Minkälaisia allergiaoireita olette saaneet koirasta?
Minulla koko kasvot meni ihan punaiseksi ja polttelee kutiaa kirvelee. Mielestäni myös turposi. Mietin, voiko olla koirasta, joka on ollut meillä nyt paei viikkoa. Koira nuolaisi eilen kasvojani iltapäivällä ja illalla alkoi reaktio, joka jatkuu edelleen eikä antihistamiinikaan auta. Myös viime viikolla oli vastaava reaktio.
Kissasta saan perinteisiä allergioireita eli nuhaa, aivastelua, silmien punoitusta. Sellaisia minulla ei nyt ole vaan toi kasvojen reaktio. (Kissaa meillä ei ole)
Kommentit (16)
oireet vaihtelee, toisista tulee pientä kutinaa käsiin ja aivastelua, toisista hengenahdistusta. Onko kotona mitään muuta uutta? Kuten aito joulukuusi? Joulukukkia? Syönyt uusi ruokia?
Vierailija kirjoitti:
Kurkkukipu, hengitysvaikeudet, väsymys.
Jos antihistamiini ei auta, nuuskisin hieman asunnon nurkkia.
Koira nuolasi suun kohdalta, huulet turposi ja henkeä ahdisti. Huulet oli turvoksissa vuorokauden antihistamiinista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
oireet vaihtelee, toisista tulee pientä kutinaa käsiin ja aivastelua, toisista hengenahdistusta. Onko kotona mitään muuta uutta? Kuten aito joulukuusi? Joulukukkia? Syönyt uusi ruokia?
Ei oo ollut mitään uutta. It cosmetics meikkivoidetta kokeilin kyllä, mutta ei luulisi sen aiheuttavan reaktiota vasta siinä kohtaa, kun pesin sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa ilmanpuhdistin. Voit testata asian lääkärissä.
Voisikohan se auttaa? Mieluummin hommaan ilmanpuhdistimen kuin luovun koirasta.
Mun erinäisiin allergioihin auttaa loratadin. Samaa annan koiralle. Helpottaa huomattavasti. Jos koiralla on allergia, sen epiteeli on täynnä allergiaeritettä. Jos se makaa esim homepatjalla, niin sen ihon läpi imeytyy kaikki moska, ja tadaa, sulla onkin homekoira.
Sama ruokavaliossa.
Eläinlääkäriltä saa tehokkaita allergiapiikkejä.
Koiraa kantsii peruspestä hyvällä luomusampoolla, harjata irtokarvat ja antaa vaikka kalanmaksaöljytujaus. Tekstiilit sellaisia että voi pestä 65asteessa. Huuhteluaineeksi liraus etikkaa.
Kokemuksia?