Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityt teille kysymys

Vierailija
29.02.2020 |

Mietin vain
Jos on koko ikänsä ajan elänyt raamatun oppien mukaisesti, mutta ei usko Jumalaan/Jeesukseen niin hän ei pääse taivaaseen
MUTTA
sarjamurhaaja, joka tappamiensa ihmisten jälkeen kääntyy uskoon ja syvästi katuu tekojaan, pääsee taivaaseen
En ymmärrä tätä logiikkaa.
Lisäksi: uskotko Jumalaan/Jeesukseen pelastuksen toivossa vai ihan vain koska haluat uskoa pelastuksesta riippumatta.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva keskustella näistä asioista asiallisesti uskovien ja ei-uskovien kesken. Mutta suurin osa ei-uskovien viesteistä on aina tätä pilkkaa satuolennoista ja uskovien tyhmyydestä. En ymmärrä.

Johtuu ihan siitä että *kaikki* uskovaisten viestit ovat joko jotain kopipastaa Raamatusta, mikä ei minua ateistina kiinnosta hevonvitun vertaa, tai jotain mölötystä satuolentojen teoista ilman ainuttakaan todistetta väitteidensä puolesta. En oikein näe muuta vaihtoehtoa ennen kuin uskikset alkavat vähän skarppaamaan retoriikkansa kanssa.

Kerran vastaavassa keskustelussa ”todisteeksi” ihmeparantumisesta olisi kelvannut lääkärin ELI IHMISEN kirjoittama paperi missä lukee että kyseessä on ihmeparantuminen :,D olette te ateistit hassuja.

Vierailija
62/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole jumalan vaan ihmisen työtä. Ihminen sai itse valita.

Ai? Minä olen aina ollut siinä käsityksessä että jumala loi ihmiset, ja että tämä samainen jumala olisi kaikkivaltias ja kaiken näkevä ja tietävä. Josta on yksinkertaisesti johdettavissa että jumala loi ihmisen pahaksi ilmeisesti ihan vaan vittuillaakseen tai jotain. Yhtä kaikki, se ei ole ihmisen valinta millaiseksi luoja on hänet luonut.

Jos siis oletetaan että tuollainen Raamatun kuvaama mielikuvitusjumala olisi olemassa...

Onko luomiskertomus sinulle tuttu? Jos ei niin kannattaa perehtyä asiaan. Muussa tapauksessa älä edes kommentoi.

On. Kumpaa niistä tarkoitat?

Niin tosiaan, Raamatussahan on *kaksi toisistaan erovaa* luomiskertomusta.

Erehtymätön my ass...

Ei kyllä ole kahta kertomusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaisten taivaaseen mahtuu 80 000 henkeä

Jehovalaisten taivaaseen 144 000 henkeä.

Eipä tavikset taivaaseen mahdu.

Luulen, että Jehovan todistajien mukaan uskovat pääsevät paratiisiin maan päälle ja pieni paras joukko pääsee jonnekin paremmille paikoille.

Ev lut uskoo, että ei tekojen vaan uskon kautta.

Mutta kukaan maailmassa ei pysty sanomaan, ketkä pääsee taivaaseen ja ketkä ei.

Vierailija
64/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussakin sanotaan, ettei ole ketään hyvää ihmistä. Ja niinhän se on.

No ei todellakaan ole. Minä olen hyvä ihminen ja käytännössä kaikki tuntemani ihmiset ovat hyviä ihmisiä.

Raamattu puolestaan on ihan paska kirja. Pitkävetinen, huonosti kirjoitettu ja päähenkilöt täysin epäuskottavia. Plagioitukin vielä suurimmaksi osaksi, eikä edes mitenkään hienovaraisesti vaan tyyliin "search & replacella" vaihdettu henkilöiden nimet vaan.

Vai niin. Hyvä ihminenkö pilkkaa toisten uskoa noin? Enkä kyllä usko, ettet ole koskaan valehdellut, ollut kateellinen tms.

No mikään noista ei tee minusta huonoa ihmistä, joten ei sinun tarvitsekaan uskoa.

Vierailija
65/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva keskustella näistä asioista asiallisesti uskovien ja ei-uskovien kesken. Mutta suurin osa ei-uskovien viesteistä on aina tätä pilkkaa satuolennoista ja uskovien tyhmyydestä. En ymmärrä.

Johtuu ihan siitä että *kaikki* uskovaisten viestit ovat joko jotain kopipastaa Raamatusta, mikä ei minua ateistina kiinnosta hevonvitun vertaa, tai jotain mölötystä satuolentojen teoista ilman ainuttakaan todistetta väitteidensä puolesta. En oikein näe muuta vaihtoehtoa ennen kuin uskikset alkavat vähän skarppaamaan retoriikkansa kanssa.

Miten sinä ajattelit että asiasta voi keskustella mikäli Raamattu ei sinulle kelpaa osana keskustelua? Raamattu nyt sattuu olemaan kristinuskon perusta. Jos sinua ei kiinnosta hevonvitun vertaa niin miksi edes vaivaudut näihin keskusteluihin?

Todista jumalan tai jeesuksen olemassaolo ja palataan sitten asiaan.

Kyse on uskosta eikä siitä että sinulle pitäisi todistella jonkun olemassaoloa :D

Usko vääristä syistä on erittäin haitallista sekä yksilön että yhteiskunnan kannalta. Ihan uskon kohteesta riippumatta.

Vierailija
66/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmetyttää kuinka uskovat aina korostavat uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen hänen poikanaan ja ihmisten syntien "lunastajana". Itselleni on vaikea sanoa mistään asiasta että uskon siihen, paljon ennemmin sanon että tiedän niin olevan tai että en tiedä.

Todellisuus on se että yksikään ihminen ei tiedä Jumalasta yhtään mitään, saati sitä että muinainen saarnamies ja maankiertäjä olisi muka ollut "Jumalan poika". Ihmiset puhuvat kertomuksista, joissa em. hahmot esiintyvät ja toimivat, ei itse asiasta.

Uskoahan voi kaikenlaisiin älyttömyyksiin: joku uskoo että horoskooppi todella ennustaa hänen tulevaisuuttaan, toinen uskoo homeopatiaan, kolmas enkeleihin, neljäs uskoo Jeesukseen jne.

Aikuinen järkevä ihminen ennen kaikkea epäilee, hän ei ole herkkäuskoinen. Uskossa on vahvan negatiivinen leima hänelle. Iänikuisille saduille jumalista ja "pelastuksista" hän hymähtää kyllästyneenä, hän ei välitä koska hän hyvin ymmärtää mistä niissä on kyse

Vierailija
67/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran vastaavassa keskustelussa ”todisteeksi” ihmeparantumisesta olisi kelvannut lääkärin ELI IHMISEN kirjoittama paperi missä lukee että kyseessä on ihmeparantuminen :,D olette te ateistit hassuja.

Mitä hassua siinä on? Totta kai lääkäri on oman alansa asiantuntija ja pätevin mahdollinen henkilö tuollaisen lausunnon kirjoittamaan.

Sinäänsä kyllä ymmärrän, eihän tuollainen lappu mitään silti takaa. Lääkäri voi erehtyä tai valehdella. Parempi todiste olisi vaikka amputoidun raajan kasvaminen takaisin.

Vierailija
68/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole jumalan vaan ihmisen työtä. Ihminen sai itse valita.

Ai? Minä olen aina ollut siinä käsityksessä että jumala loi ihmiset, ja että tämä samainen jumala olisi kaikkivaltias ja kaiken näkevä ja tietävä. Josta on yksinkertaisesti johdettavissa että jumala loi ihmisen pahaksi ilmeisesti ihan vaan vittuillaakseen tai jotain. Yhtä kaikki, se ei ole ihmisen valinta millaiseksi luoja on hänet luonut.

Jos siis oletetaan että tuollainen Raamatun kuvaama mielikuvitusjumala olisi olemassa...

Onko luomiskertomus sinulle tuttu? Jos ei niin kannattaa perehtyä asiaan. Muussa tapauksessa älä edes kommentoi.

On. Kumpaa niistä tarkoitat?

Niin tosiaan, Raamatussahan on *kaksi toisistaan erovaa* luomiskertomusta.

Erehtymätön my ass...

Ei kyllä ole kahta kertomusta.

Et ole tosissasi... kehoitat *minua* tutustumaan luomiskertomukseen mutta et itse edes tiedä montako niitä Raamatussa on. Sano että vitsailet...

http://www.leighb.com/genesis.htm

Vierailija
69/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se tilanne kun uskova umpikujaan jouduttuaan sanoo: "Tämä on uskon asia", ikään kuin se olisi jokin hyvä argumentti.

Kyseessä on pelkän irrationaalisen uskomisen tunnustus. Oikeastaan aika hävettävä asia, mutta uskovat varsin usein omassa itseriittoisuudessaan eivät osaa hävetä.

MINÄ uskon siihen yhteen oikeaan JUMALAAN ja siksi MINÄ pelastun, näinhän se menee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän