Opettaja sanoi raitiovaunussa ilman paiikkaa jäävälle sotaveteraanille: ”Kuule kundi, jos kondis on noin huono, tilaisit taksin”
Voi hyvää päivää miten vammaisia jotkut aikuiset/opettajat voivat olla!
Kommentit (109)
Kaarina Suonperä tekee kaikkensa pysyäkseen otsikoissa.
Kukaan ei puhuttele 95-vuotiasta kundiksi.
Kaarina sai vihkisormuksensa suurennettua, joten jotain täytyi taas keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://m.hikipedia.info/wiki/Kaarina_Suonper%C3%A4
Tässä oiva katsaus rouva kamarineuvoksen harrastukseen.
Aha tuo opettaja saapunut paikalle.
Ei, vaan se joka sanoo että juttu on täyttä scheissea. Matami vain on huomannut, että kun veteraanit vetää mukaan jokaiseen nillitykseen niin tietyt kansan rivit raivostuvat näppärästi. Ja kys. matami elää ja hengittää julkisuudesta.
Ei ole. Minä olin tuossa tilanteessa. Olitko sinä vai uskotko vain siihen ettei noin tapahtunut?
Eh hee, muistatkos sinä ”paikalla ollut” että minä vuonna tämä kuuluisa ratikkakeissi mahtoi tapahtua? Suonperä kun on kertoillut sitä eri lehtijutuissa vuosikausia...
No voisitko linkittää sitten ne jutut joissa Suonperä on toistellut tätä samaa tarinaa? Kun en itse löytänyt.
Itse olen tiedeyliopiston kasvatti, mutta joo, esim. amiksessa (ammattikoulussa) on oikeasti tuollaisia opettajia. Akateemisessa maailmassa ei juuri koskaan.
Toi Kaarina Suonpää on yhtä tyhmä muija kuin se Tennissukka-mamma, Lenita vai mikä se on? En usko koko tarinaa. On Kaarina keksinyt päästäkseen valittamaan suomalaisista; just sellanen ihminen jonka koko olemassaolo perustuu siihen että kertoo kuinka on itse parempi kuin muut.
M/39
Ei tämä Kaarina Suonperän juttu ole ihan tuulesta temmattu, vaikka kuinka mammat toisin väittävät, sillä näen päivittäin raitiovaunussa kuinka nuoremmat eivät tarjoa paikkaansa vanhuksille, liikuntarajoitteiselle tai raskaana oleville naisille, vaikka se kuuluu jo alkeellisimpiin käytöstapoihin, mutta ei, kun kotikasvatus on jäänyt saamatta.
Äskettäin avasin oven nuorelle äidille, jolla oli pari vuotias lapsi ja vauva vaunuissa tai oikeastaan yritin tehdä niin, kun pidin ovea auki, niin valehtelematta toista kymmentä henkilöä luikki röyhkeästi äidin ja lasten edestä sisään, KIITTÄMÄTTÄ edes, kunnes eräälle nuorelle miehelle kivahdin, ettei tarkoituksena ole olla ovenavaaja vaan helpottaa äidin liikkeeseen pääsyä ja menemään jonoon loppuun ja kun äiti lapsineen pääsi sisälle, läväytin oven nenän edestä kiinni.
Olin eräänä kauniina päivänä tulossa kotiin Tallinnasta ja laivaan kiivaimmin rynnimässä kyynärpäät ojossa oli kukapa muukaan kuin Rouva Tapakouluttaja. En ole sotaveteraani joten minun päälleni sai astua. Enpä sen koommin ole Sinisen Leidin ojennuksia ottanut vakavasti.
Vaikea uskoa opettajasta että vastasi niin. Mulla oli kyynärsauvat viime vuonna kun jalka leikattiin ja jos joku oli invapaikalla niin jäin siihen ja tuijotin ja sain paikan.
Jotenkin keksityn kuuloinen tarina tämä.
"Perunoita ei kuorita, koska se on työlästä. "
Pöh, perunoita ei kuorita koska ne maistuvat paremmilta ja ovat terveellisempiä kuorineen. En kyllä edes ole ajatellut että se olisi jokin etikettivirhe, eikä toisaalta kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä Kaarina Suonperän juttu ole ihan tuulesta temmattu, vaikka kuinka mammat toisin väittävät, sillä näen päivittäin raitiovaunussa kuinka nuoremmat eivät tarjoa paikkaansa vanhuksille, liikuntarajoitteiselle tai raskaana oleville naisille, vaikka se kuuluu jo alkeellisimpiin käytöstapoihin, mutta ei, kun kotikasvatus on jäänyt saamatta.
Äskettäin avasin oven nuorelle äidille, jolla oli pari vuotias lapsi ja vauva vaunuissa tai oikeastaan yritin tehdä niin, kun pidin ovea auki, niin valehtelematta toista kymmentä henkilöä luikki röyhkeästi äidin ja lasten edestä sisään, KIITTÄMÄTTÄ edes, kunnes eräälle nuorelle miehelle kivahdin, ettei tarkoituksena ole olla ovenavaaja vaan helpottaa äidin liikkeeseen pääsyä ja menemään jonoon loppuun ja kun äiti lapsineen pääsi sisälle, läväytin oven nenän edestä kiinni.
Ei tuollainen kivahtelu ja ovien nenän edestä kiinni läväyttelykään kyllä hyvää käytöstä ole. Häpeäisit!
En usko tämäntyylisiä juttuja tippaakaan.
Suomessa ei ole sellaista kulttuuria että muut kuin avoimesti sekaisin tai aineissa olevat päästäisivät suustaan tuollaista kellekään.
Sen kyllä uskon ettei joku ole antanut paikkaansa tai kysynyt, että tarvitseeko soittaa ambulanssia huonokuntoiselle tms., mutta tämä tarina kuulostaa ihan keksityltä.
Tapakouluttajalla sen verran jo ikää että hiljattain voi tarkoittaa vaikka 80-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Olin eräänä kauniina päivänä tulossa kotiin Tallinnasta ja laivaan kiivaimmin rynnimässä kyynärpäät ojossa oli kukapa muukaan kuin Rouva Tapakouluttaja. En ole sotaveteraani joten minun päälleni sai astua. Enpä sen koommin ole Sinisen Leidin ojennuksia ottanut vakavasti.
Tämä rouva on niin törkeä kommenteissaan, etten usko hänen oikeasti käyttäytyvän niin elegantisti kuin muita opastaa. Hienotunteinen ja kauniskäytöksinen ihminen, etenkään nainen, ei hauku muita julkisesti eikä myöskään juoruile. Lähes kaikesta hänen sanomastaan paistaa ikävä negatiivisuus ja huonojen puolien etsiminen muista.
Ei varmaan kannata kulkea julkisilla jos tuntuu että ei yhtään pysty seisomaan. Taksilla sitten, ei voi laskea sen varaan että joku antaa aina penkin. On turvallisempaa matkustajallekin.
Opettaja vähemmistön edustaja jos kundia käyttää puheessaan?
Vierailija kirjoitti:
Opettajan vanhemmat mahtavat olla ylpeitä :/ Noloa. Kyllä halveksuttaa tuollaiset aikuiset.
No entäs niiden parinkymmenen oppilaan vanhemmat? Luulisi, että jo kotona olisi lapsille opetettu, että mummot ja papat sekä muut liikuntarajoitteiset (viimeisillään raskaana olevat, kepeillä kulkevat, pikkulapset) päästetään istumaan.
Kun minä lähden koululuokan kanssa jonnekin, pääsemme tavallisesti alussa istumaan, koska koulumme on kaukana keskustasta, mutta pidän kyllä huolen siitä, että oppilaiden perät nousevat sitä mukaa kuin kyytiin nousee lisää ihmisiä. Samoin palatessa koululle päin oppilaat seisovat, kunnes vähitellen tulee istumapaikkoja lisää. Itse aina seison.
Oppilaat eivät muuten maksa linja-autokyydeistä penniäkään silloin, kun kuljetaan koululuokkana. Ei myöskään opettaja.
Vierailija kirjoitti:
"Perunoita ei kuorita, koska se on työlästä. "
Pöh, perunoita ei kuorita koska ne maistuvat paremmilta ja ovat terveellisempiä kuorineen. En kyllä edes ole ajatellut että se olisi jokin etikettivirhe, eikä toisaalta kiinnostakaan.
Multa kirskuu hampaissa ja kaiken maailman lierojen munat... Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoo muka enää "kondis"? Kas kun ei kliffaa tai bailut.
En usko tätä juttua.Helsinkiläiset sanoo ihan yleisesti kondis. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Kasarilleko siellä on jääty?
Jos kyse olikin soteveteraanista.
Kauan yrittänyt tulla toimeen sote -uudistuksen kanssa ja siksi kondis huono.
Helsinkiläiset sanoo ihan yleisesti kondis. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.