Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko koronarokotteen?

Vierailija
28.02.2020 |

rokote vai ei?

Otatko koronarokotteen?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Luotan pitkäaikaisiin rokotteisiin, mutta en näihin nopeasti kasaan pykättyihin, jossa voi olla ties mitä ikävää sivuvaikutusta.

Vierailija
2/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Luotan pitkäaikaisiin rokotteisiin, mutta en näihin nopeasti kasaan pykättyihin, jossa voi olla ties mitä ikävää sivuvaikutusta.

Samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan heti kun tulee, jos oon elossa enää silloin. Perussairauksia on.

Vierailija
4/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun sikarokote tuli ja olin raskaana/pieniä lapsia ja rokotteesta käytiin vääntöä..silloin otsikot oli juurikin että on vaarallisin lapsille/raskaanaoleville.. luonto päätti sitten niin, että tauti tuli meille juuri kun tuli ilmoitus seuraavalla viikolla alkavista rokotuksista..1lapsista joutui sairaalaan ja muilla kiersi lievänä tautina.. saa nähdä taas miten käy ja vaikee päätös on rokottaako vai ei..

Vierailija
5/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, haluan pysyä terveenä 

Zinc

Otatko ite Tippurin tai Kupan ?

Vierailija
6/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuvaikutukset ovat epätodennäköisiä, mutta rokotteen tehostakaan ei tule olemaan tietoa. En ottaisi.

Vierailija
7/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka saivat Pandemrix rokotteen talvella 2009-2010, eivät tarvitse rokotetta Coronaan, sillä Pandemrix antaa osittaisen suojan myös Coronaa vastaan

Vierailija
8/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Molemmat jos vaan mahdollista. 😇👍🏻

Vierailija
9/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Jos kysyit ap.lta niin en ottanut esim. sikainfluenssarokotetta. Mieheni sairasti sen, ei tarttunut.

Vierailija
10/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan heti kun tulee, jos oon elossa enää silloin. Perussairauksia on.

Tulee 2,5 vuoden päästä. Minä en ainakaan ole hengissä silloin enää verenpainetaudin ja astman vuoksi.

11/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on autoimmuunisairaus MS-tauti, niin en varmaan uskalla ottaa, jos rokote on ns. elävä heikennetty virus. Se sikainfluenssarokote pandemrixhan aiheutti osalla narkolepsian ymmärtääkseni juuri sitä kautta, että rokote käynnisti autoimmuunireaktion. 

Koronaviruksen riskiryhmään kuuluvat toisaalta juuri pitkäaikaissairaat, joten ei auta muu kuin punnita riskit. Itse uskoisin selviäväni koronaviruksesta hengissä, koska olen melko hyväkuntoinen sairaudestani huolimatta. Otan koronavirusriskin mieluummin kuin sen riskin, että saan rokotteesta uuden autoimmuunisairauden. Jos on yksi autoimmuunisairaus, muiden autoimmuunisairauksien riski on kohonnut.

Periaatteessa terveiden pitäisi ottaa rokote, jotta saataisin ns. laumasuoja.

Vierailija
12/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Koska minulla on autoimmuunisairaus MS-tauti, niin en varmaan uskalla ottaa, jos rokote on ns. elävä heikennetty virus. Se sikainfluenssarokote pandemrixhan aiheutti osalla narkolepsian ymmärtääkseni juuri sitä kautta, että rokote käynnisti autoimmuunireaktion. 

Koronaviruksen riskiryhmään kuuluvat toisaalta juuri pitkäaikaissairaat, joten ei auta muu kuin punnita riskit. Itse uskoisin selviäväni koronaviruksesta hengissä, koska olen melko hyväkuntoinen sairaudestani huolimatta. Otan koronavirusriskin mieluummin kuin sen riskin, että saan rokotteesta uuden autoimmuunisairauden. Jos on yksi autoimmuunisairaus, muiden autoimmuunisairauksien riski on kohonnut.

Monella varmaan on mielessä myös ne rokotteiden haittavaikutukset, kuten narkolepsia. vaikka ei kai se hirveän yleinen ollut?

Vierailija
13/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ottaisin. Otin sikapiikin eikä siitä mitään haittaa ollut.

Vierailija
14/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Aikanaan eräässä työpaikassa olisi pitänyt ottaa jokaiseen mahdolliseen kausinuhaan rokote erään hysteerisen työkaverin painostuksesta, mutta en ottanut ensimmäistäkään. Tämä sekopää syytti minua sairastumisestaan, otti lopputilin ja juoksi talon korkeimmassa johdossa vaatimassa minulle lopputiliä...

T: kokki evp

Vierailija
15/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kauhistuttavin mielisairaus tulee olemaan, kun pelätään sekä tautia että rokotetta.

Vierailija
16/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ottaisin. Otin sikapiikin eikä siitä mitään haittaa ollut.

Eikös sikapiikissä ole suolavettä - ainakin joulun aikaan...?

Vierailija
17/23 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka saivat Pandemrix rokotteen talvella 2009-2010, eivät tarvitse rokotetta Coronaan, sillä Pandemrix antaa osittaisen suojan myös Coronaa vastaan

Tämähän ei pidä paikkaansa. H1n1 viruksella ei oo mitään yhteistä coronaviruksen kanssa.

Sama ku väittäisi rotavirus rokotteen suojaavan influenssalta.

Vierailija
18/23 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Narkolepsian saa vain, jos ihmisellä on sille altistava geeni. Ei ole mitään tekemistä autoimmuunitautien kanssa.

Olen itse näitä geenitutkimuksia ollut tekemässä.

Minulla on tämä geeni ja otin sikainfluenssarokotteen, en saanut narkolepsiaa geenistä huolimatta. Sekin on vainmahdollisuus, ei sääntö.

Alkakaa jo uskoa tämä!

Vierailija
19/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin n. 10v sitten neuvolassa syyllistettiin minua nuorta äitiä siitä etten suostunut ottamaan sika-influenssarokotetta. Onneksi luotin omaan intuitiooni enkä painostuksen alla suostunut siihen. Eli aion tämän koronarokotteen kohdalla kanssa luottaa intuitioon.

Vierailija
20/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, riippuu siitä, miten tilanne kehittyy. Voin ottaa rokotteen, jos se sitten joskus vaikuttaa hyvältä ratkaisulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän