Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin monet pitävät ihanteellisena 8-16 päivätyötä ma-pe?

Vierailija
29.02.2020 |

Tuntuu, että päivätyötä pidetään ihanteellisena.

Siis miten te jaksatte tota samaa oravanpyörää vuodesta toiseen? Aina ma-pe 8-16 tai vastaavat kellonajat. Aamulla heräät väsyneenä, samat iänikuiset aamutoimet joka ikinen aamu, sitten olet siellä kauheassa ruuhkassa, klo 16 pääset kotiin, taas kauhea ruuhka, kaupan kautta kotiin, iltatoimet ja melkeen kohta saakin mennä jo nukkumaan. Sitten odotetaan perjantaita kun on ruhtinaalliset 2 päivää vapaana, sitten klassinen sunnuntaiahdistus ja taas alkaa sama rumba maanantaina. Mitään lisiäkään ei koskaan tipu tietenkään.

Miten ihmeessä te jaksatte tota? Jaksoin 2kk päivätyössä ja se oli niin kauheeta oravanpyörää ja kaikki päivät tuntui ihan samalta. Ainoa positiivinen asia päivätyössä on se, että juhlapyhät on aina vapaat.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsipeheellä hyvä, että näkee lapsiaan joskus. muuten kyllä pidän vaihtelusta

Vierailija
2/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millä tavalla elätät itsesi tällä hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut minäkään. Olin illalla aina niin väsynyt, etten saanut yhtään mitään aikaan. Harrastuksista oli turha haaveilla kun ei vaan jaksanut. Mulle sopii erilaiset vuorot ja arkivapaat on ihania.

Vierailija
4/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et antanut sitä sun mielestä parempaa vaihtoehtoa, joten eihän meillä ole mihin verrata kumpi tai mikä olisi parempi.

Vierailija
5/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä puuduttavaa. Itse uuvun tavallisessa päivätyössä nopeasti. Vuorotyössä on sentään vaihtelevat työajat ja lisäksi pääsee tekemään viikonloppuja ja pyhiä joilla ei ole minulle mitään merkitystä, mutta jostain syystä ihmiset on onnistuttu aivopesemään niin että ne on mukamas jotenkin tärkeitä.

Vierailija
6/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 6-14, ja vaikea herätä niin aikaisin. 7-15 olis paras työaika minusta, klo 16 liian myöhään, pimeää jo talvella.

Vierailija
7/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sellaisestakaan nauttisi, että joka viikko joutuisi herätä milloin sattuu kuten näyttää olevan vuorotöissä. Sitähän on tutkittukin että on haitallisinta ihmisille, kun sisäinen kello sekoaa.

Vierailija
8/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutkin persut. Sossun luukulla.

Vierailija
9/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyössä tietenkin. Vuorot on vaihtelevia joten myös päivät vaihtelee mukavasti, vapaita on välillä kivasti peräkkäin esim. 4 vapaata peräkkäin jolloin se oikeasti tuntuukin vapaalta toisin kuin se 2 pvän viikonloppu. Työputket vaihtelevat kivasti, välillä voi olla vaikka 6 päivän putki, välillä vain 3 päivän työputki. Elämässä kivasti vaihtelua vuorotyön myötä. Sitten tietysti palkkaa vähintään +500e pöivätyöhän verrattuna ja joskus jopa tonni lisää. Töitä voi sumplia kivasti jos haluaa vaikka matkalle ilman varsinaista loma-aikaa niin tekee enemmän töitä putkeen ja sitten vaikka 4-5 päivän vapaa ja lähtee matkalle. Meillä saa tehdä myös pitkiä vuoroja jolloin ei tarvitse raahautua 5 päivänä viikossa työpaikalle vaan sen pari- muutaman kerran raahautuu työpaikalle ja loput viikosta lomailee.

Ap

Vierailija
10/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tekisi normi päivätyötä, koko päivä pilalla!

Onneksi sain neuvoteltua työajaksi 7.30-12.00.

On viikonloppunakin joskus töitä, joten arkivapaitakin on.

Vierailija
11/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se on tylsä. 7-15 olisi ok, varsinkin kun on lyhyt työmatka. En tee suoraa asiakaspalvelua, mutta vanhanaikaisen pomon mielestä ainoa oikea työaika on se, mihin 80-luvulla on toimistotyössä totuttu. Itsellä oli valtiollakin joustavammat, vaikka oli aspaa, sovittiin vain työkaverin kanssa. Tämä on suunnittelutoimisto, missä käy yhteistyökumppaneita muutama viikossa ja heidänkin kanssaan ne palaverit sovitaan aina etukäteen.  Olen ehdottanut joustavia työaikoja, kuulemma pomo ei jaksa nousta aikaisin. Ei hän edes kyttää, sillä on itse paljon työmailla, mutta se on vain totuttu vanha tapa. 

