Suomalainen lapsi sairastunut koronaan
Kommentit (200)
Milloin Suomessa suljetaan koulut, päiväkodit tai käsketään jäämään töistä pois ja kotiin.Ei koskaan, täällä on mentävä töihin aina, vaikka olisi mikä myrsky, lumikaaoas tai vastaava.Monissa maissa koulut ja muut suljetaan kun vaikeat sääolot, muttei Suomessa koskaan.Tärkeintä on vain että talous pyörii.Sama se on Korona tai muu tauti.Kotiin ei jäädä ennenkin kuin tauti päällä, sitä ennen voit huoleti kulkea töissä ja koulussa.
Miksi Suomi ei tee tarvittavia toimia taudin leviämisen estämiseksi? Miksi tauti saa levitä rauhassa täällä mutta muualla ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi ei tee tarvittavia toimia taudin leviämisen estämiseksi? Miksi tauti saa levitä rauhassa täällä mutta muualla ei?
Voisitko perustella miten Suomessa tauti saisi levitä muka sen paremmin kuin muissa länsimaissa?
Nyt mammat matkustelemaan pitkin maailmaa ja avartumaan. Tummakulmien alle! Koska minun keho ja minun määräämisoikeus!
Vierailija kirjoitti:
Nyt mammat matkustelemaan pitkin maailmaa ja avartumaan. Tummakulmien alle! Koska minun keho ja minun määräämisoikeus!
Mene Rami töihin, niin joku nainenkin voi sinusta kiinnostua.
Näkökulma: Tänään saimme tietää, että suomalaislapsi sairastui koronavirukseen – se kertoo siitä, että aihetta paniikkiin ei ole
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b1bc1aa-beb1-48f5-8d86-dfeefa6a6adf
Vierailija kirjoitti:
Näkökulma: Tänään saimme tietää, että suomalaislapsi sairastui koronavirukseen – se kertoo siitä, että aihetta paniikkiin ei ole
Iltapaskassa on omituisia kirjoituksia. Esimerkiksi se kun tes neuvotteluissa oli sovittu että saa tehdä 170h ilman ylityökorvauksia. Tämä uutisoitiin työntekijän ”voittona”.
Minulla on vastikään todettu diabetes, johon ei vielä ole lääkitystä.
Jos sairastun koronaan, onko tuolla seikalla merkitystä, että onko diabetekseen lääkitys vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa ymmärtää:
Korona ei ole influenssa eikä nuhakuume.
Se on virus, joka aiheuttaa mm keuhkokuumetta (vrt influenssassa keuhkokuume voi tulla jälkitautina)
Influenssaan on rokote, joka tarjotaan ilmaiseksi kaikille perussairaille ja perussairaiden lasten perheille. Näin pystymme suojaamaan näitä riskiryhmiin kuuluvia, joita on LAPSISSA JA TYÖSSÄKÄYVISSÄ. Perussairauksia ei ole vain elämän ehtoopuolelle ehtineillä.
Koronaan ei ole rokotusta.
Korona tarttuu hyvin herkästi JO ENNEN OIREIDEN ILMAANTUMISTA.
Koronassa influenssaan verrattuna merkittävästi suurempi osa tarvitsee SAIRAALAHOITOA.
Sairaalahoidossa olevista taas suurempi osa TEHOHOITOA.
Tehohoidosta huolimatta koronaan KUOLEE paljon suurempi osa kuin influenssaan.
Koronaviruksia on liikkeellä myös lievempinä muotoina, jotka aiheuttavat "tavallista" flunssaa, siis ollut liikkeellä jo ennen tätä uusinta virusta.
Osa tutkijoista pitää käsittääkseni mahdollisena myös sitä vaihtoehtoa, että tästä uusimmasta koronaviruksesta tulee lopulta myös yksi näistä lievempiä taudinkuvia aiheuttavista viruksista kunhan on ensin heittänyt kierroksen pari koko populaatiossa. Nähtäväksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vastikään todettu diabetes, johon ei vielä ole lääkitystä.
Jos sairastun koronaan, onko tuolla seikalla merkitystä, että onko diabetekseen lääkitys vai ei?
Sinä kuulut riskiryhmään koronassa. Mutta ei ne välitä, kun et ole perusterve.
Vierailija kirjoitti:
Hui kamalaa, ihan kotona sairastaa kun ei tarvetta sairaalahoidolle. Huoh tämän hysterian kanssa
Se on ymmärrettävää, että sairastaa kotona, sekin on ymmärrettävää, että leviäminen perheen kautta on huoli heikkojen ja perussairaiden sekä vanhusten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis otsikon perusteella voimme huokaista helpotuksesta. Lapsetkaan eivät jää paitsi kivasta kokemuksesta. Kuka näitä otsikoita kirjoittelee..
Täytyy myöntää, että olen myös snadisti vahingoniloinen. Nyt voivat äitikät alkaa kohkata kohtunsa hedelmien turvallisuudesta. Oi oi ja voi voi.
Muistutus taas tässä vaiheessa; Lapset ja aikuiset ovat ihan samalla viivalla. Sekä sairastumisen että hoidon suhteen. Piste.
Virossa tuli kuulemma jo tiukka käsky ja pitkät litaniat, että missä maissa lomailleet lapset ei saa mennä kahteen viikkoon kouluun/päikkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Keliakia ei altista korona-virus -taudin vakavalle muodolle. T: lääkäri
Suolistoon korona ainakin vaikuttaa. Ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaisi pieninki flunssan oirein jäädä koulusta pois. Suomessa ei ikinä tehdä asioita kunnolla, pitäisi olla selkeät ohjeet ja vaikka koulu kiinni viikoksi.
Miten olit ajatellut että hoidetaan kaikki ne työt jotka jää tekemättä kun ihmiset jää kotiin pienten kerran yskähtäneiden koululaisten kanssa? Siis ne joita ei niin vain tehdä etänä tai jätetä tekemättä?
Raju kuume eikä muutkaan oireet oikeuta töistä poisjäämistä. Töissä kuuluu käydä vaikka pää kainalossa.
Keliakia ei altista korona-virus -taudin vakavalle muodolle. T: lääkäri