Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuvillakassi ei ole ekotuote

Vierailija
01.03.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11205106

Se tuhlaa luonnonvaroja

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joku uskaltaa sanoa ääneen, että perustalliaiset haluavat maailmanparantamisenkin helpoilla keinoilla.

Vierailija
2/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muovikassi on ekologisempi kun paperikassi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki niin tai näin,

aina meni väärinpäin!

Vierailija
4/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä yhtä kassia käyttää koko ajan niin sitten eri asia,ei niitä ole tarkoituskaan o mistaa satoja ihan brassailun takia.

Vierailija
5/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.mukaekoilija kantaa puuvillakassia olallaan jossa lukee eko

Vierailija
6/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhoista farkuista tehty kangaskassi, johon on kangaspalasta laitettu kissankuva, ostin jostain eläinsuojelun myyjäisistä. Se on tukevampi ja kivemman näköinen kuin muovikassi ja on ne vanhat farkut ekologisempia kassissa kuin jätteenä. Puuvillakassin voi tehdä monella tavalla. 

Vierailija
7/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äkkiä se sata kertaa tulee täyteen, kun kuljettaa töihin eväät ja käyttää kaupassa samaa kassia. Ei tarvitse vuottakaan mennä. Hyvin kestää, eikä sitä tarvitse kovin usein pestä, sitten vaan kun näyttää likaiselta ja silloin se menee lakanpyykin seassa. Eväät on rasiassa ja kaupasta ostettavat tuotteet kääreissä. 

Vierailija
8/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasan yksi kangaskassi jota käytän sekä käsilaukkuna että kauppakassina. En kuvittele että se olisi mikään ekotuote, mä vaan pidän sen laukun kätevyydestä (toimii käsilaukkuna, kauppakassina, kirjastokassina, uimakassina, salikassina jne) ja laukun kuvioinnista. Eiköhän kaikkiin muihinkin (käsi)laukkuihin/kasseihin menee luonnon voimavaroja.

Kiva jos mut nyt yhdistetään joihinkin ekohippeilijöihin ja syyllistetään epäekologisuudesta yhden kanssin takia 🤣

Vierailija
9/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä...mikä onkaan se öljyteollisuuden jälkeen eniten saastuttava?! Juurin puuvillateollisuus eli vaatetuotanto.

Vierailija
10/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tasan yksi kangaskassi jota käytän sekä käsilaukkuna että kauppakassina. En kuvittele että se olisi mikään ekotuote, mä vaan pidän sen laukun kätevyydestä (toimii käsilaukkuna, kauppakassina, kirjastokassina, uimakassina, salikassina jne) ja laukun kuvioinnista. Eiköhän kaikkiin muihinkin (käsi)laukkuihin/kasseihin menee luonnon voimavaroja.

Kiva jos mut nyt yhdistetään joihinkin ekohippeilijöihin ja syyllistetään epäekologisuudesta yhden kanssin takia 🤣

Hih hih

Vierailija
11/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi vähän sairasta, että olla lakeja tekemässä jotka kieltää muovipussit kokonaan. Tässä sen näkee miten vahvasti ihmisten päätökset pohjautuu mielikuviin.

Vierailija
12/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajalla on 19 kangaskassia.

Vierailija
13/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi vähän sairasta, että olla lakeja tekemässä jotka kieltää muovipussit kokonaan. Tässä sen näkee miten vahvasti ihmisten päätökset pohjautuu mielikuviin.

Itävallassa ei muovipusseja näe.

Englannissa on jonkin blogin mukaan muovipussin panttisysteemi.

Ellei kassia ole mukana, otan kaupasta pahvilaatikon ja vien siinä kamaa kierrätykseen.