Vierailija
12/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2- vuorotyö on paras! Öistä en tykkää yhtään, vaikka niiden jälkeen saa kyllä vapaita kivasti ja tietty rahaa.

Vierailija
13/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä heräisin väsyneenä aamuisin? Menen nukkumaan kympin jälkeen ja herään ilman herätyskelloa viimeistään puoli seiskalta, jolloin unta on tullut jo kiitettävästi. En myöskään istu missään ruuhkissa, vaan ajelen autollani kymmenessä minuutissa perille. Aamulla teinit hoitavat omat heräämisensä ja en vahdi heitä ollenkaan, kaksi kertaa viikossa kyllä keskimmäinen tulee kyytiin, kun lukio alkaa kasin jälkeen.

En käy myöskään kaupassa kuin pari kertaa viikossa, joten se ei ole mikään kummoinen juttu. Iltasella on hyvin aikaa olla perheen kanssa, harrastaa ja möllöttää vain.

Tykkään työstäni hyvin paljon ja minua ei ole ikinä ahdistanut sinne meneminen vaan päinvastoin lomien lopullakin oikein odotan, että saan aloittaa taas normaalin arjen.

Jos ihminen ei osaa nauttia arjestaan, niin elämä on varmasti tylsää. Itse nautin arjesta ja siitä, että kaikki rullaa omalla painollaan helposti eteenpäin. En odota oikeastaan edes lomia vaikka ne ovatkin mukavia.

Vierailija
14/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jossain esim. Lentokentällä tehdä pitkiä vuoroja kerrallaan ja sitten ollaan monta päivää vapaalla? Laivaliikenteessä 2 viikkoa töissä ja 2 viikkoa vapaalla tyyliin? Minulle sopisi tuollainen. Ymmärrän kyllä ettei perheelliselle ehkä onnistu millään..

Ei ap

Vierailija
15/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä osa-aikaisena ja tienaan saman kuin päivätyössä kokoaikaisena, kyllä kelpaa 😂👌

Ihanaa kun voi käyttää elämässään aikaa muuhunkin kuin työntekoon.

Vierailija
16/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se 8-16 on joistain hyvä juuri sen takia, kun se on niin ennustettavaa. Tänään olet 8-16 ja vuoden päästä tiedät olevasi 8-16.

Itse teen 2-vuorotyötä ma-su ja mun mielestä hyvä työaika. Tulee vaihtelua työpäiviin jo sillä. Ja perhettäkin ehtii kyllä nähdä.

Vierailija
17/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin itse nuorempana vuorotyöstä, lähinnä siksi etten ole aamuihmisiä ja koin että iltatyöt sopivat itselleni paremmin. Nyt kolmekymppisenä nautin kuitenkin päivätyöstä enemmän, tykkään rutiineista ja siitä että tiedän aikatauluni pitkälle tulevaisuuteen. Ei tarvitse enää odotella työvuorolistoja tai esim. hammaslääkäriaikaa varten pyytää erikseen vapaata. Myös erilaisia harrastuskursseja on enemmän iltaisin kuin päiväsaikaan.  

Vierailija
18/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä periaatteessa 3- vuorotyö, mutta saa päättää mitä vuoroja haluaa tehdä. Jotkut eivät tee ollenkaan öitä, jotkut taas eivät halua aamuja ollenkaan vaan ilta- ja yövuoroja. Toiset tykkäävät tehdä pidempiä vuoroja, toiset lyhempiä. Aina on porukkaa kuitenkin tarpeeksi kaikissa vuoroissa, joten tällainen onnistuu ja kaikki on tyytyväisiä. Yövuoroihin on meillä tunkua ja monesti on liikaakin halukkaita.

19/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tommonen perus päivävuoro ihan hanurista. Itse tekisin mieluusti 10-20 päiviä, mutta ainakin teollisuudessa työnantaja joutuu maksamaan vuorolisiä ilta- ja yövuoroista niin ei ole helppoa päästä iltatöihin.

Vierailija
20/102 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vuorotyötä osa-aikaisena ja tienaan saman kuin päivätyössä kokoaikaisena, kyllä kelpaa 😂👌

Ihanaa kun voi käyttää elämässään aikaa muuhunkin kuin työntekoon.

En yhtään kadehdi niitä vuorotyöläisten 12h+ vuoroja, vaikka olisikin sitten vapaata päivä tai pari perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme