katsoo parhaaksi noudattaa.

Koiranomistajat varmasti ulkoiluttavat koiransa ja varmasti monta muutakin tilannetta voi olla, että joutuu käymään väistämättäkin ainakin omalla piha alueella tai rapun ulkopuolella. Eihän sitä kukaan vastaantulija tai naapuri tiedä, onko karanteenilainen vai ei ellei itse kerro?

Vierailija
45/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi n i i n i h a n a a vain olla! Hoitoalalla olen, etätöitä en pystyisi tekemään.

Vierailija
46/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan ne muistisairaat vanhukset hoitaisi jos hoitajat jäisi kotiin?

Entä siivoojat?!

Vierailija
47/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tuhoisampaa kuin koronavirus on se että, jos esim. hoitajia, lääkäreitä, palomiehiä ja poliiseja ymvs joutuu karanteeniin. Ja ylipäätään, jos koko Suomi menee karanteenin moneksi viikoksi, niin vaikutukset ovat niin valtavat, että paluuta entiseen ei ole.

Siitäkö sitten olisi paluu entiseen, että Länsimainen Sivistynyt Korkeatasoinen yhteiskunta antaa pandemian viedä kenenkään estämättä viedä likemmäs 10 prosenttia väestöstään, koska hei me tienataan tällä kun ei talous kuole? Kyllä siinäkin menee historiankirjat uusiksi.

Vierailija
48/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan voisi olla positiivinen asia. Todennäköisesti saisin karanteenimääräyksen työni takia ja hyvin todennäköisesti silloin puolisolleni kävisi samoin. Parisen viikkoa yhteistä aikaa tekisi ihan hyvää kun kummankin talviloma pidetty jo kauan sitten. Ruokaa sekä juomia on aina kaapeissa ja pakastimessa ja tilaamalla saisi lisää ainakin herkkuosastolle täydennystä sekä muutakin. Ulkoilu parvekkeella riittäisi ja pup siis lepäilyn parissa menisi paljon aikaa. 

Hoitajia?

Vierailija
49/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi. Olisi ihanaa olla luvan kanssa etänä 2 viikkoa. Ruokaa kotona löytyy kahdeksi viikoksi tai ylikin ja olisi ihana vaan olla. Tietenkin töitä pitäisi tehdä mutta kun matkustamiset työpaikalle ja pakolliset höpölöpö kahvitunnit ja muut pölinät kollegoiden kanssa jäisivät väliin saisin varmaan tehtyä duunit 3-4 tuntia pienemmässä ajassa kuin mikä menee nyt töihin + töihin menemiseen julkisella.

Nukkuisin klo 9 asti. Avaisin koneen, tekisin töitä ja söisin aamiaista rauhassa sängyssä. Päivän työt olisi tehty joskus 14 maissa viimeistään uskoisin ja sitten ei kun rentoilemaan...

Nauttisin joka hetkestä olettaen että pysyisin terveenä. Lapsi jo 13v eli olisi varmaan kyllä kyllästynyt kotona 2 viikkoa mutta noh, netti toimii. Olisi aivan ihanaa!

Vierailija
50/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä loma maistuis. Toihan on oikeestaan mun salainen unelma.. huomenna käyn ostaa kuiva ja pakasteruokaa kaapit täyteen, just in case, kun näyttäisi leviävän aika rivakasti tuo tauti. Etätöitä en voisi tehdä valitettavasti. Ja siis olishan tollanen mielenkiintonen kokemus sinänsä, että moni joutuisi samaan aikaan karanteeniin ja palveluita ei yksinkertaisesti olisi samalla tavalla saatavilla.

Vierailija
51/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä siivoojat?!

Siivoojilla taitaa siinä vaiheessa monella olla työvelvollisuus tärkeämmissä kohteissa. Hoitajat eivät jää kotiin missään tapauksessa, jos edes yrittävät niin palkankorotushaaveet voi sitten unohtaa seuraaviksi 20 vuodeksi, koska myötätuntoa ei riitä kenelläkään.

Vierailija
52/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä yskittää.

Vierailija
53/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saisi liikuntaa enkä ruokaa.

Näin videon kiinalaismiehestä, joka oli  karanteerissa asunnossaan ja tylsistyneenä juoksi puolimaratonin pienessä asunnossaaan. 

Vierailija
54/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olis kerrankin olla poissa päiväkodista räkänokkia pyyhkimästä. Kukaan ei aivastaisi lautaselleni kesken ruokailun eikä klähmisi tahmaisia tassujaan mun vaatteisiin.

Vaihda alaa, pliis! Kukaan ei pakota sinua menemään töihin päiväkotiin. Varsinkin tuolla asenteella aiheutat vain hallaa lapsille. Tee kaikille (myös itsellesi) palvelus ja lopeta työt lasten parissa. 

Vierailija
55/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä siivoojat?!

Siivoojilla taitaa siinä vaiheessa monella olla työvelvollisuus tärkeämmissä kohteissa. Hoitajat eivät jää kotiin missään tapauksessa, jos edes yrittävät niin palkankorotushaaveet voi sitten unohtaa seuraaviksi 20 vuodeksi, koska myötätuntoa ei riitä kenelläkään.

Tuleeko siitä myötätuntoa enemmän kun käydään tartuttamassa ne riskiryhmäläiset? Toki sen jälkeen valtiolla on yksi ongelma vähemmän.

Vierailija
56/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä siivoojat?!

Kyse onkin mitä tekisit jos joutuisit karanteeniin. Jos siivooja tai hoitaja määrätään karateeniin niin ei heillä ole työvelvollisuutta. He ovat karanteenissa. 

Vierailija
57/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa. Koko perhe kotona ja tulisi tarpeeseen kun muutamaan vuoteen ei olla oltu lomallakaan yhtäaikaa. Ruokaa riittäisi nyt viikoksi ja tilaamalla kotiovelle lisää. Omassa pihassa saisi varmaan oleilla joten kukaan ei hypi seinille, juostaan vaikka taloa ympäri. Koululaisen kotiopetukseen tietty menisi vähän aikaa. Siivottaisiin kaikki kaapit ja varastot, kyllä me mukavaakin tekemistä keksittäisiin.

Vierailija
58/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei työt onnistuisi etänä, joten jäisi selvitettäväksi saako tuollaisessa tilanteessa sitä tartuntatautipäivärahaa. Mies voisi tehdä etätöitä, mutta pelkää saavansa kaikkien aikojen niskahartiajumin kahden viikon etätyöputkesta, kun ei kotona ole työergonomia samaa luokkaa kuin kotona. Ruokaa saisi tilattua kaupasta nettitilauksena kotiinkuljetuksella kyllä. Mökkihöperöksi tulisi silti aivan taatusti.

Vierailija
59/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

En suostuisi karanteeni. Tämä on vapaa maa ja minulla on oikeus liikkua missä tykkään.

Kerro se kuule verottajalle. Sinun vapautesi on aina sen varassa, ettei se tuota muille liikaa haittaa. Nyt ei ole sellainen hetki maailmanhistoriassa, että sinä liihotat missään, seuraavaksi tulee toinen käsi housunkaulukseen ja toinen niskaan, ja istut autossa matkalla vahdittavien karanteeniin. Jos olisit taiwanilainen, saisit lisäksi melkoiset sakot ja linnaa.

Vierailija
60/93 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olis kerrankin olla poissa päiväkodista räkänokkia pyyhkimästä. Kukaan ei aivastaisi lautaselleni kesken ruokailun eikä klähmisi tahmaisia tassujaan mun vaatteisiin.

Vaihda alaa, pliis! Kukaan ei pakota sinua menemään töihin päiväkotiin. Varsinkin tuolla asenteella aiheutat vain hallaa lapsille. Tee kaikille (myös itsellesi) palvelus ja lopeta työt lasten parissa. 

Höpö höpö. Ei päiväkodissa ja koulussa työskentely edellytä mitään kutsumusta. Itse olen koulussa töissä ja vaikka hoidankin hommani, en silti pidä kaikista lapsista, enkä siitä, että aina samat naamat ovat jojo nenässä koulussa ja levittävät sitä räkää sitten joka paikkaan paskaisilla käsillään. Kun kotonahan ei kipeää lasta kannata pitää, vaan lähettää kouluun tartuttamaan kaikki.

Syö itse vieraiden mukuloiden aivastaessa lautasellesi, kun olet valvontaruokailussa. Ei siitä tykätä tartte vaikka töissä onkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi