¤¤ SYYSkeijujen ma-ti ¤¤
 Hei vaan ja tässä linkki Juhannukseen:
 http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7634538&p=1&tmode=1&smode…
 -piias-
Kommentit (26)
 Tänään oli lääkärineuvola ja kohdunsuu on jo hieman pehmennyt, muttei onneksi lyhentynyt. Ihan tavallista uudelleensynnyttäjälle, mutta tilannetta tarkkaillaan. Lääkäri olisi auliisti kirjoittanut sairaslomaa supistuksista, mutta ajattelin, että jos nämä 4 päivää vielä teen töitä ja sitten alkaa loma. Otan rauhallisemmin töissä ja yritän kotonakin levätä.
 Muuten neuvolassa kaikki ok:
 -verenpaine 117/77
 -pissanäyte ok
 -kohdunkorkeus 24 cm eli hieman tipahtanut aijemmasta, keskikäyrän yläpuolella kuitenkin
 -painoa tullut 0,0kg edellisestä eli 3 viikon takaisesta käynnistä. Ihan tyytyväinen olen, edellisellä kerralla tullut ihan reippaasti
 PIIAS minä kävin uimassa viime viikolla, ihanaa oli kun viilensi hieman omaakin oloa rannalla. Uimahallissa voisi alkaa käydä vielä viime metreillä, tekisi hyvää ennen synnytystä ja on yksi niitä harvoja liikuntalajeja, jotka ei kuormita ennestään niveliä.
 Mayella ja Onni rv 26+6
 Neuvola kuulumisia: sain saikkua kaks viikkoa supistusten takia ja voipi olla että siitä vielä jatkuu.
 Kävin kädenvääntöä terveydenhoitajan kanssa, etten huoli siltä lääkäriltä sitä saikkulappua, kun enää muutama viikko töitä! Hoitaja vain tokas, että jos et makaa kotona niin lähetän sut päksiin makaamaan. Valitse itse,joko kotona tai sairaalassa....
 eipä siinä muu auttanut ja taitaahan se viisaimpaa näin ollakkin.
 Mutta nyt menen saunaan, mies odottelee jo vuoroaan päästä koneelle =)
 *tiitiäinen rv.28*
 Meidän neuvolalääkäriltä ei irtoa sairaslomalappua helposti. Viimeksi terveydenhoitaja oli sitä mieltä että olisi hyvä jäädä vähäksi aikaa huilimaan kotiin, mutta kun tulin lääkärin vastaanotolta niin töihin lähdin. Voi olla tietty mussakin vikaa, pitäis ehkä osata sanoa suoremmin miltä tuntuu.
 rv 30+1
 Mulla on rv 28 täynnä tänään.Lääkärineuvolassa kohdunkaula oli noin 3 senttiä mutta pehmentynyt ja hieman jo auki. Olen ensisynnyttäjä. Lääkäri sanoi vain että minun mielestä ihan normaalia. Onko? Kun mitään ohjeita ei antanut suuntaan eikä toiseen ja itsekään en hoksannut kysyä. Onko tietoa?
 Sitten toinen aivan idiootti kysymys, mutta löytyykö jostain jotain listaa (listatkaa vaikka te täällä) mitä kaikkea ja kuinka paljon olisi hyvä vauvalle hankkia. Mulla ei nyt ole juurikaan muuta kuin tuo pakkaus. Tarkoitan lähinnä vaatteita ja muita tarvikkeita... Tuli muuten mieleen, että onkohan noissa neuvolasta saaduissa lappusissa. Pitääpäs tarkistaa.
 Mielenkiintoista ollut huomata kirjoituksistanne, että aika monilla on jo supistuksia. Mulla on taas tänään ollut niin supistusherkkä päivä että. Soitinkin polille ja sain lähetteen labraan eli kävin viemässä pissanäytteen. Tuskinpa siitä mitään löytyy, mutta tuleepahan tarkistettua. Ihmettelen kyllä hieman, että miten mulla nyt niin paljon supistelee jo tässä vaiheessa, kun ei aiemmissa raskauksissa näin aikaisin ole suppareissa ollut ihmettelemistä. Nyt illastakin heti kun lähden kävelemään, niin supistaa ja sama juttu oli aamupäivällä. Seuraava lääkäriaika olisi vasta 24.7. Saapa nähdä, pääsenkö sinne asti vai joudunko jo aiemmin käymään tarkistuttamassa kohdunsuun.
 Miehistä oli puhetta. Meidän isäntä on metsäkoneyrittäjä. Ja jalkapalloa kyllä seuraa, kuten itsekin jonkun verran teen. Tosin mies tykkää enemmän jääkiekosta (no johtuu tietty siitä, kun Suomikin on mukana), kun taas itse en niinkään välitä.
 Vauvan tarvikkeista. Kaikki muut jo löytyy edellisten jäljiltä valmiina, mutta turvakaukalo täytyy ostaa uusi. Vaatteita on yllin kyllin edellisten jäljiltä. Siitäpä tulikin mieleen, että niitä vaatteitahan vois jo pikkuhiljaa alkaa pestä. Varaston jäljiltä ovat, joten pakko pestä ennen käyttöönottoa. Sairaalakassin pakkaaminen ei ole tullut vielä mieleenkään ennen kuin vasta sitten, kun täältä pinosta luin, että joillakin se on jo valmiina. Jos nämä supistukset runsaina jatkuvat, niin täytyy varmaan jossain vaiheessa jo vähän miettiä, että mitäs sinne kassiin piti laittaakaan.
 Uimisestakin täällä oli juttua. Juhannuksen aaton aattona kävin ekan ja tähän tullessa ainoan kerran uimassa. Sen uinnin jälkeen selkä tuntui jotenkin jäykältä ja väsyneeltä ja tuntui, että alkoi vähän supistella, kun sinä päivänä ei ennen uintia ollut supistellut ollenkaan. Täytyy nyt katsoa, milloin sitä uisi seuraavan kerran vai jäikö tuohon yhteen kertaan.
 Nyt on pakko lopetella ja ruveta nukkumaan. Mukavia kesäkuun viimeisiä päiviä kaikille keijuille!
 neronja rv 30+3
Kyllä hymyilytti kun kuulin kuinka paljo on tullu painoo lisää! Huimat 900 g viikossa, oho!! Nyt paino noussut 10 kiloa tammikuusta. =)
Hemppa oli edelleen tosi hyvä ilman rautaaki, 124 näytti. Ja vaikka etukäteen pelkäsin mutta tällä kertaa sain ajan sinne lääkäriin, se on jo kahden viikon päästä, neuvolan kans peräjälkeen. Lisäksi patisti mut ennen lääkäriä sokerirasitukseen, sitte loppukuusta synnytysvalmennukseen ja elokuun alussa sairaalaan tutustumaan.
Mitähän muuta se kehu..Vauva on pää alaspäin! =) Kaikki unohtunu mitä turistiin!
Miisa84 & Vilperi, Rv 27+5