Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityt teille kysymys

Vierailija
29.02.2020 |

Mietin vain
Jos on koko ikänsä ajan elänyt raamatun oppien mukaisesti, mutta ei usko Jumalaan/Jeesukseen niin hän ei pääse taivaaseen
MUTTA
sarjamurhaaja, joka tappamiensa ihmisten jälkeen kääntyy uskoon ja syvästi katuu tekojaan, pääsee taivaaseen
En ymmärrä tätä logiikkaa.
Lisäksi: uskotko Jumalaan/Jeesukseen pelastuksen toivossa vai ihan vain koska haluat uskoa pelastuksesta riippumatta.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä eivät ole järjen vaan uskon asioita.

Ei voi kyllä noinkaan sanoa, koska kyllä uskovainen käyttää järkeään terävämmin

No ei, vaan uskovaiset ovat todistetusti tyhmempiä kuin ei-uskovaiset. Asiasta on lukuisia tutkimuksia. Toki se on ihan itsestään selvää, ei kukaan voi olla hirveän älykäs ja samalla uskoa satukirjaan joka oikeuttaa orjat ja naisten alistamisen ja olla vielä sitä mieltä että tämä on hyvä asia.

Haista home.

Vierailija
42/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon ihan pelastuksesta riippumatta, koska jos kaikki olisivat kristittyjä ja eläisivät oikeasti Raamatun arvojen mukaan niin elämä täällä maanpäällä olis paljon lähempänä taivasta. Ei meistä tässä ajassa virheettömiä tulis mut kuitenkin olis elo täällä mukavampaa.

Enpä tiiä. Onhan tässäkin ketjussa tullut selväksi että kristitty voi tehdä mitä vaan ja jumala armahtaa. Ei-kristitty taas on ihan paska jos tekee väärin.

Ei pidä paikkaansa, Jumalan armo EI ole halpaa armoa. Jos kristitty eksyy synteihin, Jumala kyllä tuo hänet takaisin, koska Hän ei jätä kesken sitä työtä, minkä on aloittanut.

Niinpä. Ja kyllä Raamattu vakavasti varoittaa käyttämästä hyväksi armoa ja tekemästä syntiä tahallaan. Paavali kirjoittaa tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armo, eli ansaitsematon rakkaus meitä kohtaan on Jumalan ydin sanoma ihmiselle.

Vierailija
44/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole jumalan vaan ihmisen työtä. Ihminen sai itse valita.

Ai? Minä olen aina ollut siinä käsityksessä että jumala loi ihmiset, ja että tämä samainen jumala olisi kaikkivaltias ja kaiken näkevä ja tietävä. Josta on yksinkertaisesti johdettavissa että jumala loi ihmisen pahaksi ilmeisesti ihan vaan vittuillaakseen tai jotain. Yhtä kaikki, se ei ole ihmisen valinta millaiseksi luoja on hänet luonut.

Jos siis oletetaan että tuollainen Raamatun kuvaama mielikuvitusjumala olisi olemassa...

Vierailija
45/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva keskustella näistä asioista asiallisesti uskovien ja ei-uskovien kesken. Mutta suurin osa ei-uskovien viesteistä on aina tätä pilkkaa satuolennoista ja uskovien tyhmyydestä. En ymmärrä.

Vierailija
46/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

u

Vierailija kirjoitti:

No ei, vaan uskovaiset ovat todistetusti tyhmempiä kuin ei-uskovaiset. Asiasta on lukuisia tutkimuksia. Toki se on ihan itsestään selvää, ei kukaan voi olla hirveän älykäs ja samalla uskoa satukirjaan joka oikeuttaa orjat ja naisten alistamisen ja olla vielä sitä mieltä että tämä on hyvä asia.

Mitä höpiset, nimenomaan toisinpäin tuo on tutkimuksissa havaittu. Henkisyyteen taipuvaisilla ihmisillä on selkeästi korkeampi äo.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religiosity_and_intelligence#Studies_comp…

Juuei.

Vierailija
47/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussakin sanotaan, ettei ole ketään hyvää ihmistä. Ja niinhän se on.

No ei todellakaan ole. Minä olen hyvä ihminen ja käytännössä kaikki tuntemani ihmiset ovat hyviä ihmisiä.

Raamattu puolestaan on ihan paska kirja. Pitkävetinen, huonosti kirjoitettu ja päähenkilöt täysin epäuskottavia. Plagioitukin vielä suurimmaksi osaksi, eikä edes mitenkään hienovaraisesti vaan tyyliin "search & replacella" vaihdettu henkilöiden nimet vaan.

Vierailija
48/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista home.

Korjaa asenteesi. Terapia voi auttaa sinutkin pääsemään yli uskonnollisista traumoistasi.

Vierailija
49/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta saat lainaksi esim David Pawsonin : tätä on kristinusko.

Myös Billy grahamin kirjat selkeitä ja hyvin asioita selittäviä. Keskustelupalstat ovat näissä asioissa enimmäkseen hämmentäviä.

Ja jos olet ihan oikeasti, tosissasi "etsimässä", soita ja sovi tapaaminen kenen tahansa pastorin tai uskovan papin kanssa, he kyllä keskustelevat kanssasi rauhallisesti, pakottamatta sinua sitoutumaan ellet ole valmis tai innokas itse niin tekemään.

Vierailija
50/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen tähden.

Vierailija
51/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva keskustella näistä asioista asiallisesti uskovien ja ei-uskovien kesken. Mutta suurin osa ei-uskovien viesteistä on aina tätä pilkkaa satuolennoista ja uskovien tyhmyydestä. En ymmärrä.

Johtuu ihan siitä että *kaikki* uskovaisten viestit ovat joko jotain kopipastaa Raamatusta, mikä ei minua ateistina kiinnosta hevonvitun vertaa, tai jotain mölötystä satuolentojen teoista ilman ainuttakaan todistetta väitteidensä puolesta. En oikein näe muuta vaihtoehtoa ennen kuin uskikset alkavat vähän skarppaamaan retoriikkansa kanssa.

Vierailija
52/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Minä olen aina ollut siinä käsityksessä että jumala loi ihmiset, ja että tämä samainen jumala olisi kaikkivaltias ja kaiken näkevä ja tietävä. Josta on yksinkertaisesti johdettavissa että jumala loi ihmisen pahaksi ilmeisesti ihan vaan vittuillaakseen tai jotain. Yhtä kaikki, se ei ole ihmisen valinta millaiseksi luoja on hänet luonut.

Jos siis oletetaan että tuollainen Raamatun kuvaama mielikuvitusjumala olisi olemassa...

Onko luomiskertomus sinulle tuttu? Jos ei niin kannattaa perehtyä asiaan. Muussa tapauksessa älä edes kommentoi.

Vierailija
53/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et halua kuulla muiden mielipiteitä asiasta, etkä oikeastaan edes salli muitten mielipiteitä.  Sitä se suvaitsevaisuus teettää.

Vierailija
54/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu ihan siitä että *kaikki* uskovaisten viestit ovat joko jotain kopipastaa Raamatusta, mikä ei minua ateistina kiinnosta hevonvitun vertaa, tai jotain mölötystä satuolentojen teoista ilman ainuttakaan todistetta väitteidensä puolesta. En oikein näe muuta vaihtoehtoa ennen kuin uskikset alkavat vähän skarppaamaan retoriikkansa kanssa.

Miten sinä ajattelit että asiasta voi keskustella mikäli Raamattu ei sinulle kelpaa osana keskustelua? Raamattu nyt sattuu olemaan kristinuskon perusta. Jos sinua ei kiinnosta hevonvitun vertaa niin miksi edes vaivaudut näihin keskusteluihin?

Vierailija
55/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko luomiskertomus sinulle tuttu? Jos ei niin kannattaa perehtyä asiaan. Muussa tapauksessa älä edes kommentoi.

On. Kumpaa niistä tarkoitat?

Niin tosiaan, Raamatussahan on *kaksi toisistaan erovaa* luomiskertomusta.

Erehtymätön my ass...

Vierailija
56/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä ajattelit että asiasta voi keskustella mikäli Raamattu ei sinulle kelpaa osana keskustelua? Raamattu nyt sattuu olemaan kristinuskon perusta. Jos sinua ei kiinnosta hevonvitun vertaa niin miksi edes vaivaudut näihin keskusteluihin?

Todista jumalan tai jeesuksen olemassaolo ja palataan sitten asiaan.

Vierailija
57/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et halua kuulla muiden mielipiteitä asiasta, etkä oikeastaan edes salli muitten mielipiteitä.  Sitä se suvaitsevaisuus teettää.

Mielipiteet ovat tosiaan kuin persreiät. Jokaisella on sellainen, eikä minua todellakaan kiinnosta nähdä tai kuulla sinun.

Faktat kiinnostaa, onko niitä?

Vierailija
58/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista jumalan tai jeesuksen olemassaolo ja palataan sitten asiaan.

Kyse on uskosta eikä siitä että sinulle pitäisi todistella jonkun olemassaoloa :D

Vierailija
59/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon koska en voi olla uskomatta. Jumala on antanut minulle kaiken, miten voisin lakata uskomasta?

Vierailija
60/69 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussakin sanotaan, ettei ole ketään hyvää ihmistä. Ja niinhän se on.

No ei todellakaan ole. Minä olen hyvä ihminen ja käytännössä kaikki tuntemani ihmiset ovat hyviä ihmisiä.

Raamattu puolestaan on ihan paska kirja. Pitkävetinen, huonosti kirjoitettu ja päähenkilöt täysin epäuskottavia. Plagioitukin vielä suurimmaksi osaksi, eikä edes mitenkään hienovaraisesti vaan tyyliin "search & replacella" vaihdettu henkilöiden nimet vaan.

Vai niin. Hyvä ihminenkö pilkkaa toisten uskoa noin? Enkä kyllä usko, ettet ole koskaan valehdellut, ollut kateellinen tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi