Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin monet pitävät ihanteellisena 8-16 päivätyötä ma-pe?

Vierailija
29.02.2020 |

Tuntuu, että päivätyötä pidetään ihanteellisena.

Siis miten te jaksatte tota samaa oravanpyörää vuodesta toiseen? Aina ma-pe 8-16 tai vastaavat kellonajat. Aamulla heräät väsyneenä, samat iänikuiset aamutoimet joka ikinen aamu, sitten olet siellä kauheassa ruuhkassa, klo 16 pääset kotiin, taas kauhea ruuhka, kaupan kautta kotiin, iltatoimet ja melkeen kohta saakin mennä jo nukkumaan. Sitten odotetaan perjantaita kun on ruhtinaalliset 2 päivää vapaana, sitten klassinen sunnuntaiahdistus ja taas alkaa sama rumba maanantaina. Mitään lisiäkään ei koskaan tipu tietenkään.

Miten ihmeessä te jaksatte tota? Jaksoin 2kk päivätyössä ja se oli niin kauheeta oravanpyörää ja kaikki päivät tuntui ihan samalta. Ainoa positiivinen asia päivätyössä on se, että juhlapyhät on aina vapaat.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva olla aina ajoissa kotona. Olla apuna lasten läksyissä ja pääsee viemään heitä harrastuksiin. Ja tietysti viikonloput voi viettää lasten kanssa.

En tykännyt vuorotöistä, tein niitä kuusi vuotta putkeen. Rasitti se epäsäännöllisyys. Mies taas tykkää vuorotyöstään

Vierailija
22/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi tuollaista ollenkaan. Teenkin omasta halusta kuuden tunnin työpäivää ja työaika on 10 - 16, tää sopii mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yhteiskunta toimii arkirytmissä.

Vierailija
24/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen rytmi elämässä, oletan. Kätevää mm. lapsiperheissä. 

Vierailija
25/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut virastot menee kiinni klo 16 - no nämä asiat saa nykyään onneksi hoidettua netissä -, hammaslääkäriin on löydettävä aika vaikka ruokiksella, kun ne ovat myös auki 8-16 ja pistävät vielä lomakausiksi, jolloin ehtisi käymään, kiinni. Suurin osa kampaajista pistää kiinni klo 17, on säätöä ehtiä, kun työaika loppuu neljältä ja matkaankin tarvitsee aikaa. Kun pääsee itse töistä, kaikki menee kiinni. Kauppaan sentään nykyään ehtii koska tahansa. 

Vierailija
26/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on hyvä että saa vklp vapaat ja aina samat työvuorot niin tietää etukäteen ja voi suunnitella omat menot sen mukaan.

Vierailija
27/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työaikani on 4.3-12.30 ja minulle aivan paras! Lapset saa hakea tarhasta vasta päiväunien jälkeen eli 14.30 eteenpäin -> ehdin joko ottaa päikkärit tai käydä salilla, tehdä ruuan valmiiksi tms. Lapsiin jaksaa keskittyä kun oma aika on jo saatu.

Totta on ettei tuo työaika kaikille sovi (minun on päästävä nukkumaan klo 20 koska kello soi 3.20) JA mies hoitaa lapset yöunille ja tarhaan.

Vierailija
28/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vapaa työaika, pääasiassa teen ma-pe 8-16, koska tykkään olla töissä silloin, kun lapset on koulussa. Kiva olla sitten yhdessä perheen kanssa kotona.

Välillä teen 80% työaikaa, mutta yleensä tuo 100% menee ihan OK. Palkkani on sen verran hyvä, että 80% riittää oikein hyvin.

Täällä kehä kolmosen pohjoispuolella on paljon paikkoja, joissa ei tarvitse istua ruuhkassa.

Vierailija
29/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi tuollaista ollenkaan. Teenkin omasta halusta kuuden tunnin työpäivää ja työaika on 10 - 16, tää sopii mulle.

No varmasti tuokin sopisi monelle. Luulenpa että tässä verrattiin kuitenkin vuorotyötä tms.

Vierailija
30/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sekä puolison työt, päiväkodit, koulut ja harrastukset on ohjelmoitu tuohon samaan rytmiin.

Siitä on kyllä paljon iloa että vapaa-aika osuu samaan aikaan.

Muuten aika se ja sama mihin aikaan päivästä tuo vapaa on.

Vierailija
31/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan ok herätä aamulla. Pyöräilen 3km töihin, ei mitään ruuhkia, asun pikkukaupunhissa. Kiva siisti toimistotyö, palkka 4000e/kk. Illat ja viikonloput vapaata. Hyvin jaksaa!

Vierailija
32/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työaika on 14-22.30 ja tykkään siitä. Töiden jälkeen ei ihan kaikkea voi tietenkään tehdä, mutta paljon kuitenkin kuten käydä joissakin kaupoissa tai kuntosalilla tai katsella netflixiä. Jos olisi lapsia, vaihtaisin 2-vuorotyöhön takaisin.

Vierailija
33/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.30-15.30 on kaikista paras vuoro. Pääset ajoissa kotiin ja voit silti herätä vasta 6.30.

Vierailija
34/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut virastot menee kiinni klo 16 - no nämä asiat saa nykyään onneksi hoidettua netissä -, hammaslääkäriin on löydettävä aika vaikka ruokiksella, kun ne ovat myös auki 8-16 ja pistävät vielä lomakausiksi, jolloin ehtisi käymään, kiinni. Suurin osa kampaajista pistää kiinni klo 17, on säätöä ehtiä, kun työaika loppuu neljältä ja matkaankin tarvitsee aikaa. Kun pääsee itse töistä, kaikki menee kiinni. Kauppaan sentään nykyään ehtii koska tahansa. 

Mulla olisi töistä 50km matka hammaslääkäriin ja sieltä takaisin töihin 50km plus työmatkat sama matka edestakaisin eli 200km yhden työpäivän ja hammaslääkärin takia. Joten joutuisin ottamaan palkatonta päästäkseni hammaslääkäriin jos olisin päivätyössä eikä olisi ilta-aikoja. 2-vuorotyö helpottaa niin paljon elämää näissä asioissa.

Vierailija
35/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa ajattelen, että voisin ihan hyvin tehdä vain 20 tuntia töitä viikossa, 8-12 rytmillä. Olen tottunut tulemaan vähällä rahalla toimeen. Mieluummin kutenkin päivätyöt kuin iltavuorot. 

Vierailija
36/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jäädäkin työelämästä pois heti kunhan kolme seuraavaa ehtoa täyttyvät. Eli olen saanut omistusasunnon hankittua, olen saanut sen lainan maksettua ja niin paljon rahaa sijoituksiin, että niiden tuotoilla pystyy elämään.

Vierailija
37/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt viiden vuoden ajan 4 päiväistä työviikkoa ja se vaikutti huimasti jaksamiseeni. Jostain syystä en ole sen jälkeen enää sairastellut pahemmin, enkä kärsinyt esim. selkäkivuista. Selvästi ollut positiivisia vaikutuksia.

Vierailija
38/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä puuduttavaa. Itse uuvun tavallisessa päivätyössä nopeasti. Vuorotyössä on sentään vaihtelevat työajat ja lisäksi pääsee tekemään viikonloppuja ja pyhiä joilla ei ole minulle mitään merkitystä, mutta jostain syystä ihmiset on onnistuttu aivopesemään niin että ne on mukamas jotenkin tärkeitä.

Tuollainen toisia ylenkatsova ja halveksiva asenne ei tee sinusta älykkäämpää ihmistä, vaikka niin luulet. Oletko niin nuori tai tyhmä, ettet muka tiedä/ymmärrä, miksi meillä on arkipäiviä ja pyhiä? Uskonto ne on pitkälle määrännyt tässä ja monessa muussakin maassa. Ei siitä kauan ole, kun vain huoltoasemilla saattoi käydä kaupassa sunnuntaisin. Lauantaisinkin monet kaupat menivät jo keskipäivällä kiinni. 

Voi hyvin olla, ettet sinäkään olisi niin innostunut viikonloppuvuoroista, jos et saisi niistä enemmän palkkaa.  Nyt saat, koska noudatamme vielä pikkuisen niitä vanhoja tapoja. Jos kaikki päivät olisivat samaa puuroa, niin lopulta sinusta ei tuntuisi, että työssäkäynnissä olisi mitään vaihtelua. Sinä saat sen vaihtelun tunteen vain siksi, että suurimmalla osalla on arkityö. Voit peilata omaa elämääsi muihin ja kokea tekeväsi eri lailla. Jos kaikki tekisivät kuten sinä, et huomaisi eroa. 

Vierailija
39/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut minäkään. Olin illalla aina niin väsynyt, etten saanut yhtään mitään aikaan. Harrastuksista oli turha haaveilla kun ei vaan jaksanut. Mulle sopii erilaiset vuorot ja arkivapaat on ihania.

Onpa jännää miten erilaisia ihmiset ovat. Minulla taas meni pakka täysin sekaisin vuorotyöstä. Unirytmi sekaisin, kaikki vapaa-ajat nukkuessa, pulssi koholla, viikonloput pilalla, iltaharrastukset ei mahdollisia. No joo, arki- ja pitkät vapaat kyllä plussaa vuorotyössä mutta mun elimistö tarvitsee säännöllisen vuorokausirytmin.

Vierailija
40/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kaikista olennaisimmat duunit on 24/7 duuneja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan