Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hammaskiven poisto ultraäänilaitteella, onko kamalampaa

Vierailija
29.02.2020 |

itselle tuli outoa kuumotusta ja vihlontaa...
onko niin vaaraton kuin annetaan ymmärtää?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty monta kertaa ultralla hammaskiven poisto, eikä ole tuntunut epämiellyttävältä tai kipeältä. Yhdellä kerralla toimenpide ultralla sattuikin sitten paljon ja kyyneleet valuivat koko ajan. Tästä kirjattiin merkintä tietoihini ja seuraavalla käynnillä minulle sanottiin että ko. laitetta oli sillä kerralla käytetty liian isolla/tehokkaalla. Tekijä oli kokemattomampi, ja ei tätä ollut ymmärtänyt. Sen jälkeen on mennyt taas hyvin poistot ultralla.

Vierailija
22/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manuaalinen poisto ei tunnu miltään mutta se laite sattuu todella paljon eikä ainakaan minulla poistaa kaikkea vaan pitää poistaa vielä manuaalisesti senkin jälkeen.

Mun kohdalle on sitten kai sattunut kaikki sadistit jotka kaivaa ikenien alta ja kivusta+verestä päätellen hampaan juuria myöten. Koko suu on kipeä monta päivää, eikä ole kiva mennä töihin kasvot veressä ja paidassa veritahroja. Siksi en anna koskea muuta kuin ultralla ja hyvin on hampaat puhtaiksi saatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältä tuntuu hammaskiven poisto tehtynä uä:llä. Ainoastaan kielen leikkaus puudutuksessa tuntuu ikävämmältä. Ja mulle on tehty 3 rintasyöpään liittyvää leikkausta ja annettu sytostaatit.

Vierailija
24/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty monta kertaa ultralla hammaskiven poisto, eikä ole tuntunut epämiellyttävältä tai kipeältä. Yhdellä kerralla toimenpide ultralla sattuikin sitten paljon ja kyyneleet valuivat koko ajan. Tästä kirjattiin merkintä tietoihini ja seuraavalla käynnillä minulle sanottiin että ko. laitetta oli sillä kerralla käytetty liian isolla/tehokkaalla. Tekijä oli kokemattomampi, ja ei tätä ollut ymmärtänyt. Sen jälkeen on mennyt taas hyvin poistot ultralla.

Onko liian isosta tehosta muutakin vaaraa kuin kipu?

Vierailija
25/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hiljattain hammaskivenpoistossa ja kuulin ensimmäistä kertaa jostain ultrasta mitä käytti rapsuttelun jälkeen. Kiinnitin huomiota kummalliseen ääneen, mutta muuta en huomannut.

Vierailija
26/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi inhottavaa ultraääni ja vihlonta. Tuntuu että taju lähtee.

Vierailija
27/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään listalle vielä soodapuhallus. Vähintäinkin yhtä epämiellyttävä kuin ultra ja manuaalinen puhdistus.

Vierailija
28/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein hassuinta että tuntuu kuumotuksena tms. korvien sisällä, kellään muulla vastaavaa?

Vierailija
29/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut UÄ-pesua lainkaan epämiellyttävänä. Ei mitään jälkioireita tms.

Vierailija
30/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut UÄ-pesua lainkaan epämiellyttävänä. Ei mitään jälkioireita tms. Tosin paikkaukset ja jopa yhden kruunun asennus ja valmistelu hoitui ilman puudutusta. Juurihoitoa ei ole tehty, mutta voi olla, että siihen tarvitsisin juurihoidon.

Vierailija
31/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu sitten miltään. Minkälaiset tahmahampaat teillä oikein on, jos pelkkä hammaskiven poisto sattuu, ja vieläpä ultraäänellä? Fy fan. En halua edes kuvitella miten huono suuhygienia täytyy olla, jos päästää hampaansa tuohon pisteeseen. 

Voisitko vielä käsitellä höyrykoneen vaikutuksen maailmantalouden ja kansallisvaltioiden kehityksessä? Kiitos etukäteen.

Vierailija
32/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ohi aiheen mutta onko teillä koskaan hiottu hampaita ilman lupaa? itseä ärsyttää suunnattomasti jos suu täynnä instrumentteja kuulee sanottavan että hiottiin jostain ja pahimmassa tapauksessa on sitte huomannut itsekin että jaahas, hammas näyttää eriltä kuin tullessa

Vierailija
33/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tuota koskaan pitänyt pahana, vaikka ei se miellyttävääkään ole. Kyllä pahin kokemus on ollut ronskilla tyylillä tehty juurihoito.

Vierailija
34/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähän ohi aiheen mutta onko teillä koskaan hiottu hampaita ilman lupaa? itseä ärsyttää suunnattomasti jos suu täynnä instrumentteja kuulee sanottavan että hiottiin jostain ja pahimmassa tapauksessa on sitte huomannut itsekin että jaahas, hammas näyttää eriltä kuin tullessa

poskihampaassani oli ikäänkuin 5 huippua. Purupinnalla oli kariesta, joka paikattiin. Paikkauksen jälkeen hammas oli 4 huippuinen.

Vierailija
35/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kuulin että liian isot tehot voi tehdä tuhoa hammasjuureen! En voi potilaana tietää mitä tehoja ammattilainen käyttää, en ole edes älynnyt kysyä koskaan enkä tajunnut edes että tehoja tai laitteita on erilaisia, luullut että ultra ku ultra. Olen aina mennyt luottavaisin mielin hammashoitoon mutta minusta on tullut pelkopotilas ihan omien kokemusten myötä, tyyliin vihloo monta viikkoa ja sitten yhtäkkiä onkin juurihoidon tarve jossain aiemmin ehjässä hampaassa. Onko ultraäänikäsittelyllä siihen osuutta?

Vierailija
36/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tuli kahville suoraan tuosta operaatiosta ja puhui ihmeellisesti suu auki ammottaen että ei ole ikinä koskenut noin kovasti ja kivutonta piti olla pe""l... kuulemma puhuminen sattui  ja huulien koskettaminen sormella sattui. Jäi se kahvikin juomatta.

Vierailija
37/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan kukaan edes esittänyt tekevänsä ultraäänellä hammaskiven poistoa. Manuaalisesti aina ronkittu. Mulla on herkät ikenet ja vaikka eivät olisi tulehtuneet niin homma saattaa sattua, mutta kestettävällä tasolla, en ole puudutuksia kaipaillut. Mitä oon ihmisiltä kuullut niin toiset kokee ultraäänen keljumpana ja toiset manuaalirapsuttelun, mitä lienee yksilöllisiä tekijöitä siihen vaikuttamassa. Mutta sillä vastaajalla jolla on veritahroja paidassa hammaskiven poiston jälkeen, on kyllä joko aivan käsittämätön puoskari hampaita putsaamassa tai sitten jotain ongelmaa veren hyytymisen kanssa... kuulostaa tosi erikoiselta muuten.

Vierailija
38/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas sanottiin että nimenomaan nylyään postetaan pääsääntöisesti ultraäänellä. En tykännyt yhtään, mullakin tuntui korvissa asti.

Vierailija
39/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko liian isosta tehosta muutakin vaaraa kuin kipu?

Voiko hammaskiven poisto ultraäänellä vahingoittaa hampaan pintaa tai kiillettä?

Vierailija
40/96 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemukset vaihdelleet, sekä manuaalisessa että ultraäänessä. Välillä sattuu ja välillä ei. Taitaa olla tekijästä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi