Miksei Suomessa ole viinirypälehilloa? Kun jenkeissä "grape jelly" on ainakin lasten suuri suosikki!
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Sen takia koska viinirypäleet ei perinteisesti ole täällä kasvaneet, niin ei ole tullut rypälekulttuuria.
Tekisit itse?
Joo niin ajattelinkin kokeilla ja googlailin jo reseptejäkin mutta olisi paljon helpompaa hakea tuokin kaupasta. Onhan siellä vaikka jotain viikunahilloakin vaikkei meillä viikunoita kasvakaan.
Meillä on puolukka- ja lakkahilloa.
Meille on tullut pieni purkki viinirypälehilloa joululahjaksi. Paikallista tuotantoa ja muuten oikein maukasta, mutta siemenet oli jätetty sekaan, joten rouskuivat ikävästi hampaankoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia koska viinirypäleet ei perinteisesti ole täällä kasvaneet, niin ei ole tullut rypälekulttuuria.
Tekisit itse?
Joo niin ajattelinkin kokeilla ja googlailin jo reseptejäkin mutta olisi paljon helpompaa hakea tuokin kaupasta. Onhan siellä vaikka jotain viikunahilloakin vaikkei meillä viikunoita kasvakaan.
Eihän kukaan herkkusuu syö kaupan hilloja, Ei Suomessa eikä jenkeissä. Kaupan hillo on tuulipukujen ruokaa.
jelly ei niinkään ole hilloa, vaan sokerimehuhyytelöä jossa ei välttämättä ole aitoja aromeja. jam on enemmän sitä hilloa mitä täällä on, joka sisältää oikeaa marjaa tai hedelmää.
Tekisit itse?