Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vaatimus on, että hän haluaa pitää huolta minusta. Oletteko kohdanneet tällaista?

Vierailija
28.02.2020 |

Mies haluaa pitää huolta minusta taloudellisesti kuin muutenkin. Sanoi tuon ja nyt pitäisi päättää alammeko seurustella vakavasti. 8

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huolta = kontrolloi.

Vierailija
42/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä tarkoittaa kun päätetään alkaa seurustella vakavasti?

Mikä tuossa nyt on ihmeellistä? Se voi olla vaikka sanallinen sopimus siitä että ei enää tapailla muita. Kyllähän tuosta nyt puhua pystyy milloin ollaan yhdessä. Tosin monellehan se on taitolaji että ei puhuta mistään.

Eikö silloin sovita, että ei enää tapailla muita? Sehän minua ihmetyttääkin, kun ei puhuta vaan päätetään alkaa jotain.

Parempi päättää ja sopia yhdessä, niin molemmat ovat tietoisia mihin ryhtyvät. Ei meistä kumpikaan tapaillut muita silloin kun tapasimme toisemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä parisuhde ei sisällä vaatimuksia korkeintaan yhteisiä sopimuksia siitä miten toimitaan. Toimintasuunnitelmaa ei pidä myöskään laatia loppuelämäksi, erilaisia muutoksia kun elämässä tuppaa tulemaan lähes jatkuvasti.

Aha. Nyt selvisi miksi puolet avioliitoista päättyy eroon ja syy on se ettei puhuta avoimesti kumppanille eikä ole sovittu yhdessä asioista. Tunnemyrskyssä sanotaan tahdon tajuamatta mitä tulikaan luvattua ja hupsista eikö nämä prinsessa-prinssileikit kestäkään arkea. Toimintasuunnitelma on meillä se, että halutaan olla yhdessä ja jakaa ilot ja surut toisen kanssa.

Vierailija
44/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä tarkoittaa kun päätetään alkaa seurustella vakavasti?

Ei katsella vaan seurustelemaan vakavasti avioliitto mielessä ja halutaan olla yhdessä koko loppuelämä.

Eikö tuo ole silloin kosinta?

Ei ole. Kosinta on eri asia ja sen kuuluu olla yllätys.

Vierailija
45/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi varmaan kysellä vähän lisätietoja. Mitä sinulta edellytetään ja minkälaisia oikeuksia ja velvollisuuksia sinulla on. Lähinnä mielessä varmaan se, että saatko halutessasi käydä töissä, tavata ystäviäsi eli saako sinulla olla miehestä riippumatonta omaa elämää. Vaatimus kuulostaa sanana pahana, ehdotus olisi parempi.

Sitten tietysti se vanha juttu, jos sinusta tulee taloudellisesti ja muuten täysin riippuvainen miehestä, se altistaa kaltoinkohtelulle. Ja jos vaikka vanhenet, sinut voidaan vaihtaa uuteen ja olet tyhjän päällä, ellet ole sopimuksilla tätä estänyt ennakkoon.

Eli kuulostaa kivalta, mutta lisätietoja vaaditaan.

Saan ja haluan käydä töissä, ystäviä tapaan normaalisti ja omia harrastuksiakin on. Kotityöt jaetaan tasan ja koti pidetään siistinä. Mies haluaa, että minulla on hyvä olla ja rakastettu olo. Mies haluaa yllättää minut romanttisesti. En jää puille paljaille ja jos ero tulisi mies maksaisi minulle suuren erorahan. Emme halua erota, koska yhdessä on parempi.

Vierailija
46/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan normisuhteeltahan tuo ei kuulosta, eikä normimieheltä.

Kerrohan ensin mikä on normimies?

Vierailija
47/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kuulin että kalojen on vaikeinta pariutua ja löytää sopivaa kumppania johtuen siitä että kalat on muuttuva merkki. Empaattisen kalojen on usein vaikea kohdata kova ja muuttuva maailma siksi kaloilla on tapana harrastaa eskapismia.

Vierailija
48/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsismilta.

Narsismilta?

Vierailija
49/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi tehdä sille selväksi, että haluat huolenpidon olevan ihan tasapuolista. YKsipuolisena se on lähinnä hallinnan väline.

Miksi suomimimmi ei voi antaa miehen auttaa ja paapoa edes yhtä pientä romanttista hetkeä? Mies ei saa olla hellä, itkeä eikä olla romanttinen. Miksi? Aina ei tarvitse esittää supervahvaa ja yli-itsenäistä.

