Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen lapsi sairastunut koronaan

Vierailija
01.03.2020 |

Kertoo YLE

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa 940 oppilasta. Hurraa massakoulut ja avoimet oppimisympäristöt 😖.

Tuohon henkilökunta mukaan niin 1000 altistunutta. Kaikki käyttää samaa ruokalaa, kulkee samoilla käytävillä ja koskee samoihin ovenkahvoihin

Vierailija
142/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi nyt viranomaisten taholta lietsotaan paniikkia? Miksi karanteeneja kun kuolleisuus on pienempi kun normiflunssassa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaille tuosta tuskin seuraa loppujen lopuksi muuta kuin kahden viikon peliputki pleikalla.

Vierailija
144/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä koululuokallista lapsia sai nyt uuden talviloman, ovat varmaan mielissään suurin osa. Vaikka joutuvatkin kotona viettämään sen. Ja tuskin monikaan heistä kerennyt tautia itselleen nappaamaan edes.

Vierailija
145/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset levittävät keuhkoruttoa! Tarttuu myös lemmikkeihin.

Vierailija
146/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnin palkka on kuolema!

Vierailija
147/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin väliä? 

Vierailija
148/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entajua kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi perheenjäseniä ei laiteta karanteeniin, vain oppilaat?? Jos oireettomana voi levittää niin ??... jos kontaktiajaksi lasketaan 15min niin eihän se pois lue sitä jos tää lapsi ollut räkäisenä yskimässä vaikka välitunnilla jonkun muun lähellä niin kyllähän se tarttuu siitä kun pisarat leviää sekunneissa. Mulla ei ainakaan oo yhtään mielenkiintoa sairastella tähän alkuvuodelle enää mitään tauteja. Miksi tätä vähätellään? Kiinassa useita ihan terveitä 30-40v ihmisiäkin kuollut tähän virukseen.

Ei lapsi ollut räkäinen eikä ollut yskää.

Vierailija
149/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma voi vaan ihmetellä ihmisten typeryyttä. Jos olisin itse sairastunut, en todellakaan olisi päästänyt lasta kouluun tartuttamaan muita. Idiootteja maa pullollaan. Voisi vähän miettiä, että millaisia seurauksia voi olla lapsille, joilla on joku perussairaus, opettajille jne. Kyllä ärsyttää, että ajatellaan, ettei tautia tarvitse rajoittaa, koska ne, joilla on joku perussairaus, eivät ole riittävän tuottoisia yhteiskunnan jäseniä, että voivat samantien kuolla pois. Muissa maissa sentään ajatellaan kaikkien etua, ei vain terveiden. Uskomatonta tunarointia.

Vierailija
150/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä koululuokallista lapsia sai nyt uuden talviloman, ovat varmaan mielissään suurin osa. Vaikka joutuvatkin kotona viettämään sen. Ja tuskin monikaan heistä kerennyt tautia itselleen nappaamaan edes.

Eikö teistä kukaan katsonut sitä tiedodustilaisuutta?

Opetus hoidetaan etänä, eli ei mitään lomaa.

Vierailija
151/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomi ei tee tarvittavia toimia taudin leviämisen estämiseksi? Miksi tauti saa levitä rauhassa täällä mutta muualla ei?

Miten niin saa levitä täällä rauhassa? Sairastuneiden läheisiä on muutama sairastunut vaan. Ja nyt 130 ihmistä karanteenissa.

Vierailija
152/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan rohkeasti Italiaan, eihän maksettua lomamatkaa kukaan hölmö peruuta...? (Täältä eilen luettua.)

ei köyhällä ole varaa peruuttaa. Tuossahan on useiden satojen edestä laitettu rahaa.

Joku rikas voisi antaa rahaa siitä hyvästä etten mene matkalle. Ajattelin toteuttaa matkan, koska säästin siihen kaksi vuotta.

Vierailija
153/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yleisen edun pitäisi mennä oman edelle, vaikka se kirpaisisikin. Onko sinulla varaa olla vaikkapa kohteessa karanteenissa ja päälle vielä Suomessakin? Sairastua koronaan, jonka toki tsägällä saa jo ihan Suomestakin.

Vierailija
154/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan rohkeasti Italiaan, eihän maksettua lomamatkaa kukaan hölmö peruuta...? (Täältä eilen luettua.)

ei köyhällä ole varaa peruuttaa. Tuossahan on useiden satojen edestä laitettu rahaa.

Joku rikas voisi antaa rahaa siitä hyvästä etten mene matkalle. Ajattelin toteuttaa matkan, koska säästin siihen kaksi vuotta.

Juuri näin. Samasta syystä itsekin kävin lomalla viimeviikolla. Tulin perjantaina takaisin Suomeen. Odottelen nyt 2 viikkoa oireita. Toistaiseksi ei tunnu missään. Töihin on pakko mennä ja meillä ei perinteisesti ole työterevyttä ja pomokin puolipakottaa töihin kipeänä, kun ei ole varaa edes palkattomana olla pois. Olen monesti ollut monta viikkoa nenä valuen ja yskien töissä. Tämä on tätä päivää suomalaisessa työelämässä.

Ei näillä palkoilla ole varaa peruutella mitään lomia.

T: 9e tuntipalkka

Vierailija
155/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koulun siivoojat ja tiskaajat?

Vierailija
156/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tartunnan saaneista ei oo kuoleman kielissä. Eikö tällä 10 v ollut lievät oireet? Italia on hieno maa, siellä minäkin oon käynyt 4 kertaa ja Sisiliassa 4 kertaa. Menen sinne vielä mutten tietenkään nyt. En poistu Suomesta mihinkään en edes laivoille. Tiettyyn maaseutu paikkaan voin mennä jos alkaa kovasti kuumottaan täällä. 

Vierailija
157/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri epäilee että hänellä on korona, on kaikki oireet ja on ollut kontaktissa Italiasta palanneen henkilön kanssa. Silti ei testata eikä oteta sairaalaan sisään ja sanottiin että hänen koulukäiset lapset voi mennä kouluun jos ei ole mitään oireita. Näin huoletonta täällä Suomessa. Lapset ovat isoissa kouluissa, toinen alakoulussa ja toinen yläkoulussa, mun lapsi on toisen kanssa samassa koulussa, hmm pelottavaa.

Hän voi ihan vapaasti laittaa itsensä ja perheensä karanteeniin. Ja ystävänsäkin.

Vierailija
158/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaisi pieninki flunssan oirein jäädä koulusta pois. Suomessa ei ikinä tehdä asioita kunnolla, pitäisi olla selkeät ohjeet ja vaikka koulu kiinni viikoksi.

Tämän kansan työkiiman tuntien ahkerimpia työntekijöitä tullaan hakemaan työpaikoilta hazmaz-asuissa. Poiskannettaessa huutavat vielä epätoivoissaan - TYÖTÄ!!!

Itarat työnantajat eivät mitään saikkuja kausiflunssan perusteella anna. Itse veikkaan, että tästä Coronasta tulee täällä Suomessa vielä iso kriisi.

Vierailija
159/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin lapsena aika haka koronassa - mutten sentään sairaanloisen innostunut. Koronasta.

Vierailija
160/200 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin lapsena aika haka koronassa - mutten sentään sairaanloisen innostunut. Koronasta.

Mutta sairaanoloisena kiinnostaa kuitenkin työnteko, vaikka olisiki koronaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi