Yli 30v. synnyttäneet
Oliko synnytys hankala? SYnnytitkö ensimmäisen vai toisen lapsen? oletko sitä mieltä, että lapset kannattaisi tehdä nuorempana?
Kommentit (12)
mutta kolmannen lapseni syntyessä olin 35 ja kaikista vaikein synnytys se oli mutta johtui lähinnä muista seikoista kuin iästä.
Neljännen synnytin vajaat kaksi vuotta kolmannen jälkeen ja siinä oli vastaavasti elämäni helpoin ja muidenkin synnytyksiin vertailuna äärettömän helppo synnytys.
Ja kyllä, jaksoin valvoa helpommin ja pärjäsin vähemmällä unella aikaisemman sarjan (2 lasta) kanssa jotka synnytin hieman yli kaksikymppisenä.... Muuten ei ole sen helpompaa tai vaikeampaa
Tosin kovin nuorilla esim. alle 18-vuotiailla tai vastaavasti yli 45-vuotiailla on enemmän komplikaatioita.
Synnytys oli varmaan ihan perussynnytys, ei mikään sujahdus mutta ei myöskään päivien kitumista. En mä usko,että synnytyksen helppous/hankaluus riippuu iästä.
Tämä oli ihan hyvä ikä saada lapsia. Jaksaa hyvin, ei ole kiire mihinkään ja talouskin on vakaa.
Mun elämässä tämä asia meni näin, mutta varmaan nuorempanakin on ihan hyvä ikä saada lapsia. Alle 25-vuotiaana olis ollut mulle huono lapsensaanti-ikä. Silloin olis varmaan harmittanut, ettei voi tehdä kaikkia haluamiaan asioita.
samana vuonna kun täytin 30v ja 2. ja 3. siitä 3v sisään.
Helppoja olivat nuo seuraavat vaikkei esikoisenkaan synnytys hankala ollut. Loppu syksystä syntyy meidän neljäs ja kätilön mukaan ainakin taitaa tulla ihan yhtä nopeasti kuin aiemmatkin (3h).
Toki varmaan väsyttää enemmän kuin aiemmin mutta kun on lapset jo isompia ja omatoimisempia saa levättyä silloin kuin vauvakin. Tai niin ainakin toivon!!
eivätkä myöhemmät synnytykset oleolleet mitenkään sen hankalampia kuin ne nuorena tapahtuneet. Eka oli tietysti omaa luokkaansa mutta loput auunnilleen samaa luokkaa.
Molemmat sujui oikein hyvin. Kuopuksen raskaus oli raskaampi, mutta johtui ehkä enemmän pienestä ikäerosta kuin iästäni. Tai ehkä sikäli saattoi johtua iästä, että ehkä olisin nuorempana palautunut nopeammin ensimmäisestä raskaudesta. Mene ja tiedä. En pidä itseäni mitenkään vanhana tähän hommaan, haaveissa on myös kolmas lapsi, ehkä joskus 4-5 vuoden kuluttua.
38-vuotiaana ja synnytykset vain helpottuivat iän myötä.
kolmas kaksi vuotta myöhemmin. Helppoja ja nopeita synnytyksiä olivat kaikki.
Kaikki lapsemme ovat syntyneet ollessani yli 30 v. Eka 30 v, Toka 32 v ja kolmas 34 v.
Kaikki ovat olleet helppoja ja nopeita synnytyksiä, viimeinen kaikkien helpoin.
Enemmän eroa on ollut raskauksissa. Kolme raskautta noin lähekkäin ei enää ihan nuorella ovat käyneet voimille ja kolmannen kanssa oli ihan voimat loppua kun selkä- ja lonkkasäryt olivat ihan hirveitä.
ja toisen 31v. Molemmat syntyivät suunnitellulla sektiolla. Raskauteen ei ikä vaikuttanut mitenkään, korekintaan sen, että osasi ottaa rennommin.
ja kuopuksen 37 vuotiaana ja kuopuksen synnytys ja jo odotusaika olivat tosi helpot.
ei mitään ongelmia sen eikä muidenkaan odotusten ja synnytysten suhteen. Esikoista odottaessa olin 23v