Vierailija
50/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin mitä mies tuolla tarkoittaa. Onko hän mustasukkainen luonne? Pitää huolta voi toisin sanoen hänelle tarkoittaa

-ei sinun tarvitse käydä töissä rakkaani, riittää kun yksi meistä raataa

- tulen mielelläni mukaan joka paikkaan kanssasi, vessaankin

- pidän mielelläni huolta tilistäsi ja rahoistasi ja huolehdin, että käytät rahaa parhaalla mahdollisella tavalla joten ei sinun tarvitse käydä kampaajalla/ostaa herkkuja tms. koska rakastan sinua juuri tällaisena

- jos oletkin livahtanut yksin kauppaan, laitathan minulle viestiä niin tiedän, ettei sinulle ole tapahtunut mitään pahaa. Tietenkin puhuisin puhelimessa mieluiten kanssasi tuon ajan ja voin tulla hakemaan sinut kotiin

- ehkä parasta olisi että laitan puhelimeesi seurannan päälle, jotta tiedän aina rakkaani missä olet ja voin tulla pelastamaan sinut

- jne

Olemme toisistamme mustasukkaisia terveellä tavalla. Ei tarkoita mitään noista mitä kirjoitit.

Vierailija
51/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että kyllä sopii kunhan ei odota että:

- Lopetat työnteon ja/tai taloudellisen itsenäisyyden.

- Luovut muista ihmissuhteista ja harrastuksista

- Luovutat itseäsi koskevan päätösvallan hänelle

- Pyydät lupaa jokaiseen asiaan ja hankintaan

- Puet burkan tai niqabin

- Lisää listan lopuun omat juttusi

Vierailija
52/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huono merkki, älä lähde tuohon asetelmaan.

Mikä on hyvä merkki?

Vierailija
53/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No munkin ex ehdotti, että jäisin ihan kokonaan kotiin hoitamaan kotia ja lapsia, hän pitää minusta huolta. Onhan hänellä toki hyvin toimeentuleva autokorjaamo, ei hänen naisen tarvitse käydä töissä.  Kieltäydyin ja halusin myös pitää oman pankkitilin ja avata yhteisen taloustilin. Mies ei tehnyt mitään kotitöitä ja tuli kotiin miten sattui,  oli yönsä missä oli, minä hoidin kodin ja lapsen ja työni. Kuluihin osallistumista huolehtijalta sai tivata, sellaista se "huolenpito". Milloin oli mitäkin menoa firmassa, "ei pysty nyt". Vaikka itse oli ilmoittamatta öitä poissa, niin kyttäämistä menemisistäni ja tulemisistani riitti, alkoi kun  lapsi syntyi ja jäin kotiin pakolliselle äitiyslomalle. Että onko mulla päivän aikaan käynyt miehiä panemassa mua. Yritti kaikin tavoin alistaa. Lapsi oli noin vuoden ikäinen, kun mies löi ja se oli siinä, olin muutenkin jo harkinnut kytkimen nostamista. 

Ex on. Pakko olla tekemisissä lapsen takia, vaikkakaan ei tosin enää usein. Huolenpito eron jälkeen kun ei kohdistunut oikeasti lapseen......vaan käytti lasta minun kyttäämiseeni. On luojan kiitos jättänyt minut rauhaan, osittain nykyisen mieheni ansiosta.

Älä ikinä jätä duuniasi ja pankkitiliäsi miehen takia.

Surullinen tarina, mutta jatkan töiden tekoa ja pidän oman pankkitilini. Mies haluaa huolehtia minusta ja se ei tarkoita alistamista eikä kyttäämistä.

Vierailija
54/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi varmaan kysellä vähän lisätietoja. Mitä sinulta edellytetään ja minkälaisia oikeuksia ja velvollisuuksia sinulla on. Lähinnä mielessä varmaan se, että saatko halutessasi käydä töissä, tavata ystäviäsi eli saako sinulla olla miehestä riippumatonta omaa elämää. Vaatimus kuulostaa sanana pahana, ehdotus olisi parempi.

Sitten tietysti se vanha juttu, jos sinusta tulee taloudellisesti ja muuten täysin riippuvainen miehestä, se altistaa kaltoinkohtelulle. Ja jos vaikka vanhenet, sinut voidaan vaihtaa uuteen ja olet tyhjän päällä, ellet ole sopimuksilla tätä estänyt ennakkoon.

Saan ja haluan käydä töissä, ystäviä tapaan normaalisti ja omia harrastuksiakin on. Kotityöt jaetaan tasan ja koti pidetään siistinä. Mies haluaa, että minulla on hyvä olla ja rakastettu olo. Mies haluaa yllättää minut romanttisesti. En jää puille paljaille ja jos ero tulisi mies maksaisi minulle suuren erorahan. Emme halua erota, koska yhdessä on parempi.

Kunnes miehesi jää kiinni pettämisestä ja uusi, kauniimpi nainen tulee tilallesi. Silloin mies muuttuukin juuri päinvastaiseksi mitä tässä kuvailit.

Vierailija
55/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt kuulostaa vaaralliselta loukulta. Realismia on, että puolet avioliitoista päättyy eroon. Sinulle koittaa hankalat ajat jos et ole ylläpitänyt ammattitaitoasi. Eron jälkeen on sitten melko mahdotonta työllistyä enää. Samoin, jos jäät kotiin passaamaan miestä, ei sinulle kerry eläkettä. Se on melko kurja yrittää pärjätä kansaneläkkeellä.

En passaa ketään enkä ole kotiorja. Jäämme asumaan miehen kotimaahan ja täällä ei ole samanlaisia tukia kuin Suomessa, että senkin takia teemme molemmat töitä. Mies ei ota minusta ylivaltaa ja kummallakin on oma tili.

Vierailija
56/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikki, en suostuisi missään tapauksessa. Ymmärrän kyllä että ihmiset etsivät elämältä eri asioita ja jotkut naiset hakevat perinteisempää roolijakoa, mutta tapa jolla tuo ehdotus ainakin aloituksessa esitetään kuulostaa epäilyttävältä. Ei sellaiselta "mitä jos molemmat kunnioitetaan toisiamme tasavertaisina kumppaneina, mutta meillä olisi perheessä perinteisempi työnjako jossa minä tuon rahat taloon ja sinä huolehdit kodista" -ehdotukselta vaan mieheltä joka haluaa alistaa ja määrätä. Asioista ei edes neuvotella tai haluista ja toiveista keskustella, vaan mies sanoi haluavansa tätä ja tätä ja nyt pitää päättää ota tai jätä. Ei kuulosta terveeltä parisuhteelta.

Vierailija
57/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasiko ap:n mies tehdä kaikki kotityöt ja hoivata ap:ta muutenkin, sitähän ap:sta huolenpitäminen olisi?

Rahaa on aikuisilla naisilla omastakin takaa, raha ei ole huolenpitoa.

Koti pidetään siistinä ja kotityöt jaetaan tasan, ruokaa tehdään mahdollisuuksien mukaan yhdessä mutta ulkona syödessä mies kustantaa kaiken. Hoidamme toisiamme jos olemme kipeänä.

Vierailija
58/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tästä erorahasta on lakimiehen tekemä paperi? Ei voi luottaa siihen, että hyvällä hetkellä tehdyt lupaukset pitää silloin kun suhde on kriisissä ja välit on kivun ja katkeruuden myrkyttämät.

Vierailija
59/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupasiko ap:n mies tehdä kaikki kotityöt ja hoivata ap:ta muutenkin, sitähän ap:sta huolenpitäminen olisi?

Rahaa on aikuisilla naisilla omastakin takaa, raha ei ole huolenpitoa.

Koti pidetään siistinä ja kotityöt jaetaan tasan, ruokaa tehdään mahdollisuuksien mukaan yhdessä mutta ulkona syödessä mies kustantaa kaiken. Hoidamme toisiamme jos olemme kipeänä.

Mitä se huolehtiminen sitten käytännössä olisi? Sitä että mies maksaa ulkona syömiset? Outoa nimittää sitä huolehtimiseksi, kyllä minä käsittäisin tuon termin paljon kokonaisvaltaisemmin. Haiskahtaa siltä, että miehen maalaama kuva ei ehkä vastaa ihan sitä mitä hän todella suhteelta toivoo. Joku ei nyt täsmää miehen jutuissa.

Vierailija
60/60 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Turkkilainen mies ja alkuun kävimme pitkiä keskusteluja ko. aiheesta.

Hän halusi, että hän huolehtii kaikesta taloudellisesti ja vaati saada elättää minua.

En suostunut ja kerroin hänelle, että en koskaan halua miehen elättävän minua.

Kerroin, kuinka tärkeää minulle on osallistua kuluihin. Sanoin, etten voi tulla kysymään esim. rahaa kampaajalle tai ostoksille häneltä.

Hän loukkaantui ja joskus sanoi, ettei voi ymmärtää, miksi ei saa huolehtia hänen rakkaastaan. Kun sanoin, että mitäs sitten, jos joskus eroamme ja jään puille paljaille, hän loukkaantui verisesti ja sanoi, miksen voi luottaa häneen. Hän ei ikinä jättäisi minua pulaan.

Hänen kulttuurissaan miehet huolehtivat vaimoistaan. Suomalaisena koen aseman olevan jollakin tavalla alisteinen ja pelottavakin. Meidät on kasvatettu itsenäisiksi.

Hän sanoi, että ei ikinä kieltäisi minua tekemästä töitä ja mitä ikinä haluan. Hän sanoi, että voin vaikka laittaa säästöön palkkani, mutta hänen tehtävä on huolehtia vaimostaan.

Olen saanut pitää itsenäisyyteni ja työni.

Minulla on maailman paras ja huolehtivaisin mies. Hän pitää minusta huolta ja hemmottelee. Kotityöt tehdään sulassa sovussa.

Alkuun oli hankalaa sovittaa nämä kulttuurierot yhteen, mutta puhumalla selvittiin kaikesta ja hän on minusta ylpeä. Hänestä on mahtavaa, että vaimo on ahkera.

Usein kuulemma Turkkilaiset vaimot ovat kotiin jämähtäneitä ja haluttomia edes ajattelemaan töitä tai uraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi