Mikseivät miehet suostu ostamaan vaatteita kirpputorilta?
Mitä hävettävää siinä on? Itsekkin ostan kaiken kirpparilta paitsi sukat ja kalsarit. Tekosyynä miehet väittävät etteivät muka löytäneet mitään. Onko se miehille vain niin ylivoimaisen vaikeaa ostaa käytettyjä vaatteita vaikka kirppareilla on merkkivaatteitakin halvalla ihan pilvin pimein?
Kommentit (54)
DI kirjoitti:
En ikinä ostais kirpparilta vaatteita, niitähän on joku hikikainalo käyttänyt. Yhh.. kuvottava ajatus. Ostan laadukkaat vaatteeni aina uusina, kuten autonkin.
Vaikutat enemmän murrosikäiseltä teini -pissikseltä kuin aikusielta mieheltä (tai naiselta).
Ei minua todellakaan kiinnostaisi ostaa jonkun toisen ihmisen käyttämiä vaatteita vaan mielummin ostan uusia, laadukkaita ja kestäviä vaatteita, joista pidän hyvää huolta. Korkeintaan joskus lapsena saatoin käyttää isoveljelleni kuulunutta takkia. Ei tulisi mieleenkään ostaa käytettyjä farkkuja, sillä uudet farkutkaan eivät kestä ikuisesti. Monet urheilupaidat t-paitoina ja poolopaitoina saattavat olla hiukan hintavia ostettaessa, mutta vastaavasti ne kestävät varsin pitkään.
Pyrin myös pidentämään vaatteiden ja kenkien ikää siten en käytä aina sitä yhtä ja samaa paitaa, takkia tai housuja vaan vuorottelen tietyn tyylin mukaisesti niitä eri vaatteita. Minulla on esimerkiksi olemassa useammat mustat farkut.
Ainakin kahdella lähimmällä kirppiksellä on myynnissä vain nuhjuisia pappavaatteita miltei yhtä korkealla hinnalla jolla ostan uusia vaatteita kaupasta.
Lisäksi palstamammathan on joka ikisessä ketjussa kertomassa, kuinka suomalaiset miehet ei osaa pukeutua.
Kirpparivaatteillako se paranee?
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin miehenä paljon vaatteita kirpputorilta, mutta tarjonta on aivan umpisurkeaa.
Paljon suoraan joidenkin vanhojen pappojen kuolinpesistä.
Mun mies ostaa välillä Uffista, mutta valikoima on tosiaan paljon pienempi kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kahdella lähimmällä kirppiksellä on myynnissä vain nuhjuisia pappavaatteita miltei yhtä korkealla hinnalla jolla ostan uusia vaatteita kaupasta.
Lisäksi palstamammathan on joka ikisessä ketjussa kertomassa, kuinka suomalaiset miehet ei osaa pukeutua.
Kirpparivaatteillako se paranee?
Olen aika klassisesti pukeutuva nainen (talvella kynähame, paitapusero ja neule) ja olen löytänyt kivoja vaatteita kirppiksiltä. En tosin ole hirveästi tutustunut miesten valikoimaan, joten ehkä siellä on vaan jotain collareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt xxl koon miesten vaatteita kirpparilla.
Vielä vähemmän on miesten s-kokoa.
T. 167cm/58 kg manlet
Monesti kauppojen alennusmyyneissä ne keskikoot vaatteissa (M ja L) ja kengissä (42-43) menevät aina ensimmäisinä, ja jäljelle jäävät vain ne isoimmat ja pienimmät koot.
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaisin miehen kirpparivaatteissa olisi se viimeinen tapaaminen.
Minun tyyliäni ovat Hugo Boss ja Armani Men vaatteet miehellä.
Huom! Uusina ei käytettynä
Ja mistä sä erotat onko ne ostettu uutena?
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaisin miehen kirpparivaatteissa olisi se viimeinen tapaaminen.
Minun tyyliäni ovat Hugo Boss ja Armani Men vaatteet miehellä.
Huom! Uusina ei käytettynä
Pitääkö ne joka käyttökerran jälkeen heittää roskiin? Ne ovat nimittäin jo toisella käyttökerralla käytettyjä. Mistä muuten erotat, että niitä on käyttänyt joku muu kuin treffikumppanisi?
Mun mies ostaisi varmaan kaiken kirppareilta/kierrätyskeskuksesta. Eikä ole rahasta kiinni, vaan pihiydestä. Tai säästämishalusta jos haluaa kauniimmin sanoa. Ihan hyviä vaatteita sieltä on löytynytkin. Itsekin ostan joskus harvoin kirpparilta.
Ostan vaatteita tiettyyn tarpeeseen, joten valitsen liikkeen josta kyseinen vaate varmasti löytyy sen sijaan että kiertäisin kirpputoreja siinä toivossa että löytäisin juuri oikean vaatteen oikeassa koossa. Maksan ehkä vähän enemmän, mutta säästän omaa aikaani turhalta etsimiseltä. Toisaalta minulta tulee hyvin vähän mitään kierrätettävää vaatetta, koska kulutan ne käytännössä loppuun asti. Kuluneet vaatteet olen vienyt kotikyläni martoille matonkuteiksi.
Esimerkiksi farkkuja minulla on kerrallaan käytössä kolmet. Yhdet melko uudet, joita käytän kun pitää näyttää siistiltä, yhdet arkityöfarkut ja yhdet koti/vapaa-aika farkut. Kun farkut eivät enää näytä siisteiltä tai vapaa-ajan farkut hajoaa, niin ostan uudet ja siirrän muita portaan alemmas. Tämä tapahtuu noin kerran/kahdesti vuodessa.
Väitän olevani vaatteiden suhteen ekologisempi kuin ahkerinkaan kirpputorikierrättäjä. Esimerkiksi hautajaispukuni on jo 1990-luvulla kuolleen isoisäni vanha puku jostain 1960-luvulta, mutta edelleen leikkaukseltaan ja materiaaliltaan uutta vastaava, vaikka käyttökertoja on minullakin jo ehkä kymmenisen kappaletta. En näe mitään syytä ostaa uutta jos en satu lihomaan niin että puku ei enää mahdu.
Harvemmin löydän hyvää, lisäksi etsimisessä on aikamoinen työ. On paljon helpompaa löytää kaupasta, silti joudun aina kiertämään usean liikkeen taikka tilaamaan netistä.
Olen kuitenkin ostanut jos vastaan tulee, nahkatakkeja saattaa löytää joskus. Viimeksi löysin muutoin hyvän, mutta kaulus oli pinttynyt, joten jätin kauppaan.
Vaatekaappi on täynnä vaimon ostamia vaatteita. En itse olisi ostanut puoliakaan niistä, mutta arvostan ajatusta ja siksi käytän niitä. Parhaat on itse ostettuja.
M40+
Minä ainakin olen mies, joka käy tuttujen kirpparien vaatetarjonnan vähintään kerran kuussa kierroksella läpi ja aina sillon tarttuu jotain mukavaa ja sopivaa vaatetta mukaan sinne sen puljun kassapöydälle vietäväksi ja ostettavaksi
Kirpparit joissa pöytiä varataan ei ole ainakaan tällä suunnalla juuri ollenkaan miesten vaatteita, uffissa jne sentään jotain on.
En minäkään osta, olen nainen.
Ällöttävä ajatus että veisin kotiini jonkun tuntemattoman ihmisen vaatteita. Vaikka pesisinkin ne niin se tunne....hyi...
Yhden paidan olen ostanut jossa oli vielä vanha hintalappu kiinni. Kipparilta ei yksinkertaisesti löydy mitään. Vanhoja pukuja, irtotakkeja, kuluneita farkkuja yms. (mitä minä teen valmiiksi kuluneilla vaatteilla kun vein juuri vanhat roskiin) eikä ylipäätään oikein koskaan mitään mikä olisi kokoani vaikka se on xl mikä ei todellakaan ole harvinainen. Kenkiä en ostaisi koskaan kirpparilta sillän en halua jalka tai tai kynsisientä. Kirppareilla vaatteiden suhteen kiertää varmaan lähinnä naisten pintamuotia.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään osta, olen nainen.
Ällöttävä ajatus että veisin kotiini jonkun tuntemattoman ihmisen vaatteita. Vaikka pesisinkin ne niin se tunne....hyi...
Taidatkin olla sitten oikein semmoinen, niin kuin sanotaan: 'tunneihminen'...
ps* (heh,heh)
Miksi pitäisi kirpparilta ostaa?Silloin,kuin tarve on ostan ihan uusia kuteita,minulle sopivia.En voisi laittaa pöölleni toisten,vanhoja riepuja,tai saatikka jalkineita,hy,hyh pitäkööt jalkasienensä ja luteensa.
Up.
Ps. Miehen ei kannata koskaan ostaa vaatteita kirpparilta. Edes teinipojille ei tahdo löytyä oikeita kokoja ja merkkivaatteitakin löytyy tosi harvoin. Viiden vuoden aikana törmännyt ainoastaan yhteen Adidaksen verkkariin ja nekin oli pojille väärää kokoa. Pääasiassa tilaan vaatteet Henkkamaukasta kosla kalliimpiin vaatteisiin ei taas ole juurikaan varaa eikä pojat voi alasti kulkea eivätkä suostu kulkemaan kuluneissa ja venyneissä vaatteissa.
Eli summa summarum miehen ei kuulu käydä kirppareilla vaateostoksilla ja jos kertookin käyvänsä niin alapeukutetaan sitten sitä ja ei käydä siellä itsekään, koska se on köyhien hommaa (...ja se 'yäk' vielä niiden päälle.)
Me hyväosaiset , hyvin toimeentulevat ostetaan vain uusia ja kalliita vaatteita pidetään vastuullisesti tuonti ja ilmasto näin hyvässä kondiksessa ja kaukoidän lasten hikipajat tuottamassa meille, sillä meillähän on varaa kuluttaa, joten antakaamme sen näkyä, että meillä on, millä mällätä ...
Eiks'vaan ?
Mikä tekosyy se on, että ei löydä mitään? Epäekologista ostaa paskaa vain ostamisen ilosta, vaikka olisi käytettyä paskaa.