Onko siitä jotain todellista näyttöä, että armeija tekee pojista miehiä?
Ensioletukseni kun on, että ne jotka on miehiä armeijasta päästessään, ovat olleet miehiä jo sinne mennessään.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija tekee tytöistä miehiä.
Itse olin armeijassa 5 päivää, mutta se touhu siellä oli niin absurdia ja komentajat keskenään riiteleviä, ristiriitaisia käskyjä jakelevia pikkutyttöjä ja -poikia ilman mitään auktoriteettia, niin päätin lopettaa sen touhun.
Olin siellä A-miehenä, mutta sain manipuloitua siellä parin vuoden lykkäyksen ja lopulta sain C-paperit.
Olitko paljonkin komentajien kanssa tekemisissä 5:n päivän palveluksen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin pystyn nimeämään useamman homoseksuaalin, peräkammarinpojan, pitkäaikaistyöttömän ja aikamiesneitsyeen, jotka ovat käyneet armeijan. Toki he miehiä ovat eikä naisia (miehiä he tosin olisivat armeijaa käymättäkin), mutta ei se armeija mikään patenttiratkaisu miehen keskeisimpinä pidettyihin ongelmiin ole.
No mitä ne 'miehen keskeisimpänä pidetyt ongelmat 'sitten ovat (...ja tarkalleen ottaen: kenestä miehestä nyt puhut, tai annat sellaista ymmärtää )?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin armeijassa 5 päivää, mutta se touhu siellä oli niin absurdia ja komentajat keskenään riiteleviä, ristiriitaisia käskyjä jakelevia pikkutyttöjä ja -poikia ilman mitään auktoriteettia, niin päätin lopettaa sen touhun.
Olin siellä A-miehenä, mutta sain manipuloitua siellä parin vuoden lykkäyksen ja lopulta sain C-paperit.
Kyllähän niitä naurettavia alikessuja siellä joutui näkemään ja kuulemaan. Olivat just eikä melkein saman ikäisiä tai max vuoden vanhempia kuin itse olin sillä hetkellä.
Jos on, se olisi kiinnostavaa nähdä.
Itselleni armeija oli kuin paluu lukion jälkeen yläasteelle.
Ehkä siellä jonkin verran kovuutta saa, mutta pitäisin tätäkin kyseenalaisena, etenkin jos sattuu olemaan fyysisesti ok kunnossa. Kääntöpuolena sitten heikkokuntoisia tai porukan älyköitä potkitaan päähän lisää, juuri sen jälkeen kun olivat päässeet amikseen päätyneistä kiusaajistaan eroon.
Itselleni armeija taisi mennä aika lailla plus miinus nolla.
M/40+
Havatsin, että jo lyhyt oleskelu armeijassa heikensi ajattelukykyä. Teknilliseen korkeakouluun jo hyväksytty mies selitti, että ambulanssin ääni muuttuu VÄHITELLEN korkeasta matalaksi, kun se kulkee ohi. Aliupseerikoulusta valmistuttuamme muuan siviilissä ylioppilastutkinnon suorittanut huusi alokkaille posket punaisina. Aivot olivat narikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei paljoa tarvinnut C:n papereita maanitella, kun ne lyötiin kouraan, jos oikein tulkitsen.
Oikeassa olet.
Sain flunssan mikä oli niin kova että oikein huimasi joten jäin omin luvin tupaan lepäämään. Lopputulos oli että minut löydettiin nukkumasta tupia tarkastelevan upseerin yms toimesta ja seuraavana päivänä sain lähdön koska en kuulemma tottele käskyjä.
Sitten lähdön jälkeen meni parisen viikkoa ja paikallisella terveysasemalla lääkäri haastatteli 5min minkä jälkeen C paperit hankittu. Armeijassa ei siis saa ajatella on minun päätelmä asiasta vaikka sitä mainostetaan ajattelevien paikkana.
Vierailija kirjoitti:
Havatsin, että jo lyhyt oleskelu armeijassa heikensi ajattelukykyä. Teknilliseen korkeakouluun jo hyväksytty mies selitti, että ambulanssin ääni muuttuu VÄHITELLEN korkeasta matalaksi, kun se kulkee ohi. Aliupseerikoulusta valmistuttuamme muuan siviilissä ylioppilastutkinnon suorittanut huusi alokkaille posket punaisina. Aivot olivat narikassa.
Tuo nyt on selvää.
Armeijassa opetetaan noudattamaan käskyjä miettimättä. Mitä ajattelemiseen tulee, yksinkertainen ja suoraviivainen toimii parhaiten. Jos ajattelee liikaa, on se haitaksi. Kannattaa vain mennä joukon mukana.
Riippuu, moni kasvaa ja kypsyy, pieni osuus taantuu pysyvästi uhmaikäiseksi, itkee ja vinkuu kun ei ole kivaa. Mutta samat itkupillit harrastaa samaa vinkumista työelämässä ja tällä palstalla kun ei naiset syty uhmaikäisestä. Valintojen maailma.
Olen seurannut neljän veljen, aviomiehen ja poikani armeiJan käynnit. Samalaisina pysyivät, ei armeija muuttanut mitenkään.
Onneksi armeija ei onnistunut pilaamaan.
Pojista miehiä? Tarkoitatko siis kykyä siittää naisen eli toimivaa spermaa?
Armeija voi kyllä muuttaa miehen rasvaprosenttia, kuntotasoa, terveydentilaa (ihanat sitkeät tautiepidemiat siellä ahtaissa tiloissa) sekä vähintään hetkellisesti saada toimimaan kuin aivoton ameeba ilman itsenäistä ajattelua. Ja niin, sitä sperman laatua lisätä, tai toisaalta vähentää, jos ei pääse purkamaan tarpeeksi usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä naurettavia alikessuja siellä joutui näkemään ja kuulemaan. Olivat just eikä melkein saman ikäisiä tai max vuoden vanhempia kuin itse olin sillä hetkellä.
Kyseessä olivat siis ryhmänkomentajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 3 veljeä ja jokainen heistä parani armeijassa, tuli ryhtiä ja vastuuntuntoa.
Ja tätä ei olisi tapahtunut ilman armeijaa, koska?
Katso vaikka vertailun vuoksi noita sivariräkänokkia jotka ei muuta tee kuin polttaa hamppua ja valittaa kaikesta, samalla kun vaatii yhteiskunnan maksavan kaiken mitä he keksivät vaatia.
Enkä sanonut että kaikki sivarit on tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pojista miehiä? Tarkoitatko siis kykyä siittää naisen eli toimivaa spermaa?
Armeija voi kyllä muuttaa miehen rasvaprosenttia, kuntotasoa, terveydentilaa (ihanat sitkeät tautiepidemiat siellä ahtaissa tiloissa) sekä vähintään hetkellisesti saada toimimaan kuin aivoton ameeba ilman itsenäistä ajattelua. Ja niin, sitä sperman laatua lisätä, tai toisaalta vähentää, jos ei pääse purkamaan tarpeeksi usein.
Taidat itse olla jäänyt aivottoman ameeban tasolle, mutta se on sinun ongelmasi eikä armeijan.
En ole mitään syytä mennä armeijaan, ei tässä paskalandiassa ole mitää puolustamisen arvoista enää.
Siellä kasvatetaan henkisiä ballseja miehille ja naisille henkisiä cuntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 3 veljeä ja jokainen heistä parani armeijassa, tuli ryhtiä ja vastuuntuntoa.
Katso vaikka vertailun vuoksi noita sivariräkänokkia jotka ei muuta tee kuin polttaa hamppua ja valittaa kaikesta, samalla kun vaatii yhteiskunnan maksavan kaiken mitä he keksivät vaatia.
Joidenkin sivarien homma (=heille asepalveluksesta kieltätymisensä takia määrätty ilmaistyö, pakkotyö) sentään jotain tuottaakin (palveluja tai tavaraa ).
Varuskunnat taas ainoastaan vievät ,eli lähinnä siis vain kuluttavat veronmaksajien veroeuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin sivarien homma (=heille asepalveluksesta kieltätymisensä takia määrätty ilmaistyö, pakkotyö) sentään jotain tuottaakin (palveluja tai tavaraa ).
Varuskunnat taas ainoastaan vievät ,eli lähinnä siis vain kuluttavat veronmaksajien veroeuroja.
Jos turvallisuudelle ei aseta mitään hintaa, useamman maailmansodan ja monen pienemmän sodan pyörittyä kohdalla/ympärillä pitkin historiaa, niin lienee liian tyhmä käymään sitä keskustelua jota koitat käydä.
Mut hei, mummojen ulkoilutus on melkein sama asia. Arvokasta työtä sekin mutta ei noita voi korvata toisillaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kai sillä tarkoitetaan sitä, että intti on monelle pojalle ensimmäinen tilanne jossa täytyy selvitä omin avuin. Ainakin minun mielestäni iso osa aikuisuutta (sukupuolesta riippumatta) on juuri sitä, että ei vain odota ja oleta että joku muu pitää sinusta huolen, vaan että ottaa vastuun omasta elämästään. Jos tuon oppii intissä, niin hyvä. Jotkut oppivat varmaan jo aikaisemmin, ja jotkut taas ei koskaan.
"omin avuin"? Siis tuolla, missä kerrotaan milloin herätä, milloin nukkua, mitä pukea päälle ja ruoka odottaa valmiina, kun käsketään syömään?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kaikkea muuta jäi kotoa oppimatta, jos nuo vasta 18-vuotiaana armeijassa opittiin? :D
Millainen mies lapsi täytyy olla, että tarvitsee armeijan oppiakseen hieman vastuuta ja petaamaan sängyn?